Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke overrasket over at hun bruker Photoshop, hud, øyne og lepper er ofte tydelig redigert og hun har aldri hatt en fin hud. Men jeg er overrasket i hvor stort omfang dette har blitt gjort, og hvordan besettelsen om å se tynnest mulig ut nærmest virker å være ja... En besettelse. Hun gjentar til det kjedsommelige at hun ønsker å være en inspirasjon, hva er dette å se opp til?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

Lyver ikke kjendiser om sånt hele tiden da? For eksempel de som helt tydelig har fikset på kroppen sin, men benekter det når de blir konfrontert. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, når det er så opplagt, men noe nytt er det da ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyver ikke kjendiser om sånt hele tiden da? For eksempel de som helt tydelig har fikset på kroppen sin, men benekter det når de blir konfrontert. Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, når det er så opplagt, men noe nytt er det da ikke.

Noe av det som gnager tror jeg, er at bloggerne ofte ønsker å fremstå som en venninne. Særlig Caroline kommuniserer mye med leserne sine og gir personlige svar på spørsmål. Da føles det mer som et "svik", enn om noen benekter botox i Se og Hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på denne tråden, og det jeg reagerer mest på, er at Caroline angripes som person. Bloggen hennes er som ett magasin, dette har ho også sagt selv. Det er en grunn til at f.eks Det Nye selger, og det er fordi det er tiltalende og fint, og ja - selvfølgelig redigerer de bildene sine! Så hvorfor skal ikke Caroline gjøre det? Vi kjenner henne faktisk ikke, eller vet noe særlig privat om livet hennes. Det er ett magasin ho fronter, derav seg selv, og for at ting skal "selge", må det se fint og perfekt ut. Og det dere driver med her, gir henne jo bare enda mer omtale. Caroline er min yndlingsblogger, nettopp fordi ho alltid leverer varene. Jeg synes kanskje den har blitt litt mindre personlig etter at Nelia kom til verden, men det forstår jeg også. Folk skal jo ta henne på alt. Jeg synes det blir fryktelig feil å angripe Caroline som person, spesielt når ho selv har sagt at bloggen hennes er som ett magasin. Det er mange som sier at unge jenter ser opp til henne, og at ho da burde vise mer av den ho virkelig er. Men kom igjen; hvor mange er det som har en interesse av å kjøpe Det Nye hvis det er en "chubby chick" som pryder fronten? Det er derfor det selger, fordi det ser perfekt ut. Folk anser tynn som perfekt, obviously. Også en annen ting; er man et bedre forbilde hvis man er tykk?

Så. Dette ble langt, men seriøst; ikke angrip Caroline som person. Det er ett varemerke, og det er flere enn henne bak det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I innlegget "det nye:on the cover" fra september skriver LK i kommentarfeltet at det som regel er han som redigerer bildene av frua. Og at han ALDRI redigerer hud, hår etc. Han stiller kun på lys/farger.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på denne tråden, og det jeg reagerer mest på, er at Caroline angripes som person. Bloggen hennes er som ett magasin, dette har ho også sagt selv. Det er en grunn til at f.eks Det Nye selger, og det er fordi det er tiltalende og fint, og ja - selvfølgelig redigerer de bildene sine! Så hvorfor skal ikke Caroline gjøre det? Vi kjenner henne faktisk ikke, eller vet noe særlig privat om livet hennes. Det er ett magasin ho fronter, derav seg selv, og for at ting skal "selge", må det se fint og perfekt ut. Og det dere driver med her, gir henne jo bare enda mer omtale. Caroline er min yndlingsblogger, nettopp fordi ho alltid leverer varene. Jeg synes kanskje den har blitt litt mindre personlig etter at Nelia kom til verden, men det forstår jeg også. Folk skal jo ta henne på alt. Jeg synes det blir fryktelig feil å angripe Caroline som person, spesielt når ho selv har sagt at bloggen hennes er som ett magasin. Det er mange som sier at unge jenter ser opp til henne, og at ho da burde vise mer av den ho virkelig er. Men kom igjen; hvor mange er det som har en interesse av å kjøpe Det Nye hvis det er en "chubby chick" som pryder fronten? Det er derfor det selger, fordi det ser perfekt ut. Folk anser tynn som perfekt, obviously. Også en annen ting; er man et bedre forbilde hvis man er tykk?

Så. Dette ble langt, men seriøst; ikke angrip Caroline som person. Det er ett varemerke, og det er flere enn henne bak det!

Altså:

1) hun ER allerede tynn. Hvorfor redigere lår og midje? Det virker sykelig

2) ingen "magasiner" lyver om at de redigerer bilder. Det har hun gjort i årevis

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Jeg kjenner jeg sliter med å skarpe sammen et fnugg av sympati for henne nå. Godt hun er avslørt, den ovenfra og ned-tonen hun har når hun blir konfrontert tidligere viser bare hvor usympatisk hele opplegget til bedriften FF er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarer dette blogginnlegget lyvingen hennes (og mannens, for så vidt), og det at hun går til angrep på personer som spør henne om hun faktisk har redigert bildene sine?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bare tull det hun skriver, hun har da ikke sluttet å redigere etter at hun ble mamma (og liksom føler seg mer selvsikker enn noen gang).

Det bildet som ble lagt ut for noen dager siden hvor hun hadde redigert bort mye uren hud var da fra få uker siden, blant andre.

Og at det ikke har inntruffet veldig ofte stemmer vel ikke helt..,

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg er ikke imponert over forklaringen hun kommer med nå. Det er i fortiden sier hun, 22 desember i år regnes nå som fortiden?

Dersom det er slettet, har det jo aldri skjedd!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på denne tråden, og det jeg reagerer mest på, er at Caroline angripes som person. Bloggen hennes er som ett magasin, dette har ho også sagt selv. Det er en grunn til at f.eks Det Nye selger, og det er fordi det er tiltalende og fint, og ja - selvfølgelig redigerer de bildene sine! Så hvorfor skal ikke Caroline gjøre det? Vi kjenner henne faktisk ikke, eller vet noe særlig privat om livet hennes. Det er ett magasin ho fronter, derav seg selv, og for at ting skal "selge", må det se fint og perfekt ut. Og det dere driver med her, gir henne jo bare enda mer omtale. Caroline er min yndlingsblogger, nettopp fordi ho alltid leverer varene. Jeg synes kanskje den har blitt litt mindre personlig etter at Nelia kom til verden, men det forstår jeg også. Folk skal jo ta henne på alt. Jeg synes det blir fryktelig feil å angripe Caroline som person, spesielt når ho selv har sagt at bloggen hennes er som ett magasin. Det er mange som sier at unge jenter ser opp til henne, og at ho da burde vise mer av den ho virkelig er. Men kom igjen; hvor mange er det som har en interesse av å kjøpe Det Nye hvis det er en "chubby chick" som pryder fronten? Det er derfor det selger, fordi det ser perfekt ut. Folk anser tynn som perfekt, obviously. Også en annen ting; er man et bedre forbilde hvis man er tykk?

Så. Dette ble langt, men seriøst; ikke angrip Caroline som person. Det er ett varemerke, og det er flere enn henne bak det!

Og hun selv og de "bak henne" påstår til stadighet at de ikke redigerer bilder utover justering av lys. Spørsmålet kommer ofte opp, og de viker ikke en tomme. Redigere gjør de IKKE.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun selv og de "bak henne" påstår til stadighet at de ikke redigerer bilder utover justering av lys. Spørsmålet kommer ofte opp, og de viker ikke en tomme. Redigere gjør de IKKE.

Er det da bedre for henne å skrive "dette bilde er redigert" under hvert eneste bilde? Vil det ikke da ta bort litt av "piffen" ved det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...