Gå til innhold

Hva med han her? 17 år på en løgn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, I Grosny skrev:

Jada, han har trolig jugd til seg statsborgerskapet. Men han har bidratt positivt i Norge fordi han har jugd. Hvis man skal straffe de som juger seg til noe positivt for landet, så ser det litt urettferdig ut å ikke kaste ut Jens Stoltenberg.

Spesielt med tanke på hvor dårlig grunnlag de har for å hevde han lyger. Sett i det bildet, er det jo enkelt å stille spørsmål om stoltenbergs fødselsattest, og nasjonalitet.

Jeg er generelt overasket over at det ikke stilles større krav til UDI enn dette, og at man har SÅ stor tillit til noe som er lite mer enn en magefølelse hos en byråkrat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruke tid på å hive ut en velutdannet integrert mann når vi kanskje kunne tenkt litt på de kriminelle istedenfor? Tåpelig sak, tåpekjerring Listhaug!!!

Anonymkode: 22da5...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruke tid på å hive ut en velutdannet integrert mann når vi kanskje kunne tenkt litt på de kriminelle istedenfor? Tåpelig sak, tåpekjerring Listhaug!!!

Anonymkode: 22da5...a90

Hvor mange ganger skal man bruke det argumentet? Så lenge han ikke er kriminell, så er det lov. Hadde du villet la han få bli hvis han var naver? Loven er lik for alle. 

Og vedtaket om å frata han statsborgerskapet kom før Listhaug ble minister. Dette ble enstemmig vedtatt av stortinget. Listhaug har heller ikke lov til å blande seg inn i slike vedtak, på samme linje som andre statsråder.  Get it? 

Anonymkode: a0ef7...4c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruke tid på å hive ut en velutdannet integrert mann når vi kanskje kunne tenkt litt på de kriminelle istedenfor? Tåpelig sak, tåpekjerring Listhaug!!!

Anonymkode: 22da5...a90

Fordi vår innvandringspolitikk er lagt opp slik, og det er det vel stortinget som bestemmer, ikke Sylvia.

Jeg er også uenig i innvandringspolitikken, fordi det er bedre for landet å få balansert innvandring. Nå risikerer vi å ta inn for mange terrorister, fordi disse terroristene kan dokumentere at de risikerer dødstraff i de landene der de har henrettet, plyndret og voldtatt i stor stil. Riskerer man dødsstraff, så har man krav på opphold.

Med balansert innvandring så mener jeg at for hvert ressurskrevende individ man tar inn så bør f.eks tre ressurssterke bli hentet inn. Slik ressursbalansering må til for å unngå en demografisk ressursutvanning, og oppprettholde ett høyt ressursnivå i landet.

Angående Jens, hans løgner er i en helt annen klasse enn disse som jugd til seg ny adresse. Hans løgner  (eller kanskje det var Hillary/Barack sine, som han trodde??? på uten å kjøre skikkelig e-tjeneste sjekk før massedrapene ble iverksatt) er i verdensklasse, og grunnlaget for 567 bomber Norge slapp over Libya. Jens er den største bombemannen Norge noensinne har hatt. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruke tid på å hive ut en velutdannet integrert mann når vi kanskje kunne tenkt litt på de kriminelle istedenfor? Tåpelig sak, tåpekjerring Listhaug!!!

Anonymkode: 22da5...a90

Har han fått asyl på grunn av løgn, skal han ut i dag.

Asylinstituttet er skjørt og overbrukt som det er, så  misbruk av det skal ha tydelige konsekvenser.

Hvorvidt han er integrert eller ikke, lovlydig eller kriminell, er 100% irrelevant i diskusjonen, vi gir ikke asyl for å tiltrekke oss innvandrere, det er en mekanisme som skal gi mennesker beskyttelse mot forfølgelse. Her er det rene rettsprinsipper som skal gjelde.

Listhaug har ingenting med denne enkeltsaken å gjøre, dette er ikkke egentlig en politisk sak, det er en embedtssak. Problemet i saken er at det fremstår som om embedsverket mangler kompetanse og kortslutter rettsikkerhetsprinsipper, og det er ingen god kombo.

Så Listhaug har en opprydningsjobb forran seg, og skal man kritisere henne, så handler det om at hun enda ikke har innsett dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
1 time siden, Druid skrev:

Det finnes ikke miljø for positiv forsterkning i Sverige. En av Sveriges store forskjeller fra oss, er at de nesten ikke har NOE form for integrasjonsarbeid.

jeg vil vel tro at det blir ansett som positivt blant svenske myndigheter at muslimske kvinner får seg jobb og utdanning. at dette belønnes om ikke annet økonomisk. desverre blir jentene i malmø giftet bort i niende klasse. islam er det mest grufulle jeg kan tenke meg. se hva som skjer og hva som skjedde i egypt i 2000 i sørlige egypt. 21kvinner og barn satt fyr på og strupene kuttet opp slik at de Allahs tjenere kunne se de vitale organene bevege seg.. jada det skjer i dag også, men blir dysset ned. disse var kristne , det burde de ha skjult bedre. aLLAH er en nådeløs gud der de kritne og andre ikke trende skal korfestet og mere til..

med hilsen fra

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2017 den 18.47, Carrot skrev:

Se der ja, angrep på person er jo mye bedre enn å holde seg til saken ;)

Intet personangrep å spore, bare en henvisning til fakta om hvordan ting har utviklet seg mange steder borte i england, og om at hvis du vil hale inn flest mulige innvandrere så kan du gjøre det i ditt eget hjemland.

Anonymkode: 4b95a...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i hele tatt som tenker på at det er mennesker det handler om!?? -Uansett hvor de kommer fra! Ting tar altfor lang tid her, og må folk vente i evigheter før de får enten ja eller nei til å bli her så gjør vel den ventingen også noe med et menneske?! 

Når det gjelder denne saken så håper jeg han får bli! -Vært her så lenge, fått bygd opp både jobb og nettverk... og i tillegg kan han snakke norsk flytende.. Nei, HAN skal man liksom sende ut...I tillegg til visse unger opp gjennom som har fått norske klassekamerater og vokst opp i Norge... -de skulle helst blitt sendt ut...  -Det for å liksom "vise" at vi er "strenge på innvandringen" her...  MEN, Hva med alle de gjør lovbrudd på lovbrudd, og gjerne voldtar og utøver annen vold pluss pluss!?? Hva er egentlig logikken i den politikken!?? Er KUN politikk det er, og uten tanker på enkeltmennesker!!! Er enkelte jeg ønsker skulle få prøvd ut noen måneder- helst år, i andre sine sko og opplevd ting fra dems side! ( og fått kjent det på kroppen diverse ting!!!) 

Anonymkode: e2122...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir debattert på NRk nå. Det som virker litt rart

9 timer siden, Druid skrev:

Spesielt med tanke på hvor dårlig grunnlag de har for å hevde han lyger. Sett i det bildet, er det jo enkelt å stille spørsmål om stoltenbergs fødselsattest, og nasjonalitet.

Jeg er generelt overasket over at det ikke stilles større krav til UDI enn dette, og at man har SÅ stor tillit til noe som er lite mer enn en magefølelse hos en byråkrat.

 

Men når han selv, den gangen og fortsatte hevder, at han var helt anafalbet, begynte på skolen fikk 6 i fransk etter 6 mnd.  Synes du ikke at det er merkelig? Virker helt ulogisk. Når det er sagt er det mange andre som heller burde ha vært kastet ut han her. Han har jo vært i jobb hele tiden og ikke begått noe kriminielt.

Anonymkode: b714e...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen i hele tatt som tenker på at det er mennesker det handler om!?? -Uansett hvor de kommer fra! Ting tar altfor lang tid her, og må folk vente i evigheter før de får enten ja eller nei til å bli her så gjør vel den ventingen også noe med et menneske?! 

Når det gjelder denne saken så håper jeg han får bli! -Vært her så lenge, fått bygd opp både jobb og nettverk... og i tillegg kan han snakke norsk flytende.. Nei, HAN skal man liksom sende ut...I tillegg til visse unger opp gjennom som har fått norske klassekamerater og vokst opp i Norge... -de skulle helst blitt sendt ut...  -Det for å liksom "vise" at vi er "strenge på innvandringen" her...  MEN, Hva med alle de gjør lovbrudd på lovbrudd, og gjerne voldtar og utøver annen vold pluss pluss!?? Hva er egentlig logikken i den politikken!?? Er KUN politikk det er, og uten tanker på enkeltmennesker!!! Er enkelte jeg ønsker skulle få prøvd ut noen måneder- helst år, i andre sine sko og opplevd ting fra dems side! ( og fått kjent det på kroppen diverse ting!!!) 

Anonymkode: e2122...9a2

De fleste som søker asyl får svar innen 3 mnd.Hvis det tar lang tid er det fordi asylsøkere lyver om opprinnelsesland slik at norske myndigheter ikke kan ta en rask avgjørelse eller at folk klager på avgjørelsen ved avslag.

Anonymkode: dd7bc...2ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken blir debattert på NRk nå. Det som virker litt rart

 

Men når han selv, den gangen og fortsatte hevder, at han var helt anafalbet, begynte på skolen fikk 6 i fransk etter 6 mnd.  Synes du ikke at det er merkelig? Virker helt ulogisk. Når det er sagt er det mange andre som heller burde ha vært kastet ut han her. Han har jo vært i jobb hele tiden og ikke begått noe kriminielt.

Anonymkode: b714e...5fc

Tenk deg at du hadde løyet om opprinnelsesland, og ble hjemsendt, mens asylsøkeren i naborommet som også hadde løyet om opprinnelsesland fikk bli siden han klarte å få saken sin i avisen. Hadde du syntes det var OK?

Anonymkode: dd7bc...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen i hele tatt som tenker på at det er mennesker det handler om!?? -Uansett hvor de kommer fra! Ting tar altfor lang tid her, og må folk vente i evigheter før de får enten ja eller nei til å bli her så gjør vel den ventingen også noe med et menneske?! 

Når det gjelder denne saken så håper jeg han får bli! -Vært her så lenge, fått bygd opp både jobb og nettverk... og i tillegg kan han snakke norsk flytende.. Nei, HAN skal man liksom sende ut...I tillegg til visse unger opp gjennom som har fått norske klassekamerater og vokst opp i Norge... -de skulle helst blitt sendt ut...  -Det for å liksom "vise" at vi er "strenge på innvandringen" her...  MEN, Hva med alle de gjør lovbrudd på lovbrudd, og gjerne voldtar og utøver annen vold pluss pluss!?? Hva er egentlig logikken i den politikken!?? Er KUN politikk det er, og uten tanker på enkeltmennesker!!! Er enkelte jeg ønsker skulle få prøvd ut noen måneder- helst år, i andre sine sko og opplevd ting fra dems side! ( og fått kjent det på kroppen diverse ting!!!) 

Anonymkode: e2122...9a2

Tenk deg at du hadde løyet om opprinnelsesland, og ble hjemsendt, mens asylsøkeren i naborommet som også hadde løyet om opprinnelsesland fikk bli siden han klarte å få saken sin i avisen. Hadde du syntes det var OK?

Anonymkode: dd7bc...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken blir debattert på NRk nå. Det som virker litt rart

Men når han selv, den gangen og fortsatte hevder, at han var helt anafalbet, begynte på skolen fikk 6 i fransk etter 6 mnd.  Synes du ikke at det er merkelig? Virker helt ulogisk. Når det er sagt er det mange andre som heller burde ha vært kastet ut han her. Han har jo vært i jobb hele tiden og ikke begått noe kriminielt.

Anonymkode: b714e...5fc

Det er mange ting med forklaringen hans jeg synes er merkelig, fransken er den jeg har absolutt minst problem med og mener UDI fronter en smålig, til grensen av rasistisk tilnærming til enkeltmennesker. 

Det er uansett på siden av poenget, jeg driter i hele fyren, det er UDI jeg har ett problem med.

UDI har i dag en hjemmel for administrativt å ta fra noen statsborgerskap i tillegg til å åpne en rettsprosedyre.

Grunnlaget for denne hjemmelen er at embedsverket skjønner når de kan gjøre det administrativt og når det må gjøres ved dom. Og er det NOEN SOM HELST TVIL om saken,  MÅ den gå via dom.  Ellers vil UDI fremstå som samtidig anklager og dommer i en sak mot en person.

Å tilhøre embedtsverket og ikke forstå bruddene på rettsstatsprinsippene i denne typen saksbehandling, er så blendende inkompetent at det setter spørsmål til hele organisasjonen.

Så da er spørsmålet : Har de ført entydige udiskutable bevis på at papirene hans er ugyldig? Nei!

Har de entydig, udiskutable bevis på at han kommer fra Djibouti? Nei. 

Vel, da skal denne saken ha havnet i bunken som måtte rettsavgjøres.

Ok, men dette er en sak, dette kan være en ubetydelig feil i prosessene de prøver ro i land.

Vel, det finnes ett punkt i denne saken som bekymrer enormt. Fyren tror ikke på Intervjuet UDI har tatt med faren. Det ville vært 100% umulig for han å gjøre, hvis ikke UDI har gjort en monumental brøler, og ikke gjordt opptak av intervjuet. Dette er prosess; UDI sin arbeidsgang gjennom saker må være lik og dokumentert for rettsbehandling. Hvis det stemmer at intervjuet ikke er tatt opp, er det god grunn til å tro at ingen blir det, og det svekker ALLE saker UDI behandler.

Jeg mener UDI skal ha hjemmel for administrative vedtak. Men da må vi først få full gjennomgang av UDI prosess og det ser ut som det inkluderer å si opp Forvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg at du hadde løyet om opprinnelsesland, og ble hjemsendt, mens asylsøkeren i naborommet som også hadde løyet om opprinnelsesland fikk bli siden han klarte å få saken sin i avisen. Hadde du syntes det var OK?

Anonymkode: dd7bc...2ab

Pressens makt ligger i prinsipper, ikke i enkeltsaker. De trekker fram enkeltpersoner, for prinsipper er mye enklere å beslutte når man ikke ser ofrene. 

Det er lite trolig denne saken kommer til å gavne denne fyren, det er de 500 sakene i kø som blir påvirket.

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen i hele tatt som tenker på at det er mennesker det handler om!?? -Uansett hvor de kommer fra! Ting tar altfor lang tid her, og må folk vente i evigheter før de får enten ja eller nei til å bli her så gjør vel den ventingen også noe med et menneske?! 

Når det gjelder denne saken så håper jeg han får bli! -Vært her så lenge, fått bygd opp både jobb og nettverk... og i tillegg kan han snakke norsk flytende.. Nei, HAN skal man liksom sende ut...I tillegg til visse unger opp gjennom som har fått norske klassekamerater og vokst opp i Norge... -de skulle helst blitt sendt ut...  -Det for å liksom "vise" at vi er "strenge på innvandringen" her...  MEN, Hva med alle de gjør lovbrudd på lovbrudd, og gjerne voldtar og utøver annen vold pluss pluss!?? Hva er egentlig logikken i den politikken!?? Er KUN politikk det er, og uten tanker på enkeltmennesker!!! Er enkelte jeg ønsker skulle få prøvd ut noen måneder- helst år, i andre sine sko og opplevd ting fra dems side! ( og fått kjent det på kroppen diverse ting!!!) 

Anonymkode: e2122...9a2

Hvis du som er i full jobb og en mann som er ufør, kjører i fylla, skal du slippe å bli straffet siden du er i full jobb, mens mannen som er ufør må i fengsel? Overført betydning.

Anonymkode: dd7bc...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/18/2017 den 9.04, Carrot skrev:

Men man "stjeler" ikke studieplasser? Jeg er "Innvandrer" siden jeg ikke er født her, jeg kom hit, jeg jobber - har jobbet her i over 20 år - riktignok kom jeg fra UK men like fullt. Har jeg da "stjelt" meg en plass i Norge på noen måte? Ville mitt bidrag vært mindre verdt om jeg hadde vært en asylsøker uten papirer? Hvor nøyaktig er forskjellen?

Forskjellen ligger i at du ikke har løyet på deg at du trenger asyl. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.1.2017 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg . Begynner å lure på det at noen er bare hater og spyr ut galle er fordi dems mindrehetskompleks går ut over andre som står utryggere her i Norge.

En form for å føle seg bedre når andre ligger nede.

Anonymkode: 3db21...840

Det er heller - en form for å føle seg bedre når urett blir rettet opp. En deilig følelse.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎01‎.‎2017 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Djibouti sier han ikke er borger der og Somalia bekrefter at han er fra Somalia?

Men UDI vet mer enn de to landene og skal derfor returnere han til Djibouti som ikke vil ha han siden han ikke har tilknytning til landet.

Anonymkode: 1c05f...d0e

Duh, en får ikke 6 i fransk etter 1,5 år, om en kommer hit som analfabet.

Vi i Norge har vært mer enn generøse mot den mannen. La oss hjelpe de som faktisk lider i stedet.

Endret av debatant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, debatant skrev:

Duh, en får ikke 6 i fransk etter 1,5 år, om en kommer hit som analfabet.

Vi i Norge har vært mer enn generøse mot den mannen. La oss hjelpe de som faktisk lider i stedet.

Duh, det er faktisk fullt mulig. 

Anonymkode: b6dcb...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Duh, det er faktisk fullt mulig. 

Anonymkode: b6dcb...50e

Det er og mulig for griser å fly :)

En snakker ikke fransk i Somalia.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...