Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bergensia
Skrevet (endret)
15 minutter siden, annsme89 skrev:

Hun svarer frekt på de kritiske kommentarene.. Som vanlig. Forstår ikke at hun/de selv ikke ser at måten de møter leserne på ikke kler imaget deres (perfekte, polerte, glanset magasin)? Tydelig litt frustrasjon blandet med forsvarsposisjon for å tråkke grådig i salaten - også nettopp denne dagen da!

Viktig å innta offerrollen før bermen kommer styrtende med sine kosogklemz-kommentarer😉

Endret av Bergensia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde dere damer bare var gale, men jeg måtte bare sjekke bloggen med kommentarene og ja kommentarene treffer spikeren på rett plass. Dama har virkelig blitt en satire av seg selv og alt det på bekostning av millioninntekter. Ville aldri solgt sjelen min sånn uansett hvor mye peng jeg hadde blitt lovet. Forferdelig overforbruk og ekstrem fronting av materialisme på bloggen der asså. 

• Liker 25
Skrevet

Så hun dro med hele familien et døgn til oslo for å få fikset håret?!?! Også slo det henne at "hei, jeg er ganske heldig som kan bo et døgn i suite for å få fikset håret (selvom det selvfølgelig er kjempe stress altså), tror jeg må skrive om det". Og tilfeldgivis kom noen å ødela det med å påpeke at du kan faktisk hjelpe de som trenger det. Dama er ikke sann!

• Liker 39
Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

det verste er at hun får høflige, men bittelitt kritiske kommentarer, for eksempel er det en i kommentarfeltet som sier at hun burde bruke all påvirkningsmakten sin til noe bra - og så blir hun sur. :overrasket:

Bo med familien et døgn i suite til mange tusen for å sette på seg hår fra fattige indiske kvinner - for så å ta bilder av lokkefat i sølv og seg selv med kaffekoppen i slåbrok mens hun ser medfølende ned på alle de hjemløse stakkarene og tenker noen tanker om hvor heldig hun er?

Ser hun virkelig ikke hvor ille det ser ut med alle de bildene av sølvfatene med den teksten til? Arrangert bilde av blond dame som drikke kaffe av vakker kopp og som sier "stakkars de som er der ute". Kunne hun ikke gått ut og spandert en kaffe på en av dem i stedet for?

Hun er ikke sann. Virkelig ikke sann.

du glemte å ta med at hun bare skal ha det håret til en fotoshoot neste uke....

Tipper det blir klippet av og kastet før vi er halvveis i november

• Liker 18
Skrevet (endret)

Bloggen er en nettbutikk. Det skapes inntekt for firmaeierne.
Å skape engasjement rundt noe annet enn egen bankkonto er noe det overhodet ikke reflekteres over.
Det er jo først i ettertid, når det gjøres oppmerksom på det, at det settes igang en eller annen kampanje i likhet med dagens og fjorårets innsamling for Flyktninghjelpen. Også dengang etter debatt i eget kommentarfelt.

Endret av Cavatina
Lagt til lenke til fotballfrue-tråden
  • Liker 16
Gjest Hummingbird1
Skrevet
6 minutter siden, Amafalathiel skrev:

letthemeatcake2014.jpg

Akkurat det jeg tenkte også 😂😂👍🏻 Fikk skikkelig Marie Antoinette vibber! Sitte der oppe på luksussuiten og skotte ned på de fattige tiggerene... snilt at hun hadde tid til å sende dem en tanke da, varmet sikkert veldig 😉

Skrevet

Må bare le av hele greia. Hun skal ha for at det blir underholdning på KG! Haha

• Liker 6
Skrevet

Hun svever skyhøyt over Maslow, et sted der man fletter dukkehår for å tjene penger og det som er karakterisert som ubehagelig er å få feil melk i kaffen.  

• Liker 26
Skrevet (endret)
2 timer siden, Bringebæret skrev:

HVA, har hun redigert innlegget? Og skrevet om Kirkens bymisjon etter at noen minte henne på om det? 

Fytti, det er kvalende! En reklamedukke med falskt hår og "sponseklær" står vi hotellvindu og synes synd i uteliggerne? Mens hun drikker kaffe?

Jeg hadde klappet til henne om jeg hadde sett henne nå.

Jeg får litt "let them eat cake"- vibber av det. Akkurat som hun tenker "stakkars, de er hjemløse. Men om de ikke har råd til å kjøpe seg bolig i Oslo kunne de jo flyttet litt utenfor ring 3. Det er ikke såå synd på dem! Ihvertfall ikke nok til å gi meg dårlig samvittighet over den store forskjellen mellom min luksustilværelse og deres kamp for tilværelsen. Greit å nevne dem litt reflekterende og ydmykt likevel da, sånn i forbifarten. Da fremstår jeg både som samfunnsengasjert og *god* på en gang"

Ååh, leste ikke siste side før jeg svarte. Det er tydeligvis flere som har tenkt i samme baner (let them eat...) 😁

Endret av CoolSistah
  • Liker 17
Gjest Xstrella
Skrevet

Lurer på om de som spør etter klær og varer i bloggen er dem selv? Hvor er buksa fra? Hvor er såpa fra. Slik ser butikkene bloggere kan lage reklame og sponser de. Måtte inn på bloggen nå og jeg ble kvalm. Noe så meget falskt opplegg. Soler seg i glansen og kikker ned på fattige. Inviter dem på det sponsede luksushotellet da og di dem frokosten. DA ville det sett mye bedre ut. Første gang jeg gikk innpå bloggen på over 1 år, og jeg ser jeg ikke har gått glipp av noe.

Gjest Zeitgeist
Skrevet
43 minutter siden, lenebu skrev:

Hadde virkelig ingen peiling på hvor mye extensions kosta, så tok det på meg å Google litt på prisen til Gevir (som jeg mener å huske er salongen som sponser CBE). Salongen selv oppgir selvfølgelig ikke noen pris for dette, men jeg fant en artikkel fra 2012 hvor en jente får satt på lignende hår som CBE av den samme salongen til den nette pris av 11.000 kroner, og jeg regner med at det er sannsynlig at behandlingen har steget i pris siden den gang. Blir litt satt ut, jeg, da dette er en del tusenlapper mer enn det jeg som student lever på i måneden. Særlig bismak i munnen gir det når hun rett etterpå kommenterer i kommentarfeltet at hun allerede savner det korte håret sitt, men at hun kommer til å beholde det falske til denne fotoshooten som kommer om "en liten stund" er overstått.

Og dagen etterpå kommer innlegget med tittelen "hotellfrokost med utsikt på godt og vondt", hvor hun poserer sammen med nok mat til å mette et lite land i Afrika rundt seg mens hun "tankefullt" betrakter menneskene langt under seg og lirer av seg noen liksom-ydmyke floksler om hvordan hun "håper å gi litt ekstra til de som trenger det i tiden fremover". Som om hun håper hun får et par kroner til overs etter at maten er kjøpt inn og regningene er betalt som hun da kan avse til veldedighet. Bare det at hun valgte å titulere innlegget som "hotellfrokost med utsikt på godt og vondt", samt det at menneskene hun omtaler er så ute av fokus til fordel for det overdådige frokostbordet, den nette kaffekoppen og frua selv, får meg til å tenke at menneskene utenfor er det "vonde" med frokosten og det som på et vis ødela en ellers "god" morgenstund og utsikt. Tror ikke dette var et sjakktrekk for å få henne til å fremstå som godhjertet, omtenksom og ydmyk. 

Det har du helt rett i. Og svarene til bloggeren i eget kommentarfelt slår de siste naglene inn i kista - spesielt kommentaren om at det nylig var et innlegg om veldedighet på bloggen. Det var det riktignok - men det var et sponset innlegg. Med andre ord pynter bloggen CBE seg atter en gang med lånte fjær. 

Videre hevder bloggeren i samme kommentarfelt at det stadig vekk skrives innlegg om veldedighet. For det første står dette utsagnet i skarp kontrast til en annen kommentar fra CBE (i samme kommentarfelt) om at denne typen innlegg ikke faller i god smak hos leserne. For det andre så kan jeg ikke minnes å ha sett veldedighets-relaterte innlegg "titt og ofte" på nevnte blogg. Men så studerer jeg heller ikke hvert bidige innlegg heller da. 

Lenke til blogginnlegg: http://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/01/hotellfrokost/

Skrevet
7 timer siden, Cavatina skrev:

Kunne jo ikke ha passet bedre om det så hadde vært tilsiktet. 

Trodde ikke jeg kunne bli målløs lenger, men jeg blir det når jeg ser hvordan man som materialistisk rosablogger i sin egen fortreffelige boble mer og mer mister gangsynet totalt. 

• Liker 16
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, kommentarer om kropp og omtale av barn, og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

CBE.no kan da ikke i fullt alvor avfeie all kritikk i forbindelse med innlegget hotellfrokost med utsikt på godt og vondt som helt feil eller at det bare er kritikk for kritikkens del.. eller at kritikken er basert på fordommer.. eller at de som kritiserer ikke vet hva hun gjør utenfor bloggen?!?!? (jf. Carolines svar i kommentarfeltet).

Er det bloggerens egenart som yrke som skaper dette? At de holder på alene dag etter dag, år etter år uten noen kollegaer til å hjelpe de å manøvrere i forhold til hva som er rett og galt? Eller er det mangel på utdanning ut over grunnskole/videregående som forsterker inntrykket av at dette er atferd man mest forbinder med ungdommer/unge voksne? Denne manglende evne til å ta kritikk på en ordentlig måte er noe man ser hos mange av toppbloggerne. Hvordan de avfeier kritkken som troll, feil eller at leserne har misforstått. 

• Liker 26
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

CBE.no kan da ikke i fullt alvor avfeie all kritikk i forbindelse med innlegget hotellfrokost med utsikt på godt og vondt som helt feil eller at det bare er kritikk for kritikkens del.. eller at kritikken er basert på fordommer.. eller at de som kritiserer ikke vet hva hun gjør utenfor bloggen?!?!? (jf. Carolines svar i kommentarfeltet).

Er det bloggerens egenart som yrke som skaper dette? At de holder på alene dag etter dag, år etter år uten noen kollegaer til å hjelpe de å manøvrere i forhold til hva som er rett og galt? Eller er det mangel på utdanning ut over grunnskole/videregående som forsterker inntrykket av at dette er atferd man mest forbinder med ungdommer/unge voksne? Denne manglende evne til å ta kritikk på en ordentlig måte er noe man ser hos mange av toppbloggerne. Hvordan de avfeier kritkken som troll, feil eller at leserne har misforstått. 

Det hele er veldig underholdene og totalt mangel på bakkekontakt.

Er helt enig, men jeg må legge tillat jeg tror det mangler en god del folkeskikk også. 

Hun skriver at hun har skrevet om veldedighet "titt og ofte". Hva er titt og ofte? Er virkelig sponsede innlegg veldedighet?

• Liker 19
Skrevet

Hadde hun hatt noe som helst anstendighet hadde hun lagt seg paddeflat, tatt den rettmessige kritikken og i tillegg frontet Kirkens Bymisjon på bloggen UTEN å ta betalt for det. 

...men holder i grunn ikke pusten mens jeg venter på at det skal skje for å si det sånn....

Dette innlegget viste virkelig hennes virkelige side, og den var ikke god.

• Liker 23
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...