Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Det er så kleint å se slike bilder som vist på det siste blogginnlegget. De setter kameraet på selvutløser og setter seg pent dandert i sengen sammen intetanende barn og poserer for kamera. Dette er så kvalmt at jeg fatter ikke at det er mulig å være så lite reflektert at man mener dette er greit å dele. Et privat øyeblikk for barna sammen foreldrene på morsdagen. 

Om det er noen trøst er nok ikke disse bildene tatt i dag, og det er veldig iscenesatte bilder så det her viser ikke noe ektefølt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Lin10 skrev:

Deg siste innlegget som beskriver det å være mor, se vi hvorfor CBE har lykkes med bloggen slik hun har gjort. Hun skiver alltid godt og lettleselig, slik en blogg skal være. FANTASTISKE bilder som beskriver det hun føler, med en humoristisk snert på de. Bildene  gir mottakeren en opplevelse, fordi de er så gode.

Det er slike innlegg som jeg mener, gjøre henne til Norges beste blogger i sjangeren livsstil. 

Bildene er på estetisk fine, men de gir meg absolutt ingen følelse: bildene er ekstremt iscenesatt og det er ikke noe som er ekte over disse bildene. 

Det kan hende du får en følelse av disse bildene, men for meg gir slike bilder meg nada. Jeg blir heller oppgitt over at barna nok en gang skal presses inn i denne alternative virkeligheten, og at de forsøke å late som det er slik det ser ut hos dem om morgenen. Alle med litt fornuft vet at det garantert er langt fra virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekreftelses- og eksponeringsbehovet er enormt. Behovet for å iscenesette et idyllisk tåbla, og å lyve så åpenlyst om det... For CBE våkner tross alt ikke nysminket. Sengen er trolig omringet av softbokser og barna vokser opp i et fotostudio. Her skal enhver situasjon utleveres og selges gjennom tungt retusjerte fotografier. Uvitende barn skal eksponeres i tekst og bilder. Ja, jeg har selv fjernet de små sine ansikter for å skjerme dem, da foreldrene for titusenende gang velger å ikke gjøre det.

https://imgur.com/a/iZhCC7S

"Hvordan skal denne situasjonen selges på internett? Kan vi bruke barna som rekvisitter? Hvem skal trykke på selvutløseren på kameraet? Står all lyssettingen rundt sengen korrekt? Husk å flexe, holde inn magen og å smile! Så leker vi med filtere, lys- og skyggelegging etterpå!"

Jeg lurer på hva dette gjør med mennesker over tid, og spesielt de mindreårige som må leve i det.

Endret av Ultiva
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lin10 skrev:

Deg siste innlegget som beskriver det å være mor, se vi hvorfor CBE har lykkes med bloggen slik hun har gjort. Hun skiver alltid godt og lettleselig, slik en blogg skal være. FANTASTISKE bilder som beskriver det hun føler, med en humoristisk snert på de. Bildene  gir mottakeren en opplevelse, fordi de er så gode.

Det er slike innlegg som jeg mener, gjøre henne til Norges beste blogger i sjangeren livsstil. 

Du synes bildene er fantastiske, jeg derimot deler ikke ditt syn. Eriksen er dessuten en elendig skribent. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Det jeg tenker når jeg ser bildene er: Hvor lang tid brukte de på å stage dette, i forhold til tiden som ble brukt til å kose seg med barna uten kamera...?

Ja, ikke sant?

Hva gjør en steikepanne i sengen forresten? Dårlig gjennomtenkt dette, Eriksen.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 21.50, pøbelsara skrev:

Det var jo slike kommentarer som det viste seg at de hadde skrevet selv før. Nå har de heldigvis sluttet med det, fint at andre har tatt opp den tradisjonen. :lillesky:

Har de egentlig sluttet med det? Tror de har fortsatt med kommentarskrivinga/redigeriga og redigeringa av bilder.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg mistenker (håper egentlig) at du nyter å provosere, men uansett - syns du eksponeringen av barna er ok? Ja eller nei?

Ellers er jeg enig i at teksten var fin, men den hadde stått seg helt flott uten å selge et så privat øyeblikk. Og hvor er barna mens mamma og pappa ‘leker’ foran selvutløseren? Hvordan passer det inn i bildet av en lang og rolig familiefrokost?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du synes bildene er fantastiske, jeg derimot deler ikke ditt syn. Eriksen er dessuten en elendig skribent. 

Jeg er vel ikke overrasket over at du mener det, men hun får flotte tilbakemeldinger i kommentarfeltet. 

Endret av Lin10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Jeg er vel ikke overrasket over at du mener det, men hun får flotte tilbakemeldinger i kommentarfeltet. 

Selvsagt får hun det😂de som ikke er så flotte kommer ikke gjennom. 

Det vet du da?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg mistenker (håper egentlig) at du nyter å provosere, men uansett - syns du eksponeringen av barna er ok? Ja eller nei?

Ellers er jeg enig i at teksten var fin, men den hadde stått seg helt flott uten å selge et så privat øyeblikk. Og hvor er barna mens mamma og pappa ‘leker’ foran selvutløseren? Hvordan passer det inn i bildet av en lang og rolig familiefrokost?

Det er vel ikke så uvanlig at en blogger bruker selvutløser. Dette er jobben hennes, og hun litt jobber t.o.m på søndag. Da er det kanskje greit å ta en negltime kl. 13 på en onsdag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Halle-Palle skrev:

Selvsagt får hun det😂de som ikke er så flotte kommer ikke gjennom. 

Det vet du da?

Har da sett mange negative kommentarer komme gjennom, men forstår at hun ikke legger ut hets..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er vel ikke så uvanlig at en blogger bruker selvutløser. Dette er jobben hennes, og hun litt jobber t.o.m på søndag. Da er det kanskje greit å ta en negltime kl. 13 på en onsdag. 

😂😂😂😂 tror du disse bildene er tatt i dag? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg registrerer at det spekuleres i utdanningsnivået til KG hønsene og misunnelsekortet blir atter en gang dradd frem. Hva med utdanningsnivået til fansen som kaller kritikere for KG høns? 

Registrete også flere ganger «haha😊» fra bloggens eier? Hva er problemet ditt, Eriksen? (Det er valgfritt å lese på KG)

Vel, jeg har en utdannelse. En ganske ordinær en, men en utdannelse er det. Det samme kan vel ikke sies om hverken CBE eller mannen. :)

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lin10 skrev:

Tilbakemeldinger? Hvilke tilbakemeldinger? Kommentarfeltet er så og si dødt.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lin10 skrev:

Å, jobbe på en søndag til og med. Det er det jo ingen andre som gjør, så det er jo svært så imponerende.

Jobbe med å sette på selvutløser, slenge seg i senga og skrive noen linjer og trykke på publiser. Hardt liv altså. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, spekulasjoner, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lagt til brukerangrep
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Lin10 skrev:

Har da sett mange negative kommentarer komme gjennom, men forstår at hun ikke legger ut hets..

Jeg har skrevet MANGE kritiske kommentarer som ikke har kommet gjennom. Ingen av dem har vært uhøflige, hetsende eller ufine. Det har vært konstruktive spørsmål, men helt fri for ‘søte vakre deg’

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Det jeg tenker når jeg ser bildene er: Hvor lang tid brukte de på å stage dette, i forhold til tiden som ble brukt til å kose seg med barna uten kamera...?

Tror de eggene rakk å bli kalde...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det som slår meg veldig nå, når jeg sitter og tenker på dette, er: Jeg lurer veldig på hvordan dette faller i jord hos familie og andre voksne i disse to barnas liv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...