Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
9 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det jeg tror @gjestvest vil si at når man har såpass mye tid til tilrådelighet om morgenen, så er det rart at man utsetter dusjinga til et par timer senere. 

Jeg dusjer alltid rett etter trening, og jeg vil anta at det gjør de fleste. En ting er at jeg ikke vil gå rundt å være svett, en annen ting er at jeg ikke vil lukte. 

_________________________________________________________________________________________________

En annen ting: Jeg har i den siste tiden fått inntrykk av at det er litt dårlig stemning her i tråden. Hva som kan ligge til grunne ønsker jeg ikke å spekulere i. Jeg antar at svaret består av mange faktorer. Dette er veldig synd, for denne tråden har jevnt over hatt et fruktbart diskusjonsmiljø med hovedsaklig kontruktiv kritikk (tidvis veldig hard, men likevel berettiget) i en lang periode. Men nå begynner det å dukke opp en del av de samme tendensene man finner igjen i gamle FF-tråder her på KG - og mye av det som står i de trådene er årsaken til at også denne tråden har blitt heftet med et lurvete rykte. 

Dette er selvsagt bare mitt inntrykk, og det kan være at jeg tar feil. 

Jeg er enig med deg, og flere har også sagt noe om dette. Selvfølgelig er det mange faktorer, noe av det kan handle om at det er mangel på temaer. Jeg bet meg merke i er at du bemerker stemningen og det har jeg gjort meg noen tanker om. Jeg opplever at dette har utgangspunkt i en fruktbar diskusjon som man hadde for noen måneder siden. Den handlet om trådens omdømme, , og hva slags ansvar den enkelte har for å slå ned på usakligheter i tråden. Jeg oppfattet at "konklusjonen" var at man i større grad som deltaker burde slå ned på usakligheter fordi den som tier samtykker. Og da begynte man å gi hverandre tilbakemeldinger på hva som er greit og ikke greit. Det forsurer stemingen selvfølgelig og det blomstrere opp med brukerdebatt. Dette har da motsatt hensikt av hva som var ønsket, fordi dette fører til at debatten tas ned på et lavt nivå, som igjen skader trådens omdømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lalalala59
13 minutter siden, *Emma* skrev:

Hvorfor sier du at veskene selger dårlig? Har sett flere som spør henne hvor de kan få tak i den svarte Caroline vesken bla annet. Ifølge Adax sin hjemmeside er den også utsolgt der. (Fant flere av de andre på miinto for eksempel, men ikke alle.)

Jeg har ikke peiling, for veskene var ikke min stil (og jeg ønsker heller ikke en bloggdesignet veske) så jeg har ikke sett etter dem. Bare lurte på hva du baserte "selger kanskje bedre enn Adaxveskene" kommentaren din på.....

Har ikke noen offisielle salgstall å vise til, har bare mine erfaringer basert på butikkene i Oslo som hadde de inne. Var ikke utsolgt akkurat, og jeg har kun sett 2 personer i Oslo som går med vesken (jeg ser veldig mange mennesker hver dag, jobber i sentrum). Kan selvfølgelig endre teksten slik at det står utifra min oppfattelse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Nå har det vært en del diskusjon i tråden på mange plan, og de fleste problemstillingene er relevante. Jeg vurderer alltd fortløpende om jeg skal bli eller forlate den, og hva motivasjonen min for å være her egentlig er. Det er åpenbart at en del av motivasjonen er å bidra til å vise en annen side enn den blankpolerte fasaden som vises på bloggen og avsløre juks, løgn og annet bedrag. Likevel er det også mindre høyverdige årsaker til at jeg henger igjen. Nå i dag, kanskje var det etter en kommentarutveksling med @Salmonella hvor jeg forklarte hva jeg tenkte da jeg så et av innleggene på bloggen, slikt som jeg vanligvis ikke kommenterer, i et øyeblikk av klarhet innså jeg at det ikke er alt:

Hordan er det mulig å tjene så mye penger på så mye tøys? Tipsinnlegg som ikke henger sammen (drikk te om kvelden så får du mindre stress om morgenen, really??), bilder av stylede kjøleskap hvor halvparten er satt der bare for at det skal være pent, utlevering av barn, bilde etter bilde etter bilde i speilet sminket og i tights og BH, oppskrifter fra andre sine kokebøker og bligger, vesker og sko designet av en blogger??? Hvordan slipper de unna med dette? Er persondyrkelsen blitt så stor i dag at bare du viser nok blider av deg selv med en flat mage og rød trutmunn så kan du levere et så elendig produkt og bli hyllet for det?  Så lenge bildene er pene? Har vi ikke større forventningerog krav enn dette lengre?

Mulig noen mener dette innlegget trekker ned seriøsiteten i tråden, men jeg skal være ærlig. Det ligger som en sterk irritasjon under motivasjonen min for å skrive her og det er ikke fordi det er akkurat den personen som gjør det, men fordi det gjenspeiler et trekk i samfunnet som ikke er bra. 

Verden vil virkelig bedras. Tror jeg tar meg en pause..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt Snøsøta skriver. Jeg synes rosablogging generelt er et bekymringsfullt symbol på hva som er rivende galt med samfunnet. At en som lever å ta bilder av seg selv, gå til frisøren, dandere maten sin pent, vise frem barnet sitt og feriene sine og bryllupet sitt og måltidene sine og treningsøktene sine og bilturene sine og bursdagsfestene sine og søndagsmorgenen sine i sengen sin og hele liksomprivatlivet sitt hver eneste dag, tjener like mye eller mye mer enn som de som faktisk har og tar ansvar i samfunnet vårt. Og da er det jammen på plass med en kritisk røst eller fem, og ikke bare ellevill jubel over at noen kan være så pene og flinke som det bildet vi blir vist i CBE.no. Når det atpåtil jukses og lyves over en lav sko for å opprettholde glansbildet og inntektsgeneratoren, er det klart vi trenger noen kritiske røster. Virkelig. Jeg er dypt bekymret over at det finnes folk som ikke skjønner at det er viktig å  være kritisk til dette. Og jeg er minst like bekymret over folk som ikke skjønner at det er og at det må være et skille mellom privatpersonen og bloggpersonaen. Og jeg mener at det er virkelig bekymringsfullt at folk som er kritiske, avvises med at de er slemme mot privatpersonen bak personaen, eller at eneste grunnen til at man er kritisk, er at man ikke tåler at andre gjør det bra. Det er jo virkelig helt horribelt.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Snøsøta skrev:

Nå har det vært en del diskusjon i tråden på mange plan, og de fleste problemstillingene er relevante. Jeg vurderer alltd fortløpende om jeg skal bli eller forlate den, og hva motivasjonen min for å være her egentlig er. Det er åpenbart at en del av motivasjonen er å bidra til å vise en annen side enn den blankpolerte fasaden som vises på bloggen og avsløre juks, løgn og annet bedrag. Likevel er det også mindre høyverdige årsaker til at jeg henger igjen. Nå i dag, kanskje var det etter en kommentarutveksling med @Salmonella hvor jeg forklarte hva jeg tenkte da jeg så et av innleggene på bloggen, slikt som jeg vanligvis ikke kommenterer, i et øyeblikk av klarhet innså jeg at det ikke er alt:

Hordan er det mulig å tjene så mye penger på så mye tøys? Tipsinnlegg som ikke henger sammen (drikk te om kvelden så får du mindre stress om morgenen, really??), bilder av stylede kjøleskap hvor halvparten er satt der bare for at det skal være pent, utlevering av barn, bilde etter bilde etter bilde i speilet sminket og i tights og BH, oppskrifter fra andre sine kokebøker og bligger, vesker og sko designet av en blogger??? Hvordan slipper de unna med dette? Er persondyrkelsen blitt så stor i dag at bare du viser nok blider av deg selv med en flat mage og rød trutmunn så kan du levere et så elendig produkt og bli hyllet for det?  Så lenge bildene er pene? Har vi ikke større forventningerog krav enn dette lengre?

Mulig noen mener dette innlegget trekker ned seriøsiteten i tråden, men jeg skal være ærlig. Det ligger som en sterk irritasjon under motivasjonen min for å skrive her og det er ikke fordi det er akkurat den personen som gjør det, men fordi det gjenspeiler et trekk i samfunnet som ikke er bra. 

Verden vil virkelig bedras. Tror jeg tar meg en pause..

Det ER viktig å avsløre juks, løgn og bedrag. Kanskje ekstra viktig med tanke på tiden vi lever i.

Du spør; hvordan er det mulig å tjene så mye penger på tøys? Jeg spør om akkurat det samme. Og CBE-bloggen er jo et fint eksempel å dra frem når det skal diskuteres på et generelt grunnlag. For det du ramser opp er en del av et mye større "problem" som CBE-bloggen også er et resultat av og som er med på å mate dette "problemet".

Samtidig, når vi nå betegner dette som tøys, så er det jo hva det er. Vanskelig å få frem poenget mitt her nå men joda, man kan godt diskutere dette vi nå kaller for tøys på et generelt grunnlag. Men å bli provosert over de "små" tingene CBE sier og gjør blir litt vedsiden av debatten om man egentlig er opptatt av helheten. 

Eller, kanskje et bedre eksempel for å få frem poenget mitt; Da jeg så kjøleskapinnlegget igår så tenkte jeg; det finnes altså ingen grenser for hva slags snodige ting man kan tjene penger på. Jeg kunne sikkert ha skrevet et ganske usakelig innlegg her inne om akkurat det blogginnlegget men hva hjelper det? Ingenting. Jeg fremstår bare som en litt smålig person som gir uttrykk for at jeg ikke ser at dette egentlig er en del av et langt større problem. Det blir i mine øyne litt for simpelt å kun angripe noe så banalt. Og hvor saklig og nytteverdi er det å kritisere et så banalt blogginnlegg? Det er jo ikke akkurat forskning man diskuterer. Ikke at vi skal redde verden med denne diskusjonen men det blir fort en svak grense mellom slarv og saklig kritikk.

Ble veldig dårlig forklart dette.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, pøbelsara skrev:

Alt Snøsøta skriver. Jeg synes rosablogging generelt er et bekymringsfullt symbol på hva som er rivende galt med samfunnet. At en som lever å ta bilder av seg selv, gå til frisøren, dandere maten sin pent, vise frem barnet sitt og feriene sine og bryllupet sitt og måltidene sine og treningsøktene sine og bilturene sine og bursdagsfestene sine og søndagsmorgenen sine i sengen sin og hele liksomprivatlivet sitt hver eneste dag, tjener like mye eller mye mer enn som de som faktisk har og tar ansvar i samfunnet vårt. Og da er det jammen på plass med en kritisk røst eller fem, og ikke bare ellevill jubel over at noen kan være så pene og flinke som det bildet vi blir vist i CBE.no. Når det atpåtil jukses og lyves over en lav sko for å opprettholde glansbildet og inntektsgeneratoren, er det klart vi trenger noen kritiske røster. Virkelig. Jeg er dypt bekymret over at det finnes folk som ikke skjønner at det er viktig å  være kritisk til dette. Og jeg er minst like bekymret over folk som ikke skjønner at det er og at det må være et skille mellom privatpersonen og bloggpersonaen. Og jeg mener at det er virkelig bekymringsfullt at folk som er kritiske, avvises med at de er slemme mot privatpersonen bak personaen, eller at eneste grunnen til at man er kritisk, er at man ikke tåler at andre gjør det bra. Det er jo virkelig helt horribelt.

8 minutter siden, Salmonella skrev:

Det ER viktig å avsløre juks, løgn og bedrag. Kanskje ekstra viktig med tanke på tiden vi lever i.

Du spør; hvordan er det mulig å tjene så mye penger på tøys? Jeg spør om akkurat det samme. Og CBE-bloggen er jo et fint eksempel å dra frem når det skal diskuteres på et generelt grunnlag. For det du ramser opp er en del av et mye større "problem" som CBE-bloggen også er et resultat av og som er med på å mate dette "problemet".

Samtidig, når vi nå betegner dette som tøys, så er det jo hva det er. Vanskelig å få frem poenget mitt her nå men joda, man kan godt diskutere dette vi nå kaller for tøys på et generelt grunnlag. Men å bli provosert over de "små" tingene CBE sier og gjør blir litt vedsiden av debatten om man egentlig er opptatt av helheten. 

Eller, kanskje et bedre eksempel for å få frem poenget mitt; Da jeg så kjøleskapinnlegget igår så tenkte jeg; det finnes altså ingen grenser for hva slags snodige ting man kan tjene penger på. Jeg kunne sikkert ha skrevet et ganske usakelig innlegg her inne om akkurat det blogginnlegget men hva hjelper det? Ingenting. Jeg fremstår bare som en litt smålig person som gir uttrykk for at jeg ikke ser at dette egentlig er en del av et langt større problem. Det blir i mine øyne litt for simpelt å kun angripe noe så banalt. Og hvor saklig og nytteverdi er det å kritisere et så banalt blogginnlegg? Det er jo ikke akkurat forskning man diskuterer. Ikke at vi skal redde verden med denne diskusjonen men det blir fort en svak grense mellom slarv og saklig kritikk.

Ble veldig dårlig forklart dette.. 

Så enig, så enig! Menge gode innlegg om dette her nå, og dette er sakens kjerne i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og amen til de siste innleggene. Og så tenker jeg at det er viktig å holde innleggene i denne tråden på et overordnet nivå. Man kan gjerne himle med øynene over at man kan bli en av medieNorges mektigste personer ved å å legge ut innlegg om kjøleskapet sitt. Men samtidig må man holde seg for god til å si at HUN er teit som lager tanketomme og fordummende innlegg. da regner jeg i hvert fall med at moderatorene lar det stå.

Og fra et samfunnsmessig ståsted synes jeg det er vilt at man i det hele tatt kan tjene ganske rått til livets opphold ved å fotografere bananene sine i kjøleskapet. Satt på spissen selvsagt, hvis noen ikke skjønte det.

Endret av pøbelsara
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare en ting til. Jeg synes det er veldig bekymringsfullt at all krtikk avfeies som misunnelse og at det tydeligvis er vanskelig for bloggeren selv å se forskjell på helt berettiget kritikk og usaklig kritikk. Det er stor forskjell på "hun ser så fæl ut med all den leppestiften" og "hun burde ikke eksponere barnet sitt så mye". Jeg forundrer meg over at hverken bloggere eller mange av leserne virkelig ikke ser den forskjellen. Hva slags mekanisme er det som får en til å tenke at en usaklig kritisk kommentar ugyldiggjør alle de som er saklige?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig debatt, og det er på tide at rosabloggere forstår at de er rollemodeller enten de vil eller ikke. Litt som Petter Northug antageligvis har sukket mang en gang over at alt han gjør blir lagt under lupen og vurdert opp mot hvor sunt det er for den oppvoksende generasjon. Man kan ikke velge om man skal være et forbilde, man blir det ut i fra den posisjonen man har.  Alt man kan velge er om man vil være et godt forbilde. Det går ikke an å nekte for at rosabloggerne har en enorm makt og de kan ikke velge å bruke makten sin til å selge sko, vesker og treningstøy, og så se ut som et spørsmålstegn når de blir spurt om slankepress, botox og et uoppnåelig skjønnhetsideal. Jeg sier ikke at de har det hele og fulle ansvaret, men de bør i det minste ha noen reflekterte meninger rundt sin egen rolle. Og for å være litt flåsete, hvis bloggerne ikke takler å få saklige spørsmål er det faktisk ingen som hindrer dem i å slutte å blogge.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaxveskene er iallfall på salg hos hgvesker. Nå har jeg ikke tenkt å kjøpe skoene hun har satt navnet sitt på, kjøpte heller ikke noen av Pihl sine. Er glad i sko, men ikke i Biancosko eller overprisede bloggersko. (Pihls' sko var det)

Endret av Francis
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Bare flotte innlegg her i dag! Når vi snakker slik med hverandre, så fremstår vi som seriøse og reflekterte, selv om vi kan være uenige. Og dette tjener såvel vi som tråden på. 

Virtuell blomsterbuketter til dere alle :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fin lesning her nå - jeg er enig med både @Snøsøta, @pøbelsara og @Salmonella :) 

Akkurat ordet "smålig" har jeg også brukt noen ganger mht detaljorienteringen som får prege tråden når det ikke er "store" ting å diskutere. Og når kritiske bemerkninger ang. detaljer kombineres med en inneforstått og sarkastisk tone, der alt som har å gjøre med hvordan akkurat den detaljen føyer seg inn i et større og mer prinsipielt bilde utelates helt, eller i beste fall er underforstått, får det fort innlegget til å framstå som nasty og lite konstruktivt (især for nykomlinger i tråden), og da trigger det umiddelbart den klassiske stillingskrigen her.

Endret av Aricia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Når man legger bananer i kjøleskapet og tar bilder av det har man per definisjon for mye tid. Når man tjener mer enn statsministeren på å gjøre det er det noe grunnleggende galt med samfunnet. Ikke nødvendivis ved den som gjør det, den som skjønte at man kunne tjene millioner ved å ta bilder av pulsklokka si er en smart og flink forretningskvinne, men hos alle som aksepterer det som et produkt. Jeg tenker nå at bloggproduktet egentlig er å ta Se og Hør-sjangeren ett skritt videre. I stedet for å stille nysgjerrigheten vår ved ringe på til kjendisene for å se hvordan de har det hjemme lager noen et magasin med seg selv. Vi er så lett ledet av nysgjerrigheten at vi til og med aksepterer et fiktivt kjøleskap. Når ikke kroppen redigeres lengre så redigerer man kjøleskapet istedet. I perfeksjonens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til vi får se inni fryseboksen. Mye å lære feks at du skal ha bønner og makrell i tomat i kjøleskapet. (jada, vet det er pga det estetiske eller noe sånt, men det blir jo rett før man lurer på om bananen er sminket). Jeg synes, som nevnt litt over her, at det er noe usigelig trist over å kunne bruke arbeidsdagen sin på å dandere et kjøleskap, tjene penger på det og ikke bidra en tøddel til noe annet enn at det er enda et område andre oppfordres til å ha kontroll på, i likhet med alt annet.)

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Bare flotte innlegg her i dag! Når vi snakker slik med hverandre, så fremstår vi som seriøse og reflekterte, selv om vi kan være uenige. Og dette tjener såvel vi som tråden på. 

Virtuell blomsterbuketter til dere alle :blomst:

🙏🏼

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Francis skrev:

Gleder meg til vi får se inni fryseboksen. Mye å lære feks at du skal ha bønner og makrell i tomat i kjøleskapet. (jada, vet det er pga det estetiske eller noe sånt, men det blir jo rett før man lurer på om bananen er sminket). Jeg synes, som nevnt litt over her, at det er noe usigelig trist over å kunne bruke arbeidsdagen sin på å dandere et kjøleskap, tjene penger på det og ikke bidra en tøddel til noe annet enn at det er enda et område andre oppfordres til å ha kontroll på, i likhet med alt annet.)

Jeg har også makrellen i kjøleskapet, sånt er jo smak og behag. Jeg liker makrellen min kald. Takler ikke å spise det når det har ligget i skapet og har romtemperatur. Samme med frukt, liker at det er kaldt. Regner med vi også hadde dandert kjøleskapet skulle vi lagt ut bilde av det. Men ja, det er ikke alle som tjener så mye penger på det😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Mahnaz skrev:

Kan jo være skoene selger bedre enn Adax-veskene i og med at det ikke står Caroline Berg Eriksen på de med logo (det regner jeg i hvert fall med at det ikke gjør, da jeg tror det er svært få som vil koble hennes navn opp mot sin klesstil). 

Edit: Jeg har ingen offisielle salgstall å vise til vedrørende min påstand at Adax-veskene ikke solgte så bra, kun min erfaring basert på butikkene som hadde de inne i Oslo og som var langt fra utsolgt.

Jeg var på Steen og Strøm i Oslo for 2 dager siden, da var Adax-veskene på salg (50%). Løp og kjøp, alle varianter, farger og fasonger ;-)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
26 minutter siden, Aida_01 skrev:

Jeg var på Steen og Strøm i Oslo for 2 dager siden, da var Adax-veskene på salg (50%). Løp og kjøp, alle varianter, farger og fasonger ;-)

Nei takk. Har hvit telefon, vil ikke ha en halv rosa tlf pga avfarging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Francis skrev:

Adaxveskene er iallfall på salg hos hgvesker.

Måtte titte :)

Ser ut til at den sorte Caroline-vesken ikke er å oppdrive. Den sorte Nelia finner jeg heller ikke.
De røde finnes derimot mange steder, og også som du sier på salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...