Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Er hun noen gang observert i det samme antrekket mer en to ganger? 

Du mener EN gang? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Marthe90 skrev:

Noen har kommentert under at det er en mann, huff 😅

Det er ikke første gang det har skjedd heller. Stakkars, jeg hadde dødd litt, tror jeg 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slike kommentere at det ser ut som bilde av en mann faktisk er godt over grensen, uansett hvem det måtte være. 

Men, jeg er forundret over siste innlegget hvor hun skryter av frost science center. Her kan man gå å lære om jordens økosystem som hun selv går inn for  alle krefter for å ødelegge. Selve turen hun er på er en ting, men alt cbe står for ellers også. Kan man håpe at informasjon og kunnskap om team kan gjøre cbe mer bevist på å leve mer miljøvennlig? 🤔

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, ssophie skrev:

Caroline Berg Eriksen bryter stadig alkoholreklameloven på sine plattformer. Hun har blitt refset for dette flere ganger, men ser ikke ut til å lære. Her er noen eksempler: 

Senest forrige uke (16. oktober) publiserte hun blogginnlegget "Den siste dagen ombord" (http://www.carolinebergeriksen.no/2018/10/16/den-siste-dagen-ombord/), som er reklame for Norwegian cruise line. Innlegget inneholder flere bilder hvor både drinker og vinglass er åpenbart blikkfang. Se imgur nederst i dette innlegget. 

For under to uker siden (13. oktober) la hun ut innlegget "Dinner and a show" (http://www.carolinebergeriksen.no/2018/10/13/dinner-and-a-show/). Også det er reklame for Norwegian cruise line, og også dette innlegget er illustrert med bilde av vindrikking. Se imgur nederst i dette innlegget. 

I midten av september publiserte Caroline Berg Eriksen innlegget "Fra Geilo til Skien" (http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/15/fra-geilo-til-skien/), som er reklame for Vestlia Resort. Innlegget er illustrert med bilde av middag med fylte rødvinsglass. Se imgur nederst i dette innlegget. 

28. august publiserte Caroline Berg Eriksen en YouTube-video som heter "House Tour: Første etasje" (https://www.youtube.com/watch?v=aflyzhqcteU&t=1s). Videoen er reklame for Desenio, og Berg Eriksen velger å snakke om Desenios produkter foran en tralle med alkohol. Se imgur nederst i dette innlegget. 

Dokumentasjon: https://imgur.com/MJjYifZ 

Jeg har meldt fra til Helsedirektoratet, og jeg anbefaler dere å gjøre det samme. Disse gjentakende lovbruddene må snart få konsekvenser. 

Jeg må få lov å si at de to øverste linkene er FLISESPIKKERIER. Om de sitter med noen i glasset er det HELT vanlig på ferie for 90% av befolkningen. Det blir bare dumt i mine øyne når de er helt legitimt blant folk flest å ta et glass vin. Selvom jeg personlig ikke drikke så er dette overhode ikke relatert til noe sponset innhold av alkohol. Ikke et navn av vin er snakket om.....av og til tar jeg meg i å riste på hodet av alt folk henger seg opp. 

Om helsedirektoratet skal henge seg opp i dette at folk sitter med et glass vin i hånden.....da håper jeg inderlig de har noe annet å bruke tiden på som er langt viktigere. Ja turen var sponset men det henge ikke sammen med at de sitter med et glass i hånden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

@TøffeSnåkus

Jeg har ikke sett innleggene du kommenterer ovenfor, men generelt er det jo sånn at privatpersoner fritt kan legge ut bilder av alkohol, mens kommersielle virksomheter ikke har lov til å bruke alkohol eller drikke som kan forveksles med alkohol som rekvisitt i reklame. Helsedirektoratets plikt er å henge seg opp i og sørge for at virksomheter forholder seg til eksisterende lover og regler, f.eks alkoholloven, og de gjør ikke unntak for bloggere. (Jeg tipper at det kan være utfordrende å bedømme blogginnlegg i og med at skillet mellom privat og kommersielt ikke er like tydelig som skillet mellom redaksjonelt innhold vs reklame i tradisjonelle medier. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hot mess skrev:

Klart det er helt vanlig å innta alkohol på ferie for befolkningen, og likevel er det ikke lov å ha med alkohol i noen type reklame rettet mot den norske befolkningen.

At du, og mange andre, ikke oppfatter bloggpostene som reklame, og dermed blir utsatt for den uten å være bevisst på det, viser jo hvorfor det er så viktig at helsedirektoratet får bukt med at lover og regler som gjelder for all reklame, hyppig blir brutt/omgått i denne typen reklame – content marketing.

Bloggposten som reklame er en ting. Den ser jeg, ikke født i går. Men om en i det innlegget sitter med et glass med noe i ser jeg ikke på som noe brudd. Hadde det vært omtale av alkoholholdig drikke og drinken hadde vært utgangspunktet....det er noe helt annet. Da hadde jeg vært helt enig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Bloggposten som reklame er en ting. Den ser jeg, ikke født i går. Men om en i det innlegget sitter med et glass med noe i ser jeg ikke på som noe brudd. Hadde det vært omtale av alkoholholdig drikke og drinken hadde vært utgangspunktet....det er noe helt annet. Da hadde jeg vært helt enig

Men dette er ikke opp til deg å synse om? Det er klare regler på når det er Ok å vise alkohol, og på en kommersiell blogg er det ikke lov når det samtidig blir vise reklame. 

Det er ikke så grusomt vanskelig å skjønne det?

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, TøffeSnåkus skrev:

Men hva du ser på som brudd på loven er irrelevant, når det ses på som brudd på loven av lovgivende instanser. Det er ikke opp til verken privatpersoner eller bloggere å se an hva de synes er brudd på loven. Og her er loven temmelig lett å tolke.

Skjermbilde 2018-10-25 kl. 14.50.23.png

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TøffeSnåkus skrev:

Hva du mener i forhold til dette er ikke relevant lovverket tar ikke hensyn til det. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri forstått de foreldrene som deler når barnet er syk. Hva får man igjen for dette? For meg er dette veldig privat, og for å verne om barnet.

Og jeg forstår ennå mindre at en bedrift skal dele sykdomsforløpet til de ansatte. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste personen jeg har sett som har photoshoot når hun er syk. Må virkelig bli rar i hodet av denne bloggbobla.

Endret av Breakeven
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Emilie112 skrev:

Synes slike kommentere at det ser ut som bilde av en mann faktisk er godt over grensen, uansett hvem det måtte være. 

Men brystene hennes er det visst godt innafor å kommentere dag ut og dag inn? :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...