Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest GlutenBlaster

Det beste med dem som bekjemper Fotballfrue FOR THE CHILDREN er at denne bloggen ikke retter seg noe særlig mot ungdom i det hele tatt. Det er en blogg med voksen dame med ganske konservativ klesstil, som blogger om mannen sin, huset sitt og om baby. Det er hysterisk uinteressant for fjortisene, og jeg er ganske sikker på at dersom man hadde sett på alderssammensetningen på bloggen hennes, ville det store flertallet av lesere være 25+. Å dytte den oppvoksende generasjon foran seg som et skalkesjul er noe av det teiteste jeg leser om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som er gode på å se redigering. Er dette bildet fikset/duset ut i munnen til LK? Ser så uklart ut. Er det for å skjule "gule" tenner...? (Merk. de er ikke gule i mine øyne, men så er ikke jeg like nøye som det ekteparet der heller da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det beste med dem som bekjemper Fotballfrue FOR THE CHILDREN er at denne bloggen ikke retter seg noe særlig mot ungdom i det hele tatt. Det er en blogg med voksen dame med ganske konservativ klesstil, som blogger om mannen sin, huset sitt og om baby. Det er hysterisk uinteressant for fjortisene, og jeg er ganske sikker på at dersom man hadde sett på alderssammensetningen på bloggen hennes, ville det store flertallet av lesere være 25+. Å dytte den oppvoksende generasjon foran seg som et skalkesjul er noe av det teiteste jeg leser om dette.

Nja, hvis man ser på kommentarene på bloggen så er det ganske tydelig at mange er unge. Men jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er de hun egentlig henvender seg til.

Og det blir påstått her at hun har en enorm påvirkningskraft. Det tror jeg absolutt kan diskuteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med dem som bekjemper Fotballfrue FOR THE CHILDREN er at denne bloggen ikke retter seg noe særlig mot ungdom i det hele tatt. Det er en blogg med voksen dame med ganske konservativ klesstil, som blogger om mannen sin, huset sitt og om baby. Det er hysterisk uinteressant for fjortisene, og jeg er ganske sikker på at dersom man hadde sett på alderssammensetningen på bloggen hennes, ville det store flertallet av lesere være 25+. Å dytte den oppvoksende generasjon foran seg som et skalkesjul er noe av det teiteste jeg leser om dette.

Jeg personlig nekter å tro at majoriteten av leverne hennes er 25+ utfra måten det kommenteres i kommentarfeltet. Jeg nekter!

Både syntaks, tegnsetting, ordvalg og den blinde/halvblinde forgudingen gjør at det i mitt hode ikke kan være kvinner på 25+ som skriver slikt. Kvinner på 25+ er enten ferdigutdannet eller i utdannelse og evner å uttrykke seg ift alder, og ikke slik som man kan se i kommentarfeltet - i mitt hode!

Skulle jeg derimot ta feil må jeg si at jeg er utrolig takknemlig og glad for den omgangskretsen og bekjentskapene jeg har!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er det som skal til for deg? En unnskyldning direkte fra Caroline i media? Det holder ikke at hun unnskylder seg på bloggen og slutter å redigere bilder?

Er ikke målet ditt å få slutt på redigering på bloggen hennes?

Hva får deg til å tro at "vi" har et mål om å få slutt på hennes redigering? Hvor står det? La henne redigere seg til det ugjenkjennelige og umenneskelige for meg. Om hun ser ut som en Bratzdukke eller en Barbie er det samme for meg. Jeg kan også garantere at FF slutter ALDRI å redigere bildene sine.

Målet er å få frem at hun lyver..... Ser du ikke forskjellen? Hun lyver om at mat og kosthold får henne til å se ut som hun gjør. Mange tror henne og prøver desperat, men ingen kan konkurrere mot photoshop.

Endret av Myrthel
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Nja, hvis man ser på kommentarene på bloggen så er det ganske tydelig at mange er unge. Men jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er de hun egentlig henvender seg til.

Og det blir påstått her at hun har en enorm påvirkningskraft. Det tror jeg absolutt kan diskuteres.

Kommentarfelt er ikke representative, siden den gjennomsnittlige leser ikke kommenterer, og unge lesere bruker kommentarfeltet mye mer. Men for ordens skyld: Jeg sier ikke at hun IKKE har unge lesere, men bare at jeg er ganske overbevist om at det ikke er hovednedslagsfeltet, noe som også reflekteres i sponsorer. Det er jo ikke det samme fjortisdritet du ser i veldig mange andre blogger :)

Helt enig når det gjelder påvirkningskraft. Det kan godt være at enkelte supermammaer, supervertinner eller treningsnarkomane får skjeve inntrykk av verden av den bloggen, men at dette her skal være tungt inne i fjortistilværelsen? Neppe. Hvis jeg virkelig var bekymret for den oppvoksende generasjonen ville jeg heller tatt en titt på den nye vinen av bloggere, og ikke bare dem som vi sent i tjueårene fortsatt leser fordi vi fant dem som fjortiser.

Endret av GlutenBlaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med dem som bekjemper Fotballfrue FOR THE CHILDREN er at denne bloggen ikke retter seg noe særlig mot ungdom i det hele tatt. Det er en blogg med voksen dame med ganske konservativ klesstil, som blogger om mannen sin, huset sitt og om baby. Det er hysterisk uinteressant for fjortisene, og jeg er ganske sikker på at dersom man hadde sett på alderssammensetningen på bloggen hennes, ville det store flertallet av lesere være 25+. Å dytte den oppvoksende generasjon foran seg som et skalkesjul er noe av det teiteste jeg leser om dette.

Dette er jeg enig i. Jeg tror det for mange her inne er vanskelig å innrømme at "ja jeg blir påvirket av Fotabllfrue. Da jeg så hennes gravide mage tenkte jeg at jeg selv så ut som en ku i syvende måned. Ja, jeg får dårlig samvittighet for all husvaksen som henger igjen når jeg går inn på bloggen hennes og alt er strøkent". For HVOR flaut er det ikke å innrømme for seg selv og de rundt seg at man blir påvirket av FOTBALLFRUE? En 28 år gammel barbiedukke som bor på landet? Jeg kjenner på dette selv til og med.

Hvis man sjekker ut de som kommenterer på Instagrammen hennes ser man at det er mange unge, noen barn og en del voksene damer. Tror hun har mange forskjellige lesere, men jeg tror ikke den urbane, trendy jenta på 18 år leser bloggen hennes. Hva er det for henne og hente der liksom?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det undres jeg også på. Av det jeg har lest hittil har ingen av mediene lyktes med å få kontakt med hverken henne eller managementet hennes. Det eneste har vært utdrag fra CBEs blogg.

Akkurat. Jeg trodde forøvrig at det var en del av managementets oppgave å håndtere f.eks. forespørsel fra media. Merkelig at heller ikke de ønsker å kommentere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Dette er jeg enig i. Jeg tror det for mange her inne er vanskelig å innrømme at "ja jeg blir påvirket av Fotabllfrue. Da jeg så hennes gravide mage tenkte jeg at jeg selv så ut som en ku i syvende måned. Ja, jeg får dårlig samvittighet for all husvaksen som henger igjen når jeg går inn på bloggen hennes og alt er strøkent". For HVOR flaut er det ikke å innrømme for seg selv og de rundt seg at man blir påvirket av FOTBALLFRUE? En 28 år gammel barbiedukke som bor på landet? Jeg kjenner på dette selv til og med.

Hvis man sjekker ut de som kommenterer på Instagrammen hennes ser man at det er mange unge, noen barn og en del voksene damer. Tror hun har mange forskjellige lesere, men jeg tror ikke den urbane, trendy jenta på 18 år leser bloggen hennes. Hva er det for henne og hente der liksom?

Just precis :) Post-gravidbildet til FF var nok himmelropende uinteressant for den gjennomsnittlige fjortis, men derimot relativt ubehagelig for en stor del mer eller mindre ferske mødre. Som også reflekterte hvem som hev seg på "debatten" om dette i etterkant.

Og som også reflekterer denne tråden her, som består av en haug med damer med bra tegnsetting og sammenhengende setninger (som jeg har forstått skal være en indikator på alder og utdannelse) som sitter og diskuterer henne dag ut og dag inn men som IKKE blir påvirket. Neida. Ignorerer henne bortsett fra de timene de diskuterer henne på internett hver dag. For the children.

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Skjønner veldig godt at de ikke ønsker å kommentere akkurat nå. Det er jul og de er på tur med datteren sin. Hadde heller ikke orket å ta den kampen nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Akkurat. Jeg trodde forøvrig at det var en del av managementets oppgave å håndtere f.eks. forespørsel fra media. Merkelig at heller ikke de ønsker å kommentere.

Kanskje ikke en gang managementet var klar over hva slags klient de hadde tatt ombord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste med dem som bekjemper Fotballfrue FOR THE CHILDREN er at denne bloggen ikke retter seg noe særlig mot ungdom i det hele tatt. Det er en blogg med voksen dame med ganske konservativ klesstil, som blogger om mannen sin, huset sitt og om baby. Det er hysterisk uinteressant for fjortisene, og jeg er ganske sikker på at dersom man hadde sett på alderssammensetningen på bloggen hennes, ville det store flertallet av lesere være 25+. Å dytte den oppvoksende generasjon foran seg som et skalkesjul er noe av det teiteste jeg leser om dette.

Eh... er det så mange her inne som bekjemper fotballfrua kun "for the children"?

Det koker ned til at dama har påvirkningskraft, det gjelder både for ungdom og voksne kvinner.

Er det noe bedre at hun skaper press og urealistiske trender hos voksne damer el rundt svangerskap enn hos ungdom? Poenget blir jo fortsatt det samme.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Eh... er det så mange her inne som bekjemper fotballfrua kun "for the children"?

Det koker ned til at dama har påvirkningskraft, det gjelder både for ungdom og voksne kvinner.

Er det noe bedre at hun skaper press og urealistiske trender hos voksne damer el rundt svangerskap enn hos ungdom? Poenget blir jo fortsatt det samme.

Ja og nei.

Av voksne folk mener jeg faktisk at man kan forvente mer, selv om man blir langt mer påvirket av reklame og trender enn man vil innrømme selv mener jeg fortsatt at de aller fleste voksne mennesker har fått god anledning til å gjøre seg kjent med både eksistens av Photoshop og annet billedjuks.

Flere som diskuterer her inne maler katastrofescenarier der fruens bilderedigeringsmetoder gjør at usikre tenåringer blir spiseforstyrret, får OCD og treningsnarkomani, samtidig. Og flere argumenterer også for at "jeg har barn og siden jeg har barn må fotballfrue og hennes like bekjempes slik at det blir et bedre sted for mine barn å vokse opp". Om mamma føler seg feit av bilder hun ser på internett, kan det kanskje være bedre å ta tak i problemet langt mer lokalt først.

Hvis man i det minste kan være ærlig nok med seg selv til å innrømme at dette er noe som plager EN SELV og ikke en uskyldig tredjepart en skal beskytte, er det i hvert fall håp om en noe konstrktiv dialog. Når man tror at CBE er stemmen til fjortisgenerasjonen så er man ganske ute av sync med hva de egentlig er opptatt av. Og det er for så vidt helt greit, men det er fortsatt feil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja og nei.

Av voksne folk mener jeg faktisk at man kan forvente mer, selv om man blir langt mer påvirket av reklame og trender enn man vil innrømme selv mener jeg fortsatt at de aller fleste voksne mennesker har fått god anledning til å gjøre seg kjent med både eksistens av Photoshop og annet billedjuks.

Flere som diskuterer her inne maler katastrofescenarier der fruens bilderedigeringsmetoder gjør at usikre tenåringer blir spiseforstyrret, får OCD og treningsnarkomani, samtidig. Og flere argumenterer også for at "jeg har barn og siden jeg har barn må fotballfrue og hennes like bekjempes slik at det blir et bedre sted for mine barn å vokse opp". Om mamma føler seg feit av bilder hun ser på internett, kan det kanskje være bedre å ta tak i problemet langt mer lokalt først.

Hvis man i det minste kan være ærlig nok med seg selv til å innrømme at dette er noe som plager EN SELV og ikke en uskyldig tredjepart en skal beskytte, er det i hvert fall håp om en noe konstrktiv dialog. Når man tror at CBE er stemmen til fjortisgenerasjonen så er man ganske ute av sync med hva de egentlig er opptatt av. Og det er for så vidt helt greit, men det er fortsatt feil :)

Selvsagt lar man seg provosere fordi det påvirker en selv også, til en viss grad. Det er vel ingen skam å si det?

Klart jeg kan si at jeg ble påvirket av graviditeten hennes, og klart det provoserer meg at hun skaper trenden "fit moms" hvor tusenvis av mødre tenker på å være fit med liten mage og ikke minst, få flat mage etter fødsel fortest mulig. Jeg ønsker ikke en slikt fokus for noen. Men jeg har alltid visst at problemet lå hos meg og jeg har aldri kritisert henne for dette ei mislikt henne.

MEN, når det nå kommer frem at hennes gravid-mage er redigert mindre under denne tiden, ja... Jeg finner ikke ord for hvor sykt det er. Rett og slett. Det forandrer faktisk alt. Og det at hun ikke tar ansvar for det og normaliserer det, er meget, meget kritikkverdig!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel fremdeles ikke hovedsaken at det har blitt redigert bilder, eller at armer har krympet eller ryggtavle halvert. Men CBE har i kommentarfeltet på bloggen gjentatte ganger fått spørsmål om hun redigerer bildene sine, og hva hun i så fall redigerer. Hver gang har svaret vært at hun kun redigerer lys og kontrast. Hvorfor ikke bare være ærlig og si det som det er? "De fleste bildene får kun justering av lys/kontrast, mens andre bilder blir redigert noe mer. Dette gjelder også andre glansede magasin og reklamer forøvrig".

Hun sier selv at det er et livsstilsmagasin hun lager. Utfordringen blir at hun samtidig er veldig personlig med sine lesere, med virutelle klemmer via kommentarfeltet, og oppfordrer leserne til å dele sine historier etc. Mange vil derfor se på det hele som en privat og koselig blogg, hvor CBE er ei flink og koselig venninne.

Tror det er viktig å gå opp grensene litt når bloggen blir "big business". Enten et mer profft livstilsmagasin, med en distanse til leseren og fokus på konkrete temaer (helse, trening, kosthold, reiser, interiør eller hva som måtte fenge) hvor det er tydelig at det redigeres på samme måte som andre glossy magasiner eller reklameplakater. Eller så holde den mer privat/personlig, men da også være ærlig på spørsmål av typen hva som blir redigert etc.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke overraske meg om ekteparet har ringt inn og truet med søksmål, og at det er grunnen til at denne modereringen har tatt så lang tid. Og også grunnen til at nettopp denne bloggeren har som vane å få bedre " beskyttelse " enn andre bloggere her ellers. Nettopp fordi de har bedre midler enn andre bloggere ellers til å leie inn advokat etc. Mulig jeg tar feil. Bare en tanke.

Hei,

Du tar nok feil her. Tråder som dette med mange lesere og tilsvarende mange innlegg som inneholder også mange brudd på regler tar faktisk tid å moderere, det er faktisk ikke noe mer enn det. Hadde flere holdt seg innenfor regelverket her på KG, hadde det jo vært mindre behov for rydding.

Hvis dere har spørsmål om moderering, ta disse på Ris og Ros, i stedet for å spekulere her i tråden.

Mvh,

Bond, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det du skriver over her, Odenator. Denne teamfotballfruefitmoms-hashtagen på Instagram startet hun vel selv etter styret med dette firedagersbildet. Snakk om å vedlikeholde det presset hun hevder å oppleve...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...