Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Vel, politikere får diskusjoner om eget mobilbruk (og mange andre regninger). Som er et verktøy i deres jobb, så da er det vel innenfor å diskutere hva virkelighetsfjerne personer mener er jobb og ikke også.

Stordalen og kona blir også hyppig diskutert, om deres engasjement er troverdig eller ei. Ikke noe bråk da. Det dikuteres flittig og det er det.

Man kan diskutere seg blå over hva som betraktes som jobb eller ikke. Nå er det en gang slik at verden har blitt ett sted hvor man kan tjene penger på å meditere,  trene, levere i barnehagen og dusje før klokken 9. Virkelighetsfjernt for de fleste, noe som selger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta

Det som er vanskelig med argumentet ditt er at du føler det ligger noe bak. Rådene hun gir er virkelighetsfjerne for mange, og det er det greit at noen sier slik at andre som sliter med å få til meditasjon og trening før jobb ser at de ikke er alene. En av hovedkritikkene mot bloggen er at enkelte innlegg som blir framstilt som helt normale i realiteten er helt virkelighetsfjerne for mange. Mange og jeg med mener at det bidrar til å øke presset på å være perfekt og få til det umulige, et press som er beskrevet veldig mange steder.

Som jeg leser argumentet ditt så legger det ord i munnen på andre og tillegger dem meninger de ikke nødvendigvis har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snøsøta skrev:

Det som er vanskelig med argumentet ditt er at du føler det ligger noe bak. Rådene hun gir er virkelighetsfjerne for mange, og det er det greit at noen sier slik at andre som sliter med å få til meditasjon og trening før jobb ser at de ikke er alene. En av hovedkritikkene mot bloggen er at enkelte innlegg som blir framstilt som helt normale i realiteten er helt virkelighetsfjerne for mange. Mange og jeg med mener at det bidrar til å øke presset på å være perfekt og få til det umulige, et press som er beskrevet veldig mange steder.

Som jeg leser argumentet ditt så legger det ord i munnen på andre og tillegger dem meninger de ikke nødvendigvis har. 

Svarer på den siste biten jeg. Det er absolutt ikke meningen, det er derfor jeg oppriktig spør Lillesnupp om hva formålet er. Jeg har hele tiden svart på hvordan jeg tolker innlegget, har aldri sagt at det er dette Lillesnupp mener.

Lagt til I etterkant; Jeg forsøker vel også å belyse hvorfor noen av oss reagerer på noen av innleggene i denne tråden og hvorfor mye modereres. 

Æsj, nå ser innlegget mitt ut som den brukerdebatten.  Det er heller ikke meningen!!

Endret av Salmonella
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Et øyeblikk siden, Salmonella skrev:

Svarer på den siste biten jeg. Det er absolutt ikke meningen, det er derfor jeg oppriktig spør Lillesnupp om hva formålet er. Jeg har hele tiden svart på hvordan jeg tolker innlegget, har aldri sagt at det er dette Lillesnupp mener.

Æsj, nå ser innlegget mitt ut som den brukerdebatten.  Det er heller ikke meningen!!

Takk for svar. Det hadde vært veldig fint om du hadde svart på det som går på sak også. Det er det de fleste som diskuterer her inne bryr seg om, ikke personen CBE som så ofte blir trukket fram av de som forsvarer bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snøsøta skrev:

Svarer på den første biten. Jeg kan se at det er med på å øke presset om det perfekte. Men, det var ikke slik jeg tolket kritikken. Du legger frem kritikken på en helt annen måte enn hvordan jeg tolket det aktuelle kritikkinnlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
14 minutter siden, Salmonella skrev:

Svarer på den første biten. Jeg kan se at det er med på å øke presset om det perfekte. Men, det var ikke slik jeg tolket kritikken. Du legger frem kritikken på en helt annen måte enn hvordan jeg tolket det aktuelle kritikkinnlegget.

Det er skrevet med humor, satire egentlig. Bruken av really?? kommer fra Saturday Night Live, et eget innslag med Seth Myers og Amy Poehler i de satiriske nyhetene https://www.youtube.com/watch?v=P4d-yBkrmsM

Det må være lov å le litt av bloggerne også når de er litt teite, synes du ikke? Hadde vært fint om de hadde ledd litt mer av seg selv også.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg skumleste blogginnlegget før idag leste jeg det en gang til nå og må si jeg forstår enda mindre av kritikken..

Angående meditering så sier hun at hun selv ikke gjør dette enda.. Det er ett tips om å benytte 13 minutter.

Neste tips som omhandler trening om morgenen påpeker hun at hun forstår at dette ikke passer for alle men at man kanskje heller kan meditere.

Selv så har hun lyst til å forsøke hele regla,  med 5 minutters meditasjon..Ikke stort mer enn det hun allerede gjør om morgenen meg bekjent.

Endret av Salmonella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest det hun skisserer i kommentarfeltet man reagerer på. Mellom 6-nærmere 10 har hun morgenritualet, hun går jo i dusjen kl 9, bruker vel en time der?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bootybuilder skrev:

Leser du igjennom kommentarfeltet på det første innlegget i dag så er du nevnt ved brukernavn. En eller annen leser som har kommentert. Det har i hvert fall nådd bloggen at det skal opprettes en facebook gruppe.

Hvor har du dette fra? Bilde eller link?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
17 minutter siden, Salmonella skrev:

Siden jeg skumleste blogginnlegget før idag leste jeg det en gang til nå og må si jeg forstår enda mindre av kritikken..

Angående meditering så sier hun at hun selv ikke gjør dette enda.. Det er ett tips om å benytte 13 minutter.

Neste tips som omhandler trening om morgenen påpeker hun at hun forstår at dette ikke passer for alle men at man kanskje heller kan meditere.

Selv så har hun lyst til å forsøke hele regla,  med 5 minutters meditasjon..Ikke stort mer enn det hun allerede gjør om morgenen meg bekjent.

Jeg er egentlig imot sånn mikroanalyse av tekst fordi da mister man fort helheten og vanligvis leser man en sånn tekst bare en gang. Skumleser gjerne, sånn som du. Men jeg kan avsløre at mitt førsteinntrykk da jeg leste innlegget var at hun skulle gjøre travle morgener mer stressfrie ved å legge til trening og meditasjon. Hvor enn positiv jeg er til trening og meditasjon så trenger jeg ikke flere ting på travle morgener, og innlegget framsto først og fremst som selvmotsignende og lite realistisk. Da hun ga rede for å ha flere timers morgenrituale i kommentarfeltet ble det hele veldig virkelighetsfjernt. Å ta imot tips mot morgenstress fra noen som kan bruke 3-4 timer på morgenstell og rutiner er som å ta imot tips om å kle seg for den norske vinteren fra en innbygger på en sydhavsøy for min del.

Endret av Snøsøta
siteringstull, oh my!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem hiver egentlig småunger i badekaret mens man dusjer selv om morgenen før levering i barnehage og jobb? Er det noen som gjør det? Skulle jeg gjort det så kunne jeg plussa på en time på morgenrutinene våre. Rådene hennes er jo ikke dårlige, de bare passer ikke for folk flest. Tror egentlig ikke hun har kjent så mye på tidsklemma eller har det så travelt som hun skal ha det til.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Er dusjen og badekar i samme rom da? Uansett nei, barna bader om kvelden når vi har bedre tid. 

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lalalala59
1 time siden, Bootybuilder skrev:

Leser du igjennom kommentarfeltet på det første innlegget i dag så er du nevnt ved brukernavn. En eller annen leser som har kommentert. Det har i hvert fall nådd bloggen at det skal opprettes en facebook gruppe.

Link? Finner det ikke. Uansett så er den hemmelig så de får ikke søkt den opp. Ser ikke ut til at det blir noe av den da, vi kan ikke være bare 5 stk som diskuterer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Foreslår vi heretter ikke bruker benevnelsen CBE med treasure as, for å poengtere at det er bloggen og ikke privatpersonen som diskuteres.

På samme måte som man diskuterer, Se&Hør, Det Nye, eller VG si dekning av ulike saker.

@Salmonella Må da være innafor å skrive om inneholdet i bloggen, på samme måte man kan diskutere om hvorvidt Illustrert Vitenskap holder høyt fagligt innehold eller ei.

Vi diskuterer da ikke aller as, egmont as eller schibstedt as heller.  Bloggen heter jo caroline berg eriksen, på samme måte som det heter seher, det nye eller vg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at det har vært liv i tråden igjen.

Det er et ordtak som heter at man ikke skal ta fisk med seg til Lofoten. Det gis råd om gode morgenrutiner som gir en bedre start for kroppen (jf. overskriften) - og da tar forfatteren utgangspunkt i seg selv. Helt kurant. Men når det viser seg at forfatteren trener fra 6-7, spiser frokost fra 7-8, gjør klar til barnehagen fra 8-9 og dusjer etter 9 - da ER det virkelighetsfjernt. Det er ikke en hektisk morgen (jf. intro). Det blir rett og slett ikke troverdig.

.. og ja, det som publiseres på bloggen mener jeg er legitimt å både kommentere og kritisere. Det er ikke privatpersonen Caroline  eller privatlivet hennes som publiseres der (jf. tidligere uttalelser). Det er et iscenesatt tablå/millionbedrift.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det jeg reagerer mest på er at man går rundt udusjet, spiser frokost, klargjør barn til barnehage etc, dusjer. Det normale ville ha vært å dusje etter trening. Ikke gå rundt svett og ekkel i hele to timer mens en gjør alt dette. Ihvertfall ikke for en som ønsker å være et godt forbilde. Det er heller ikke særlig hygienisk. 

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gjestvest skrev:

Det jeg reagerer mest på er at man går rundt udusjet, spiser frokost, klargjør barn til barnehage etc, dusjer. Det normale ville ha vært å dusje etter trening. Ikke trasse rundt svett og ekkel i hele to timer mens en gjør alt dette. Ihvertfall ikke for en som ønsker å være et godt forbilde. Det er heller ikke særlig hygienisk. 

Øh?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...