Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, tranedatter skrev:

LKE i kommentarfeltet. Skylder på leserne for at influencerne har dårlig moral/etikk, for å si det litt flåsete.

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1934924343257678/

(håper lenken fungerer direkte)

Greit å ha noen å skylde på når en er med på å bidra til overforbruk og kast samt eksponering av mindreårige i beste «Dynasti-stil». 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

HAR cbe gjort noen veldedighet? Hun deltok i rosaband aksjonen ifjor, men dessverre var det en useriøs aktør bak, med eller uten cbe.no sin viten.

Og nei, da regner jeg ikke det å leverer knapt brukte klær til Fretext, eller hvem de gir til.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La et saklig og høflig spørsmål (synd jeg selv). 

Holder vel ikke akkurat pusten mens jeg venter på svar 🙈

image.jpg

image.jpg

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tranedatter skrev:

LKE i kommentarfeltet. Skylder på leserne for at influencerne har dårlig moral/etikk, for å si det litt flåsete.

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1934924343257678/

(håper lenken fungerer direkte)

Men også i dette kommentarfeltet (i tillegg til alle etter Morten H sitt innlegg i VG og opptreden i Tv2) virker det som det er en gledelig dreining mot at folk har fått et annet syn på bloggere. At flere tar den makten de har på større alvor, og ser problemene som følger med, feks miljø, men aller viktigst skjerming av barns privatliv. Det er ikke noe tvil om at mye fokus og «trøkk» hjelper, og det er spesielt gledelig for bloggerbarna👏. Da vil jo den håpløse ansvarsfraskrivelsen som flere bloggere fortsatt benytter seg av, bli mindre verdt og lettere gjennomskuet. 

Endret av Jobbermedbarn
La til et ord
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par kritiske kommentarer i det kommentarfeltet fra ei dame, og LKE blokkerer henne. Jeg lurer på hva som skjer med disse menneskene når boblene sprekker. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diktatorer sender kritikere til Sibir (i beste fall), bloggere blokkerer dem fra sine SoMe-kanaler. Resultatet er det samme: 🙈🙉🙊

Sjarmis. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
4 timer siden, tranedatter skrev:

HAR cbe gjort noen veldedighet? Hun deltok i rosaband aksjonen ifjor, men dessverre var det en useriøs aktør bak, med eller uten cbe.no sin viten.

Og nei, da regner jeg ikke det å leverer knapt brukte klær til Fretext, eller hvem de gir til.

Det har hun.

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/comment-page-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Scott skrev:

Et par kritiske kommentarer i det kommentarfeltet fra ei dame, og LKE blokkerer henne. Jeg lurer på hva som skjer med disse menneskene når boblene sprekker. 

De finner vel snart nok ut av det.. Antar det blir fullt kjør på stakkars meg og alt det der..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Diktatorer sender kritikere til Sibir (i beste fall), bloggere blokkerer dem fra sine SoMe-kanaler. Resultatet er det samme: 🙈🙉🙊

Sjarmis. 

Verden ruller og går videre til tross for blokkering av plagsomme kritikere som forsetter å ytre seg i sosiale medier.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kan høre på leserne som ønsker å se hun gjøre noe miljøvennlig. Bare litt liksom. Ikke dele et bilde av tannbørster på insta, men faktisk ha et eller ti bloggposter om at hun bruker noe mer enn et par ganger og ikke må kjøpe nytt hver gang hun har et prosjekt på gang. Kanskje kutte ut ballongene fremover når det er bursdager for å innrømme at det er skikkelig miljøsvineri?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SelinaKyle

Det er jo helt hårreisende at LKE sier (på Facebook-siden stort og smått i sosiale medier) at de ikke gidder skrive om viktige saker på bloggen, som miljøutfordringer, veldedige saker, dyerevelferd osv fordi de får bare pes fra leserne om at de er dobbeltmoralister. Snakk om ansvarsfraskrivelse! Og igjen - skylder på leserne.

Han bruker som eksempel at CBE ikke kan si hun er imot testing på dyr, fordi hun selv bruker sminke som testes på dyr i Kina. Altså - selvfølgelig kan man ikke si man er imot noe når man støtter den industrien! Spørsmålet er jo hvorfor CBE da ikke bytter til et sminkemerke som ikke testes på dyr i det hele tatt? 

Og hvis jeg ser LKE skrive ‘ad hominem’ en eneste gang til, spyr jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Å skylde på leserne er vel bloggversjonen..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Det er jo helt hårreisende at LKE sier (på Facebook-siden stort og smått i sosiale medier) at de ikke gidder skrive om viktige saker på bloggen, som miljøutfordringer, veldedige saker, dyerevelferd osv fordi de får bare pes fra leserne om at de er dobbeltmoralister. Snakk om ansvarsfraskrivelse! Og igjen - skylder på leserne.

Han bruker som eksempel at CBE ikke kan si hun er imot testing på dyr, fordi hun selv bruker sminke som testes på dyr i Kina. Altså - selvfølgelig kan man ikke si man er imot noe når man støtter den industrien! Spørsmålet er jo hvorfor CBE da ikke bytter til et sminkemerke som ikke testes på dyr i det hele tatt? 

Han er som en liten gutt som har lært seg et nytt ord og som putter det inn hvor det enn kan tenkes å passe. 

Han skriver også at konemor får så mye pes nå hun fronter miljø og dyrevern at det er bedre å la det være. 

Altså. Hun får jo pes fordi det er så lite troverdig. Midt under Kirkens bymisjons kampanje står hun i sitt lekre hotellvindu og sender noen varme tanker til de stakkars forfrosne sjelene som går der nede. Ikke før hun fikk ganske mye pes skrev hun inn en oppfordring til å støtte KB. 

Det samme med en kjøttfri dag i uken, det monner så lite når resten av uken byr på overflod av alt. 

Jeg har faktisk tiltro til at de trofaste venninne-leserene også hadde taklet å lese om Rosa sløyfe og Gi en middag til jul, eller sett et barneselskap med fokus på bærekraft og måtehold, man kan få mye gøy uten å drukne i ballonger, osv. 

Når en bokpreik blir brukt som bakgrunn for en ny kåpe og ferie i Karibien har mest fokus på is kan man ikke skylde på lite intellektuelle lesere altså. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Han er som en liten gutt som har lært seg et nytt ord og som putter det inn hvor det enn kan tenkes å passe. 

Det ble like morsomt når han hadde lært ordet «stråmenn» eller når han diskuterte forskningsartikler og kastet om seg med faguttrykk for å virke flink. Det er så komisk når folk har behov for å understreke poeng med fremmedord, det understreker bare at de har lite å fare med. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, SelinaKyle said:

Haha, det er så komisk. Sikker på at han har skrevet det 100 ganger bare den siste uka. Kan han ikke bare skrive personangrep? Blir det samme som den gangen han hadde lært seg "stråmannsargumentasjon", han brukte det i tide og utide i alle diskusjoner 😅

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vitulina skrev:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/m62E5v/morten-hegseth-kritiserer-bloggere-for-baby-spons?utm_content=row-r26&utm_source=vgfront

Morten Hegseth ❤️Det eneste jeg har å utsette på artikkelen er at han ikke nevner dronningen på dette området. 

Det er veldig bra at dette tas opp, men jeg er litt uenig i navnene som nevnes. CBE burde absolutt vært nevnt, mens Anja Johansen f.eks. har skjermet datteren hele veien (eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Vet ikke hvordan barnet ser ut eller noe om det. men har ikke lest den bloggen veldig mye). Poenget mitt er at jeg syns det er mye verre å eksponere barna jevnt og trutt som CBE gjør, enn å reklamere for noen barneklær før barnet er født.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
7 minutter siden, Gjesta skrev:

Haha, det er så komisk. Sikker på at han har skrevet det 100 ganger bare den siste uka. Kan han ikke bare skrive personangrep? Blir det samme som den gangen han hadde lært seg "stråmannsargumentasjon", han brukte det i tide og utide i alle diskusjoner 😅

"Kontraproduktivt" ble også brukt både her og der en periode☺️Gøy med nye ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...