Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, virkelig skrev:

Så lenge det er konstruktivt så, men det er det lenge mellom. Så diskusjoner som går på gapeglis, pupper son spretter ut, stive brystvorter , lista er lang. Det er hverken konstgruktivt eller diskusjon av annet en personen. Om de har opprettet et firma pga inntekter og salg av reklame så er det innafor så lenge de merker og skatter, kunne ikke brydd meg mere. Men all diskusjon blir mere på personen CBE , selv om det påstås annet. Går rett i fella ? Javel, dine ord. Men det handler om usakligheter som går mer på personen og utseende og det er ikke greit 

Ingen har til nå skrevet at de har vært på Gardermoen og truffet familien som ventet på flyet. De kommenterer bilder og tekst i blogginnlegg, som CBE.no har valgt å poste, helt selv, med overskrift, vinkling, innhold (nåja... ), og billedkomposisjon og -utvalg.

Det som diskuteres er den høyst bevisste og frivillig valgte framstillingen av en families ublide møte med offentlige transportmidler på denne augustdagen. I en åpen, kommersiell kanal. Om folk da skriver om stive brystvorter så er det fordi noen i bloggens bestyrelse har valgt å presse stive brystvorter opp i fjesene våre. Igjen. For n'te gang siden mai.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, virkelig skrev:

Enkel hverdagsunderholdning, Og tydeligvis ikke bare jeg som leser bloggen siden innlegget analyseres med en gang det er publisert. Veldig mange som venter på innlegg fra CBE og som er interessert. Ellers ville vel ikke vedkommende brukt av tiden sin  , det vises tydelig. Og den med det er jobben og firma som omtales, den tror ingen på. Det er kun for at det skal virke bedre å diskutere og dra frem alt negativt om et "firma" enn om privat person. Det er det mest barnslige jeg leser uansett, det er CBE:No og ikke CBE som diskuteres.  Uansett hvordan det vries og vrenges på så er det personen CBE og alt hun foretar seg som diskuteres, firma eller ikke . 

Oki. Jeg mener at det må være det mest innholdsløse innlegget jeg har lest på bloggen noensinne. Hva er det som er underholdene ved innlegget for deg? 

Forøvrig er du på vidda hvis du tror bloggen er skrevet av privatpersonen Caroline BE.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie112 skrev:

«12 timer med fly fra Sarpsborg til Ålesund».. Litt av en overskrift skrevet av en journalist.. 

Journalist er dessverre ingen beskyttet tittel. Hvem som helst kan titulere seg journalist....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, virkelig skrev:

Så lenge det er konstruktivt så, men det er det lenge mellom. Så diskusjoner som går på gapeglis, pupper son spretter ut, stive brystvorter , lista er lang. Det er hverken konstgruktivt eller diskusjon av annet en personen. Om de har opprettet et firma pga inntekter og salg av reklame så er det innafor så lenge de merker og skatter, kunne ikke brydd meg mere. Men all diskusjon blir mere på personen CBE , selv om det påstås annet. Går rett i fella ? Javel, dine ord. Men det handler om usakligheter som går mer på personen og utseende og det er ikke greit 

Åååå, så det er at ordbruken rundt hovedpersonaens fremstilling av seg selv på en firmaside ikke er veloppdragent nok som er utfordrende og derfor må handle om en person vi ikke vet noe om? Kjekt å vite.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, virkelig skrev:

Enkel hverdagsunderholdning, Og tydeligvis ikke bare jeg som leser bloggen siden innlegget analyseres med en gang det er publisert. Veldig mange som venter på innlegg fra CBE og som er interessert. Ellers ville vel ikke vedkommende brukt av tiden sin  , det vises tydelig. Og den med det er jobben og firma som omtales, den tror ingen på. Det er kun for at det skal virke bedre å diskutere og dra frem alt negativt om et "firma" enn om privat person. Det er det mest barnslige jeg leser uansett, det er CBE:No og ikke CBE som diskuteres.  Uansett hvordan det vries og vrenges på så er det personen CBE og alt hun foretar seg som diskuteres, firma eller ikke . 

Javel?? Snakk for deg sjøl

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg er innom bloggen til CBE (`+AB) er rett og slett at jeg blir litt fasinert?...av hvor høy det går an å bli på seg selv. Hvor selvsentrert og sjøldiggene det går an å være. Blir litt sånn..tror det ikke før jeg ser det. De matcher (heldigvis) ingen andre mennesker jeg vet om. Lander på jorda igjen med Maria Montazami`s blogg. Hun er en ekte Star. Men primadonna nykker har hun lite av i forhold til oppkomlingene,.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick
4 hours ago, Surikatt said:

Synes jeg ser henne kave rundt i den kjolen så puppene skvetter ut. 

Beklagligvis for henne så venter ikke flyet når de er så sent ute. De vanlige innsjekkingstidene på osl innland er 1 time. Poser litt mindre og planlegg litt bedre neste gang😂

Man kan jo undres over hvor mange bilder som ble tatt, i håp om å kunne poste dem på Instagram, i løpet av bilturen til flyplassen! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Hvem kan være dommer, og avgjøre hva som kan diskuteres når det gjelder CBE.no?

Tror absolutt alle er enige om at barneeksponering og reklame er greit og konstruktivt å ta opp. Da er det profesjonelt. Men hva med alt det andre?

En bloggpost som er dårlig skrevet, eller bilder med synlige brystvorter eller rare poseringer - skal ikke det kunne sees på med et kritisk blikk, fordi det går på CBE som person?

CBE bestemmer selv hvordan hun vil framstå på bloggen, og hun vet nok utmerket godt at det er delte meninger om måten hun driver butikken sin på. Hun er også fullstendig klar over at hun blir diskutert i "diverse forum". OG hun kan leve med det, det har hun gjort nå i 9 år.

Derfor er det så merkelig med disse vaktbikkjene som dukker opp her inne med jevne mellomrom, og skråsikkert forkynner HVA som går på firma, HVA som går på person og HVA som er lov å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til en ting jeg ikke tror har blitt tatt opp. Hvis man går inn på instagrammen hennes, og så på innlegg hun har blitt tagget i, så ligger det utrolig mange bilder der. Greit nok, men det ligger flere bilder av barna der, bilder andre har regrammet/lagt ut av barna på sin egen bruker. Og da snakker jeg ikke om søsteren. Andre låner hennes bilder av barna og legger ut, og sprer det enda mer. Jeg bare nevner det. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Currently working spot"....? Burde det ikke stått "current working spot"? 

Hvis hun er så ustø i engelsk og beviser det gang på gang, burde hun kanskje hoppe bukk over det og heller skrive norsk...? Jeg blir hvertfall veldig flau over det fornorskede uttrykkene hennes. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er noe lost i SOME verden, så kanskje dere vet. Kan hvem som helst ta screenshot av snapbildene til CBE? Og hvordan virker det å "ta" andre sine bilder på IG. Blir bedriften varslet vist noen stjeler bidene deres?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under innlegget ‘lazy summer days’ 24.07.18 er det  nå blitt postet interessante svar og oppdateringer. 

Har noen imgur av svaret ‘Det er en blogg om meg og min familie, og noen ganger forekommer reklame’. Og ‘Jeg har en bedrift i bakhånd, fordi det er enklest.’ 

Endret av Mrs Bella
Endret pga faktafeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Liver skrev:

Siden jeg er noe lost i SOME verden, så kanskje dere vet. Kan hvem som helst ta screenshot av snapbildene til CBE? Og hvordan virker det å "ta" andre sine bilder på IG. Blir bedriften varslet vist noen stjeler bidene deres?

Ja, hvem som helst kan ta screenshot av snapbildene hennes.

Nei, de blir ikke varslet om noen lagrer bildene fra hennes instagram på sin PC. Hvis noen tagger hennes instagramkonto i et bilde, så vil jeg tro hun blir varslet om at "xxx har tagget deg i dette bildet".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Liver skrev:

Tips: https://weynstag.com/instastory/.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Under innlegget ‘lazy summer days’ 24.07.18 er det  nå blitt postet interessante svar og oppdateringer. 

Har noen imgur av svaret ‘Det er en blogg om meg og min familie, og noen ganger forekommer reklame’. Og ‘Jeg har en bedrift i bakhånd, fordi det er enklest.’ Dette svaret av bloggeier på cbe.no er slettet.

Jøsses, det er interessant. Lurer på hva bloggen egentlig er? 🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Mrs Bella skrev:

... 

Har noen imgur av svaret ‘Det er en blogg om meg og min familie, og noen ganger forekommer reklame’. Og ‘Jeg har en bedrift i bakhånd, fordi det er enklest.’ Dette svaret av bloggeier på cbe.no er slettet.

Er det her https://m.imgur.com/a/vWJccZb

Tilføyelse: Ligger her: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/comment-page-1/#comments

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Asti skrev:

Akkurat det jeg mente - tusen takk.

Ja, nå lurer jeg også enda mer på hva bloggen egentlig er og hva den skal oppfattes som.

Det kan jo være greit å kommunisere det hun skriver til annonsører dersom man tar seg bryet å kontakte de;)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tro Smo Konosoro skrev:

Det hele blir bare så parodisk. 

FML... etterfulgt av DET bildet poserende med en liten espressokopp, med struttepupper som er så store at øverste knappen i kjolen må være åpen, uten BH. Det blir bare så komisk fjernt fra ALLE andre sine liv. Jeg har aldri sett sånne folk "live" noen gang.

Har du ikke sett folk uten BH som drikker kaffe før? Drikker kaffe uten BH hver dag, jeg.  Les estetikerens svar om BH i Morgenbladet. BH er frivillig! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...