Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Har noen av dere lest litt på mammaen til Michelle sin blogg etter at hun fikk sitt andre barn? Jeg syntes det innlegget etter fødselen gir et veldig godt bilde av hvordan unge jenter/mødre ble påvirket av Fotballfrues graviditet og post-bilde. Hun åpner innlegget med å si at det er ekstremt mange som har spurt henne om å legge ut "det obligatoriske 4 dager etter fødsel-bildet". Bare her stopper jeg opp og tenker, har dette blitt en greie? Er dette noe unge jenter i dag tenker at mødre er nødt til å gjøre? Videre skriver hun at hun ikke har tenkt til å legge ut et slikt bilde og jeg tenker "så flott, så kult at du som er ung tar avstand fra et slikt press". Men så skriver hun videre at grunnen til at hun ikke gjør det er ikka av feministiske prinsipper om at kvinnekroppen ikke alltid er nødt til å seksualiseres osv osv, slik jeg hadde håpet på. Nei da. Hun skriver at hun ikke gidder å legge det ut fordi hun ser så jævla bra ut og at hun ikke orker så mange sjalu kommentarer... Jajaja.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig i det du skriver over her, Odenator. Denne teamfotballfruefitmoms-hashtagen på Instagram startet hun vel selv etter styret med dette firedagersbildet. Snakk om å vedlikeholde det presset hun hevder å oppleve...

Spot on!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Caroline er nydelig på de uredigerte bildene også. Det er ganske morsomt at dere fryder dere over å dele bilder av folk med litt uren hud, hun er fortsatt sylslank på de ikke-redigerte bildene, men jeg skjønner det ikke er tilstrekkelig for skjønnhetsstandarden for folk her inne hvis dere seriøst mener at hun kommer til å miste alle leserene og sponsorene av dette? :D Hva i alle dager skal da folk som veier 10-20-30 kg mer gjøre? Eller som har fett hår eller kviser?

Oi oi. Du forstår ikke at det ikke dreier seg om DET? ;)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg skal ærlig innrømme at det ikke er direkte enkelt å skjønne kjernen i dette problemet. Men det handler vel om at folk diskuterer en haug med ulike ting, og at trollene står bak og hyler over de legitime argumentene så det ikke er helt greit å høre hva som sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, når det nå kommer frem at hennes gravid-mage er redigert mindre under denne tiden, ja... Jeg finner ikke ord for hvor sykt det er. Rett og slett. Det forandrer faktisk alt. Og det at hun ikke tar ansvar for det og normaliserer det, er meget, meget kritikkverdig!

Ja det forklarer jo hvorfor gravidmagen hennes aldri ble større enn en håndball. Rimelig spesielt å ha behov for å redigere vekk et voksende liv.

Og 4 dager postpartum-bildet betyr jo heller ingenting nå, det er antakeligvis ihjel-redigert det også.

Endret av Ultiva
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Hvis hun virkelig ikke er frisk så er det hvert fall ikke rart at hun ikke ønsker å uttale seg om det. Det er vel ikke mange som ønsker å utbrodere om sånt i media, i hvert fall ikke hvis de føler seg tvunget til det, eller kanskje ikke selv har innsett det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Dette lurer jeg også litt på. Hvis man tror (som det antydes flere ganger, også i denne tråden) at man ikke har et helt sunt forhold til kropp og utseende, noe CBE også har uttalt i flere lett tilgjengelige intervjuer rundt omkring på internett, så er det ganske spesielt å ansvarliggjøre folk på den måten som det gjøres her. Å tyne folk helt til det smeller, er ganske ufint og det legges jo omtrent opp til dette når man ser kjøret hun nå får i sitt eget kommentarfelt og på instagramkontoen hennes.

Hvis hun virkelig ikke er frisk så er det hvert fall ikke rart at hun ikke ønsker å uttale seg om det. Det er vel ikke mange som ønsker å utbrodere om sånt i media, i hvert fall ikke hvis de føler seg tvunget til det, eller kanskje ikke selv har innsett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

En beklagelse som kommer etter at man er tatt på fersken er ingen ting verd. Også: en beklagelse som kommer i bloggen og ikke i media hvor journalister får en anledning til å stille spørsmål hvor hun vil bli nødt til å svare der og da er:

En retusjert beklagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun virkelig ikke er frisk så er det hvert fall ikke rart at hun ikke ønsker å uttale seg om det. Det er vel ikke mange som ønsker å utbrodere om sånt i media, i hvert fall ikke hvis de føler seg tvunget til det, eller kanskje ikke selv har innsett det.

Det er jeg enig i, men er alternativet å feie alt under teppet , blogge videre og late som ingenting?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forklarer jo hvorfor gravidmagen hennes aldri ble større enn en håndball. Rimelig spesielt å ha behov for å redigere vekk et voksende liv.

Og 4 dager postpartum-bildet betyr jo heller ingenting nå, det er antakeligvis ihjel-redigert det også.

Det verste er at det virkelig ikke er noen tvil for meg at den gravid-magen hennes var usedvanlig liten i utgangspunktet, så liten at hun fortsatt ville skapt forundring over det.

Behovet for å måtte gjøre den ytterligere liten er problematisk for meg, fordi hun har klart å skape en trend om at dette er fint, bra og sunt og synonymt med å være en "fit mom". Det er tragisk, farlig og ikke hva en svangerskap skal handle om.

Endret av Odenator
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det er jeg enig i, men er alternativet å feie alt under teppet , blogge videre og late som ingenting?

Sett fra hennes ståsted, hvis bloggen har like mange lesere og det ikke har noen konsekvenser i forhold til sponsorer, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det noen som fikk lagret bildebevis på at hun redigerte magen mindre i graviditeten? Jeg fikk lagret ett bilde, men det var tidlig i graviditeten tror jeg, var bare midjen som var redigert smalere.

Sjekk linken fra Carmen sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett fra hennes ståsted, hvis bloggen har like mange lesere og det ikke har noen konsekvenser i forhold til sponsorer, hvorfor ikke?

Av hensyn til sin egen psykiske helse, kanskje? Hvorfor eksponere seg selv så til de grader hvis man har et skjevt og sykt bilde på egen kropp i utgangspunktet? Når hun i tillegg lyver, jukser og er ufin mot sine egne "fans" og følgere, er det virkelig noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk linken fra Carmen sitt innlegg.

Så den linken, men tenkte mer på sånne før-etter-bilder som er funnet tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste er at det virkelig ikke er noen tvil for meg at den gravid-magen hennes var usedvanlig liten i utgangspunktet, så liten at hun fortsatt ville skapt forundring over det.

Behovet for å måtte gjøre den ytterligere liten er problematisk for meg, fordi hun har klart å skape en trend om at dette er fint, bra og synt og synonymt med å være en "fit mom". Det er tragisk, farlig og ikke hva en svangerskap skal handle om.

For de som har lest om fit mom-trenden og damer som spør om hva de kan gjøre for å få små babyer, og tenkt at det er tabloidtøv, så er det dessverre ikke det.

Jeg er lege, og i jobben min møter jeg hovedsaklig gravide. Jeg har hatt denne jobben i ti år snart, og de siste ett-to årene har jeg merket en endring. Det gjelder absolutt ikke alle gravide jeg møter, men det er en merkbar endring. Og det siste året har jeg også innimellom fått høre om denne fit-mom trenden av noen av de jeg oppfatter som sårbare gravide, ofte med en historie med spiseforstyrrelser, som er opptatt av dette, å holde magen minst mulig og å få en liten baby, helst under tre kilo.

Og om ikke Fotballfrue har all skylden for denne utviklingen, for det har hun jo ikke, så har hun skylden for at dette syke fenomenet har fått en Instagramhashtag og et navn sårbare gravide føler at de må leve opp til.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun innledet også fødselshistorien sin med å informere om at hun hadde klart sg helt uten smertestillende, og beskriver så videre et fødselsforløp med omfattende bruk av lystgass. Når hun så opplyses av diverse kommentarer om at lystgass i aller høyeste grad er en smertelindrende gass så blir innledningen omfurmulert i det stille. For å innrømme at hun og LKE tar feil innimellom, nei det går jo ikke an.

Og ikke minst, revnet ikke! Fitmoms revner ei, og må ikke sy!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den linken, men tenkte mer på sånne før-etter-bilder som er funnet tidligere i denne tråden.

Endret av 9na
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også litt på. Hvis man tror (som det antydes flere ganger, også i denne tråden) at man ikke har et helt sunt forhold til kropp og utseende, noe CBE også har uttalt i flere lett tilgjengelige intervjuer rundt omkring på internett, så er det ganske spesielt å ansvarliggjøre folk på den måten som det gjøres her. Å tyne folk helt til det smeller, er ganske ufint og det legges jo omtrent opp til dette når man ser kjøret hun nå får i sitt eget kommentarfelt og på instagramkontoen hennes.

Hva mener du? At fotballfrua ikke er skikket til å holdes ansvarlig for sine handlinger?

Haha, wow. Trodde ikke det skulle komme fra deg. Mulig jeg på rapportere deg for hets og spekulering gitt!

For øvrig, kommentarfeltet på instagram FLORERER av forgudelse og støtteerklæringer, og "all over" er oppfattelsen av denne saken at den var "nesten" et engangstilfelle det med redigeringen, og at nå må jaggu meg de surfeite kjerringene i Norge la stakkars Caroline være i fred og slutte med mobbingen.

Denne tråden burde fader meg blitt postet som nyttig tilleggsinformasjons i avisinnslagene om henne når det startet... :P

Endret av Odenator
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...