Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

[...]

Du har rett du også. Men problemer er nok at hadde Caroline eller ande bloggere prøvd å være enda mer "riktige glansede magasiner", så hadde de tapt lesere. Det er jo mange nettsider som har prøvd på det samme, å være et typisk kvinnemagasin, på nett, uten å være blogg - men det er bloggene folk vil lese. Så hvis Caroline hadde greid å være mer "glanset magasin" enn det hun er, så hadde hun antakeligvis tapt lesere og penger. For det er ikke det folk vil ha. Men Caroline tør ikke å gi alt 100% og tviholder på magasinpreget, antakeligvis for å ikke utlevere seg selv alt for mye. Noen vil mene at det ikke fungerer, fordi hun gang på gang tråkker i salaten, men rent økonomisk har det jo fungert veldig bra, veldig lenge.

Hun er rett og slett helt middelmådig. Et dårlig glanset magasin, en dårlig personlig blogg. Og utrolig nok fungerer det.

Men bloggen er jo ikke et glanset magasin, ikke nesten en gang. Bloggen har ikke en gang et magasinpreg. Og det til tross for at aktøren påstår at de leverer et slags glanset magasin.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

Når har jeg skrevet en kommentar til svaret hennes ang bildet med gravidmagen/den ugjevne veggen.

Om den i det hele tatt blir publisert kommer sikkert ulvene til å gå løs på meg. Uansett, jeg skrev med tanke på hvor lite troverdighet hun har igjen burde hun kanskje vise de uredigerte bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"....et mindretall av bildene er dokumentert retusjert.."

Ja, det var vel en grunn til at du måtte stenge arkivet og bedrive massiv sletting av alt som ligger der, du kunne jo selv valgt å ha det åpent dersom det virkelig ikke var tilfelle at du bedrev massiv retusjering, FF. Alt tyder nemlig på det motsatte.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Samtidig så er det en gjeng der ute (og her på KG) som er som ulver - som kritiserer henne for alt mulig smålig og usaklig. denne usaklige kritikker gir et den utilsiktede effekten at all kritikk av ,måten hun driver business på, bli avfeid som usaklig. Ergo drukner all dustekritikken og den regelrette mobbingen fullstendig det som faktisk er kritikkverdig, Og CBE slipper å stå til rette for de tingene som kanskej er både uetiske og ulovlige, fordi hun møter så massiv kritikk og motbør på en del ting som er klart usaklige.

Helt enig. Og ironisk nok synes fotballfruens argeste kritikere, både saklige og usaklige at de sammen er et slags dreamteam. Hvis denne saken hadde vært viktig for meg å belyse, ville jeg bedt de som insistere på å diskutere hvorvidt CBE av og til har fett hår, om hun egentlig kan det engelske ordet for julebord, om hun har kviser eller at det er teit at hun har first price doruller (!!) om å forlate diskusjonen, nettopp fordi at enhver rasjonell kritikk forsvinner i alt hatet.

Men men ;D

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å se at diskusjonen utvikler seg i en saklig og konstruktiv retning! Det er mange viktige poenger i innleggene på de siste sidene.

Rolleblanding, troverdighet, etikk og gjennomskinnelighet mener jeg er viktige stikkord. Slik det er nå er CBE A/S en salig røre som jeg ikke er sikker på at hovedpersonen selv kan skille i.

Leserne må forstå at bloggeren ikke er en venninne, men en etterhvert dreven (og kanskje noe kynisk) forretningskvinne.

Endret av Ophelia85
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bra å få ros for noe som ikke stemmer? Jeg forstår det ikke. Er det ikke bedre å legge ut et bilde av seg selv som faktisk stemmer overens med virkeligheten, og få positive tilbakemeldinger på dét, i stedet for å få en haug med tilbakemeldinger på den utrolig glatte huden? Som da ikke ER så glatt?

Kort sagt, hva er poenget med å høste ros for noe som ikke stemmer?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bra å få ros for noe som ikke stemmer? Jeg forstår det ikke. Er det ikke bedre å legge ut et bilde av seg selv som faktisk stemmer overens med virkeligheten, og få positive tilbakemeldinger på dét, i stedet for å få en haug med tilbakemeldinger på den utrolig glatte huden? Som da ikke ER så glatt?

Kort sagt, hva er poenget med å høste ros for noe som ikke stemmer?

Hun høster vel først og fremst penger? Og da blir vel svaret åpenbart...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bra å få ros for noe som ikke stemmer? Jeg forstår det ikke. Er det ikke bedre å legge ut et bilde av seg selv som faktisk stemmer overens med virkeligheten, og få positive tilbakemeldinger på dét, i stedet for å få en haug med tilbakemeldinger på den utrolig glatte huden? Som da ikke ER så glatt?

Kort sagt, hva er poenget med å høste ros for noe som ikke stemmer?

Syns ikke det er så merkelig egentlig, mennesker gjør mye rart for penger, oppmerksomhet og bekreftelse. Enkelte idrettsfolk som Lance Armstrong baserer jo hele karrieren på løgn og doping (uten sammenligning forøvrig, hehe).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det kan minne litt om hverandre, til en viss grad. Du jukser i stedet for å godta det du kan prestere uten juks/redigering/dop osv. Smaker det like mye som det koster til slutt? Jeg tviler.

En leser har ikke hatt energi til å trene idag. Vedkommende har ikke orket å spise etter det kom frem at fotballfrue redigerer bilder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Pøbelsara skrev et veldig bra innlegg, og støtter alt som står der. Det CBE/bloggen fronter ønsker jeg ikke støtte, og derfor kommer jeg ikke til å la nysjerrigheten ta overhånd lenger og klikke meg inn. I denne debatten, og i ift tidligere debatter om tvilsom aktivitet på bloggen til CBE, tenker jeg at dette er mitt viktigste bidrag. Alle dere som er kritiske til Carolines blogg bør vel gjøre det samme? Klikker man seg inn gir man henne akspept og grunnlag for kommersielle avtaler slik at bloggen lever videre.

Endret av Mamalama
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Pøbelsara skrev et veldig bra innlegg, og støtter alt som står der. Det CBE/bloggen fronter ønsker jeg ikke støtte, og derfor kommer jeg ikke til å la nysjerrigheten ta overhånd lenger og klikke meg inn. I denne debatten, og i ift tidligere debatter om tvilsom aktivitet på bloggen til CBE, tenker jeg at dette er mitt viktigste bidrag. Alle dere som er kritiske til Carolines blogg bør vel gjøre det samme? Klikker man seg inn gir man henne akspept og grunnlag for kommersielle avtaler slik at bloggen lever videre.

Det skjer nok ikke, dessverre. Takket være denne debatten har bloggen nok en gang fått en markant oppsving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok ikke, dessverre. Takket være denne debatten har bloggen nok en gang fått en markant oppsving.

Meget bra innlegg av pøbelsara. Jeg kommer helt klart til å unngå bloggen og diskusjoner rundt henne nå. Jeg føler vel egentlig at det meste er diskutert ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Meget bra innlegg av pøbelsara. Jeg kommer helt klart til å unngå bloggen og diskusjoner rundt henne nå. Jeg føler vel egentlig at det meste er diskutert ihjel.

Vet ikke om temaet "bilderedigering" er diskutert i hjel som sådan, men kombinasjonen bilderedigering og FF er nok diskutert ihjel her inne i allefall. Jeg tror dette var julas lille "sensasjonsnyhet", hovedpersonen selv later til ikke å være spesielt affektert av det. Det som nå skjer er at hun fortsetter som før - muligens litt mer varsom med hva som gjøres tilgjengelig og hva som redigeres . uten de store konsekvensene. Om et par måneder er denne nyheten som all annen sensasjonelt kjendisnytt glemt. Og livet fortsetter som før og som om ingenting hadde hendt.

For den som måtte ønske å gjøre noe, så er vel ikke-aktelse den eneste mulighet. Ikke-aktelse som i å ikke besøke bloggen, ikke-aktelse som i å ikke diskutere bloggen/personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis syns jeg det er trist at rettusjering og redigering brukes så mye som det gjør. Men jeg kan ikke si jeg er like sjokkert over at hun tar i bruk de samme triksene for å selge produkter som dere synes å være. Jada, hun lyver. Det vil jeg tro er helt vanlig når det kommer til ren reklame. Hun kan vel til og med fått beskjed fra sponsorene om å benekte retusjeringen.

Fantastisk argument! "Hun kan vel til og med ha fått beskjed fra sponsorene om å benekte retusjeringen."

Dette sier vel egentlig hvor pill råttent hele opplegget er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...