pøbelsara Skrevet 17. oktober 2018 #62541 Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, Aricia skrev: Enig i dette, jeg leste det også sånn. Dvs som en ganske ydmyk uttalelse. Jeg også. 9
Cezanne Skrevet 17. oktober 2018 #62542 Skrevet 17. oktober 2018 1 hour ago, pøbelsara said: OMG. Det kommentarfeltet gir og gir. Hun er sur på folk som mener hun ikke serverer god reklame for cruiset. Jeg lurer på hva rederiet betaler dem for å reklamere. Jeg lurer også på hvor mange cruise de må selge for at det skal ha lønt seg for dem å kjøpe reklame av henne. Er det noen som har peiling på regnskap og regler for utgiftsførsel? Jeg lurer veldig på hvordan reglene for en slik tur er - kan de trekke fra flytur og hotell fordi de skriver om det i bloggen?Som utgifter til embeds medfør? kan det at de også viser ungene, legitimere at de trekker fra ungenes reiseutgifter også? Kan man trekke fra utgifter til innkjøp av klær som vises i bloggen? I dag har hun et innlegg hvor hun skriver detaljer om hotellet - og siden hun ikke har merket det som reklame, går jeg ut fra at de har betalt det selv - så hvor mye kan de da utgiftsføre på firmaet når de skriver om oppholdet i bloggen? Som revisor er jeg glad jeg slipper å gjennomgå kostnadene deres. Blir sliten bare av å tenke på det. Definitivt ikke rett frem hva de kan fradragsføre og ikke. Private utgifter kan ikke kostnadsføres men for dette selskapet er jo overgangene ekstremt glidende. Hvis jeg var dem ville jeg nok ja brukt en skatteadvokat for å få oversikt. 15
Snaskesnusken Skrevet 17. oktober 2018 #62543 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, pøbelsara skrev: OMG. Det kommentarfeltet gir og gir. Hun er sur på folk som mener hun ikke serverer god reklame for cruiset. Jeg lurer på hva rederiet betaler dem for å reklamere. Jeg lurer også på hvor mange cruise de må selge for at det skal ha lønt seg for dem å kjøpe reklame av henne. Er det noen som har peiling på regnskap og regler for utgiftsførsel? Jeg lurer veldig på hvordan reglene for en slik tur er - kan de trekke fra flytur og hotell fordi de skriver om det i bloggen?Som utgifter til embeds medfør? kan det at de også viser ungene, legitimere at de trekker fra ungenes reiseutgifter også? Kan man trekke fra utgifter til innkjøp av klær som vises i bloggen? I dag har hun et innlegg hvor hun skriver detaljer om hotellet - og siden hun ikke har merket det som reklame, går jeg ut fra at de har betalt det selv - så hvor mye kan de da utgiftsføre på firmaet når de skriver om oppholdet i bloggen? Bloggeren får gode tilbakemeldinger om hva leserne ønsker og velger å reagere direkte uprofesjonelt. Jeg opplever bloggeren som selvsentrert og lite opptatt målgruppen som hun ønsker å hendvende seg til. Når virkosmheten skal reklamere for et cruise sier det seg selv at leserne ønsker å se bilder fra selve cruiset og dets fastiliteter. CBE som virksomhet er ikke kompetent til å påta seg oppddag av denne karakter. Endret 17. oktober 2018 av Snaskesnusken 25
Surikatt Skrevet 17. oktober 2018 #62544 Skrevet 17. oktober 2018 Kunne aldri gått rundt og sagt «jeg er så heldig og det vet jeg godt» til andre og da blir det merkelig for meg at hun skriver dette. 3
Gjest CecilieX Skrevet 17. oktober 2018 #62545 Skrevet 17. oktober 2018 NCL er altså oppdragsgiver. Da er det veldig merkelig at det feks vises 1 bilde fra lugaren som de bodde på, mens fra hotellet i Miami har de 8 bilder med fokus på hotellrommet og innredning. Ved beskrivelsen av restaurantene er det nesten ingen bildet fra interiør og omgivelser på restauranten men flere bilder av frua i helfigur der fokuset er på antrekket hun brukte da hun spiste i restauranten. Pluss bilder av mannen. Merkelige prioriteringer.
*Emma* Skrevet 17. oktober 2018 #62546 Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, Surikatt skrev: «Jeg er så heldig og det vet jeg så godt»????? Jeg kan ikke hjelpe for det men denne hyllesten av seg selv er bare så merkelig. Jeg kjenner mange som har det bra men de skryter ikke av det. Usympatisk. Jeg tror hun skriver sånt fordi hun vet at hun skriver om en helt sinnsykt flott og veldig dyr ferie. Om ikke hun gjentatte ganger gjentar at hun vet at hun er heldig og at hun bør sette pris på det- så kommer folk i kommentarfeltet til å si at hun må tenke over at hun er heldig, at dette er noe mange andre ikke har råd til osv osv. Med andre ord- hun er føre var og prøver å begrense kjipe kommentarer 9
SusieDerkins Skrevet 17. oktober 2018 #62547 Skrevet 17. oktober 2018 6 minutter siden, *Emma* skrev: Jeg tror hun skriver sånt fordi hun vet at hun skriver om en helt sinnsykt flott og veldig dyr ferie. Om ikke hun gjentatte ganger gjentar at hun vet at hun er heldig og at hun bør sette pris på det- så kommer folk i kommentarfeltet til å si at hun må tenke over at hun er heldig, at dette er noe mange andre ikke har råd til osv osv. Med andre ord- hun er føre var og prøver å begrense kjipe kommentarer det var min tolkning og... De har jo mange ganger gitt uttrykk for at de fortjener mye fordi de jobber hardt og "gjør gode valg", så jeg leste det igrunnen ikke som takknemlighet, men heller som som du sier som et forsvar i forkant. 15
Gjest Sobril Skrevet 17. oktober 2018 #62548 Skrevet 17. oktober 2018 1 time siden, Cezanne skrev: Som revisor er jeg glad jeg slipper å gjennomgå kostnadene deres. Blir sliten bare av å tenke på det. Definitivt ikke rett frem hva de kan fradragsføre og ikke. Private utgifter kan ikke kostnadsføres men for dette selskapet er jo overgangene ekstremt glidende. Hvis jeg var dem ville jeg nok ja brukt en skatteadvokat for å få oversikt. Har jobbet med regnskap i 11 år. Heldigvis har jeg ikke bloggere som kunder, for disse gråsonene vet jeg ikke nok om til å nødvendigvis bokføre riktig. Vanligvis fører man feks kostnader som fly til en messe ( i forretningsøyemed ) som en kostand i selskapet. Her - fordi det er en flytur hvor man skal ombord på en båt som er sponset? Beats me altså. Sannsynligvis hadde jeg nok fått beskjed av overordnet om å føre det i selskapet, men er det egentlig noen bokføringsregler som spesifikt gjelder bloggere??
Donpedro Skrevet 17. oktober 2018 #62549 Skrevet 17. oktober 2018 7 timer siden, Alice123 skrev: Skal man bare sende en generell mail til dem, eller er det skjema som skal fylles ut? Fant ikke så mye om hvordan man melder på siden deres. Man sender mail med link og screenshot til ordinær e-postadresse. 2
Crash Skrevet 17. oktober 2018 #62550 Skrevet 17. oktober 2018 I innlegget om det beste iskremstedet i Miami beach, sitter CBE med en svær is i hånden. Den har smeltet så den renner nedover hånden og ned på bakken.. Hun nevner at det var så varmt at den smeltet, men hvorfor ikke la være med å bruke så lang tid på å ta det "perfekte" bildet og heller fokusere på å spise isen før den smelter? Ulekkert..! 33
Liver Skrevet 18. oktober 2018 #62551 Skrevet 18. oktober 2018 Tror ikke NCL har fått valutta for pengene sine ved å bruke CBE som reklamekanal. For jeg får ikke inntrykk av at de har kost seg på denne turen, og hele tiden henvise til NCL egne sider når de får betalt for å selge et produkt, hva er det liksom? Men at de koser seg på sin "private" ferie er det ingen tvil om. Kan være foto mulighetene er bedre enn på båten, og det er en av grunnene. Bare dumt at ungene også må jobbe mens firma er på tur. 19
Gjest tranedatter Skrevet 18. oktober 2018 #62552 Skrevet 18. oktober 2018 Ingen som har sendt mail til cruise-selskapet og spurt hva de tenker…? Noen som vet hva som er vanlig oppdrag for bloggere på reisejobb? Alltså, kreves det på x-antall innlegg, antall bilder, eller står bloggere fritt frem til å skrive hva de vil og hvor mye, for å være mest mulig "autentiske"?? Men får jo si at det er ytterst klassisk frua stil, å en tid med større og større fokus på miljøvennlig ferie, så drar de av både fly og cruise, temaparker, tilgjorte destinasjoner i en og samme ferie. Like i utakt som vanlig. En annen blogger på reise, der sponsoren ikke er helt fornøyd: "Dette oppfatter reiseselskapssjefen som et avtalebrudd, selv om han aldri ga noen instruksjoner om hva bloggeren skulle skrive – eller ikke skrive. – Hun er jo en riktig person og må få gi uttrykk for sin ærlige holdning, sier Marcuslund, men legger likevel ikke skjul på at han er skuffet. – Vi stilte fly, et godt hotell og alt paret trengte til disposisjon for at de skulle få en topp ferie og lage det beste innholdet. Vi skulle også betale et ytterligere honorar til selskapet som formidlet kontakten, men den delen av avtalen er det ikke rimelig at vi betaler nå, sier han." https://www.vg.no/reise/i/yvMPgR/blogger-pa-sponset-tur-slaktet-reisemal Damli på reise, som får refs for manglende merking: "- Har dere noen retningslinjer for hva som skal og ikke skal stå i bloggernes omtale av reisen? - Nei, det har vi ikke. Det inngås en kontrakt som inneholder informasjon vedrørende faktura, og det er ingen krav om at de må rose oss opp i skyene. Hvis det likevel er noe galt, så vil vi gjerne at de tar kontakt med oss først, slik vi oppfordrer alle våre kunder til å gjøre. De må også linke til våre sider og produktene som gjelder. " https://www.dagbladet.no/kjendis/tone-damli-refses-etter-syden-sponsing/61636975 Her forklarer de også hvorfor bloggerne reiser utenom sesong, da er det billigst. Antagligvis en mindre kostnad om flyseter og hotellrom uansett står tom, så fyller de med en blogger og familie i stedet. Virker som at sponsorene har veldig utydelige målsetningen for sine reklamekroner. De satser masse av penger og bare "håper på det beste". Veldig merkelig. Hvem betaler til syvende og sist? Jo alle andre som reiser med selskapene!
Anonym90059005 Skrevet 18. oktober 2018 #62553 Skrevet 18. oktober 2018 Hva skjedde med Key West og bilkjøring? Ser hun skriver at de ikke orket mer "turing" rundt og valgte andre planer, men LKE twittret vel dagen før avreise at han hadde rotet bort førerkortet og de hadde planlagt hele turen basert på mye leiebil... Kanskje flaut å skrive sannheten... 15
Gjest formula Skrevet 18. oktober 2018 #62554 Skrevet 18. oktober 2018 25 minutter siden, tranedatter skrev: Men får jo si at det er ytterst klassisk frua stil, å en tid med større og større fokus på miljøvennlig ferie, så drar de av både fly og cruise, temaparker, tilgjorte destinasjoner i en og samme ferie. Like i utakt som vanlig. Dumt at de måtte velge klimaversting nr.1 når de først skulle gjøre en reise over så lang tid, da det i utgangspunktet er forfriskende å se noe annet enn bilder fra villaen i Sarpsborg, og nærområdet. Som vanlig ved reiser er det mye nostalgi å spore - CBE har vært på lignende ferier som liten, og det kan virke som om hun gjenopplever dette gjennom egne barn. Dette leser vi også i anledninger som julebakst/verksted, påske, ski - og hytteturer. "Dette gjorde familien da jeg og søsteren min var små, og nå gjør vi det samme med egne barn", "Her var vi da jeg var liten" - dessverre er dette alt for ofte illustrert med bilder av mindreårige. Eksponeringen har vært grenseløs! Mangelen på spontanitet, og hangen til å ville vise seg fram sminket og "perfekt" i absolutt alle settinger - ferie eller ei - trekker som vanlig ned, etter min mening. Ellers er det jo litt fint å se hvor oppriktig CBE koser seg i Disney world, med mikke mus-ører og magic kingdom, her kan det for en gangs skyld anes en ekte begeistring.
Nobile Skrevet 18. oktober 2018 #62555 Skrevet 18. oktober 2018 Ser hun har på seg mikrofon på noen av bildene, spiller de inn Bloggerne fortsatt, eller er det ny sesong evt ? 3
halvehimmelen Skrevet 18. oktober 2018 #62556 Skrevet 18. oktober 2018 2 timer siden, Nobile skrev: Ser hun har på seg mikrofon på noen av bildene, spiller de inn Bloggerne fortsatt, eller er det ny sesong evt ? Kan tenke meg de holder på med ny sesong, de som gjorde braksuksess med bloggerne i år 16
Medici Skrevet 18. oktober 2018 #62557 Skrevet 18. oktober 2018 (endret) 12 timer siden, halvehimmelen skrev: Kan tenke meg de holder på med ny sesong, de som gjorde braksuksess med bloggerne i år ... enda mer eksponering! Synes det blir så harry. Assosierer de som eksponerer ungene sine i alle slags SOME med de som deltar i Unge mødre. De kan, eller kunne i starten av denne programserien unnskyldes med at de var unge og uvitende. CBE er både alt for gammel og alt for opplyst til å kunne komme unna med det. Hun VET bedre, det beviser hun ved alle disse snikfotograferte bakhodebildene og artikkelen om at hun skjermer barna mer. Hvor hun attpåtil forklarer hvorfor. Det er ingenting i hele verden som kan få meg til å tro at jentene hennes figurerer i SOME for noe annet enn penger. Mulig bankkontoen vokser, men de fremstår som ekstremt fattige slik de holder på. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 18. oktober 2018 av Papirfly 43
Gjest formula Skrevet 18. oktober 2018 #62558 Skrevet 18. oktober 2018 (endret) . Endret 18. oktober 2018 av formula
Moi123 Skrevet 18. oktober 2018 #62559 Skrevet 18. oktober 2018 Var det noen som kontakta dagbladet etter den artikkelen med dokumentasjon på eksponeringa som har vært gjennom sesongen? Og hva ble svaret? 4
Mrs O'Donell Skrevet 18. oktober 2018 #62560 Skrevet 18. oktober 2018 8 timer siden, Nobile skrev: Ser hun har på seg mikrofon på noen av bildene, spiller de inn Bloggerne fortsatt, eller er det ny sesong evt ? Hvilke bilder ser du mikrofon på? Jeg ser fra tlf, men ser ikke noe til det. 1
Fremhevede innlegg