Gjest Zeitgeist Skrevet 26. juli 2017 #36401 Skrevet 26. juli 2017 Å nei! Noen bruker et av CBEs bilder - og det sågar i vinningsøyesmed! Og de har ikke kreditert CBE som fotograf en gang. Hvordan våger de?!? Kanskje det blir en aldri så liten gratis-kjole på CBE som plaster på såret og beklagelse? PS! Hvilket språk er det egentlig "Rebirth of a Princess" prøver å kommunisere på?
LilleSnupp Skrevet 26. juli 2017 #36403 Skrevet 26. juli 2017 Har egentlig bare et ønske ang. kjolen hun velger, at hun ikke forsøker å overstråle bruden. 21
Sandin Skrevet 26. juli 2017 #36404 Skrevet 26. juli 2017 De bildene fra frisøren var noe ganske annet ja! Genuint! Kan det være en annen fotograf? 3
Gjest Kaktuspotte Skrevet 26. juli 2017 #36405 Skrevet 26. juli 2017 CBE var utrolig fin i den duse kjolen, det skal hun ha.
Anniedoug Skrevet 26. juli 2017 #36406 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, Kollontaj skrev: For et teit butikknavn og hva er det våset de skriver i innlegget? 😳🤣 Fryktelig dårlig engelsk i alle innleggene på Fb ihvertfall 10
Tørst Skrevet 26. juli 2017 #36407 Skrevet 26. juli 2017 11 minutter siden, Anniedoug skrev: Fryktelig dårlig engelsk i alle innleggene på Fb ihvertfall Fryktelig dårlige i norsk også. Alt som kan sær skrives bør sær skrives ☝ 9
Gjest Atheena Skrevet 26. juli 2017 #36408 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, Sirkustjukk skrev: Butikken har også lagt ut bilde fra blogginnlegget på sin instagramkonto https://instagram.com/p/BXAz8COjX1T/ Ja og CBE takker så mye for hjelpen med å finne kjole. Ikke reklame i det heeeeeele tatt nei!
gjestgitt Skrevet 26. juli 2017 #36409 Skrevet 26. juli 2017 (endret) Sjeldent jeg har særlig fint å si om CBE men hun var veldig fin med det korte håret og hun så mer naturlig ut på de bildene Endret 26. juli 2017 av gjestgitt 4
Gjest Sirkustjukk Skrevet 26. juli 2017 #36410 Skrevet 26. juli 2017 8 minutter siden, Atheena skrev: Ja og CBE takker så mye for hjelpen med å finne kjole. Ikke reklame i det heeeeeele tatt nei! Husker godt når Froosh hadde brukt bilde fra bloggen på instagram, da var CBE kjapt ute og sa de var brukt uten samtykke. Tydeligvis et annet opplegg her😉 Vedder på at kjolen hun ender med å bruke blir sponset av butikken.
loffen Skrevet 26. juli 2017 #36411 Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, Kollontaj skrev: Princessish? 4
Gjest Sirkustjukk Skrevet 26. juli 2017 #36412 Skrevet 26. juli 2017 Og når man trodde opplegget ikke kunne bli mer kleint, selvsagt har prinsesse-sjappa ei sånn blomsterbøtte fra Shittyflowerbox😂 https://instagram.com/p/BWumePwDgOQ/
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 26. juli 2017 Populært innlegg #36413 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, Atheena skrev: Ja og CBE takker så mye for hjelpen med å finne kjole. Ikke reklame i det heeeeeele tatt nei! Næsj, hvordan kan du tro noe slikt? Her kommer en uskyldig og intetanende blogger inn i en butikk med et navn som indikerer glitterkjoler og tiaraer med bling for 5-åringer, men SURPRISE! alt i butikken er for voksne med prinsessesjel og derfor prøver hun på noen kjoler og kniper helt tilfeldig noen bilder som deretter havner helt i siste liten på slutten av et annet innlegg på bloggen siden hun ikke gjorde så mye annet gøy den dagen og dessuten er det moro med noe prinsessete etter en litt bad hårday (han frisøren fikk ikke skikk på taustumpene og de freske øst-europeiske jentene som klipper håret helt frivillig har spart håret i hele sommer så marmoreskene er helt tomme). Anyways, som prinsessebloggere ofte sier; snart er det bryllup og som den kontrollfreaken hun er har hun ikke kjøpt denne kjolen som helst skal være finere enn venninnens og nå haaaaster det! Og så skriver hun at hun kanskje har funnet kjolen, men det må ingen overhode tenke og tro at ble ordnet for lenge siden, for det er jo mye søtere og koseligere at det skjedde sånn helt tilfeldig og i rett prinsesseforretningsånd. 70
Pizzapanda Skrevet 26. juli 2017 #36414 Skrevet 26. juli 2017 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Næsj, hvordan kan du tro noe slikt? Her kommer en uskyldig og intetanende blogger inn i en butikk med et navn som indikerer glitterkjoler og tiaraer med bling for 5-åringer, men SURPRISE! alt i butikken er for voksne med prinsessesjel og derfor prøver hun på noen kjoler og kniper helt tilfeldig noen bilder som deretter havner helt i siste liten på slutten av et annet innlegg på bloggen siden hun ikke gjorde så mye annet gøy den dagen og dessuten er det moro med noe prinsessete etter en litt bad hårday (han frisøren fikk ikke skikk på taustumpene og de freske øst-europeiske jentene som klipper håret helt frivillig har spart håret i hele sommer så marmoreskene er helt tomme). Anyways, som prinsessebloggere ofte sier; snart er det bryllup og som den kontrollfreaken hun er har hun ikke kjøpt denne kjolen som helst skal være finere enn venninnens og nå haaaaster det! Og så skriver hun at hun kanskje har funnet kjolen, men det må ingen overhode tenke og tro at ble ordnet for lenge siden, for det er jo mye søtere og koseligere at det skjedde sånn helt tilfeldig og i rett prinsesseforretningsånd. 😂 12
Gjest Asti Skrevet 26. juli 2017 #36415 Skrevet 26. juli 2017 8 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Og når man trodde opplegget ikke kunne bli mer kleint, selvsagt har prinsesse-sjappa ei sånn blomsterbøtte fra Shittyflowerbox😂 https://instagram.com/p/BWumePwDgOQ/ https://www.instagram.com/p/BVSuGwKDJhw/ De ("prinsessekjolene" og "blomsterbøttedamene") er flinke til å gi hverandre god PR (ligger enda flere innlegg, også med tag til cupcakefirmaet til de "blomsterbøttedamene"). Det dumme er at folk flest ikke forstår at dette kan være en form for skjult reklame. Fra https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2-1 "Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det.". Det "artige" er at CBE har hatt kontakt med både "prinsessekjolene" og "blomsterbøttedamene" og "cupcakefirmaet". Verden er ikke stor, iallefall ikke innenfor verden av kjoler, blomster, cupcakes og blogger. Har CBE fått igjen noe for omtalen av kjolebutikken? Ja, vi vet at hun og bloggen har fått god omtale på sidene til butikken. Jeg er klar over at dette kan være en gråsone i forhold til merking, men tar det opp her for å vise "hvordan bedrifter kan klø hverandre på ryggen", samtidig som det kan fremstå som ingen tjener på det, men så er det egentlig reklame for hverandre.
Juliannaos Skrevet 26. juli 2017 #36416 Skrevet 26. juli 2017 (endret) Innlegget mitt for et par sider siden ble moderert; og alt som står igjen er noe pjatt ang blogge-yndling-klokke. Såååå man har altså ikke lov til å påpeke at noen som kommer innom denne tråden er bosatt i Sarpsborg. Essensen i hva som diskuteres, (slik jeg oppfatter det) er at ALLE MERKER SOM NEVNES I BLOGGEN AUTOMATISK BLIR OPPFATTET SOM REKLAME. Edit: Og som sannsynligvis er det også. Endret 26. juli 2017 av Juliannaos 13
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 27. juli 2017 Populært innlegg #36417 Skrevet 27. juli 2017 Jepp, all produktfremvisning blir oppfattet som reklame sv meg. Noe tjener hun millionene på. Og det er jo litt søtt da, at hun har utsatt kjoleshoppigen til siste liten. Helt i tråd med hennes ikkenevrotiske, ta-det-som-det-kommer-personlighet. Neglene ble Forøvrig fikset til bryllup allerede i forrige uke, dokumentert på snap. Men frua har utsatt kjoleshoppingen til aller siste liten. Jeg er så spent på å se hva hun impulsendte med! Jeg elsker vakre bomsterbøtter, gjenfødte prinsesser, alver, enhjørninger, glitter og tyll på morgenkvisten. 59
Amber Skrevet 27. juli 2017 #36418 Skrevet 27. juli 2017 Jeg leste her inne tidligere at CBE kritikkerne påstår at de er opptatt ikke bare av CBE men også av andre bloggere og at de følger loven. Jeg skulle gjerne sett hvordan denne tråden hadde tatt av om CBE reklamerte for plastisk kirurgi på den måten som Linni Meister nettopp gjorde. Men det er dere ikke opptatt av i det hele tatt. Det ER kun CBE som skal plukkes ifra hverandre, tror ikke lenger noe på at dere er opptatt av andre bloggere Synd egentlig, da jeg synes at man skal bry seg om sak og ikke person... innlegget til Linni synes jeg er hårreisende, og skjønner ikke at hun kan slippe unna med det. Hadde det vært CBE så hadde hun vel vært dissekert for lenge siden 4
Gjest Cocosa Skrevet 27. juli 2017 #36419 Skrevet 27. juli 2017 På 27.7.2017 den 8.44, Amber skrev: Jeg leste her inne tidligere at CBE kritikkerne påstår at de er opptatt ikke bare av CBE men også av andre bloggere og at de følger loven. Jeg skulle gjerne sett hvordan denne tråden hadde tatt av om CBE reklamerte for plastisk kirurgi på den måten som Linni Meister nettopp gjorde. Men det er dere ikke opptatt av i det hele tatt. Det ER kun CBE som skal plukkes ifra hverandre, tror ikke lenger noe på at dere er opptatt av andre bloggere Synd egentlig, da jeg synes at man skal bry seg om sak og ikke person... innlegget til Linni synes jeg er hårreisende, og skjønner ikke at hun kan slippe unna med det. Hadde det vært CBE så hadde hun vel vært dissekert for lenge siden Hvorfor sier du dere? Her inne diskuteres CBE. Linnis reklame for plastisk kirurgi ligger i en annen tråd.
Kollontaj Skrevet 27. juli 2017 #36420 Skrevet 27. juli 2017 (endret) Ja, CBE har en veldig mye større blogg, så det har du rett i. Hvis Linni reklamerer for noe ulovlig, er det kritikkverdig, selvsagt. Edit: ligger på cirka 800-1500 lesere, her ligger nok svaret i manglende interesse. Er en egen tråd om bloggeren her, da! Edit 2: ser at noen av traverne i denne tråden har svart der! 👍 Endret 27. juli 2017 av Kollontaj 21
Anbefalte innlegg