Bootybuilder Skrevet 2. februar 2016 #22841 Skrevet 2. februar 2016 Ser en leser kommenterer under bianco innlegget at skoene til Bianco blir produsert under forferdelige forhold av kvinner og barn. Og at Bianco holder sine produksjons fabrikker. lønninger osv hemmelig. Noen som har noe kjenneskap til dette her inne? 5
¤flicka¤ Skrevet 2. februar 2016 #22842 Skrevet 2. februar 2016 1 minutt siden, Bootybuilder skrev: Ser en leser kommenterer under bianco innlegget at skoene til Bianco blir produsert under forferdelige forhold av kvinner og barn. Og at Bianco holder sine produksjons fabrikker. lønninger osv hemmelig. Noen som har noe kjenneskap til dette her inne? Gjorde et raskt søk: http://www.framtiden.no/201511166885/aktuelt/levelonn/framskritt-i-skobransjen-men-bianco-henger-fortsatt-etter.html 7
Bootybuilder Skrevet 2. februar 2016 #22843 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 9 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Gjorde et raskt søk: http://www.framtiden.no/201511166885/aktuelt/levelonn/framskritt-i-skobransjen-men-bianco-henger-fortsatt-etter.html Lurer på om Treasures AS har tatt noe stilling til dette, eller kommer til å gjøre det? Blir vel feid under teppet så lenge folk kjøper tenker jeg. Så lenge pengene flommer inn gjør det ikke noe at andre må arbeide under kummerlige forhold. De er jo tilhengere av klasserang. Endret 2. februar 2016 av Bootybuilder 12
Keaton Skrevet 2. februar 2016 #22844 Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, RompeRusk skrev: Hun har vel ikke snakket noe mer om dette samfunnsengasjementet sitt, kjenner jeg henne rett? De spiser lite kjøtt, da. 6
Aida_01 Skrevet 2. februar 2016 #22845 Skrevet 2. februar 2016 (endret) 1 time siden, Keikolina skrev: Nei takk. Har hvit telefon, vil ikke ha en halv rosa tlf pga avfarging. Forstås. Jeg har "originalen" (Givenchy) og sier meg fornøyd med det. Leste januarutgaven av et dansk motemagasin sist uke, der var en helsides annonse brukt på Adax og CBE. Endret 2. februar 2016 av Aida_01 typo 2
Gjest Keikolina Skrevet 2. februar 2016 #22846 Skrevet 2. februar 2016 Okey. Jeg går uansett med grønne vesker det står Oslo kommunes renovasjonsetat.
Gjest Haaploes Skrevet 2. februar 2016 #22847 Skrevet 2. februar 2016 17 minutter siden, Keikolina skrev: Okey. Jeg går uansett med grønne vesker det står Oslo kommunes renovasjonsetat. Er den tilgjengelig i en nettbutikk som tilbyr utenlandsshipping? Søt kanin som var med på fotograferingen!
LilleSnupp Skrevet 2. februar 2016 #22848 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Jeg får i alle fall rykninger i kjeven og et stort gjespebehov hver gang jeg leser et eller annet som rettferdiggjøres med utgangspunkt i bilde- og kommenteringsjukset. Hvor lenge skal man få benytte disse to episodene forresten? Trenger man å alltid ta en laaaaang utredning for one-linere? Eller må de de pakkes inn i noe slikt som at når merkevaren CBE.no fronter/-et perfeksjonisme, girlpower og ikke minst travelhet, så kan man stille seg undrende til definisjon av travelhet når morgenrutinene strekker seg over 3 timer? Da handler det vel mer om prioriteringer? Det må være rom for at det ikke skal være lange utredninger og linker for å ytre seg - da jeg tror de fleste klarer å se at mye av dette som omtales som smålig og detaljpirk er kommentert med utgangspunkt i det store bildet. Hvorfor er disse kommentarene mindre legitimt enn kritikken av det som omtales smådrypp i forhold til kostholdet? Innlegg ryddet for svar til ryddet innlegg Nordvesta, mod. Endret 2. februar 2016 av Nordvesta 9
Gjest Keikolina Skrevet 2. februar 2016 #22849 Skrevet 2. februar 2016 15 minutter siden, Gosa skrev: engelig i en nettbutikk som til byr utenlandsshipping? Søt kanin som var med på fotograferingen! Ligger gratis i søplerommet. Bare å forsyne seg.
Cavatina Skrevet 2. februar 2016 #22850 Skrevet 2. februar 2016 Jeg stiller spørsmålstegn ved at CBE.no offentlig sier at det nå skal bli mer samfunnsengasjement å lese om i bloggen, like før firmaet lanserer et samarbeid med Bianco, en versting i skobransjen på området etikk rundt produksjonen av sko. Bianco har gjennom årene blitt frontet mange nok ganger på bloggen tidligere, og nå får frontingen enda større betydning siden bloggens merkevarenavn skal knyttes til en egen skokolleksjon. Men hvor er samfunnsengasjementet? Når firmaet kunne fått førstehåndskjennskap til Biancos etiske retningslinjer bak kulissene og kanskje gjort en forskjell, frontes det heller gledestrålende et samarbeid. Det lyder hult, dette samfunnsengasjementet. 23
LilleSnupp Skrevet 2. februar 2016 #22851 Skrevet 2. februar 2016 4 minutter siden, Cornucopia skrev: Jeg stiller spørsmålstegn ved at CBE.no offentlig sier at det nå skal bli mer samfunnsengasjement å lese om i bloggen, like før firmaet lanserer et samarbeid med Bianco, en versting i skobransjen på området etikk rundt produksjonen av sko. Bianco har gjennom årene blitt frontet mange nok ganger på bloggen tidligere, og nå får frontingen enda større betydning siden bloggens merkevarenavn skal knyttes til en egen skokolleksjon. Men hvor er samfunnsengasjementet? Når firmaet kunne fått førstehåndskjennskap til Biancos etiske retningslinjer bak kulissene og kanskje gjort en forskjell, frontes det heller gledestrålende et samarbeid. Det lyder hult, dette samfunnsengasjementet. Men hun spiser jo 2 kjøttfrie middager.. 13
pøbelsara Skrevet 2. februar 2016 #22852 Skrevet 2. februar 2016 Jeg mener at en kommentar om at det er urealistisk med tre timers morgerituale for en vanlig familie, er innafor. Å sleive at det ikke er rart at hun [insert whatever] når hun bruker så mye tid på [insert whatever] blir sleivete og derfor utafor. Mener jeg. 7
Nordvesta Skrevet 2. februar 2016 #22853 Skrevet 2. februar 2016 Tråden ryddet for avsporinger, latterliggjøring og persondebatt, samt svar til alt dette. Pressiserer at persondebatt i denne tråden henvises ikke til CBE, men til negative utsagn til eller om andre brukere. Nordvesta, mod. 3
Gjest CecilieX Skrevet 2. februar 2016 #22854 Skrevet 2. februar 2016 Det er ikke så lett å vite hva som er innenfor og utenfor, det er derfor vi har moderatorer. Tråden har hatt mange onelinere før, som har fått massevis av likerklikk. Jeg var for at man skulle jobbe sammen for å passe på omdømmet, men nå begynner jeg å tvile på om det var en god ide. Jeg tror at det finnes omtrent like mange grenser som det finnes brukere i denne tråden. #lei
Inocybe Skrevet 2. februar 2016 #22855 Skrevet 2. februar 2016 3 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg mener at en kommentar om at det er urealistisk med tre timers morgerituale for en vanlig familie, er innafor. Å sleive at det ikke er rart at hun [insert whatever] når hun bruker så mye tid på [insert whatever] blir sleivete og derfor utafor. Mener jeg. Egentlig enig med deg. Der er en hårfin grense der. Men jeg skjønner veldig godt man kan få lyst til å sleive litt. Det er utrolig fristende noen ganger 1
Miranda16 Skrevet 2. februar 2016 #22856 Skrevet 2. februar 2016 17 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: _________________________________________________________________________________________________ En annen ting: Jeg har i den siste tiden fått inntrykk av at det er litt dårlig stemning her i tråden. Hva som kan ligge til grunne ønsker jeg ikke å spekulere i. Jeg antar at svaret består av mange faktorer. Dette er veldig synd, for denne tråden har jevnt over hatt et fruktbart diskusjonsmiljø med hovedsaklig kontruktiv kritikk (tidvis veldig hard, men likevel berettiget) i en lang periode. Men nå begynner det å dukke opp en del av de samme tendensene man finner igjen i gamle FF-tråder her på KG - og mye av det som står i de trådene er årsaken til at også denne tråden har blitt heftet med et lurvete rykte. Dette er selvsagt bare mitt inntrykk, og det kan være at jeg tar feil. For meg som er innom og skumleser og i mindre grad debatterer, så har jeg fått inntrykk at det er en hard kjerne. De kommentere nå og da, har vanskeligere for å komme i dialog dem. Innleggene blir bare hengende i lufta og Gud forby om man har noe positivt å si om CBE. En annen ting er at om man bare har innspill nå og da, få hender det man får som svar at man man ikke har satt seg inn i hva som debatteres. Det er nesten umulig å henvise til når ganske mange innlegg triller inn i løpet av et døgn. Anyway. Å drive med småkjegling frem og tilbake er ganske irriterende. Det er ikke interessant å lese at A mener B er hårsår eller whatever. Tror det hadde vært unngått om man til en vis grad prøver å overse hvis det. Debatten forstyrres. Synes også at debatten var ganske bra en stund, men nå kan det preges av mye flisespikkere. Uansett det er viktig at blogger debatteres da man ikke skal undervurdere bloggeres enorme påvirkkningskravt. Veldig mye god debatt her inne. 3
Salmonella Skrevet 2. februar 2016 #22857 Skrevet 2. februar 2016 6 minutter siden, LilleSnupp skrev: Reserverer plassen Ser det har blitt skrevet før men jeg er såpass toskete at jeg ikke skjønner hva man mener med det.. Er det fordi du tror mitt innlegg blr fjernet? Eller er jeg på jordet? 4
pøbelsara Skrevet 2. februar 2016 #22858 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Jeg opplever ikke at man ikke kan si noe positivt om CBE i denne tråden. Eller så er det meg som tror jeg er med og egentlig er utenfor, men jeg får alltid respons på ting jeg skriver i tråden her. Og jeg har altså skrytt av flere greier hun har gjort i denne tråden, uten å ha blitt hverken tidd i hjel eller frosset ut. Jeg rapporterer også innlegg son jeg synes ødelegger debatten. Endret 2. februar 2016 av pøbelsara 11
Gjest Snøsøta Skrevet 2. februar 2016 #22859 Skrevet 2. februar 2016 Jeg synes humor er viktig. Jeg tenker at vi må kunne le litt av oss selv, at bloggerne må kunne le litt av seg selv og at vi må kunne le litt av bloggerne. Det er moderne å føle seg krenket om man blir tullet med, det er jo et høyaktuelt tema som stadig er oppe i media. Bloggerne spiller spesielt mye på offerrollen og da blir det ekstra fristende å le litt av dem. Humor er et godt virkemiddel for å vise det komiske, selvmotsigende, virkelighetsfjerne, dobbeltmoralke. Jeg synes egentlig det er alt for lite god humor og satire i Norge for tiden. Men humor er også avhengig av kontekst. I en tråd som inneholder 1000 sider med kritikk av en blogger kan kanskje innlegg som er ment humoristisk bli tolket som hets og med styggere baktanker enn det hensikten var. Jeg synes det er mye å le av på og i forbindelse med CBE.no. Jeg har med stor glede brukt humor for å understreke poeng selv, og ledd godt av andre. Det er mange gode innlegg her nå og jeg innser at ikke alle deler denne innfallsivinkelen. Men hva er balansegangen? Flere av innleggene som har blitt karakterisert som hets hadde gått helt fint på et humorprogram for eksempel. Men da er vel seeren/lytteren forberedt på at det er humor som er innfallsvinkelen. Hvis man går inn her med KG som mobbere i mente så ser man vel hets istedet?
Keaton Skrevet 2. februar 2016 #22860 Skrevet 2. februar 2016 Jeg synes også det går helt fint å si positive ting om bedriften. Når det gjelder Bianco: ikke sikkert at de har tenkt på at noen vil gå dem nærmere etter i sømmene nå, men det synes jeg vi skal gjøre. 10
Fremhevede innlegg