Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Asti skrev:
Dokumentasjon vedr. cbe.no sine bidrag i debatten om bruk av barn i SoMe:

Nok en billig unnskyldning fra Sarpsborg; De mener at massiv eksponering av sine egne barn, bruke dem som hovedinntektskilde, er ekstremisme fra kritikernes side?? Bruk av "fancy" ord og uttrykk, endrer ikke innholdet i det han skriver. Det kalles på godt norsk, babbel. Etter og ha sett "Bloggerne" så virker det nesten som det største kicket han har i livet er å trolle i some. Han får bare holde på. Desto mer popcorn på meg:popcorn:

Endret av Miranda16
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Var det ikke han som var så opptatt av ad hominem her om dagen? Ved første anledning går han altså etter en person i stedet for å diskutere saken? 

Jeg blir ikke overrasket, bare lei av det våset han lirer av seg. 

Men personen som LEK gikk etter har lukket profilen sin og tatt kritikken til etterretning. Det er det noen andre som burde gjøre også 😏

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annypanny

Mulig dette er off topic, men det som irriterer meg mer og mer er denne perfekte fasaden de skal skape. De har det sikkert fint, for all del, men det ooooser perfeksjon av alle bildene og alle innleggene. Tydeligvis er det alltid helt ryddig, helt rent, de krangler aldri og er fortsatt like stormforelsket, barna deres er striglet, ryddige, super lydige og lykkelige perlevenner hele tiden. Jeg synes det blir too much, og altfor perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så instastoryen hennes i dag. Det er jo nesten bare barna jo! :tristbla: 
Hvem er interessert i hva andres unger driver med hver dag? Skjønner ikke dette behovet for å vise dette til fremmede. Jeg følger henne ikke, ville bare se om det var sant at hun skulle skjerme barna mer, noe hun sa til Dagbladet..

Nei, det overrasket meg ikke at det ikke var sant. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser, persondebatt og svar til dette.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Marion1985 skrev:

Mulig dette er off topic, men det som irriterer meg mer og mer er denne perfekte fasaden de skal skape. De har det sikkert fint, for all del, men det ooooser perfeksjon av alle bildene og alle innleggene. Tydeligvis er det alltid helt ryddig, helt rent, de krangler aldri og er fortsatt like stormforelsket, barna deres er striglet, ryddige, super lydige og lykkelige perlevenner hele tiden. Jeg synes det blir too much, og altfor perfekt. 

Du kan trøste deg med at dette er bare en fasade. Ingen har det slik hele tiden. Det skjønte jeg egentlig da jeg så de på bloggerne. Hun er ufin og spydig mot LKE og alltid med en latter etter annenhver setning. De virker langt fra stormforelsket. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torden skrev:

Men personen som LEK gikk etter har lukket profilen sin og tatt kritikken til etterretning. Det er det noen andre som burde gjøre også 😏

Du mener LKE og CBE, håper jeg? Hvis én person tar kritikk til etteretning fordi én annen, med langt flere svin på skogen og lang CV i hersketeknikk, begår personangrep etter å ha saumfart motdebattantens profil og funnet 1 stk bleiebilde, så burde faktisk både CBE og LKE sporenstreks ta til seg den samme kritikken og gjøre det samme fremfor å påstå en polarisert, ekstremistisk debatt der de er fullstendig ute av stand til å komme med en eneste positivt argument om at eksponering av barn er til barnas beste.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Du mener LKE og CBE, håper jeg? Hvis én person tar kritikk til etteretning fordi én annen, med langt flere svin på skogen og lang CV i hersketeknikk, begår personangrep etter å ha saumfart motdebattantens profil og funnet 1 stk bleiebilde, så burde faktisk både CBE og LKE sporenstreks ta til seg den samme kritikken og gjøre det samme fremfor å påstå en polarisert, ekstremistisk debatt der de er fullstendig ute av stand til å komme med en eneste positivt argument om at eksponering av barn er til barnas beste.

Korrekt 🙏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
11 timer siden, Asti skrev:

CBE: "Debatt i seg selv trenger ikke være meningsløst, men i dette tilfellet er det bare preget av polarisering og ekstremisme :/": Dokumentasjon:  https://imgur.com/a/OGRbBzP

Ja, i CBE sin verden fremstår nok debatten slik, men influencerne (som bruker barn i sine SoMe-kanaler) bør snart sjekke hva fagfolk og "folk flest" mener, da vil de kanskje oppdage at virkeligheten er ikke slikt som CBE oppfatter den. Det viser seg at de er i utakt med folkemeningen, og fagfolk generelt sett går ikke god for det de driver på med.

Foreldrebloggerparet i Sarp opplever det altså som ekstremisme å hevde at barn har rett til privatliv. Ikke ulikt mammabloggeren i Fredrikstad som i diskusjon om eksponering av barn i blogg uttalte at personvern er veldig viktig, men alt med måte. 

For en tragisk gjeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri har vel begrepet ekstremisme blitt brukt så feil. Er det noe som virkelig er ekstremt, er det å utnytte barns salgsverdi.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fortsetter videre med snikfotograferingen av barna. Skal bildene fortsatt bare sendes til besteforeldre? Barna kommer til å få sjokk når de skjønner omfanget av bilder og tekst av seg selv. Ingen barn på den alderen kan forstå hva dette dreier deg om. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan CBE kan gjøre dette med god samvittighet. Og det blir bare verre. Hun har vel ellers lite å skrive om og ta bilder av, tenker jeg. Alt er oppbrukt.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Surikatt skrev:

Du kan trøste deg med at dette er bare en fasade. Ingen har det slik hele tiden. Det skjønte jeg egentlig da jeg så de på bloggerne. Hun er ufin og spydig mot LKE og alltid med en latter etter annenhver setning. De virker langt fra stormforelsket. 

Noen ganger virker det rett og slett som hun gjør narr av ham.

Jeg er ingen fan av LKE, men i bloggerne fremstår hun mer usympatisk enn ham.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Surikatt skrev:

LKE burde få seg et liv. Ser ut som han kjeder seg som fruas tjener.

Det der synes jeg var en ufyselig kommentar. Kan ikke fatte og begripe hvordan så mange har trykket like på den... Fullstendig lavmål. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emilie112 skrev:

Har ridderen slettet kommentaren sin eller jeg blokkert? 🤔

Jeg får den ihvertfall fortsatt opp. Ikke overrasket over at du er blokkert hvis du har kommentert eller likt noe som ikke går i deres favør 🙊🙄 Jeg syns det er så morsomt at folk (les: bloggere) tror at en blokkering på Facebook er den største straff i verden 😂

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎11‎.‎2018 den 10.18, Breakeven skrev:

Jeg syns den unnskyldningen med at «det er våre barn, vi gjør som vi vil» er så utrolig teit! Det er deres barn ja, men dere eier dem da ikke! Det er små individer som har blitt fratatt muligheten til å skape sin egen digitale identitet! Uansett om hun skulle begynne å slette alle innlegg med bilder av dem nå, så hadde de for alltid ligget der ute, direkte skummelt. Og for hva? Et par usle likes fra fremmede folk? For å pleie sitt eget narsissistiske behov!

Man ser jo det på bildene som legges ut- små barn i fine kjoler, filming av hår (!) og bilder der de kysser hverandre. Alt skal liksom være så sukkersøtt, men da er det jo greit. NEI, det er ikke greit.

Det er nettopp dette de ikke ser ut til å forstå - at man eier ikke sine barn, man har dem til låns...

Tenk når de blir så store at de forstår omfanget av hva foreldre har gjort. Jeg har selv en datter på 17 år, og vet med 100% sikkerhet at hun ikke hadde vært glad for å bli utlevert på denne måten. Jeg grøsser ved tanken på hva det kan gjøre med forholdet mellom foreldre og barn!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...