Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle tale Roma midt i mot.

Alene ser skålen med yoghurt liten, men om man ser den ift f.eks. Frua selv så synes jeg ikke skålen med yoghurt ser liten ut. For meg blir mer enn det der kvalmende.

Ikke trenger en voksen kvinne 3000 kcal om dagen heller.

Ikke er dama skrapa heller, det er bare PhotoShop og trekke-inn-magen-alt-man-orker som får det til å se slik ut. Normalt slank ja, syltynn nei.

PhotoShop-flausen har allerede vist at hun har et skakkjørt syn på egen kropp, så at hun forsøker å se tynnest mulig ut på bildene burde overhode ikke komme på en overraskelse på noen!

Normal slank er flere kilo mer enn det hun har på kroppen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normal slank er flere kilo mer enn det hun har på kroppen.

Normalt slank, jo. Gjennomsnittlig? Antakeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hun presenterer på bloggen og hva hun faktisk spiser trenger vel ikke nødvendigvis å være det samme.

Neida, det trenger det absolutt ikke være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Uten at jeg er noen ekspert, så vil jeg tro at det blir langt på vei en fullverdig frokost med gresk yoghurt, akasiehonning, blåbær, kokos og nøtter.

Du skriver at yoghurten knapt nok inneholder kalorier, men unnlater å nevne at honningen gjør det.

Dama er ikke skrapa - ergo får hun i seg nok til sitt aktivitetsnivå. Dama spiser mer enn nok. Hun vil bare ikke at det skal se slik ut på bloggen. Så du kan ikke kritisere mengden mat hun spiser. Derimot skal du få lov til å kritisere at hun skaper en forestilling om små porsjoner og lite mat og samtidig redigerte bildene av seg selv opptil flere kilo mindre. Da fronter hun noe som verken er rett eller sunt.

1 ts med honning, 4 nøtter og en ss med revet kokos er ikke mange kaloriene.

Dessuten så misser du poenget totalt. Om du har en datter på 9-14 år så er det da helt ok for deg at hun ser på hva Fotballfrue representerer som normale porsjoner før et hardt treningsregime og at hun da gjerne kopierer det?

Du ville ikke følte noen grunn til bekymring?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner for øvrig problematikken med problematikken unge jenter og kroppsfokus. Men du trenger ikke gå lenger enn til Cubus for å finne jenter som ser magrere ut enn henne, og nettet florerer med MYE verre ting enn dette. Jeg synes helt ærlig hun har forandret seg jeg.. Både i fokus på kost og trening. Se på bilder av henne for noen år siden og så. Det er stor forskjell.

Jeg ser ikke noe usunt i hva hun spiser eller hvordan hun ser ut nå. Det usunne er synet hun har hatt (har?) på seg selv. Og det hjelper jo ikke at mange mener de kan si de styggeste ting f eks på IG. Tenk hva det kan gjøre med en tidligere anorektiker. Vi snakker nå om direkte kommentarer til en enkeltperson.
Jeg så f eks en jente på 14(!) som skrev en skikkelig stygg kommentar.. Da kan vi lure på hvilke rollemodeller HUN har.

Det er for øvrig ikke noe problem for en fjortenåring å klikke seg inn på f eks KG.

Endret av siebaeo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Dessuten så misser du poenget totalt. Om du har en datter på 9-14 år så er det da helt ok for deg at hun ser på hva Fotballfrue representerer som normale porsjoner før et hardt treningsregime og at hun da gjerne kopierer det?

Tror du egentlig det er så mange barn som leser denne bloggen? Må jo være verdens kjedeligste blogg for ungdommer, og det er jo helt klart ikke målgruppen hennes.

Blir som å kritisere norsk ukeblad for å være et dårlig forbilde for ungdom, fordi de skriver så mye om slanking.

Edit: og hvor får du 4 nøtter fra? Ser ut som størrelsen på min frokost.

Endret av Idja
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Skjønner ikke hvorfor man skal dytte fjortiser foran seg i det hele tatt. For dem er fotballfrue helt irrelevant (hun er for gammel, kjedelig, blogger om mat, hus og baby).

Målgruppen her er jo damer i etableringsfasen. Det er de som får dårlig samvittighet av rene hjem og flate post-baby-mager, ikke fjortisene. På tide å slutte å be for sin syke mor.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Skjønner ikke hvorfor man skal dytte fjortiser foran seg i det hele tatt. For dem er fotballfrue helt irrelevant (hun er for gammel, kjedelig, blogger om mat, hus og baby).

Målgruppen her er jo damer i etableringsfasen. Det er de som får dårlig samvittighet av rene hjem og flate post-baby-mager, ikke fjortisene. På tide å slutte å be for sin syke mor.

Det tror jeg også. Får være måte på hva man skal forvente at hun skal ta ansvar for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Nettopp! Det finnes så klart en og annen fjortis som leser CBE, men det finnes også en og annen fjortis som leser KG eller Norsk Ukeblad - eller enda verre - fitnessforum. CBE prøver ikke en gang å ha fjortiser som målgruppe - da blir det litt teit å beskylde henne for å være en dårlig rollemodell for noen hun ikke har som målgruppe.

Man kan tross alt ikke være en god rollemodell for alle.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, spekulasjoner, personangrep, avsporinger, samt svar til dette.

irrlys, mod.

Endret av irrlys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Hvis jeg hadde hatt en datter på 9-14 år som leste Fotballfruebloggen så hadde jeg sett det som en falitterklæring av meg som mor.

Og HVIS det er noen jenter i den alderen som leser bloggen og følger hennes kosthold så er det foreldrenes ansvar å se til at barnet får i seg nok mat. Nå må dere slutte å legge ansvaret på et sted det ikke hører hjemme.

Caroline legger ikke ut matplan for hele dager .. hun legger ut middagstips og tips til enkle småretter. Og jeg synes ihvertfall ikke porsjonene hennes er små.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde hatt en datter på 9-14 år som leste Fotballfruebloggen så hadde jeg sett det som en falitterklæring av meg som mor.

Det er ingen LEK å overvåke ung ungdoms nettvaner...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Men mener du seriøst at CBE skal ta ansvar for at ungdom spiser riktig??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hundre ganger flere voksne kvinner som får traumer enn unge mennesker av fotballfrue.

Kan du gi meg ett eneste eksempel på en eneste ungdom som har blitt koko på grunn av fotballfrue?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Triangel

Nei, men så har det aldri vært noen lek å være mor og far heller. Det fritar imidlertid ingen foreldre for det ansvar man faktisk påtar seg når man setter barn til verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så har det aldri vært noen lek å være mor og far heller. Det fritar imidlertid ingen foreldre for det ansvar man faktisk påtar seg når man setter barn til verden.

nå er det vel ingen her som sier at de ikke har ansvar for barna sine. Vi sier heller ikke at CBE har ansvar for barna vår. Det vi sier er at det ønskelig at hun (og andre bloggere) har en forståelse og ydmykhet for for det etiske ansvaret og påvirkkningsmakten de har som forbilder/rollemodeller, og oppfører seg etter det, f.eks i form av merking av annonsering/ikke lyve om retusjering.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

nå er det vel ingen her som sier at de ikke har ansvar for barna sine. Vi sier heller ikke at CBE har ansvar for barna vår. Det vi sier er at det ønskelig at hun (og andre bloggere) har en forståelse og ydmykhet for for det etiske ansvaret og påvirkkningsmakten de har som forbilder/rollemodeller, og oppfører seg etter det, f.eks i form av merking av annonsering/ikke lyve om retusjering.

Jeg svarte hun som mente at Caroline er en dårlig rollemodell for jenter i 9-14 år pga størrelsen på måltidene hun har presentert på bloggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...