Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
29 minutter siden, Miranda16 skrev:

Tror det er ingen som hadde flyttet ut av et hus når det nye skal helrenoveres. I tillegg  har de 2 små barn. Det er bare flaks at de har et sted å bo. Det er sikkert ikke lett for et firma å anslå hvor lang tid det vil ta. Firmaet har nok ikke ressurser til å jobbe 100% på et hus, de har andre betalende kunder som kanskje får første prior.

Ja jeg kan forstå frustrasjonen med store forsinkelser ved reise og i tillegg med et barn.

Men når man avtaler sammen med et firma hva som skal bli gjort de nærmeste dagene så bør firmaet holde det som de blir enige om. Man har en dialog gjennom hele prosessen, og som profesjonelt firma så bør man ikke avtale noe de ikke klarer å overholde. Dette var ikke snakk om når huset skulle stå ferdigstilt, men de kommende dagers arbeid. Og igjen, de må kunne klare å jobbe på egenhånd uten at eierene av huset skal stå over de for å påse at det blir gjort riktig. 

Ang det å flytte ut av det gamle før det nye var ferdig så er det ikke alltid man har et valg. De nye eierene kan også ha en frist for å komme seg ut av sin tidligere bopel og inn i det nye. Og familien Eriksen hadde nok tatt høyde for at de har midlertidige boplasser som hytte, hjemme hos foreldre og evt på hotell. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 timer siden, skruf skrev:

Tror de aller fleste ville blitt oppgitt over en dag som bare gikk helt feil jeg... Reiser hjem med fly med en 5mnd gammel baby, havner i kø og kaos. Baby illskriker i bilen og må ammes (babyskrik er stress å høre på når man ikke får gjort noe der og da for å stille babyens behov), må vente med å amme til man får stoppet bilen. Står i evigheter i kø. Kommer hjem til sitt nye hjem og gleder seg til å se fremdriften og har planer om å flytte inn, der har ingenting av det som har blitt avtalt blitt gjort, og det som er blitt gjort er gjort feil (et firma som man betaler i dyre dommer for både bør og skal gjøre det som er avtalt uten at man selv må stå å passe på at det blir gjort) Nok en gang havner man i kø, og kommer seint frem til ei iskald hytte. Med to små.. 

Forstår meget godt at fotballfrue var oppgitt og sliten av den dagen der jeg! Fy flate, jeg tror jeg på et tidspunkt hadde begynt å grine. 

Så akkurat det innlegget synes jeg ikke var et klageinnlegg for å høste sympati. Hun beskrev rett og slett en drittdag. Og drittdager har alle, også Fotballfrue. 

Signerer denne. Men paret legger dessverre opp til mye av dette selv, makan til elendig planlegging. Bo litt hos hennes foreldre, litt i det nye huset som var fullt av håndverkere, litt på hytta, litt på hotell - og dette FØR det hadde vært overtakelse av gamle huset; familien på fire + 2 hunder bodde som nomader i en hel måned helt unødvendig. Og de tilbringer tilsynelatende timevis i bil hver dag; er det virkelig nødvendig med en baby på fem måneder? Hva med å samle møtene på faste dager for å minimere kjøringen, hva med telefonmøter og Skype? Droppe lange salongbesøk for løsnegler og løshår frem til minste tar flaske? Det er tydelig at paret ikke er vant til å strukturere og effektivisere arbeidsdagene, eller prioritere vekk unødvendigheter. Jeg hadde også vært frustrert etter en slik drittdag men jeg tviler sterkt på at jeg hadde lagt opp til så mye kjøring hit og dit i utgangspunktet med en ammende baby på slep. Ikke rart at veteranbloggeren virker superstresset.

Endret av Ultiva
  • Liker 39
Skrevet
2 timer siden, skruf skrev:

Men når man avtaler sammen med et firma hva som skal bli gjort de nærmeste dagene så bør firmaet holde det som de blir enige om. Man har en dialog gjennom hele prosessen, og som profesjonelt firma så bør man ikke avtale noe de ikke klarer å overholde. Dette var ikke snakk om når huset skulle stå ferdigstilt, men de kommende dagers arbeid. Og igjen, de må kunne klare å jobbe på egenhånd uten at eierene av huset skal stå over de for å påse at det blir gjort riktig. 

Ang det å flytte ut av det gamle før det nye var ferdig så er det ikke alltid man har et valg. De nye eierene kan også ha en frist for å komme seg ut av sin tidligere bopel og inn i det nye. Og familien Eriksen hadde nok tatt høyde for at de har midlertidige boplasser som hytte, hjemme hos foreldre og evt på hotell. 

Enig med Ultiva

Vi får bare være enig om å være uenig.

For meg er det merkelig planlegging å flytte ut av 4 uker før nye eiere overtar. Det virker ikke som de hadde en plan for hvor de hadde tenkt å bo. Hun visste at faren var allergisk og uansett, hvem bor hjemme hos foreldrene med barn og hunder i ukesvis uten plan B? Løsningen med å bo på hytta virket som kom opp etter å ha bodd på hotell og takk Gud for det. Å klage på å bo på en hytte med det de trenger, er for meg absurd. De regnet vel med de skulle få royal treatment av firmaene.

• Liker 11
Skrevet
34 minutter siden, Miranda16 skrev:

Enig med Ultiva

Vi får bare være enig om å være uenig.

For meg er det merkelig planlegging å flytte ut av 4 uker før nye eiere overtar. Det virker ikke som de hadde en plan for hvor de hadde tenkt å bo. Hun visste at faren var allergisk og uansett, hvem bor hjemme hos foreldrene med barn og hunder i ukesvis uten plan B? Løsningen med å bo på hytta virket som kom opp etter å ha bodd på hotell og takk Gud for det. Å klage på å bo på en hytte med det de trenger, er for meg absurd. De regnet vel med de skulle få royal treatment av firmaene.

Hun har jo ikke klaget over hytta i seg selv? 

Derimot så kom hun hjem til hytta seint om kvelden med to små og noe feil hadde skjedd med varmeovnen så hytta var iskald. Jeg kan godt forstå at det er fortvilende. Ikke noe særlig å la en baby og en smårolling oppholde seg der det er iskaldt. Når man må gå med vinterdresser på inne så er det kaldt. 

Jeg kan godt forstå at det til tider kan være tungvindt å bo på ei hytte vinterstid langt unna barnehage.. blir mye frem og tilbake. 

Er absolutt ikke cbe sin største fan, langt derifra (noe som har kommet frem i tråden her også), men jeg synes det må være innafor at også hun kan bli oppgitt og lei. 

• Liker 14
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Skjønner godt at hun kan bli litt stressa og oppgitt nå. Jeg skjønner bare ikke hva de har tenkt! Virker i grunn ikke som om de har tenkt igjennom det i det hele tatt. Jaja, de klarer seg. 

Gjest Atheena
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med at hun klager over en drittdag, det er i grunn helt innafor. 

Men dette har de planlagt dårlig. De har jo fått masse nye møbler inn i huset også før de i hele tatt så vidt startet oppussingen. Hvorfor har de ikke bare leid seg noe for noen måneder? Oppussingen i så stor grad som de driver med tar så og si alltid mye lenger tid enn planlagt. Det vet alle! 

Skrevet
4 minutter siden, Atheena skrev:

Jeg ser ikke noe problem med at hun klager over en drittdag, det er i grunn helt innafor. 

Men dette har de planlagt dårlig. De har jo fått masse nye møbler inn i huset også før de i hele tatt så vidt startet oppussingen. Hvorfor har de ikke bare leid seg noe for noen måneder? Oppussingen i så stor grad som de driver med tar så og si alltid mye lenger tid enn planlagt. Det vet alle! 

Enig med deg. Jeg skjønner de syns det var en kjip dag, men veldig mye av det de stresser med må skylles dårlig planlegging fra deres side. De kunne ha bodd så godt som normalt i nesten 4 uker i huset i Siljan. Og hvorfor leide de ikke noe i nærheten eller velger å bo "fast" på hytta eller på hotell for mer enn et par dager? Hvorfor fylle opp med møbler når de likevel skal ut pga håndverkere noen dager etterpå? 

13. Februar var de på hytta men det var kjipt så de dro til Kulås selv om det var fylt opp med håndverkere der. Så dro de rett etterpå på Stockholm. Hvorfor ikke bli bittelitt lengre på hytta? Så hadde de sluppet een "flytting" i alle fall. Så ille kan neppe hytta være at ikke de hadde overlevd en dag eller to ekstra. Og reiseveien fra hytta er ikke lengre enn det veldig mange pendler hver dag. Skjønner det føles mye for hun som er vant med å jobbe hjemmefra men likevel. 

Konklusjon: Skjønner de syns det er litt stress for tiden men med planlegging hadde de sluppet MYE styr og eventuell klaging vært mer på sin plass. 

• Liker 20
Skrevet

Å bo på hytte er jo luksus. De har alt de trenger der. Lang reisevei har jo mange folk hver dag , både til barnehage og jobb. Kald hytte en gang? Hvem har ikke kommet på en iskald hytte innimellom , også med babyer? Jeg kjenner mange. Godt med klær og en time med ovnen på i hvert soverom så er det god nok temp til å legge seg. Og hvorfor ikke alliere seg med familie  for sjekk av malerne i huset når man er bortreist? Stadig folk som opplever at det blir galt med håndverkere. De er ikke kongelige heller..og hvorfor ta utav godt innpakkede nye møbler i et hus hvor det fremdeles skal pusses og males i?? Jeg er ikke supersmart, men jeg hadde alikevel ikke funnet på å gjøre det før alt var ferdig. Alt i alt synes jeg det blir altfor mye sutring på bloggen her nå. De opplever en del motgang her nå, kaaaanskje er det på tide . Dette er jo normalt for mange folk i innflytting av nytt hus, som attpå til først har vasket seg ut av det gamle selv og pakket ned aaalt de eier helt alene.

• Liker 23
Gjest Atheena
Skrevet
44 minutter siden, Inocybe skrev:

Enig med deg. Jeg skjønner de syns det var en kjip dag, men veldig mye av det de stresser med må skylles dårlig planlegging fra deres side. De kunne ha bodd så godt som normalt i nesten 4 uker i huset i Siljan. Og hvorfor leide de ikke noe i nærheten eller velger å bo "fast" på hytta eller på hotell for mer enn et par dager? Hvorfor fylle opp med møbler når de likevel skal ut pga håndverkere noen dager etterpå? 

13. Februar var de på hytta men det var kjipt så de dro til Kulås selv om det var fylt opp med håndverkere der. Så dro de rett etterpå på Stockholm. Hvorfor ikke bli bittelitt lengre på hytta? Så hadde de sluppet een "flytting" i alle fall. Så ille kan neppe hytta være at ikke de hadde overlevd en dag eller to ekstra. Og reiseveien fra hytta er ikke lengre enn det veldig mange pendler hver dag. Skjønner det føles mye for hun som er vant med å jobbe hjemmefra men likevel. 

Konklusjon: Skjønner de syns det er litt stress for tiden men med planlegging hadde de sluppet MYE styr og eventuell klaging vært mer på sin plass. 

Har de så liten livserfaring med det vanlige liv at de trodde alt som skulle gjøres i huset ville gå på et par uker? Det er kaos i et hus med masse håndtverkere og det blir støv og gris overalt. Det er helt fjernt for meg å få masse møbler på plass før kun finish står igjen. virker jo helt virkelighetsfjernt hele planleggingen og med en 5 mnd gammel baby i tillegg. Det er ikke rart det er slitsomt og så trodde hun faktisk at de kunne flytte inn for fult rett etter Stockholm når kjøkken ikke er ferdig og bad såvidt er påbegynt. Velkommen til virkeligheten. Boblen fra Siljan-tiden har tydeligvis sprukket. 

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn

- Pavilion, mod

• Liker 1
Skrevet

Oppussing tar jo bestandig lenger tid en først anslått. Kjipt - men sånn er livet. Alle har godt av noen drittdager innimellom. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

...

Endret av Kollontaj
  • Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for omtale av barn.
/lillesky (mod)

Skrevet

Ser det titt og ofte blir applaudert i kommentarfeltet om at CBE.no er en fantastisk mamma. Hun er sikkert en god mor, men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det applauderes og hylles. Jeg ser ikke at hun er noe bedre mor en andre, har jeg godt glipp av noe?

• Liker 26
Gjest kattehviskeren
Skrevet
1 time siden, Emilie112 skrev:

Ser det titt og ofte blir applaudert i kommentarfeltet om at CBE.no er en fantastisk mamma. Hun er sikkert en god mor, men jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det applauderes og hylles. Jeg ser ikke at hun er noe bedre mor en andre, har jeg godt glipp av noe?

Ja, du har gått glipp av at hun har en psyko fanklubb som tror hun er en slags overnaturlig gudinne.

Skrevet
1 time siden, kattehviskeren skrev:

Ja, du har gått glipp av at hun har en psyko fanklubb som tror hun er en slags overnaturlig gudinne.

------------------

😂😂😂😂

• Liker 3
Skrevet

Hva skjer på fargefronten i fruas hjem? Svart må vel være den mest destruktive fargen man kan kline på veggene eller et det bare meg....

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, kattehviskeren skrev:

Der traff du spikeren på hodet!

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, kattehviskeren skrev:

Nettopp! Jeg tror hun er en veldig god mor alt det der. Men å hylle henne som et über-menneske, kvinnen som får til alt, en eksepsjonelt god mor og kjærlig kone, supereffektiv osv? Hvis bloggen er ment å inspirere virker den motsatt på meg. Hele hverdagen virker bare slitsom og perfeksjonistisk, ikke noe jeg streber etter, tvert imot. Tips: Mindfulness, våg å ta noe som det kommer, ikke overplanlegg alt :-) 

Skrevet
1 time siden, Attami skrev:

Hva skjer på fargefronten i fruas hjem? Svart må vel være den mest destruktive fargen man kan kline på veggene eller et det bare meg....

Når man ikke trodde det kunne bli verre......!

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...