Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Stakkars, hun kan jo ikke ha det noe lett med seg selv når hun føler seg nødt til å redigere hvert minste bilde av seg selv :(

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meget bra innlegg av pøbelsara. Jeg kommer helt klart til å unngå bloggen og diskusjoner rundt henne nå. Jeg føler vel egentlig at det meste er diskutert ihjel.

Håper alle som er kritiske, følger ditt eksempel og lar være å besøke bloggen. Hvis man er så i mot dette konseptet, bør man i det minste la være å generer mer klikk og penger i kassa.

Til de som følger bloggen fast, så har jeg et spørsmål: Hva er så interessant ved denne bloggen at dere følger den?

I mine øyne er dette fullstendig uinteressant. Hun er en hvem som helst, hvis eneste bragd er å gifte seg med en middelmådig fotballspiller, skrive og ta noen bilder som hun legger ut på nett. Hva i alle dager er interessant med det? Jeg forstår rett og slett ikke hypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner ikke helt hvorfor jeg leser den. Bloggen dukker opp over alt da, så blir nysgjerrig :-p

Last ned Feedly appen, så kan du lese bloggen uten å gi henne treff... Litt bedre samvittighet hvis man absolutt må skjekke noe ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Feedly appen, så kan du lese bloggen uten å gi henne treff... Litt bedre samvittighet hvis man absolutt må skjekke noe ;)

Er ikke det i samme gate som Bloglovin? For isåfall får bloggen treff likevel. Sto ingenting i beskrivelsen til appen Feedly at den ikke ga treff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at hun rodde seg så lett ut av det. Hun skrev at kun 99% av bildene er redigerte og det er lenge siden hun gjorde det.

Det stemmer jo overhodet ikke. Men alle bevis er vel fjernet nå og det blir bare ord mot ord. Vi fleste her inne fremstilles da som å overdrive og skape "storm i vannglass".

Det å i tillegg legge skylen over på leserne synes jeg også er helt på trynet. Hun ror å ror.

I starten da dette ble oppdaget hadde jeg vondt av henne og ble svært lei meg på hennes vegne. Nå er jeg bare kvalm av hele dama.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg at hun rodde seg så lett ut av det. Hun skrev at kun 99% av bildene er redigerte og det er lenge siden hun gjorde det.

Det stemmer jo overhodet ikke. Men alle bevis er vel fjernet nå og det blir bare ord mot ord. Vi fleste her inne fremstilles da som å overdrive og skape "storm i vannglass".

Det å i tillegg legge skylen over på leserne synes jeg også er helt på trynet. Hun ror å ror.

I starten da dette ble oppdaget hadde jeg vondt av henne og ble svært lei meg på hennes vegne. Nå er jeg bare kvalm av hele dama.

Stemmer vel som du skriver, at 99% er redigert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det irriterer meg at hun rodde seg så lett ut av det. Hun skrev at kun 99% av bildene er redigerte og det er lenge siden hun gjorde det.

Det stemmer jo overhodet ikke. Men alle bevis er vel fjernet nå og det blir bare ord mot ord. Vi fleste her inne fremstilles da som å overdrive og skape "storm i vannglass".

Det å i tillegg legge skylen over på leserne synes jeg også er helt på trynet. Hun ror å ror.

I starten da dette ble oppdaget hadde jeg vondt av henne og ble svært lei meg på hennes vegne. Nå er jeg bare kvalm av hele dama.

Bevisene er fjernet av henne, ja. Men de bl.a finnes i et søk i Twitter under navnet Nora Nordbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er lest flere hundretusen ganger så jeg vil tro EN DEL har fått med seg hva det egentlig handler om. Hun kan for all del skrive løgner på bloggen og fremstille sannheten slik hun vil, men veldig mange vet hva som egentlig er greia.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var fast leser lenge men jeg har sluttet å lese bloggen nå. Det ble for dumt, først løgnene om bildene etterfulgt av innlegget med fler løgner og bortforklaringer. Og jeg kjente det tok kaka når kommentaren min til innlegget ikke ble godkjent. Ikke var den noe verre enn andre kommentarer som ble godkjent så jeg aner ikke hvorfor. Mulig CBE fant ut at hun sårt behøvde én dame til på internett som føler seg urettferdig behandlet av henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hun har jo ikke rodd seg ut av det, hun sitter mer i skiten enn noensinne. :fnise:

Jamfør kommentarfeltene på såvel bloggen som instagram-profilen hennes tilgis hun av alt og alle. Det må være den billigste avlatshandelen i historien. Hun roses til og med som "tøff og sterk". Når i all verden ble det tøft og sterkt å drive med bedrageri og løgn?

Det eneste mulige etterspillet jeg ser, er at enkelte sponsorer kanskje kommer til å utvise mer forsiktighet i sitt valg av klienter. Som forbrukere kan vi la være å klikke oss inn på bloggen, samt boikottere sponsorene, evt. si ifra at så lenge de bruker den og den bloggen som plattform, kommer det ikke til å bli kjøpt varer/tjenester fra gjeldende sponsor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, mente selvsagt at hun sier at 99% ikke er redigerte ;p

Ikkeglem at ff regner prosent på sin egen måte.

Tror det er mye mer enn 1 % av bildene som var red. Det var jo aldri noe problem å finne et redigert bilde, jeg fant maaaange, mer eller mindre graverende bare ved en kjapp titt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamfør kommentarfeltene på såvel bloggen som instagram-profilen hennes tilgis hun av alt og alle. Det må være den billigste avlatshandelen i historien. Hun roses til og med som "tøff og sterk". Når i all verden ble det tøft og sterkt å drive med bedrageri og løgn?

Det eneste mulige etterspillet jeg ser, er at enkelte sponsorer kanskje kommer til å utvise mer forsiktighet i sitt valg av klienter. Som forbrukere kan vi la være å klikke oss inn på bloggen, samt boikottere sponsorene, evt. si ifra at så lenge de bruker den og den bloggen som plattform, kommer det ikke til å bli kjøpt varer/tjenester fra gjeldende sponsor.

Kanskje hun ikke slipper igjennom negative kommentarer?

Jeg vet ikke hvor seriøst denne oppsummeringen her er, er det en "tulle-avis", eller? Gjelder ikke "vær varsom"-plakaten her? Det ble linket til denne via kommentarfeltet i en annen avis:

http://oddsavisen.com/caroline-berg-eriksen-fotballfrue-er-arets-mediehore-her-pa-oddsavisen-2014/

Forøvrig gir du gode forslag for mulig etterspill for oss forbrukere. Vi har jo egentlig stor makt, hvis vi velger å bruke den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suksessen og butikken til ekteparet Eriksen er basert på uvirkelighet og sukkerspinn. Jeg ser ikke bort fra at bloggens suksess bunner i at både ekteparet og deres trofaste tilhengere og forsvarere deler behovet for en livsløgn eller to, og dessuten ikke har det samme synet på moral og etikk som kritikerne har. Det være seg åpenhet om redaksjonell reklame eller ymse eventyrfortellinger med både bilde og tekst. Kanskje det til og med er sånn at ekteparet lurer seg selv, mer enn de lurer andre. Det er i alle fall vanskelig å pynte på sannheten på en så gjennomført og overbevisende måte, uten å tro på det man formidler. (For ordens skyld presiserer jeg at det er bevist at det pyntes og unnlates litt her og der, så dette er ikke løgn og spekulasjon).

Den som føler ubehag og irritasjon over forretningsmoralen til Eriksens butikk, og ønsker å endre på noe, gjør nok i større grad det ved å holde seg borte enn å generere klikk og økt interesse ved å holde "debatten" på varm her på KG. Når selv kritikere omtaler denne butikken som "Caroline", sier det forøvrig sitt om hvor vanskelig det er å holde en sunn distanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

Vil ikke overraske meg om noen av disse overnaturlige kommentarene i bloggen/Instagram kommer fra noen stakkars tenåringer som håper at de i deres ros kan få bli lagt merke til, og få disse gratisprøvene hun gir ut i form av vinner av konkurranse og div.

Husk at disse jentene er hun avhengig av. Hun gjør hva som helst for å lokke dem til bloggen. Dette er også en måte.

Hun gjør hva som helst for å bli likt av dem. De gjør det samme. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergens Tidende

Men den største kynikeren i sagaen om de retusjerte bildene er likevel Fotballfruen selv.

Ifølge VG, ble så å si alle bildemappene fra 2014 endret i løpet av kort tid. Det samme gjelder for en rekke eldre mapper. Flere av lenkene til «før»-bildene fungerer ikke lenger, skriver vg.no. Det ser altså ut til å ha blitt gjort en betydelig innsats for å skjule manipuleringen.

Kort tid etter den omfattende slettejobben, postet Eriksen beklagelsen på bloggen sin.

Hun skylder på dårlige dager. Negative kommentarer som stikker. Et enormt press på hvordan hun skal se ut. Folk som pirker på den minste lille ting.

Og i slike stunder har det altså kjentes helt ok å endre litt på størrelsen på en arm eller en pupp - selv om hun vet at det er feil.

Forkortet sitat

Irrlys, mod.

Endret av irrlys
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...