Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Sett fra hennes ståsted, hvis bloggen har like mange lesere og det ikke har noen konsekvenser i forhold til sponsorer, hvorfor ikke?

Her er du inne på noe ganske viktig som jeg tror kommer til å bli det neste store spørsmålet.

Quo vadis, Caroline Berg Eriksen?

CBE har ikke gjort noe som har rettslige konsekvenser. Hun vil ikke bli stilt foran en domstol og dømt for å ha redigert bildene sine. Det kan tenkes at enkelte sponsorer vil få betenkeligheter med å bruke henne, men samtidig har hun høye besøkstall og tilbyr dermed en stor eksponeringsflate i en verden hvor penger er makt og moral kun en tom floskel.

CBE har for mange begått en moralsk forbrytelse gjennom sitt årelange bedrageri som nå er blitt avdekket. Hun har konsekvent drevet med løgn, noe som de fleste av oss ikke har stor aksept for. Når i tillegg en selverklært kristen kvinne bryter med en av grunnpilarene i sin tro - du skal ikke lyve - så blir dobbeltmoralen enda mer usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GlutenBlaster

Hvis man synes at en slik behandling av folk er greit uansett hva slags eventuelle psykiske årsaker som ligger i bunnen av dem, så er det jo greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man synes at en slik behandling av folk er greit uansett hva slags eventuelle psykiske årsaker som ligger i bunnen av dem, så er det jo greit nok.

For hun er jo ikke selv en trigger for jenter og kvinner med denne "perfekt liv/kropp"-fasaden? Bra at sannheten kommer frem i lyset om du spør meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man synes at en slik behandling av folk er greit uansett hva slags eventuelle psykiske årsaker som ligger i bunnen av dem, så er det jo greit nok.

Hva slags behandling? Utdyp!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man slår opp flink pike eller perfeksjonist i ordboka så kunne like godt et bilde av henne stått ved siden av.

Hun fremstiller seg så perfekt på alle arenaer at ingen klarer å måle seg opp mot det. Bare ta det pre- per- og postgravidtetseksempelet. Ingen plager, holder et likt tempo som tidligere, liten mage, legger på seg helt etter kurven, magen (livmorens vekst) følger til punktet akkurat på prikken gennomsnittskurven, fødsel går fort og greit, må ikke sy, ingen strekkmerker, ser ut som hun ikke har hatt baby i magen 4 dager etter fødsel og trenger ikke å bruke store bleier på postpartumbildet for hun blør jo ikke.

Å da finne ut at hun redigerer og på langt nær er så perfekt som hun prøver å få oss til å tro er jo i grunn bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er det som skal til for deg? En unnskyldning direkte fra Caroline i media? Det holder ikke at hun unnskylder seg på bloggen og slutter å redigere bilder?

Er ikke målet ditt å få slutt på redigering på bloggen hennes?

Hun har jo ikke unnskyldt seg, det er det som er poenget. Hun har sagt hvor beklagelig det er at lesere og alle utenom seg selv er ansvarlig for at hun redigerte bildene, og fremstiller seg selv som et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet tror ikke jeg det er henne man ønsker å "ta". Heller det fenomenet som er negativt for jenter/damer og som hun har blitt et synonym på. Så redigerer hun i tillegg og det er jo faktisk en viktig detalj å vite for de som sitter å beundrer bildene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Angående usunt fokus på kropp: I dette innlegget http://carolinebergeriksen.no/2009/09/17/caroline-tipser-33/tipser hun faktisk om en nettside, theskinnywebsite, under forklaringen at det er en side med Hollywood-sladder. Det er/var den altså ikke; det er en side dedikert utelukkende til å se/kommentere kjente damers kropper. Den var mye verre før på den tiden CBE anbefalte siden. Ganske sprøtt i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så sikker på om hun kan "le hele veien til banken" etter noe sånt som dette. De siste årene har det blitt veldig stort fokus på kroppspress og det virker som flere bedrifter som driver med kommunikasjon rettet mot kvinner tar avstand fra dette. Det er ikke lenger trendy å vise frem syltynne modeller, og særlig minmote.no har vært på hugget etter å ta bransjen hvis det er noen som prøver å fremme usunne verdier. Fakta her er at Frua har redigert seg tynnere, og det på tross av at hun har stått der med smilet om munnen og sagt at tynnhet ikke er viktig for henne. Bare se på VGTV-intervjuet av henne en gang til, og prøv å ha respekt for henne og hennes utsagn når man i dag vet det man vet.

Jeg tipper en del sponsorer fortsetter samarbeidet med henne, de som alltid har vært der, men nye sponsorer blir nok vanskelig for henne. Det blir heller ikke like lett å få forsider på magasiner og dybdeintervjuer ettersom det nå er VELDIG mange temaer hun nekter å snakke om. Mange av dagens magasiner ønsker å kommuniserer selvitillig og girlpower, og det er det jo ingenting av igjen hos Fotballfrue.

Endret av Angstkvinnen
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så sikker på om hun kan "le hele veien til banken" etter noe sånt som dette. De siste årene har det blitt veldig stort fokus på kroppspress og det virker som flere bedrifter som driver med kommunikasjon rettet mot kvinner tar avstand fra dette. Det er ikke lenger trendy å vise frem syltynne modeller, og særlig minmote.no har vært på hugget etter å ta bransjen hvis det er noen som prøver å fremme usunne verdier. Fakta her er at Frua har redigert seg tynnere, og det på tross av at hun har stått der med smilet om munnen og sagt at tynnhet ikke er viktig for henne. Bare se på VGTV-intervjuet av henne en gang til, og prøv å ha respekt for henne og hennes utsagn når man i dag vet det man vet.

Jeg tipper en del sponsorer fortsetter samarbeidet med henne, de som alltid har vært der, men nye sponsorer blir nok vanskelig for henne. Det blir heller ikke like lett å få forsider på magasiner og dybdeintervjuer ettersom det nå er VELDIG mange temaer hun nekter å snakke om. Mange av dagens magasiner ønsker å kommuniserer selvitillig og girlpower, og det er det jo ingenting av igjen hos Fotballfrue.

Problemet er at majoriteten sitter igjen med inntrykket av at dette var uskyldig redigering av en kvise, en arm og kanskje en legg her og der. For å ikke snakke om at det nesten, neesten bare var et engangstilfelle.

Sannheten vil fordufte med fotballfrues selvrespekt og med frustrasjonen til oss "kjerringene på KG"... Dessverre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at majoriteten sitter igjen med inntrykket av at dette var uskyldig redigering av en kvise, en arm og kanskje en legg her og der. For å ikke snakke om at det nesten, neesten bare var et engangstilfelle.

Sannheten vil fordufte med fotballfrues selvrespekt og med frustrasjonen til oss "kjerringene på KG"... Dessverre.

Jeg tror du undervurderer det norske folk her. Du må også huske på at de kommentarene du leser på bloggen hennes og på instagram er kommentarer hun selv velger å la stå, mens de som er kritiske ikke slipper gjennom eller blir slettet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Forfriskende å se henne på siste bildet i dag. Normale armer og lår! Fremdeles slank og fin, men ikke mager og unormalt tynne armer og lår.

Hun er faktisk en av oss dødelige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfriskende å se henne på siste bildet i dag. Normale armer og lår! Fremdeles slank og fin, men ikke mager og unormalt tynne armer og lår.

Hun er faktisk en av oss dødelige.

Synes du virkelig hun ser "større" ut på de bildene enn tidligere? Så omfattende har ikke redigeringen vært tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Enkelte tror visst at FF kan le hele veien til banken etter de siste avsløringene og høyere lesertall, synes dere penger er alt her i verden?

Hva med pålitelighet, ærlighet og stolthet, integritet og moral? Ens gode navn og rykte? Hun er avslørt som en diger juksemaker og det er nettopp det hun vil bli husket som.

Hva med hennes selvrespekt? Tror dere den eksisterer? Man skal synes ganske lite om seg selv for å kunne bedra sine egne beundrere på den måten hun har gjort.

Mens hun gikk gravid skrev hun stadig om hvor knyttet hun allerede var til barnet og at hun elsket det høyt. Samtidig satt hun og redigerte bildene av seg selv og den voksende datteren sin. Hun syntes datteren var for stor til å vises frem som hun var. Et sunt foster med normal utvikling var ikke godt nok. Det måtte gjøres mindre, det måtte med virtuell saks klippes vekk. Hva slags mor synes sitt ufødte barn er for stort?

Dette er det aller, aller, aller verste etter min mening. Det stikker i hjertet å tenke på barn som må vokse opp i hjem der kropp, vekt og utseende er alt. Derfor er denne debatten viktig, avsløringene av bildemanipuleringene er viktige - kvinner skal ikke tro at det er normalt å være så liten under graviditeten. De skal ikke sulte seg mens et lite liv sårt trenger næring for å bli sunt og friskt.

Og du forestiller deg at en utspekulert løgner bryr seg om HVORDAN pengene skaffes? Du er i så fall meget naiv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ive Lina

Forfriskende å se henne på siste bildet i dag. Normale armer og lår! Fremdeles slank og fin, men ikke mager og unormalt tynne armer og lår.

Hun er faktisk en av oss dødelige.

Ser du altså store forskjeller? Mulig jeg har problemer med synet for jeg synes hun er lik som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Synes du virkelig hun ser "større" ut på de bildene enn tidligere? Så omfattende har ikke redigeringen vært tror jeg.

Hun har plutselig et normalt bittelite "heng" på armen (før redigerte hun frem tricep) og lårene ser ikke sykelig magre ut. Det er ikke mange cm som skal til for å legge merke til at en slank person går fra å se frisk ut til å se syk ut.

Jeg synes kroppen så friskere ut nå. For all del; fremdeles slank, men ikke mager.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har plutselig et normalt bittelite "heng" på armen (før redigerte hun frem tricep) og lårene ser ikke sykelig magre ut. Det er ikke mange cm som skal til for å legge merke til at en slank person går fra å se frisk ut til å se syk ut.

Jeg synes kroppen så friskere ut nå. For all del; fremdeles slank, men ikke mager.

Okey :)

Jeg studerer ikke så nøye, hun fremstår fortsatt som veldig mager i mine øyne. Men ja, kanskje ikke like kantene som på noen av hennes tidligere bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Okey :)

Jeg studerer ikke så nøye, hun fremstår fortsatt som veldig mager i mine øyne. Men ja, kanskje ikke like kantene som på noen av hennes tidligere bilder.

Forstå meg rett. Fremdeles slankere enn gjennomsnittet, men ikke like "skulpturert" og "beinete" som før. Litt mykere om dere skjønner :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...