Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så rart, for jeg leser aldri bloggen hennes lenger, likevel tenkte jeg dette for en stund siden at jeg tror det kommer en babynyhet snart. Sikkert fordi datteren er i den alderen nå hvor de fleste velger å få en til. Gratulerer iallefall, nå må jeg inn å se den videoen det skrives om her :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for innlegg som omhandler kropp, spekulasjon og avsporing, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi
8 minutter siden, Lollipops skrev:

Herregud, det var jo nesten ingenting. Ikke særlig mye å lage en stor sak ut av.

Luft i magen det der😁😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lollipops skrev:

Herregud, det var jo nesten ingenting. Ikke særlig mye å lage en stor sak ut av.

Det var nesten ikke forskjell, så hvorfor måtte hun endre det da? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Lollipops skrev:

Det er flere eksempler i tråden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nyher skrev:

Det var nesten ikke forskjell, så hvorfor måtte hun endre det da? 

Kanskje hun følte seg litt oppblåst? Har ikke peiling jeg. Har det egentlig noe særlig å si? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lollipops skrev:

Kanskje hun følte seg litt oppblåst? Har ikke peiling jeg. Har det egentlig noe særlig å si? 

Hjelpes. 

Det ble redigert et utall fotoer i den bloggen der, et av fotoene jeg husker spesielt godt er hvor halve ryggen ble kappet vekk.

Hadde ikke redigeringsjukset blitt avslørt hadde de drevet på fremdeles.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite eller mye, samme det vel, poenget er at hun faktisk redigerte sin gravide mage mindre. Hvorfor?? Det er bare trist.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Nå føler jeg meg sinnsykt dum, men hvordan ser dere at hun har redigert bildene? Har hun først lagt ut orginalbildet og så et redigert etterpå? Hvis ikke, hvordan fant dere/fikk tak i orginalbildet? Sorry, er ikke så bevandret i dette med photoshop og hvordan man finner ut slikt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, ashanti skrev:

Har hun først lagt ut orginalbildet og så et redigert etterpå?

Noen kom over bildearkivet deres.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ashanti skrev:

Nå føler jeg meg sinnsykt dum, men hvordan ser dere at hun har redigert bildene? Har hun først lagt ut orginalbildet og så et redigert etterpå? Hvis ikke, hvordan fant dere/fikk tak i orginalbildet? Sorry, er ikke så bevandret i dette med photoshop og hvordan man finner ut slikt 🙈

Man kan ikke se det nå lenger, for etter at redigeringen ble oppdaget ble sikkerheten på bloggen forbedret. Originalbildene lå ikke synlig ute i blogginnleggene, men de lå i bildearkivet, som var åpent. De redigerte bildene hadde annerledes navn enn de uredigerte, dermed ble det oppdaget at noe var endret på. Du kan lese om bilderedigeringen fra side 13 i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lollipops skrev:

Barn slanker seg syke. Derfor er det ikke en bagatell at voksne jukser seg tynnere. Ekstra alvorlig er det når den voksne i tillegg lyver og hevder redigering ikke har funnet sted, slik tilfellet beviselig var i CBEs tilfellet før det ble avslørt. Gode forbilder bidrar ikke til at barn forakter kroppen sin. Trygge voksne redigerer ikke en gravid mage mindre. Det er et forkvaklet signal å sende til unge, andre gravide, samfunnet forøvrig og ikke minst til sitt ufødte barn. 

https://imgur.com

http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/330-halvparten-av-norske-jenter-pa-15-ar-mener-de-er-for-tykke

http://mobil.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620

http://www.tv2.no/a/3527245

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, mellimassi skrev:

Noen kom over bildearkivet deres.

Jeg er ikke så god på dette med data😒 men hvordan klarte folk og få tak i bildearkivet? Ligger ikke det på paret sin private data? Eller er det så enkelt for en person og finne andre folk sine bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Francis skrev:

Her har de halvert ryggen og slanket rumpe og legger kraftig. 

Alle bilder er ikke redigert like kraftig men det er ganske så konsekvent 3-4 cm (tilsvarende en klesstørrelse). Mange sitter på mye bildebevis for omfattende bildejuks og kommentarjukset som herjet på samme tid, men skal vi virkelig rippe opp i det nå? Å påstå at det aldri har funnet sted blir imidlertid for dumt. Bloggen økte sikkerheten kraftig etter avsløringene, slik at det ikke lenger er mulig å sjekke for bilderedigering eller kommentarjuks, noe som dessverre ikke er med på å øke troverdigheten.

Men la oss håpe cbe.no har lært, de har tross alt en datter som skal vokse opp med dette ekstreme presset. I tillegg til alle andres døtre, søstre og kvinner generelt. Hr Petter kom med mange interessante linker litt høyere oppe, som viser at b la 50 % av alle 15-årige jenter føler seg for tykke. Det siste vi trenger er kommersielle toppbloggere med titusenvis av daglige lesere som redigerer rumpa mindre og forminsker gravidmagen (og samtidig nekter for at det gjøres).

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lapper skrev:

Jeg er ikke så god på dette med data😒 men hvordan klarte folk og få tak i bildearkivet? Ligger ikke det på paret sin private data? Eller er det så enkelt for en person og finne andre folk sine bilder?

Som forklart tidligere lå bildene tilgjengelig i et arkiv på bloggen. Både redigerte og uredigerte. Ingen har vært inne på CBEs private data. Nå er ikke dette arkivet tilgjengelig lengre, så ingen vet om redigeringen fortsatt pågår eller ikke. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...