Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Cavatina skrev:

CBE kan umulig ha glemt hvilken dag det er idag, der hun atter viser frem bilder fra innsiden av en suite på Hotel Continental?
Please fortell meg at det kommer et gratis samarbeidsinnlegg med Kirkens Bymisjon i dag, slik at innlegget ikke blir fullstendig meningsløst og tomt. http://www.tv2.no/a/8698925/

Ah, når jeg las hva hun skrev tenkte jeg straks at "dette er samarbeid med røde kors/bymisjonen". Linken du legger ved sryrker mistanken. 

Håper hun har skamvett til å reklamere gratis.

• Liker 6
Gjest Zeitgeist
Skrevet
12 minutter siden, RompeRusk skrev:

Ah, når jeg las hva hun skrev tenkte jeg straks at "dette er samarbeid med røde kors/bymisjonen". Linken du legger ved sryrker mistanken. 

Håper hun har skamvett til å reklamere gratis.

Hadde bloggeren CBE faktisk hatt det samfunnsengasjementet hun gjerne ønsker å gi inntrykk av å ha, så hadde man sett mer av dette på bloggen. Og da fullstendig uoppfordret og gjort av eget initiativ. Hadde ordene i innlegget faktisk hatt en betydning for henne, så ville ikke tekst og bilde kollidert slik det gjør i det gjeldende innlegget. For bildene gir på ingen måte assosiasjoner til teksten - selv ikke med kunstnerisk tolkning - men ser heller ut som reklame for hotellet. 

Teksten fremkaller en heller vemmelig avsmak, spesielt med hensyn til at i går fikk bloggeren sponset nok en behandling og et produkt, hvis opphav er etisk høyst betenkelig. 

Tatt i betraktning at selv innlegget om Sykehusklovnene var sponset, så tviler jeg sterkt på at noe som helst gjøres gratis hva den bloggen angår. 

Skrevet
9 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Hadde bloggeren CBE faktisk hatt det samfunnsengasjementet hun gjerne ønsker å gi inntrykk av å ha, så hadde man sett mer av dette på bloggen. Og da fullstendig uoppfordret og gjort av eget initiativ. Hadde ordene i innlegget faktisk hatt en betydning for henne, så ville ikke tekst og bilde kollidert slik det gjør i det gjeldende innlegget. For bildene gir på ingen måte assosiasjoner til teksten - selv ikke med kunstnerisk tolkning - men ser heller ut som reklame for hotellet. 

Teksten fremkaller en heller vemmelig avsmak, spesielt med hensyn til at i går fikk bloggeren sponset nok en behandling og et produkt, hvis opphav er etisk høyst betenkelig. 

Tatt i betraktning at selv innlegget om Sykehusklovnene var sponset, så tviler jeg sterkt på at noe som helst gjøres gratis hva den bloggen angår. 

Har ikke lest det aktuelle innlegget (gir ikke klikk). Men at dama ikke eier samfunnsengasjement er det lite tvil i 

• Liker 12
Gjest Zeitgeist
Skrevet
2 minutter siden, RompeRusk skrev:

Har ikke lest det aktuelle innlegget (gir ikke klikk). Men at dama ikke eier samfunnsengasjement er det lite tvil i 

Du går ikke glipp av noe - foruten det dårlig fordekte hykleriet pakket inn i "Se hvor snill og omtenksom jeg er"-ord. 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
3 timer siden, Cavatina skrev:

CBE kan umulig ha glemt hvilken dag det er idag, der hun atter viser frem bilder fra innsiden av en suite på Hotel Continental?
Please fortell meg at det kommer et gratis samarbeidsinnlegg med Kirkens Bymisjon i dag, slik at innlegget ikke blir fullstendig meningsløst og tomt. http://www.tv2.no/a/8698925/

Jeg ventet liksom på at det skulle komme en linje eller to om Kirkens Bymisjon sitt opplegg for rusmisbrukere i dag på slutten av blogginnlegget hennes. Men så snakker vi jo også om den samme dama som tok en ferie ved Middelhavet rett i nærheten av mange flyktningers farefulle ferd. Hun var på en solseng der, og medmennesker slet seg ut for å redde livet et steinkast unna.

Skrevet (endret)

Hun skriver i kommentarfeltet nå om at hun ikke var klar over kampanjen til Kirkens bymisjon, men at hun skal oppdatere innlegget. Så mye de er på sosiale medier er det rart de ikke har fått det med seg. Det henger også noen skjerf like ved trikkestoppet ved hotellet, samt klistremerker.

Endret av Louiah
  • Liker 14
Skrevet (endret)

De har oppdatert med info om Kirkens bymisjon nå. I kommentarfeltet nevnes det at innlegg om saker som dette er av liten interesse for leserne, samt at det da dukker opp troll i kommentarfeltet. 

Vel, for det første, om det er færre lesere på et innlegg en gang i blant, hva så? De tjener mindre, men i lengden ville de nok tjent på det.

Til det siste: kritikere er ikke troll og dersom noen skriver noe de ikke liker, kan de jo bare la være å publisere det. Verre er det ikke. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

De har oppdatert med info om Kirkens bymisjon nå. I kommentarfeltet nevnes det at innlegg om saker som dette er av liten interesse for leserne, samt at det da dukker opp troll i kommentarfeltet. 

Vel, for det første, om det er færre lesere på et innlegg en gang i blant, hva så? De tjener mindre, men i lengden ville de nok tjent på det.

Til det siste: kritikere er ikke troll og dersom noen skriver noe de ikke liker, kan de jo bare la være å publisere det. Verre er det ikke. 

den lille gutten som så at keiseren ikke hadde klær er jo et helt typisk troll. Det er derfor det heter trollet i eventyret.

:sarkasme:

• Liker 14
Gjest Bergensia
Skrevet

Ang kommentaren om at folk mener det er latterlig at hun skriver om slike temaer;

Burde ikke det være en vekker for dem/henne om hvor overflatisk og gjennomsponset bloggen er blitt?

Når det blir vanskelig å tro på hennes engasjement i saker fordi man tenker at det er noen som betaler for innleggene? Når livet hun viser fram ikke samsvarer med ordene hun skriver?

Men som vanlig er det CBEs m.o å skylde på andre når de ikke får den responsen de forventet.

Gjest CecilieX
Skrevet

Hahaha, hvor mange ganger skal hun skylde på leserne? Leserne gjorde at jeg måtte redigere meg tynnere, leserne gjorde at jeg måtte skrive falsk kommentarer, leserne gjorde at jeg måtte vise frem barnet mitt, leserne gjør at jeg ikke kan skrive om veldedighet. 

Har noen noen gang sett en kommentar på at folk ikke vil at hun skal skrive om veldedighet? Og i så fall, hvis en eller to (flere kan det vel ikke være) skriver dette, så er hun vel voksen nok til å likevel beslutte å ignorere dem hvis engasjementet bare er stort nok? Den der må hun lenger ut på landet med!

Hvor vanskelig kan det være å snekre sammen et innlegg om Kirkens bymisjon når du først oppdager at et innlegg du laget ble litt dårlig mottatt? 

Skrevet

Var håret en del av Halloweenkostyme? Aldri sett på maken. 

• Liker 10
Skrevet

Blir helt matt jeg av det innlegget. Ser hun det ikke selv hvor lite reflektert hun fremstår når hun sitter der med room servicen sin og sølvfat mens hun ser ned på de "fattige" mens hun "reflekterer" over kontrastene. 

Man kunne jo håpe at det var et dårlig skrevet innlegg om kirkens bymisjon. Men ikke engang det har hun greid å få med seg før noen gjorde henne oppmerksom på det!

Seriøst, hva fankern var hensikten med dette innlegget før hun la til den delen med kirkens bymisjon? Se på rike, pene, gode meg som faktisk greier å sitte i luksusen min og reflektere over at andre ikke er like heldige? Ikke gjør hun noe (ikke i det opprinnelige innlegget) og ikke donerer hun noe. Sorry ass... Men hva faen er vitsen med det enn å stille seg selv i et bedre lys? Blir kvalm. 

• Liker 37
Skrevet

HVA, har hun redigert innlegget? Og skrevet om Kirkens bymisjon etter at noen minte henne på om det? 

Fytti, det er kvalende! En reklamedukke med falskt hår og "sponseklær" står vi hotellvindu og synes synd i uteliggerne? Mens hun drikker kaffe?

Jeg hadde klappet til henne om jeg hadde sett henne nå.

• Liker 23
Skrevet

Og saueflokken breker samtykkende. 

• Liker 5
Skrevet

Hun har virkelig redigert innlegget..... eier ikke skam......

• Liker 8
Skrevet (endret)

Cbe.no er fullstendig på bærtur. Om det er slik at "den typen innlegg er de som engasjerer minst" så er det på grunn av måten hun skriver dem på!

Atter en gang legger hun skylda på leserne sine, og i tillegg diskrediterer hun denne typen innlegg ved å påstå at "troll" vil kritisere slike innlegg, som om det er til hinder for å skrive noe samfunnsengasjert - og virkelig mene det, og skape engasjement.
Problemet for cbe.no er jo nettopp troverdigheten  som mangler, når man for eksempel vet at det tas betalt i form av sponsing for å skrive innlegg for veldedighet. (jfr. Sykehusklovnene senest for 14 dager siden.)

Ikke en kjeft ville latt være å engasjere seg om hun hadde utfordret leserne sine enkelt med de rette virkemidlene. Sammenlign dette med kampanjen "gutten som fryser" på youtube, og sjekk engasjementet disse enkle ordene skapte: "Er du en som handler når du ser noen trenger hjelp?" De kom omtrent på slutten av videoen, var ikke planlagt av byrået som laget kampanjen, og eksploderte likevel i engasjement og giverevne.

Istedet oppdateres altså et innlegg med en overflod av frokostbilder og utsikt i et hotellrom sammen med noen ord som ikke henger sammen med bildene, og skal fremstå som et såkalt reflektert og samfunnsengasjert innlegg. Innlegget oppdateres med Kirkens bymisjons kampanje, 5 timer etterpå, og først ETTER at kampanjen blir gjort oppmerksom på. For å redde et ellers meningsløst innlegg? Makan!

Tror det er reklame først på videoen, beklager.

Endret av Cavatina
Korrigering, omformulering og lenker
  • Liker 17
Skrevet (endret)

Hun svarer frekt på de kritiske kommentarene.. Som vanlig. Forstår ikke at hun/de selv ikke ser at måten de møter leserne på ikke kler imaget deres (perfekte, polerte, glanset magasin)? Tydelig litt frustrasjon blandet med forsvarsposisjon for å tråkke grådig i salaten - også nettopp denne dagen da!

Endret av annsme89
  • Liker 14
Skrevet

Tenk om jeg hadde lagt ut et innlegg på FB med bilde av mine velfødde unger som spiser middag med teksten "så heldige vi er som kan nyte, tenker på de som sulter akkurat nå". Ikke det, nei? Nei, tenkte det nok. 

• Liker 24
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...