Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

CBE skrev i en kommentar at hun sov til halv ti, deretter stod hun opp og ordnet hår/sminke og de ordnet til denne «frokosten». Den private frokosten skjedde nok ikke denne dagen, de andre i familien trengte nok mat før 12. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikkje vende det blinde øyet til når man ser noko som er moralsk forkasteleg og håpe at det på mirakuløst vis går vekk. Dersom ingen bruker stemmen sin til å seie imot vil det aldri skje ei endring. 

Men hey! Veldig bra at me har nokon som har innsideinformasjon om alt som foregår innad i bedriften, det være seg kva som er sponsa, korleis fotoshoooten har gått føre seg, og alt det andre som vert diskutert her inne. Uvurderleg..

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Jeg kan ikke se at hun bruker noen som helst. Det er her jeg ser det annerledes. Hun er en blogger som deler noe av sitt liv. Det nytter egentlig ikke å diskutere det, så jeg avslutter her. Det som jeg stiller meg undrende til, er at mange av dere støtter opp om en virksomhet, som dere her inne tar så avstand av. Hun er blogger, hun er mamma. Hun komme ikke til å slutte bilder av familien sin. Allikevel følger dere henne, mens dere kritiserer hennes levebrød. Dobbelmoralen sin det...

Når man ikke har flere argumenter, er ikke personangrep en løsning. Jeg misliker Trump og alt han står for, men følger med på hva han sier og gjør, selvsagt. Hvordan skal jeg ellers kunne si noe fornuftig om hans politikk? Synse? 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Surikatt skrev:

Min første tanke da jeg så morsdagsinnlegget er at hvem andre enn CBE kan komme på å skrive en hyllest til seg selv på denne dagen. Meg meg meg. 

Ingen andre enn CBE klarer til de grader å få alt til å handle om henne. Mors dag handler om CBE, kvinnedagen handler om CBE og alt annet handler om CBE. Krever en helt spesiel egosentrisme å alltid plassere seg selv i universets sentrum. Folk flest har nok barna sine der men hos CBE er det bare plass til CBE og ingen andre. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Når man ikke har flere argumenter, er ikke personangrep en løsning. Jeg misliker Trump og alt han står for, men følger med på hva han sier og gjør, selvsagt. Hvordan skal jeg ellers kunne si noe fornuftig om hans politikk? Synse? 

Nyheter og politikk er viktig å følge med på. Det er ikke viktig å følge en livsstilsblogger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Jeg kan ikke se at hun bruker noen som helst. Det er her jeg ser det annerledes. Hun er en blogger som deler noe av sitt liv. Det nytter egentlig ikke å diskutere det, så jeg avslutter her. Det som jeg stiller meg undrende til, er at mange av dere støtter opp om en virksomhet, som dere her inne tar så avstand av. Hun er blogger, hun er mamma. Hun komme ikke til å slutte bilder av familien sin. Allikevel følger dere henne, mens dere kritiserer hennes levebrød. Dobbelmoralen sin det...

Feil. Hun deler av andres liv. Privatlivet til noen som ikke kan protestere. 

Jeg ser du skriver «dere» , men jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg er en av dem som er innom diverse mammabloggere innimellom og som rapporterer overtrampene. Kall det gjerne bloggpolitivirksomhet, noe som virkelig er nødvendig så lenge foreldrene viser seg å ha null empati eller konsekvensforståelse.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

Fjernet sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lin10 said:

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

Hun kan fint få frem at hun er mor uten å ta bilder av barna.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Nyheter og politikk er viktig å følge med på. Det er ikke viktig å følge en livsstilsblogger. 

Hvis bloggeren fusker med reklamemerking, eksponerer barns privatliv og generelt står for det meste jeg synes er uetisk i SoMe-bransjen, så jo. Leser forøvrig på Bloglovin, da kan du skumlese 10 innlegg på 3 min, anbefales! Følger ikke på FB og IG, det skulle tatt seg ut. 👍

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

Det der gir ingen mening.

Hun eksponerer barna, deres rom, deres leker og deres kjærlighet til foreldrene, under full adresse og for hvem som helst til å se og for misbrukerne til å forlyste seg ...

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

Det er ingen forskjell i praksis for barna.

Hun bruker barna = bilder og opplysninger om barna presenteres på en blogg som leses av ca. 20.000 fremmede mennesker hver dag.

Hun bruker det faktum at hun er mamma = bilder og opplysninger om barna presenteres på en blogg som leses av ca 20.000 fremmede mennesker hver dag.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg forholder meg til det som er dokumentert på bloggen, der det både i tekst og bilder fortelles hvordan morsdagsfrokosten forløp. Jeg har spurt om det før og spør igjen. Sier du at hun lyver? Er alt på bloggen iscenesatt? 

Fjernet sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

😁

Nei, hun bruker barna. Jeg og du bruker noen ganger det faktum at vi er mammaer her i diskusjonen, og det gjør vi ved å holde anonymiteten til barna våre skjult, både i tekst og bilder, og vi forteller ikke ting om barna som gjør at noen som helst kan kjenne dem igjen pga det vi forteller. Du har fortalt at du har barn, såvidt jeg vet, og jeg har fortalt blant annet at jeg ikke kysser barnet mitt på munnen, og iallfall ikke tar bilder av det og legger det ut åpent på internett! 

Det CBE gjør på sine SoMe-kanaler er så langt utenfor dette at jeg har store problemer med å forstå hvordan du, som tilsynelatende selv er mamma, kan mene at dette er ok. "Å bruke det faktum at hun er mor" er intet annet enn en eufemisme og tilsløring av sannheten, eller en unnskyldning om du vil, for noe som er helt forferdelig kritikkverdig. 

Ja, jeg liker også familieidyllinnleggene til CBE best, men da ser man også hvorfor det virker! Det virker fordi det er selgbart, men det unndrar seg ikke å være høyst kritikkverdig og direkte moralsk forkastelig av den grunn. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Pust skrev:

Det der gir ingen mening.

Hun eksponerer barna, deres rom, deres leker og deres kjærlighet til foreldrene, under full adresse og for hvem som helst til å se og for misbrukerne til å forlyste seg ...

Du burde ta vekk den siste setningen din! 

DU er rapportert! 

Endret av Lin10
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

Øh. I praksis ingen forskjell.  

Kappahl-reklame nr 1 er uten barn: hun bruker det faktum at hun er mamma for å selge en annonse, vil du mene. 

 KappAhl-reklame nr 2 (umerket) er med barn iført klærne fra annonsen: hun bruker barna. Den siste er verst, men et ledd i markedsføringen. 

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lin10 skrev:

Du burde ta vekk den siste setningen din! 

Hvorfor det? Fordi det blir for vondt å lese om de brutale konsekvensene av eksponeringen? CBE burde heller fjerne bildene av de små.

Endret av Hege899
Typo
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Lin10 skrev:

Du burde ta vekk den siste setningen din! 

Fordi det er sant? Alle bilder av barn som legges ut på nettet er til glede for misbrukere. Når bildene legges ut med tilhørende hjemmeadresse nærmer det seg farlig idioti og ikke bare ubetenksomhet og mangel på etisk forståelse.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun bruker ikke barna, men hun bruker det faktum at hun er mamma. Det er det du ser. Det er en stor forskjell. 

Sant det, det er det cbe sier selv. Skjønner ikke forskjellen jeg.. på slik cbe fremstår. Hun kunne ha reklamert for en pysj, men i det du bruker barna dine som modeller bruker du barnet, ikke det faktum at du har barn. Tror det er kun to personer, muligens tre, som ser cbe og det faktum at hun har barn på samme måte. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det er ingen forskjell i praksis for barna.

Hun bruker barna = bilder og opplysninger om barna presenteres på en blogg som leses av ca. 20.000 fremmede mennesker hver dag.

Hun bruker det faktum at hun er mamma = bilder og opplysninger om barna presenteres på en blogg som leses av ca 20.000 fremmede mennesker hver dag.

Det å bruke barn, tenker jeg at man velger å selge reklame basert på barns ansikt og at de er i en setting for å selge. Hun har en livstilsblogg og der deler hun noe av sitt liv. I dette livet er hun også mamma, og det blir da naturlig at barna er med på bloggen. Jeg ser at det hun har klare grense på hva hun legger ut og hva hun legger ut av informasjon. Det er ikke noe som jeg ser på bloggen, som kan være for utleverende eller noe krenkende på noe som helst måte. For å være en blogger så man dele og gi av selv, men det betyr ikke at man utnytter eller bruker noen i den sammenheng. Som jeg har skrevet tidligere. Alt er ikke svart hvitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 said:

Det å bruke barn, tenker jeg at man velger å selge reklame basert på barns ansikt og at de er i en setting for å selge. Hun har en livstilsblogg og der deler hun noe av sitt liv. I dette livet er hun også mamma, og det blir da naturlig at barna er med på bloggen. Jeg ser at det hun har klare grense på hva hun legger ut og hva hun legger ut av informasjon. Det er ikke noe som jeg ser på bloggen, som kan være for utleverende eller noe krenkende på noe som helst måte. For å være en blogger så man dele og gi av selv, men det betyr ikke at man utnytter eller bruker noen i den sammenheng. Som jeg har skrevet tidligere. Alt er ikke svart hvitt. 

Heile bloggen handler om å selge. F.eks den pysjen vi ser 2 små i no på morsdagsbilda, vart reklamert for kort tidlegare. Riktignok utan modeller inni. Og mtp at nokre av dei kommentarane som oftast vert publisert/får stå i kommentarfeltet er i gaten "å så fin hvor er den kjøpt?" så seier det seg sjølv. Barnas ansikt vert brukt for å selge. 

Minner om at hensikten er "Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere  i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette. "

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...