Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg reiser på kurs og seminarer, er opphold og reise dekket. Det betales ikke av meg. 

🙄

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

Hvis utsagnet "billettene er dekket" skal kunne tolkes som "vi har betalt billettene selv", så er dette en helt ny og ukjent bruk av dette verbet for meg i hvert fall. 

Jepp. Da ville jeg sagt "siden vi allerede har betalt for billettene" - ikke "Siden billettene er dekket". En gang jeg skulle ut og reise, måtte jeg avlyse i siste liten fordi jeg ble syk på flyplassen-. Da dekket reiseforsikringen min billetten. En gang mannen skulle på jobbreise, dro vi på feire samtidig. Da dekket arbeidsgiveren til mannen billetten kan. Jeg kjøpte og betalte for min selv. Han fikk sin dekket, jeg betalte for min. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BokJente

Både hun og ektemannen virker som kontrollfriker og selvfokuserte. Hvordan kan de elske hverandre? Må være slitsomt å være i en familie som kun fokuserer på status og fasade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever virksomhetens eiere som kunnskapsløse og lite profesjonelle i måten de drifter forretningen sin. I tillegg til manglende dannelse i møte med kritikk i eget kommentarfelt og lavt kunnskapsnivå angående føringer for markedsføring og alkoholloven, i tillegg viser de manglende respekt for mindreåriges privatliv. 

Dersom de skal forsette med denne bloggvirksomheten sin bør de ta seg en utdannelse som er relevant til bloggvirksomhet eller gå tilbake å skrive en dagbok. - uten sponsede midler!

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis hun sier at de er dekket, betyr jo IKKE det har hun har betalt dem. Da hadde hun vel skrevet det? 

Hvis jeg får dekket noe av noen, er det de som betaler, ikke jeg. 

CBE er veldig nøye med å påpeke når hun har kjøpt og betalt noe selv, så hvis billettene allerede var kjøpt hadde hun vel tilbydd seg å vise kvitteringen og greier.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra deres nye måte å gjøre reklameoppdrag er det nok firmaet som  betaler både fly, cruise, hotell, mat og alt annet. Deretter får bedriften betalt en sum for å publisere et gitt antall annonser for et cruisselskap.

At annonsøren i dette tilfellet nyter direkte godt av det andre som publiseres på bloggen i samme tidsrom gjør at disse andre innleggene også burde merkes på en eller annen måte. 

I praksis betyr jo egentlig det at alle innlegg på bloggen må merkes. Man kan jo sammenligne det med et magasin der det er og skal være et klart skille mellom redaksjonelt innhold og annonser. Var det ikke en sak i Costume der Vanessa Rudjord blandet disse to på en sponset tur der det ble laget redaksjonelt innhold uten at det ble gjort oppmerksom på at turen man rapporterte fra var betalt av andre? Hun er vel ikke redaktør der lenger...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, virkelig skrev:

Er billetten sponset så skal det merkes. Jeg svarte på kommentar til at CBE hadde skrevet at flybillettene var dekket, det trenger ikke bety at de er sponset, men allerede kjøpt selv for å dra på cruiset som er sponset og merket , at de da gjerne kunne ta ekstra dager i USA på egenhånd

tror du trenger en ny ordbok. At billettene er dekket kan ikke med rimelighet forstås som noe annet enn at noen andre har betalt dem.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg ler så jeg gråter her jeg sitter. Bloggen har tatt turen til et gatekunstområde i Miami, og for første gang våkner jeg opp et øyeblikk. For deretter å få lese noe om is og enhjørninger og hva annet de skal spise. Ikke et ord om hva området er, hvilke kunstnere som er der, hvorfor de vil se gatekunst... det blir helt åpenbart at det utelukkende er for å få en annen bakgrunn til enda flere bilder av dem selv. Og ta bilder av enhjørning-is i fiskekjeks. Og barna. Et åpenbart blogginnlegg overses totalt og blir redusert til kulisser for enda flere bilder av dem selv. Sånn som den famøse turen til litteraturhuset: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/16/date-night-med-vin-bokprek-og-pizza/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Snøsøta skrev:

Jeg ler så jeg gråter her jeg sitter. Bloggen har tatt turen til et gatekunstområde i Miami, og for første gang våkner jeg opp et øyeblikk. For deretter å få lese noe om is og enhjørninger og hva annet de skal spise. Ikke et ord om hva området er, hvilke kunstnere som er der, hvorfor de vil se gatekunst... det blir helt åpenbart at det utelukkende er for å få en annen bakgrunn til enda flere bilder av dem selv. Og ta bilder av enhjørning-is i fiskekjeks. Og barna. Et åpenbart blogginnlegg overses totalt og blir redusert til kulisser for enda flere bilder av dem selv. Sånn som den famøse turen til litteraturhuset: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/16/date-night-med-vin-bokprek-og-pizza/ 

Det innebærer arbeid, de må inn å Google etter informasjon og sette seg inn i noe annet som ikke omhandler dem selv.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det innebærer arbeid, de må inn å Google etter informasjon og sette seg inn i noe annet som ikke omhandler dem selv.

Vanskelig. Tror hver gang de åpnet kjeften på Bloggerne snakket de om seg selv. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg har ikke sett så mye på Bloggerne da jeg ble pinlig berørt av hele opplegget 😝

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
22 minutter siden, Kollontaj skrev:

Relevant: en reiseblogger skriver en kronikk i VG i dag om hvordan andre sosiale media (FB, insta) gjennom hashtags framhever lettkledte personer heller enn bilder som gir informasjon av reisemålet.

Er det faktisk sånn at folk heller vil se bilder av CBE med familie enn å lese om reisemålet? Selv bare noen enkle forklarende setninger? Med tanke på det totale fraværet av innhold på bloggen, er det faktisk sånn at folk går inn bare fordi de ønsker å se bilder av familien her og der? I helt like positurer bare med ulike bakgrunner? Det eneste som skifter er isen i hånden, maten på tallerkenen og hva de poserer foran, som gjerne er ut av fokus, maskert eller hva de nå velger å kalle det.

Denne cruiseturen var ekstrem i sin posering i ulike antrekk i trappa, på stranda og ved matbordet, skrevende i trusa, nærbilde av brystvorta, der CBE til og med henviste til operatørens nettsider for informasjon om båten og cruiset. Annonsøren var igodesett med 4 mørke, utydelige bilder av show ombord, 1 uinteressant dronebilde av båten fra utsiden, og 1 bilde av en lysekrone fra innsiden av båten. Ellers er et par utflukter tilgodesett med endel uinteressante (drone)bilder, først og fremst av strender og palmer, et badeland (5), skilt (av alle ting) (6). Det fikk også 11 nærbilder av ulik mat og drikke. De kunne ha vært hvor som helst.

CBE og LKE på sin side poserer i nærbilde på intet mindre enn 30 bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har rett @Snøsøta og det er en interessant diskusjon rundt vinklingen på innholdet i bloggen. Hva er det vi ser? Selvsentrering og poseringer som uavhengig av miljø er skremmende like, dette har jo blitt påpekt her inne i lengre tid. Om dette samtidig er begrunnet i bedre synlighet og salg, burde det være en oppvåkning for de som utrolig nok fortsatt ser på CBE.no som en koselig dagbokfremstilling av familien Berg Eriksen. 

Endret av Kollontaj
Ordfeil😮
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...