Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
40 minutter siden, BokJente skrev:

Haha, folk i trettiårene er ikke akkurat "godt voksne" ...

Ok, det får du mene, men sammenlignet med mange andre bloggere er de eldre, LKE nærmer seg vel 40? 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Picketfence
Skrevet (endret)

Jeg får helt vondt i magen av hvordan mange mennesker i SoMe og bloggverden nærmest livnærer seg av å bruke barna sine som reklameplakater, samtidig som de utleverer private samtaler med barna, info om de etc. 

De forsvarer seg bak "mitt barn, jeg bestemmer" osv. 

Fakta er at INGEN av de kan presentere en eneste god grunn til dette. Det finnes beviselig bare negative konsekvenser. 

Det er bare trist hele greia. 

Endret av Picketfence
Skrevet (endret)
2 timer siden, Macimba skrev:

Noen spurte henne i kommentarfeltet ang det Morten H har skrevet om blogging og eksponering av barn de siste dagene, og om hun har gjort seg opp noen mening . 

Her er svaret hennes:

«Det har jeg selvfølgelig gjort, men akkurat det er ikke en debatt jeg ønsker å delta i. Årsakene til det er at det er våre barn, og jeg synes faktisk ikke at andre har noe å gjøre med de valgene vi tar som foreldre. En annen grunn er at debatten er så polarisert, og gruppen som er kritisk til eksponering av barn består av så mange mennesker som rett og slett ikke evner å holde seg til sak i debatten. Mange av dem er heller ikke interessert i å diskutere, men har allerede gjort seg opp en mening og tror at de sitter på fasitsvaret. En debatt er derfor i mine øyne meningsløst og vil ikke føre noe sted.+

Jeg oppfordrer LKE til å komme med seriøs dokumentasjon fra fagfolk som mener at massiv eksponering av barn i some ikke kan ha svært negative konsekvenser. Han antyder også konsekvent at følgerne er kunnskapsløse, dumme, troll. All verdens forsøk på å ro seg unna og bruk hersketeknikker fungerer utrolig dårlig. Han vet så godt selv at han kommer til kort i alle debatter han desperat å vinne. Ikke minst er det er klart at det er forferdelig vanskelig for han å svelge at kritikerne faktisk ikke er dumme nek

Endret av Miranda16
  • Liker 42
Gjest Zeitgeist
Skrevet

@Miranda16: Og jeg vil se dokumentasjon på at debatten er så polarisert. Ja, den virker kanskje polarisert for CBE og LKE siden de og resten av harrybloggerne ønsker å få ufortrødent fortsette å utlevere sine mindreårige, mens resten av "folket" er i mot dette, jf. bl.a. "God Morgen Norge"-kommentarfeltet på FB etter innslaget med Morten Hegseth og Marianne Jemtegård. 

CBE sveiver også igang sin gamle og ustemte lirekasse når hun påstår at mange ikke evner å holde seg til sak, ei heller er interessert i å diskutere saken, og tror at de sitter på fasitsvaret. I typisk CBE-stil er det altså alltid de andre det er noe feil med. Likeledes er det jo morsomt å se CBE indirekte beskrive seg selv, ref. bl.a. kommentarfusket og LKEs uttalelser i de siste dagers diskusjoner i SoMe-gruppa på FB. 

Gjest BokJente
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Ok, det får du mene, men sammenlignet med mange andre bloggere er de eldre, LKE nærmer seg vel 40? 

Joda, de er eldre enn fleste andre bloggere, men synes at godt voksne, da er man mye eldre enn trettiårene. Men man kan da ha forskjellige syn på ting uten å bli uvenner av den grunn.

Skrevet
6 minutter siden, Zeitgeist skrev:

@Miranda16: Og jeg vil se dokumentasjon på at debatten er så polarisert. Ja, den virker kanskje polarisert for CBE og LKE siden de og resten av harrybloggerne ønsker å få ufortrødent fortsette å utlevere sine mindreårige, mens resten av "folket" er i mot dette, jf. bl.a. "God Morgen Norge"-kommentarfeltet på FB etter innslaget med Morten Hegseth og Marianne Jemtegård. 

CBE sveiver også igang sin gamle og ustemte lirekasse når hun påstår at mange ikke evner å holde seg til sak, ei heller er interessert i å diskutere saken, og tror at de sitter på fasitsvaret. I typisk CBE-stil er det altså alltid de andre det er noe feil med. Likeledes er det jo morsomt å se CBE indirekte beskrive seg selv, ref. bl.a. kommentarfusket og LKEs uttalelser i de siste dagers diskusjoner i SoMe-gruppa på FB. 

Legger ved lenke til kommentarfeltet på FB: https://www.facebook.com/7679924749/posts/10157110989449750/ . Det viser at bloggerne som eksponerer barn er i utakt med folk flest. 

Skrevet

De svarene fra CBE er vel som et ekko av ektemannens refrenger på Facebook de siste dagene, såvidt jeg har fått med meg?

Dessverre nytter det ikke å tviholde på fiendebildet av en håndfull syke, hevngjerrige sjeler på KG som er etter dem uansett hva, og ikke "evner" (sic) å holde seg til sak. Har de ikke fått med seg den massive folkelige responsen på Morten Hegseths utspill i kommetarfelt på FB? INGEN er enige med dem, og "folk flest" er slett ikke mer diplomatiske enn forumsfuriene. CBE.no er helt i utakt med resten av befolkningen her, det er sannheten. 

Så de som driver med ad hominem her uten å ta tak i selve saken uavhengig av hvem som fremmer den, det er de selv og ingen andre.

• Liker 37
Skrevet
10 minutter siden, BokJente skrev:

Joda, de er eldre enn fleste andre bloggere, men synes at godt voksne, da er man mye eldre enn trettiårene. Men man kan da ha forskjellige syn på ting uten å bli uvenner av den grunn.

CBE er selveste veteranbloggeren, uansett om hun er voksen eller godt voksen. Noe omløp, refleksjon og de sedvanlige frasene om andres manglende evne til å diskutere sak, kunne man forventet. I stedet serverer de samme standardsvar som alltid. Fatter ikke at leserne synes disse bloggeierne er sympatiske. 

• Liker 21
Gjest BokJente
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

CBE er selveste veteranbloggeren, uansett om hun er voksen eller godt voksen. Noe omløp, refleksjon og de sedvanlige frasene om andres manglende evne til å diskutere sak, kunne man forventet. I stedet serverer de samme standardsvar som alltid. Fatter ikke at leserne synes disse bloggeierne er sympatiske. 

Har aldri ment at hun eller andre bloggere er sympatiske. Hun er veteran, men heller ikke en av de første. Grunnen til at jeg "leser" bloggen hennes er fordi jeg leste den for mange år siden samt andre blogg da blogging var noe "nytt" og "spennende", og nå titter jeg bare innom av gammel vane, og ingenting er forandret. Noen forandrer seg aldri. CBE er i hvert fall en av dem. Det er joe det samme hele tiden, spesielt kaffekoppen. 😃 Får mer ut av å lese bøker enn å lese hennes/andres blogger. :)

Skrevet

Det er en  eneste grunn til at jeg opplever at CBE kommer på en andreplass når det gjelder en horribel holdning til foreldreskapet og det ansvaret man faktisk har. Og det er at CBE har blogget gjennom tidlig ungdom og voksenlivet. Jeg kan tenke meg at man blir lettere "sveiseblind" av å leve så overfladisk og materialistisk i så ung  alder.  Førsteplassen er forbehold en middelaldrende dame fra Sørum, som har valgt denne veien i voksen alder. 

Gjest ane_luise87
Skrevet (endret)
4 timer siden, Macimba skrev:

Noen spurte henne i kommentarfeltet ang det Morten H har skrevet om blogging og eksponering av barn de siste dagene, og om hun har gjort seg opp noen mening . 

Her er svaret hennes:

«Det har jeg selvfølgelig gjort, men akkurat det er ikke en debatt jeg ønsker å delta i. Årsakene til det er at det er våre barn, og jeg synes faktisk ikke at andre har noe å gjøre med de valgene vi tar som foreldre. En annen grunn er at debatten er så polarisert, og gruppen som er kritisk til eksponering av barn består av så mange mennesker som rett og slett ikke evner å holde seg til sak i debatten. Mange av dem er heller ikke interessert i å diskutere, men har allerede gjort seg opp en mening og tror at de sitter på fasitsvaret. En debatt er derfor i mine øyne meningsløst og vil ikke føre noe sted.+

Man kommer aldri noen vei med de to der. CBE vet alltid best, og hever seg over all elspertise  - de tenker bare i klingende mynt 

La inn en kommentar under kommentaren hennes nå. Så gjenstår det å se om hun publiserer. Tviler sterkt.

Min kommentar:

Din kommentar avventer moderasjon.

Greit nok at det er deres barn, men ingen eier barna sine. Klarer man ikke ta gode nok valg for barna sine, er det instanser som trer inn og overtar. Dette kjenner jeg godt til, jobber i systemet. Så det at ingen har noe med hvilke valg dere gjør for deres barn, stemmer ikke. Her er det mange som har plikt (lærere, barnehageansatte, barnevernet osv) til å melde ifra hvis man opplever omsorgssvikt. Og det at dere deler så mye om deres barn på nett, er jeg sterkt uenig i. Jeg hadde ikke vært særlig høy i hatten om jeg var dere på deres første foreldremøte på skolen neste år hvor lærerne snakker om blant annet nettvett.

Endret av ane_luise87
Skrevet
23 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det er en  eneste grunn til at jeg opplever at CBE kommer på en andreplass når det gjelder en horribel holdning til foreldreskapet og det ansvaret man faktisk har. Og det er at CBE har blogget gjennom tidlig ungdom og voksenlivet. Jeg kan tenke meg at man blir lettere "sveiseblind" av å leve så overfladisk og materialistisk i så ung  alder.  Førsteplassen er forbehold en middelaldrende dame fra Sørum, som har valgt denne veien i voksen alder. 

Ja, vil tro at Eriksen er blitt sveiseblind da hun ikke har fått de tilbakemeldingene som yrkestakere vanligvis får av kolleger og ledelse. Når bloggeren og hennes make får negative tilbakemeldinger vises dette meget godt med tanke på valg av formulering og utrykk som blir totalt malplassert. 

• Liker 15
Gjest BokJente
Skrevet
18 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, vil tro at Eriksen er blitt sveiseblind da hun ikke har fått de tilbakemeldingene som yrkestakere vanligvis får av kolleger og ledelse. Når bloggeren og hennes make får negative tilbakemeldinger vises dette meget godt med tanke på valg av formulering og utrykk som blir totalt malplassert. 

Ja, de kunne ikke ha hatt vanlige jobber da det er ganske vanlig med samtaletimer med ledelse/sjef, med tilbakemelding/kritikk, hva man kan gjøre bedre osv. Tror ikke cbe, som er vant til å gjøre ting selv, hadde mestret det så bra. :) Hadde nok fått sjokk. :)

Skrevet
1 time siden, ane_luise87 skrev:
Jeg hadde ikke vært særlig høy i hatten om jeg var dere på deres første foreldremøte på skolen neste år hvor lærerne snakker om blant annet nettvett.

De bør sitte der med en stor klump i magen og tenkte «hva pokker har vi gjort?», men desverre tror jeg ikke det skjer, at de får vondt i magen altså. Barna kommer helt sikkert til å lære om nettvett og et av de første foreldremøter kommer helt sikkert til å handle om nettvett, men er redd disse arrogante foreldrene kommer til å sitte der i stiletthæler, kortkjole og kokosduft.. og tenkte at dette ikke gjelder meg siden mine barn er så delikate og har så nydelig hår, dessuten er det jo mine barn og jeg bestemmer. Men det er lov å håpe at de våkner fra drømmen sin og skjønne at det de har gjøre og gjør er helt horribelt. 

• Liker 24
Skrevet
43 minutter siden, Surikatt skrev:

. Og hvorfor vil hun ikke delta i diskusjonen? Fordi hun vet hun tar feil. Indirekte er det dette hun sier. 

Dette!

• Liker 23
Skrevet (endret)

Å mene og uttale at «vi gjør som vi vil med våre barn» er jo bare fullstendig sjukt og ignorant. 

Og den der at alle som er uenige med, og stiller berettiget kritikk, til hr og fru Eriksen bare er noen surmaga troll fra kvinneguiden blir bare en hersketeknikk på lik linje med at alle er misunnelige og sjalu. 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 26
Skrevet (endret)
12 timer siden, skruf skrev:

Å mene og uttale at «vi gjør som vi vil med våre barn» er jo bare fullstendig sjukt og ignorant. 

Og den der at alle som er uenige med, og stiller berettiget kritikk, til hr og fru Eriksen bare er noen surmaga troll fra kvinneguiden blir bare en hersketeknikk på lik linje med at alle er misunnelige og sjalu. 

LKE har lært seg et nytt og fint ord ser jeg, 'polarisering'.

Fint å se at studiene hans hjelper på ordforrådet om ikke annet.

Sitatet er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, bestekaffekoppen skrev:

LKE har lært seg et nytt og fint ord ser jeg, 'polarisering'.

Fint å se at studiene hans hjelper på ordforrådet om ikke annet.

Han fikk nå iallefall lært seg noen kule ord som han tror han kan briljere med selv om han ikke fullførte studiet ;) 

• Liker 17
Skrevet

Jeg syns den unnskyldningen med at «det er våre barn, vi gjør som vi vil» er så utrolig teit! Det er deres barn ja, men dere eier dem da ikke! Det er små individer som har blitt fratatt muligheten til å skape sin egen digitale identitet! Uansett om hun skulle begynne å slette alle innlegg med bilder av dem nå, så hadde de for alltid ligget der ute, direkte skummelt. Og for hva? Et par usle likes fra fremmede folk? For å pleie sitt eget narsissistiske behov!

Man ser jo det på bildene som legges ut- små barn i fine kjoler, filming av hår (!) og bilder der de kysser hverandre. Alt skal liksom være så sukkersøtt, men da er det jo greit. NEI, det er ikke greit.

• Liker 33
Skrevet (endret)

Det blir litt feil at vi tillegger bloggeierne følelser de burde ha som foreldre som vet at de overeksponerer barna sine for å få bedriften til å gå rundt. Vi kan mene og synse hva vi vil, men eierne vil verken ha "vondt i magen" eller lide under etterpåklokskap fordi vi sier de skal det. Hvilke refleksjoner de har gjort seg, om noen, vil de jo dessverre ikke ut med fordi som Surikatt skrev, de vet at de tar feil og kan ikke forsvare det, bortsett fra å vri det over til at motargumentet som vanlig er at det er "noen synsere sin skyld".

Ifølge personvernforordningen, GDPR, har alle "rett til å bli glemt". Denne retten er blitt fratatt bloggerbarna på internett og i fremmede folks kjennskap til dem, av foreldre som driver uetisk harryblogging for å sikre den daglige inntjeningen i bedriften.

Det hjelper ikke at eierne gjemmer seg bak et "vi er nøye på å ikke bruke dem i reklameinnlegg", når hele virksomheten og dets SoMe-kanaler dreier seg om å selge annonseplass til høystbydende.

Endret av Revenge of Cthulhu
får ikke til å tagge riktig fra mobil
  • Liker 24
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...