Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Emilie112 skrev:

Det hele er veldig underholdene og totalt mangel på bakkekontakt.

Er helt enig, men jeg må legge tillat jeg tror det mangler en god del folkeskikk også. 

Hun skriver at hun har skrevet om veldedighet "titt og ofte". Hva er titt og ofte? Er virkelig sponsede innlegg veldedighet?

Betalt veldedighet er vel det jeg ville kalt "veldedighet" med bismak - et feilslått forsøk på imagebygging.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet

Ja nettopp, leserne er fordomsfulle og dumme, dette handler derfor ikke om meg, men om dem. Kritikk kan dermed diskvalifiseres. Det må være noe galt med bloggerne, støtter @LilleSnupp i det. Kan det være alle tilbedelsen som rett og slett gjør at de blir ute av stand til å ta selvkritikk?

Gjest Mallory
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke bare gi uttrykk for at de legger seg flate og ser at innlegget kan tolkes på en måte som ikke er helt bra, fremfor å kverulere, ty til forsvarstaler og redigere innlegg, lurer jeg på. De kunne til og med vært smarte og umiddelbart flagget at Treasures gir x kr til Kirkens Bymisjon i anledning dagen og den gode saken for byens uteliggere og andre som sliter. De kunne til og med opprettet en innsamlingsaksjon med samme formål om de virkelig ville sette seg selv i bedre lys. Sleng på et par gratisinnlrgg for KB, så begynner det å ligne noe. Det koster mer å pådra seg stygge riper i lakken enn å pådra seg noen ekstrakostnader for en god sak.

Endret av Mallory
Edit: forenklet og forkortet
Skrevet

Nytt innlegg på bloggen om hårfrisyrene  2014-2016. Umerket. :lillesky: 

Sånn apropos hva som er viktig i livet. 

• Liker 28
Skrevet (endret)
17 timer siden, CecilieX skrev:

Hahaha, hvor mange ganger skal hun skylde på leserne? Leserne gjorde at jeg måtte redigere meg tynnere, leserne gjorde at jeg måtte skrive falsk kommentarer, leserne gjorde at jeg måtte vise frem barnet mitt, leserne gjør at jeg ikke kan skrive om veldedighet. 

Ja her har vi jo journalist Berg Eriksen i et nøtteskall. Og nå sist på bloggen kommer en liten novelle om hennes "hårhistorie fra 2014-2016", med hennes rivende utvikling og følelser i forbindelse med hvor modig og nyskapende hun har blitt på håret de siste årene, akkompagnert av hele 22 bilder av seg selv og sitt sponsede hår. Hva som er så modig når man har gratis frisørbehandling og ubegrenset tilgang til hairextensions er jeg dog usikker på. Veteranbloggeren gjentar hvordan hun nå plutselig igjen sitter med lange lokker, og hvordan det ikke føles helt henne og at det ikke er varig. Svært sjarmerende, med tanke på at det er en jente/kvinne som har måttet ofre alt håret sitt på grunn av dette og at behandlingen er verdt et sted mellom 12-15 000 kroner. Og som andre har nevnt før meg; sjarmerende å sitte i sin toppsuite med sølvservise og nok mat til en liten landsby og samtidig titte ned på de som er hjemløse og fryser.

Jeg forstår at cbe.no ønsker å vise en glanset og problemfri hverdag. Jeg forstår at denne bekymringsfrie formularen har holdt bedriften på bloggtoppen i svært mange år. Men - det er også lov å ta ansvar for hva man formidler av holdninger. Cbe.no har en enorm påvirkningskraft. Det må ikke kun skapes feelgood-vibes ved å spille på det overfladiske, materialistiske og tanketomme. Å ta etisk ansvar og å produsere litt hjerneføde innimellom hadde kun gjort bloggen mer stueren og kanskje til og med et ørlite hakk intellektuell. Nå leses denne pudderrosa, høykommersielle glamourbobla som regel i skjul, på samme måte som at folk smugleser Se & Hør og titter på Hotell Cæsar.

Endret av Ultiva
  • Liker 43
Skrevet

Noen skriver selvbiografi, andre skriver hårbiografi.

• Liker 17
Skrevet

22 bilder om håret? Du tror det ikke før du ser det. 

• Liker 22
Skrevet

De er jo ledsaget av eventyret om jenta fra Sarpsborg som ikke turde å klippe seg, da. Den har et budskap. Love yourself to pieces. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg tror dessverre at hodet mitt er i ferd med å eksplodere.

• Liker 24
Skrevet

Nå skal Fotballfruen få en idé til en hårhistorie av meg. Helt aldeles gratis skal jeg øse litt av min kreative overflod. 

Et interessant blogginnlegg hadde vært å skrive om historien til det håret hun faktisk har fått klistret på hodet. Hun kunne gjort en liten reportasjereise til leverandøren i India, og sporet opp kvinnene som får hodet skamklippet av ren nød. For at hun skal kunne realisere seg selv med nye gratis extensions når situasjonen her hjemme krever det.

Så kunne vi fått lære litt om hårets symbol- og sosiale verdi for kvinner i India, kanskje. Og litt om livsvilkårene for kvinnene som går til dette skrittet.

• Liker 34
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Aricia skrev:

Nå skal Fotballfruen få en idé til en hårhistorie av meg. Helt aldeles gratis skal jeg øse litt av min kreative overflod. 

Et interessant blogginnlegg hadde vært å skrive om historien til det håret hun faktisk har fått klistret på hodet. Hun kunne gjort en liten reportasjereise til leverandøren i India, og sporet opp kvinnene som får hodet skamklippet av ren nød. For at hun skal kunne realisere seg selv med nye gratis extensions når situasjonen her hjemme krever det.

Så kunne vi fått lære litt om hårets symbol- og sosiale verdi for kvinner i India, kanskje. Og litt om livsvilkårene for kvinnene som går til dette skrittet.

Hun svarte på en kommentar at håret er europeisk, men jeg vet ikke om det er bedre.

Endret av penny_
  • Liker 3
Skrevet

Cbe.no: Igjen, slutt å skyve utseendet og leserne foran deg som et forkle for manglende seriøsitet og innhold i bloggjobben. Det er ikke på grunn av bloggeierens hår folk ikke tar den på alvor - det handler om hva og hvordan bloggeieren formulerer innhold - eller mangelen på sådan, at folk ikke tar den på alvor.

Unnskyldningene henger ikke på greip, på nøyaktig samme måte som med gårsdagens ytringer om at samfunnsreflekterte innlegg ikke skaper engasjement. Det er reinspikka tullprat, og et tegn på at kommunikasjonskurs er hardt tiltrengt, ved siden av et kurs i selvinnsikt.

• Liker 18
Skrevet

Det er lesernes skyld.... uansett og alltid!

Hun vil ha seg frabedt at hun blir tolket, mens hun kan tolke det leserne skriver akkurat som det passer henne! Er det mulig.....

• Liker 15
Skrevet (endret)

Angående hår; CBE.no skriver at håret om brukes er fra Europa (uten å spesifisere nærmere). Det fineste håret skal visstnok komme fra Ukraina, men det er nok ikke helt en helt renhårig (pun intended) industri. Mafia, fattige kvinner og maktbruk, les gjerne Oksanen:

http://www.dagbladet.no/2016/06/22/kultur/pluss/sofi_oksanen/litteratur/44571083/

http://www.dagsavisen.no/kultur/menn-tjener-pa-kvinners-manke-1.697850

Hårindustrien er ikke etisk på noen som helst måte, enten håret kommer fra Europa eller India. 

http://www.spectator.co.uk/2015/04/whose-hair-are-you-buying/

Endret av Kollontaj
Lenke
  • Liker 25
Skrevet
47 minutter siden, pøbelsara skrev:

De er jo ledsaget av eventyret om jenta fra Sarpsborg som ikke turde å klippe seg, da. Den har et budskap. Love yourself to pieces. 

Tenk på den unge kvinnen som endelig ble tøff nok til å farge og klippe håret sitt. Det er en handling som bare er forunt de modigste blant oss!

:ironi:

• Liker 47
Skrevet
47 minutter siden, penny_ skrev:

Hun svarte på en kommentar at håret er europeisk, men jeg vet ikke om det er bedre.

HVordan vet hun det, lurer jeg på?  Det er forsvinnende lite europeisk hår på markedet.

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Det er lesernes skyld.... uansett og alltid!

Hun vil ha seg frabedt at hun blir tolket, mens hun kan tolke det leserne skriver akkurat som det passer henne! Er det mulig.....

Det er lesernes skyld at hun er millionær også - men det snakker hun lite om, gitt. :Knegg:

• Liker 35
Gjest Bergensia
Skrevet
15 minutter siden, Inocybe skrev:

Tenk på den unge kvinnen som endelig ble tøff nok til å farge og klippe håret sitt. Det er en handling som bare er forunt de modigste blant oss!

:ironi:

Og ikke betale en krone selv for det også a'gitt!🙄

Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor denne ikke ble godkjent: http://imgur.com/a/d5CcL

Andre kommentarer som inneholder lenker blir godkjent, så det er ikke det.

Endret av penny_
  • Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...