Gjest eksiltronder Skrevet 29. mars 2016 #24441 Del Skrevet 29. mars 2016 10 timer siden, LilleSnupp skrev: Her om dagen var det must have kjole fra h&m.. I dag er det must have negler fra.. *trommevirvel* .. ingen ringere enn h&m.. Man må i alle fall ikke spørre på instagram om innlegget er reklame eller ikke, da får man fansen på nakken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michaeline__07 Skrevet 29. mars 2016 #24442 Del Skrevet 29. mars 2016 Den 3.11.2015 at 12.39, lille pille skrev: Ja, men hun tar ikke betalt av deg. Du betaler ikke for at hun skal være ærlig, så hun skylder deg ingenting. Jeg tror egentlig vi diskuterer helt ulike ting. At hun tjener masse penger på å reklamere - det er helt sikkert. Bloggen er jo faktisk jobben hennes, men for de som ikke ser det slik, så er det bare en nettside hvor man ikke kan forvente at personlige ting som skrives, er sant. Man kan ikke forvente at man faktisk får et innblikk i hennes virkelige liv. Hun trenger ikke følge noen regler om hva hun velger å skrive om seg selv, og Caroline utnytter dette til å skape en illusjon - som du også sier. For å beskytte seg selv mot å bli lurt, så burde man heller være litt realistisk og tenke at mye av det som bloggverdenen presenterer, ikke er annet enn et glorifisert og falsk vrøvl. jo. det gjør hun hvis hun selv er merkevaren. da har hun masse regler å forholde seg til. selvklart har hun det. jeg syntes forresten ikke blogging og sosial-stalking er det samme slik enten hun eller følgerne hennes gjør. det virker som om blogging er et begrep som ble funnet opp for å redde seg selv ut fra hva man har skrevet om andre på nettet, eller hva som har blitt skrevet om seg selv. for å forhøye seg selv i det man innså at man hadde ikke den "riktige" utdannelsen eller det "riktige" livet, men det gjelder nok ikke alle. for å fremstille noe som litt bedre enn hva ting er. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellimassi Skrevet 29. mars 2016 #24443 Del Skrevet 29. mars 2016 Nå skal det sies at de omtalte analkulene egentlig var biteleker for hundene. ikke at jeg forsvarer CBE for enhver pris, men rett skal være rett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 29. mars 2016 #24444 Del Skrevet 29. mars 2016 Den 26.3.2016 at 11.24, Yaki skrev: Men det burde vel stått annonse på innlegget med de kulene? Kommer an på om hun leverte de igjen å kjøpte nye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 29. mars 2016 #24445 Del Skrevet 29. mars 2016 Tråden ryddet for latterliggjøring og svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik29 Skrevet 29. mars 2016 #24446 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Ny video med svar på leser-spørsmål på bloggen nå. Hun er nusselig, men så bleik og platt i svarene. Skulle tro at hun fikk inn en del spicy spørsmål om firmaet, juks, bisniss osv men hun velger å bare svare på tannløs svada. Så kjedelig...zzZzZzZz Endret 29. mars 2016 av Fredrik29 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 29. mars 2016 #24447 Del Skrevet 29. mars 2016 Hun blir nok ikke ikke imponert av min liste: funtighetskrem (hvilken som helst) mascara ferdig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Petter Skrevet 29. mars 2016 #24448 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) CBE.no har over år vært en mektig kommersiell aktør og stemme i den norske offentligheten i kraft av sine mange tusen lesere. Mektige aktører har stor påvirkningskraft. Motstemmer er tvingende nødvendig. Et eventuelt beskyttelsesbehov bør komme unge sårbare lesere til gode, fremfor den profesjonelle aktøren. CBE.no fronter et ekstremt utseendefokus. Det er heldigvis enda ikke normalt å bruke så heidundrende mengder produkter, tid, innsats og fokus på sitt ytre som CBE annonserer for. Hun driver en bedrift som vinner priser som livsstilsforbilde. Hun tjener pengene sine på at folk gjør som hun forfekter. Da er det betimelig å påpeke at lista over utseendefremmende tiltak er ekstrem. Et samfunn der alle opplever at de må sette av tid og penger til leppeinjeksjoner, løshår, løsvipper, løsnegler, tannbleking, hårfjerning, bryntegning, konturering og daglig trening før de kan vise seg for folk er ikke bærekraftig på noe nivå. Det er det viktig å si høyt. Med eller uten humor. Hvis ikke etablerer det seg raskt en ny normal. Det taper vi alle på, bortsett fra de som tjener pengene sine på vår usikkerhet. Innlegg ryddet for svar til ryddet innlegg Nordvesta, mod. Endret 30. mars 2016 av Nordvesta 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalenderpiken Skrevet 30. mars 2016 #24449 Del Skrevet 30. mars 2016 Jeg har en ide, som vil stoppe all kritikk og dumme ting som spekulasjoner for Caroline Berg Eriksen og alle andre bloggere som lever av å pimpe produkter. Øverst i headeren bør det stå: DENNE BLOGGEN PROMOTERER PRODUKTER I ALLE INNLEGG. ALLE PRODUKTENE SOM OMTALES ER PLASSERT OG BETALT FOR. Ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 30. mars 2016 #24450 Del Skrevet 30. mars 2016 Tråden ryddet for svar til allerede ryddet innlegg og avsporinger Nordvesta, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 30. mars 2016 #24451 Del Skrevet 30. mars 2016 (endret) I videobloggen så sier hun at grunnen til at de bestemte seg for å eksponere barnet på bloggen var at det kom folk på døra for å se henne og at folk tok bilder av henne med mobilen når de var ute, og slik ønsket de ikke å leve. Seriøst. Hva tror hun at hun er? Superkjendis? Og det er helt greit å bruke barnet i reklame, så lenge det er logisk og delikat. Stikkordet er delikat. Det kan visstnok også gå lange perioder uten at barnet eksponeres. ?? Endret 30. mars 2016 av Sol79 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 31. mars 2016 #24452 Del Skrevet 31. mars 2016 7 timer siden, Sol79 skrev: I videobloggen så sier hun at grunnen til at de bestemte seg for å eksponere barnet på bloggen var at det kom folk på døra for å se henne og at folk tok bilder av henne med mobilen når de var ute, og slik ønsket de ikke å leve. Seriøst. Hva tror hun at hun er? Superkjendis? Og det er helt greit å bruke barnet i reklame, så lenge det er logisk og delikat. Stikkordet er delikat. Det kan visstnok også gå lange perioder uten at barnet eksponeres. ?? Og folk tar ikke bilder nå lenger når de er ute? Hvor mange var det som kom på døra, to tenåringsjenter? Hadde skjønt det hvis de hadde vist bilde av henne en gang for å stoppe spekulasjoner, men når barnet blir en del av businessen, da er det noe helt annet.Viser bare at det er en ting som betyr noe i Siljan, og det er $. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 31. mars 2016 #24453 Del Skrevet 31. mars 2016 Hun ser jo helt porselen ut i huden på videoen også. Er det redigert? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 31. mars 2016 #24454 Del Skrevet 31. mars 2016 "Kom folk på døra" - ja, kanskje det skjedde EN gang?? Bullshit og ingen grunn til å eksponere henne på det nivået de gjør. Se på f.eks Blondinbella. Hun har aldri vist ansiktet til noen av ungene sine, og tør å påstå at hun er hakket mer "kjendis" enn CBE. Og om noen skulle få tatt et bilde av ungen i en park eller noe, det er jo ikke verdens undegang. Det viktigste er jo deres eget standpunkt, de kan jo ikke la være å vise seg offentlig heller. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 31. mars 2016 #24455 Del Skrevet 31. mars 2016 Siden herr og fru Eriksen bor I samme region som meg hender det at de dukker opp i avisa når noe har skjedd. Dette med "noen på døra" har vært nevnt en gang og da ble det skrevet at en person hadde vært I gården deres, altså i hagen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 31. mars 2016 #24456 Del Skrevet 31. mars 2016 Hmm. I går ble jeg nysgjerrig på hva det var hun hadde av drikke i glasset sitt (noe grønt), og spurte om det i kommentarfeltet. Jeg fikk svar nesten med én gang, hvor hun sa at det var den Fun Light-saften hun nylig reklamerte for, og linket til innlegget. Dette er jo greit nok. Men noen timer senere sjekket jeg kommentarene i innlegget på nytt, og da stod plutselig mitt spørsmål uten svar. Stusset på dette, og gikk innpå igjen på kvelden. Da hadde jeg fått nytt svar, hvor det bare stod "Det er saft :-)" Noen som har noen teorier på hvorfor hun har valgt å gjøre dette? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unagi Skrevet 31. mars 2016 #24457 Del Skrevet 31. mars 2016 2 timer siden, Amber skrev: Hun ser jo helt porselen ut i huden på videoen også. Er det redigert? Lett å redigere videoer hvis du bruker Sony Vegas pro eller andre proffe redigeringsprogrammer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 31. mars 2016 #24458 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) 4 timer siden, Llise skrev: Hmm. I går ble jeg nysgjerrig på hva det var hun hadde av drikke i glasset sitt (noe grønt), og spurte om det i kommentarfeltet. Jeg fikk svar nesten med én gang, hvor hun sa at det var den Fun Light-saften hun nylig reklamerte for, og linket til innlegget. Dette er jo greit nok. Men noen timer senere sjekket jeg kommentarene i innlegget på nytt, og da stod plutselig mitt spørsmål uten svar. Stusset på dette, og gikk innpå igjen på kvelden. Da hadde jeg fått nytt svar, hvor det bare stod "Det er saft :-)" Noen som har noen teorier på hvorfor hun har valgt å gjøre dette? Aner ikke hvorfor men jeg la merke til det. Lurte på om jeg aldri hadde lest det første svaret likevel. Hahahaa men da husket jeg riktig. Så rart. Aner ikke hvorfor. Endret 31. mars 2016 av *Emma* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. mars 2016 #24459 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) @metrogull: Jeg venter fortsatt på dokumentasjon for påstanden din om at reklame på bloggen merkes i henhold til det gjeldende regelverk. Innlegg redigert for svar til ryddet svar Nordvesta, mod. Endret 31. mars 2016 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 31. mars 2016 #24460 Del Skrevet 31. mars 2016 7 timer siden, Llise skrev: Hmm. I går ble jeg nysgjerrig på hva det var hun hadde av drikke i glasset sitt (noe grønt), og spurte om det i kommentarfeltet. Jeg fikk svar nesten med én gang, hvor hun sa at det var den Fun Light-saften hun nylig reklamerte for, og linket til innlegget. Dette er jo greit nok. Men noen timer senere sjekket jeg kommentarene i innlegget på nytt, og da stod plutselig mitt spørsmål uten svar. Stusset på dette, og gikk innpå igjen på kvelden. Da hadde jeg fått nytt svar, hvor det bare stod "Det er saft :-)" Noen som har noen teorier på hvorfor hun har valgt å gjøre dette? Kan det ha vært fordi hun var redd for å få spørsmål/kommentarer om merking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg