Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Bildene er nok ikke tatt i forbindelse med trening, men jeg synes festsminke og treningsaktivitetene hun viser kolliderer veldig i budskap. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Lillemy23 skrev:

. I tillegg virker det bare rart å løpe hjemme hos seg selv med cat liner og full party sminke.

Ikke at det er noe etisk galt i dette altså, bare synes det virker veldig rart og jeg skjønner ikke hva som går gjennom hodet på Caroline mens hun står og sminker tjukk eyeliner i speilet på badet klokken seks om morgenen, før hun skal ta seg en økt HJEMME. Er liksom så virkelighetsfjernt som det får blitt i min verden.

det er jeg helt enig i. Men når det gjelder sminke har hun bare ett nivå, og det er full partysminke, og hun er ofte overpyntet for mange av de situasjoner hun befinner seg i. I en gruppesetting ser hun ofte ut som hun er deltager i en helt annen event enn de andre på bildet. Men det er vel det som er hennes stil, og jeg har begynt å tenke at det ligger utenfor det vi bør diskutere her, for det er sånne ting som gjør at folk får denne tråden i vrangstrupen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Det er også rart at hun mener det krever mer sminke når en er blond enn brunette (dette har hun uttalt tidligere, at når hun er brunette kan hun gå nesten uten sminke). Jeg mener det er motsatt. Vi som har mørkt hår kan slippe unna med mye mer sminke uten at det ser tacky ut. 

Og ja, til du som skrev innlegget over at folk kan se annerledes ut i bilder enn i virkeligheten. Nå har jeg sett henne i virkeligheten flere ganger, ofte samme dag som hun har lagt ut en helt annen kvinne på bloggen enn den jeg så i virkeligheten. Da handler det ikke om å rakke ned på utseendet hennes, men den talentløse redigeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Det handler vel både om et tykt lag med sminke, fjerning av normale linjer, smilerynker, skygger og poser, men også ansiktsmimikk og vinkel. Den utstillingsdukkelooken med tomt blikk og denne nye flekke tenner-trenden står i skarp kontrast til de friske bildene som er publisert av GI hvor huden og helt normal ansiktsmimikk kommer fram. Ansiktsmimikk og linjer/poser under øynene er også synlig på så godt som alle bilder publisert av andre enn bloggen selv.

Det har vært nevnt før, men filmen Stepford Wives er og blir den mest treffende referansen til uttrykket på bloggen. (Jeg har bare sett den første)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement
24 minutter siden, Amafalathiel skrev:

det er jeg helt enig i. Men når det gjelder sminke har hun bare ett nivå, og det er full partysminke, og hun er ofte overpyntet for mange av de situasjoner hun befinner seg i. I en gruppesetting ser hun ofte ut som hun er deltager i en helt annen event enn de andre på bildet. Men det er vel det som er hennes stil, og jeg har begynt å tenke at det ligger utenfor det vi bør diskutere her, for det er sånne ting som gjør at folk får denne tråden i vrangstrupen.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Enig i at utseende og stilen til Caroline ikke er av det mest essensielle i kritikken av bloggen. Samtidig er dette noe av det mest essensielle i selve bloggen og da kommer jeg ikke unna å legge merke til og kommentere hvor unaturlig det ser ut med partysminke på tredemøllen hjemme, mandag klokken seks. 

Men forstår poenget ditt mtp at man Evt ønsker å bygge litt legitimitet med denne tråden. Noe jeg forøvrig mener denne tråden har i aller høyeste grad. Nå er ikke jeg av de som kommenterer her mest, men følger ofte med fra tid til annen, mye mer enn jeg egentlig leser disse bloggene. Jeg må si jeg er mektig imponert over arbeidet enkelte her legger ned for å gjøre en grundig argumentasjon med håndfaste beviser. SoMe-gruppen på face blekner kraftig i forhold, når man sammenligner nivået på argumentasjonen hos nett-troll som Elisabeth Norheim og Lars-Kristian Eriksen samt hvilken rolle moderatorer der inne spiller for å holde en ryddig og saklig debatt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Lillemy23 skrev:

Enig i at utseende og stilen til Caroline ikke er av det mest essensielle i kritikken av bloggen. Samtidig er dette noe av det mest essensielle i selve bloggen og da kommer jeg ikke unna å legge merke til og kommentere hvor unaturlig det ser ut med partysminke på tredemøllen hjemme, mandag klokken seks.

Men forstår poenget ditt mtp at man Evt ønsker å bygge litt legitimitet med denne tråden. Noe jeg forøvrig mener denne tråden har i aller høyeste grad. Nå er ikke jeg av de som kommenterer her mest, men følger ofte med fra tid til annen, mye mer enn jeg egentlig leser disse bloggene. Jeg må si jeg er mektig imponert over arbeidet enkelte her legger ned for å gjøre en grundig argumentasjon med håndfaste beviser. SoMe-gruppen på face blekner kraftig i forhold, når man sammenligner nivået på argumentasjonen hos nett-troll som Elisabeth Norheim og Lars-Kristian Eriksen samt hvilken rolle moderatorer der inne spiller for å holde en ryddig og saklig debatt.

ja,enig med deg,  jeg synes tråden har veldig høy kvalitet, og derfor er det så frustrerende når den konsekvent blir feilaktig fremstilt av alle som henviser til den utenfor KG.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Dere ser ikke relevansen når hun reklamerer for sminke og hudpleieprodukter, feks foundation der hun har uttrykt at den gir helt glatt hud og en photofinish når det ikke er tilfelle, men heller redigering av hud i etterkant? Da må hun isåfall droppe slik reklame, merke at det er redigert i etterkant eller innrømme at huden ikke blir glatt selv om foundation dekker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Det er en vanskelig balansegang dette. På den ene siden er det helt uakseptabelt å kommentere på noens utseende. Det er også svært nærgående å granske close ups av et ansikt eller en arm på en privatperson. Men bloggen frontes som et magasin og en bedrift. I et magasin kan man godt granske og kritisere modellens tomme blikk, at make-up stilen er sånn eller sånn og at måten å posere på ikke var heldig. Det er fordi det er modeller som er avbildet. CBE bruker som kjent seg selv og familien som modell, vi kjenner mat, trenings og til og med prevensjonsrutinene hennes. Hun kan derfor med en viss rett hevde at det går på henne, fordi hun ikke har en redaktør som  har bestilt et oppdrag sånn eller sånn.

Jeg har hele tiden ment at det er innafor å diskutere bloggen på samme nivå som man diskuterer et ukeblad. Kanskje er jeg for kategorisk. Samtidig, om det er stemning for å gå fra det mer uformelle forumdiskusjonsfokuset hvor det veksles mellom generelle kommentarer på innholdet i bloggen og mer konkrete saker,  til en enda mer saksbasert tilnærming så hadde det også vært veldig spennende. Det hadde vært veldig interessant å høre  hva andre tenker om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snøsøta skrev:

8 minutter siden, Snøsøta skrev:

Det er en vanskelig balansegang dette. På den ene siden er det helt uakseptabelt å kommentere på noens utseende. Det er også svært nærgående å granske close ups av et ansikt eller en arm på en privatperson. Men bloggen frontes som et magasin og en bedrift. I et magasin kan man godt granske og kritisere modellens tomme blikk, at make-up stilen er sånn eller sånn og at måten å posere på ikke var heldig. Det er fordi det er modeller som er avbildet. CBE bruker som kjent seg selv og familien som modell, vi kjenner mat, trenings og til og med prevensjonsrutinene hennes. Hun kan derfor med en viss rett hevde at det går på henne, fordi hun ikke har en redaktør som  har bestilt et oppdrag sånn eller sånn.

Jeg har hele tiden ment at det er innafor å diskutere bloggen på samme nivå som man diskuterer et ukeblad. Kanskje er jeg for kategorisk. Samtidig, om det er stemning for å gå fra det mer uformelle forumdiskusjonsfokuset hvor det veksles mellom generelle kommentarer på innholdet i bloggen og mer konkrete saker,  til en enda mer saksbasert tilnærming så hadde det også vært veldig spennende. Det hadde vært veldig interessant å høre  hva andre tenker om dette.

jeg er enig med deg i at det er innenfor, og jeg er enig med Mahnaz i at det er relevant ift reklame for hudpleie og make-up. Og jeg har skrevet flere innlegg selv om kommenterer disse tingene, både på den ene og den annen side av moderatorgrensen....

Samtidig opplever vi hele tiden at denne tråden konsekvent blir latterliggjort og fremstilt som en ondskapsfull sladretråd, og det synes jeg er så frustrerende, for det er så mange gode innlegg og debatter her, som ikke blir sett.

Samtidig - hvor går grensen mellom latterliggjøring og eksponering av det latterlige som problem?

Eksempel: CBEs posering ble litt lenger oppe i tråden karakterisert som utstillingsdukke med tomt blikk, som flekker tenner. Jeg har og sett kommentarer om den ene foten som ALLTID er løftet, men bare tåen i bakken. Tilsammen ser det jo helt idiotisk ut, og jeg ler så jeg får kaffe i tastaturet hver gang noen påpeker det, men er det lov å si det høyt uten å latterliggjøre CBE? Det er jo en posering hun har perfeksjonert til kommersiell bruk.

Jeg synes det er interessant å peke på og latterliggjøre denne typen posering, fordi den blir oppfattet som normal.

Men forestill deg nå at det var en mann som poserte på den måten. Eller en middelaldrende kvinne. Eller et barn.

Da er det jo ikke lenger bare latterlig, men det er faktisk ganske ekkelt og ubehagelig å se på. Som mor til en tenåringjente synes jeg ikke det er noe særlig ok å se disse malene bli lagt på unge kvinner og hvordan det signaliseres at de skal se ut, hvordan de skal bevege seg, hva de skal være opptatt av. Det må det være lov å diskutere og problematisere.

og - som en liten bønn - kan vi for en eneste gangs skyld få lov å ta denne debatten uten at der kommer noen inn fra venstre og avsporer med følgende gjengangere:

1. at de og deres barn ikke blir påvirket av samfunnsstrømninger
2. at CBE kan ikke ta et personlig ansvar for presset på alle unge jenter

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Eksempel: CBEs posering ble litt lenger oppe i tråden karakterisert som utstillingsdukke med tomt blikk, som flekker tenner. Jeg har og sett kommentarer om den ene foten som ALLTID er løftet, men bare tåen i bakken. Tilsammen ser det jo helt idiotisk ut, og jeg ler så jeg får kaffe i tastaturet hver gang noen påpeker det, men er det lov å si det høyt uten å latterliggjøre CBE? Det er jo en posering hun har perfeksjonert til kommersiell bruk.

*snip*

Er du sikker på at det ikke er Helene Drage du snakker om her? :P 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. poseringer: Gudene skal vite at jeg såvisst ikke er noen ekspert på feltet, men såvidt jeg har skjønt er slike poseringer på moteblogger svært standardiserte/stereotypiske? Feks kryssing av bena, vekt på den ene foten, og ikke minst det tomme og passive blikket.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Francis skrev:

Kvinneforbilder anno 2016. Sukk. 

Alt skal være så jævla glansfylt. En ting skal de ha for; ekstrem tålmodighet. Jeg hadde blitt sliten om jeg skulle tatt 395 bilder av koppen med kakao jeg lagde før den ble kald. På kjøkkenbenken, i sofaen i 3-4 forskjellige stillinger, og så er det jo disse nærbildene da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.1.2016 at 21.29, Synne_V skrev:
1 time siden, loffen skrev:
1 time siden, loffen skrev:

*snip*

*Eller Espen Hilton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, loffen skrev:

*snip*

Det synes jeg også det høres ut som :fnise:

Skjønner ikke hvorfor hun føler behov for all den fiksingen og stæsjingen jeg. Hun er jo plenty pen nok med mer naturlig styling som på get inspired-bildene dere viser til. Eller hva med bildet på denne artikkelen! Kjempefint og ekte uttrykk :)

http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article925656.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Mahnaz skrev:

Det er jo de det er flaut for når noen ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten. Ikke misforstå, hun er ikke stygg, men hun ser ut som en helt gjennomsnittlig søt jente når du ser henne i virkeligheten. Og kan ikke det være helt greit da? 

I likhet med Tapet så syns jeg hun er mye søtere på bilder med mer naturlig styling og hvor uttrykkene hennes er ekte. Min mening er at hun blir altfor stiv og kunstig på bloggen. På bildet som Tapet legger ut ovenfor meg, hvor hun smiler naturlig, så er hun jo kjempevakker. Syns de skal kutte ned på restylane og "plastikk"-retusjeringen på bloggen, for hun er definitivt flott nok som hun er.

Endret av Ultiva
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amafalathiel skrev:

Caroline omsetter for 2.5 millioner på blant annet å gi råd om sminke, mote og styling, så jeg synes det er helt på sin plass å peke på akkurat disse tingene du nevner her. Det er en kompetanse hun ikke har. Du fremmer etter min mening en helt saklig og legitim kritikk av en bloggpraksis som godt kan belyses mer, ikke mindre. 

Endret av Trosten
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aricia skrev:

Ang. poseringer: Gudene skal vite at jeg såvisst ikke er noen ekspert på feltet, men såvidt jeg har skjønt er slike poseringer på moteblogger svært standardiserte/stereotypiske? Feks kryssing av bena, vekt på den ene foten, og ikke minst det tomme og passive blikket.

Proffe modeller varierer både ansiktsuttrykk og pose ekstremt mye mer variert enn Caroline. Vi ser også at Caroline tar seg mye bedre ut når hun har proffer rundt seg, GI-bildene er nevnt, jeg synes også ADAX-kampanjen var veldig flott. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...