Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Man lærer av sine egne feil, så hun gjør nok ikke dette igjen ;)

For å lære av sine feil må man faktisk stå for feilen man har gjort. Mitt inntrykk er ikke at hun gjør det når hun lyver for å dekke over tidligere løgner.

Hun bare blir bedre i å skjule de.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hulderjenta

Man lærer av sine egne feil, så hun gjør nok ikke dette igjen ;)

Jeg tror heller det de tar lærdom av nå, er hvor lurt det i fremtiden blir med passordbeskyttet server. Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer av sine egne feil, så hun gjør nok ikke dette igjen ;)

Løsningen er nok at vi ikke har noen som helst tilgang til å få vite det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer av sine egne feil, så hun gjør nok ikke dette igjen ;)

Eneste forskjellen blir vel at hun nå kommer til å passordbeskytte sånn at det er umulig å bevise at hun redigerer ;-)

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Man lærer av sine egne feil, så hun gjør nok ikke dette igjen ;)

Feil? Hun har begått den samme feilen gang på gang på gang i årevis. Det er ikke snakk om et enkelttilfelle her, men systematisk og planlagt opptreden siden hun startet bloggen.

CBE er tross alt utdannet journalist. Det er derfor ganske nærliggende å anta at hun er kjent med bruk av redigering i mediesammenheng.

Hun har vært meget bevisst over hva hun har gjort.

At hun nå i ettertid vedgår at det var feil av henne, blir rett og slett for dumt. Hun har vært klar over at det hun har gjort har vært feil hele tiden. Og av den grunn hadde hun hele tiden muligheten til å stoppe det selv.

Hvis jeg unnlater å betale skatt i årevis, og dette oppdages av myndighetene, så hjelper det meg fint lite å si at "Oi, jeg gjorde en feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan finne eksempler på hvordan hun har svart når lesere har spurt om hun redigerer bildene?

Innlegg fra september som heter "det nye:on the cover". I kommentarfeltet skriver LK at det er han som redigerer bilder, men at det kun er snakk om justering av lys, aldri hud, hår etc.

Løgn altså.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig det morsomste her er at vi har bevis på at fruen og fruemannen leser på Kvinneguiden. Så om kommentarene deres ikke går igjennom så kan dere trøste dere med at de blir uansett lest her.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå nysgjerrig på disse bildene, men for sen til å få se de fleste før-bildene dere har linket til :(

Fremdeles noen mulighet for å få sett dem, noen som vet?

Uansett, dette gjelder nok "alle" toppbloggere, bare tull at det bare er lys og farger de redigerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer av sine egne feil, så hun gjør nok ikke dette igjen ;)

Hun sier jo rett ut i innlegget at hun ser ut som hun gjør og ikke har tenkt å gjøre noe med hverken det ene eller det andre. Hun burde kanskje også være fornøyd med leppene sine slik de er, hvis hun er så fornøyd med hvordan hun er skapt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner, diskusjon av barn, latterliggjøring, sitat fra blogg, persondebatt samt svar til alt dette.

Irrlys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo rett ut i innlegget at hun ser ut som hun gjør og ikke har tenkt å gjøre noe med hverken det ene eller det andre. Hun burde kanskje også være fornøyd med leppene sine slik de er, hvis hun er så fornøyd med hvordan hun er skapt?

Om hun er fornøyd med leppene eller ikke er vel opp til henne? Hvorfor skal du henge deg opp i det? Pass heller på ditt eget liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jeg ser at hun endrer på dette. Husker dere noen av de annonseinnleggene hun har hatt for coverbrands og andre? Nærbilder av plettfri hud og vakre farger. Hun skriver gjentakende om at det er takket være disse fantastiske produktene (som hun tjener millioner på å selge sjelen sin for) at hun har så flott hud mm. Det er i beste fall villedende markedsføring, men det kan vi også si om alt.

Jeg synes det mest forkastelige her er hvordan paret regelrett har angrepet alle som sa noe som minte på om dette og som snakket ned denne måten å reklamere på. Hun er ikke en stor kosmetikkgigant, hun er en enkel jente som lurer lesere og får kvinner til å føle seg sett med vennskap, hjerter, hyllester og varme og ærlige (etter hennes standard) råd og tips.

Jeg finner dette ekstremt forkastelig og jeg synes hun fortjener all den kritikk hun måtte få som følge av dette. Stakkars, rike pike som lever på løgner.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at jeg syntes det er trist at noen av de i kommentarfeltet forsvarer henne så utrolig mye. Spesielt når hun også legger skylda på leserene hennes. De kritiske kommentarene i innlegget blir bare forsvart av lesere, men hun svarer ikke i det hele tatt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her trenger det vel ikke være snakk om å være for eller i mot Caroline/ex-Frua. Ei heller om man er en surmaget, sjalu, feit, misunnelig kjerring - eller det motsatte. Eller noe midt i mellom.

Så vidt jeg kan skjønne, koker det hele ned til en ting: Hun har bevisst løyet til leserne sine gjennom flere år. Hun har gjentatte ganger photoshoppet seg tynnere enn det hun allerede var/er. Dessuten har hun photoshoppet forbedrete utgaver av både interiør og familiemedlemmer. Hun har photoshoppet seg selv på bilder til et utseende hun bevisst har brukt for å selge dyre produkter (kremer, tannbleking).

Så ble hun avslørt det siste døgnet.

Og hva svarer hun med? Jo, nok en løgn.

(Hun sier at dette "er lenge siden", og hun sluttet å jukse med bilder da hun ble mor. I følge bildene jeg har sett her i tråden, var siste "photoshoppe-meg-tynnere"-bildet fikset på og lagt ut for et par små dager siden.... )

Likevel, det er jo helt vanlig å retusjere/photoshoppe bilder. Det gjøres i media hele tiden. Men forskjellen er at de aller fleste innrømmer det, og er helt åpen om bruken av bildejusteringer. Så det handler ikke om at "alle andre gjør det".

Det handler om å bevisst lyve overfor sine lesere. Og om å fremdeles fortsette å lyve når den første løgnen blir avslørt.

Jeg vil ikke spekulere i hvorfor og hvordan dette har skjedd. Eller om Caroline som person. Men hun driver et profesjonelt firma og en av Norges største blogger gjennom flere år. Og har tjent ganske mye på å fronte/reklamere for produkter som skal gi en perfekt hud og perfekte, hvite tenner (til og med uten Photoshop.....).

Derfor har hun også et ansvar. Som forretningskvinne og blogger.

Ja enig. De fleste vet jo at menneskene vi ser på reklamebilder/filmer er retusjerte. Hvis vi ser på TV-shop at man skal bli fit og stram av å sette på et massagebånd så skjønner de aller fleste at dette bare er gimmic og tull. Problemet med en slik blogg er jo at reklamen personifiseres, hun har gjennom å vise små personlig glimt blitt bestevenninnen til flere av sine lesere som er naive nok til å tro at hun viser frem gode produkter som hun virkelig kan gå god for for å være snill. Å reklamere gjennom blogg er big business og er mye mer effektivt og troverdig enn annen reklame vi ser i blader og på TV. Hun har en formidabel effekt på sine lesere.

Går man inn på kommentarfeltet så ser man jo hvordan lesere og fans inspireres og dyrker henne som en gud. Hvis hun ikke skriver hvor hun har kjøpt hva hun har på seg så kan du være 100% sikker på å lese at flere spør om det i kommentarfeltet. De vil ha alt hun har og de vil være like tynne, trente og flinke som henne. Å si noe annet enn at dama har stor påvirkningskraft er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fantastiske må jo være bilde der de har redigert inn større biceps på Lars-Kristian :fnise:

Hvor? Jeg vil se!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...