Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 20.10.2018 den 14.47, Articuno skrev:

Jeg sendte likegodt en mail til journalisten og påpekte nettopp dette. 

Har du fått noe svar?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måker er grusomme (!) og grådige (!!) dyr (!!!) fordi de spiser små andunger...

Det kan bli brutalt når rosa sukkerspinnverden møter livets harde realiteter. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
8 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg er ikke fra en rosa sukkerspinnverden, men hater å se dyr spise hverandre. Jeg vet det er sånn det fungerer i dyrenes verden, men det er jo vondt å se på allikevel.

Endret av Macimba
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Macimba skrev:

Jeg er ikke fra en rosa sukkerspinnverden, men hater å se dyr spise hverandre. Jeg vet det er sånn det fungerer i dyrenes verden, men det er jo vondt å se på allikevel.

Selvsagt er det ubehagelig og hjerteskjærende å se, men at rovdyrene er grusomme vesener som dreper uten grunn er vel en god overdrivelse? 

Det betraktningen sier bare så mye om den priviligerte verden bloggeren lever i. Livets realiteter er harde, men voksne folk må tåle å stå i det. 

Endret av Mrs O'Donell
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba
6 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Selvsagt er det ubehagelig og hjerteskjærende å se, men at rovdyrene er grusomme vesener som dreper for å spise er vel en god overdrivelse? 

Det betraktningen sier bare så mye om den priviligerte verden bloggeren lever i. Livets realiteter er harde, men voksne folk må tåle å stå i det. 

Det er bare ord. Legg i det hva du vil, men det var ubehagelig å se på for henne, og hun formidlet det kanskje på en «klossete» måte. Det hsr absolutt ingenting med i at man lever i en priviligert verden. Det gjør seg nok utlag på mange andre måter, men ikke her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Macimba skrev:

Det er bare ord. Legg i det hva du vil, men det var ubehagelig å se på for henne, og hun formidlet det kanskje på en «klossete» måte. Det hsr absolutt ingenting med i at man lever i en priviligert verden. Det gjør seg nok utlag på mange andre måter, men ikke her. 

Jesus! Man må da kunne le av at dronningen synesmåker er helt grusomme dyr og livredd fordi hun trodde en måke skulle ta hårbøylen til en av døtrene. En ting er å synes det er ubehagelig en annen ting er at hun mener dette er verdt å skrive om. Det er jo sikkelig komisk!

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

Hun får kose litt ekstra med rovdyrene sine hjemme så hun kommer seg over traumet :rolleyes:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inocybe skrev:

Hun får kose litt ekstra med rovdyrene sine hjemme så hun kommer seg over traumet :rolleyes:

Jammen kjøttet i maten deres kommer jo fra hyllene i matbutikken og ikke fra ordentlige dyr liksom!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Eg beklaga å måtte sei det, men noe så tåpelig fra et voksent menneske!

Ingen fugler (eller dyr) er grusomme. Det er kampen for å overleve, og tipper den kampen kunne fått fram uante sider i enhver av oss. Kanskje til og med i CBE.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så provosert av enkelte innlegg at jeg spyr i vinkel! Grusomme fugler faktisk! Kanskje hun skulle tatt seg en tur på et slakteri, eller vært med i bilen på vei til et slakteri sammen med de dyra hun spiser? Da kunne hun omtalt mennesker som grusomme. Skjønner ikke at det går an å være så uvitende. Til om med små barn vet bedre. Hun har nok spist masse kjøtt i løpet av ferien sin, skal tro om hun noen gang tenker over hvordan de dyra blir behandlet og hvordan de blir avlivet? Tvilsomt. Men måker er grusomme, ferdig snakka.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men drit i det da, for TENK om de grusomme måkene hadde tatt hårbøylen til ungen, det hadde jo vært KRISE 😮

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bare mer og mer følelsen over at dama er mindre intelligent? Altså, å skrive at måker er grusomme og grådige? Tenker hun før hun skriver og publiserer? Hun lever jo virkelig i sin egen lille boble, der alt omhandler henne selv og ingenting annet. Blir litt uvel av sånne mennesker faktisk. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Crash skrev:

Og plutselig fløy måkene videre til neste flokk med mennesker - heldigvis ..

😂😂😂 ja, da kan den skrekkslagne frue se de he skremmer andre (noe hun tydeligvis syntes var helt greit) ,mens hun selv var grådig nok ette penger og solgte sine egne barn. Usikker på hvem som er mest grådig.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der kom årets første julekjoleinnlegg.. Får hun ikke dårlig samvittighet?? Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det syke forbruket de har, og i tillegg prøve å påvirke andre til det samme? Syns det er kvalmt.

Syns også det var komisk i måkeinnlegget at hun måtte påpeke at datteren hadde blitt våt (og til og med skitten!) på den hvite kjolen sin på stranda. De er jo først og fremst på utstilling, så det var raust av henne å tillate litt lek 😛 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 17.07, Aricia skrev:

Hvis utsagnet "billettene er dekket" skal kunne tolkes som "vi har betalt billettene selv", så er dette en helt ny og ukjent bruk av dette verbet for meg i hvert fall. 

Ser at du ikke liker å leke med språk 😉 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...