Gå til innhold

Hva med han her? 17 år på en løgn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør det også bli mye vanskeligere å få statsborgerskap når det skal bli mye vanskeligere, dyrere og mer tidkrevende å ta det tilbake ved at det skal gå gjennom rettsvesenet. 

Det er interessant at de som er så opptatt av at ting tar så lang tid også er de samme som ønsker stadig flere ankemuligheter, rettsrunder og muligheter for å trenere sakene.

Anonymkode: 4548b...563

Der er vi helt enig, rettsikkerhet om man skal ta fra noen et statsborgerskap, er bra da det er såpass alvorlig. Men ingen burde få statsborgerskap før man er 100% sikker på at man fortjenere det. Noen mener denne nye lovendringen vil forkorte prosessen, det aner ikke jeg noen om, men stemmer det så er det jo bare bra.

Anonymkode: 5a072...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Men nå har det fromme og snille KrF gått inn for at personer som lyver seg til statsborgerskap, skal ha mulighet til å anke sakene sine gjennom rettssystemet - pluss gratis rettshjelp! 

Men ikke nok med det! KrF ønsker også at det skal være foreldelsesfrist på jukset. Så nå skal det bli fritt frem for å jukse og lyve alt man klarer. Dersom noen uheldigvis blir oppdaget, så er det bare å anke og anke, og anke alt de klarer i alle mulige rettsinstanser. Det er bare å dra ut denne prosessen lenge nok, så er statsborgerskapet i boks.

Anonymkode: 4f67c...c09

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Men nå har det fromme og snille KrF gått inn for at personer som lyver seg til statsborgerskap, skal ha mulighet til å anke sakene sine gjennom rettssystemet - pluss gratis rettshjelp! 

Men ikke nok med det! KrF ønsker også at det skal være foreldelsesfrist på jukset. Så nå skal det bli fritt frem for å jukse og lyve alt man klarer. Dersom noen uheldigvis blir oppdaget, så er det bare å anke og anke, og anke alt de klarer i alle mulige rettsinstanser. Det er bare å dra ut denne prosessen lenge nok, så er statsborgerskapet i boks.

Anonymkode: 4f67c...c09

Dette åpner jo opp for perfekte muligheter for alle voldtektsmenn, forbrytere, røvere og drapsmenn fra hele verden som kan dra til Norge med ny falsk identitet og bli beskyttet av det norske folks lover som gjør det umulig å frata dem statsborgerskapet. 

Det er vanvittig hvilket samfunn innvandringsforkjemperne åpner opp for. Vet de ikke hva de gjør? 

Anonymkode: 4548b...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareide og hans meningsfeller må være blant det mest naive Norge har å by på. De tror de er kjempesnille og scorer poeng hos velgerne med denne håpløse politikken de fører. Det de i stedet vil oppnå, er at Frp får stadig større oppslutning.

 

Anonymkode: a9e67...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dlarah skrev:

Så du mener at alle fra Djibouti og andre lignende land ville flykte? Ifølge "world factbook" er det 40 land hvor innbyggerne er fattigere en Djibouti. Skal alle disse også flykte? Hvor går grensen for hvem som du mener ville flykte? 

Statsborgerskap skal gis til de som trenger det. Om dette er traumatiserte voldtektsmenn, eller integrerte synspedagoger skal ikke dette ha noen innvirkning. Det er da heldigvis deres historie som skal være avgjørende! 

Hva får deg til og tro at jeg er kvalifisert til og svare på hvilke land som er dårlige nok til og flykte fra eller ikke? Det framstår som om du selv tror det. Men svar på spørsmålet da. Hvis du var innbygger i et slikt land og reiste vekk som 14-åring, hadde du også også kanskje løyet for og få bli? Kan godt hende det ikke er katastrofale tilstander der, men det er jo dårlig nok til st han ville reise er det ikke? Og dersom personer som kommer hit viser seg og være flinke høyt-utfannede skattebetalere er det min vurdering at det selvfølgelig skal ha noe og si!  Herregud altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren kom hut da han var 14. Om foreldre hans løy eller ikke kan vi ikke vite med sikkerhet, men det vi vet er ag han var mindreårig da han kom, og mindreårige skal da vel ikke straffes for foreldrenes urett? Han har bodd her i 17 (!!!) år, har studert, jobbet, skaffet et netverky. Livet hans er her, ikke der han flyktet fra da han var 14 år. 

Ja, send tilbake løgnere, men ikke send tilbake folk som kom som mindreårige og som faktisk har integrert seg i en viss grad. Slike som denne fyren vil vi ha her; de vi ikke vil ha her er 25 år gamle menn som sier de er 17 år og deretter begår kriminalitet i landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Spiteful skrev:

Fyren kom hut da han var 14. Om foreldre hans løy eller ikke kan vi ikke vite med sikkerhet, men det vi vet er ag han var mindreårig da han kom, og mindreårige skal da vel ikke straffes for foreldrenes urett? Han har bodd her i 17 (!!!) år, har studert, jobbet, skaffet et netverky. Livet hans er her, ikke der han flyktet fra da han var 14 år. 

Ja, send tilbake løgnere, men ikke send tilbake folk som kom som mindreårige og som faktisk har integrert seg i en viss grad. Slike som denne fyren vil vi ha her; de vi ikke vil ha her er 25 år gamle menn som sier de er 17 år og deretter begår kriminalitet i landet. 

Så man kan lyve seg til varig opphold så lenge man er integrert? Hva med Neda og familien hennes? 

Problemet er at hvis vi åpner denne muligheten, vil det gjøre Norge attraktivt for alt mulig siden det lønner seg å lyve. 

Men annen ting: faren hans nevnte under intervjuet at sønnen er fra Djibouti, ikke Somalia. Så en av de lyver. 

Anonymkode: a0ef7...4c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Spiteful skrev:

Fyren kom hut da han var 14. Om foreldre hans løy eller ikke kan vi ikke vite med sikkerhet, men det vi vet er ag han var mindreårig da han kom, og mindreårige skal da vel ikke straffes for foreldrenes urett? Han har bodd her i 17 (!!!) år, har studert, jobbet, skaffet et netverky. Livet hans er her, ikke der han flyktet fra da han var 14 år. 

Ja, send tilbake løgnere, men ikke send tilbake folk som kom som mindreårige og som faktisk har integrert seg i en viss grad. Slike som denne fyren vil vi ha her; de vi ikke vil ha her er 25 år gamle menn som sier de er 17 år og deretter begår kriminalitet i landet. 

Vi vet jo ikke hvor gammel han var. Han sier 14, men når han løy hvem han var kan han jo også ha løyet om alderen. Han ble sendt av foreldrene i Djibouti til Norge, løy helt sikkert for å tjene penger. Så kom familien etter på familiegjenforening når norske myndigheter hadde blitt lurt. 

Dersom du mener alle folk under 18 år skal ha rett på opphold i Norge bare de ikke har blitt dømt for kriminalitet i Norge, så vil de åpne opp for en enorm folkevandring til Norge fra hele verden.

Anonymkode: 4548b...563

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke klare regler? det virker som tilfeldigheter, noen får bli, andre ikke?

Tenker på Neda som ikke fikk bli, vet om tilsvarende sak her i kommunen-de fikk bli i Norge.

Anonymkode: 94154...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver tråd på KG og andre nettforum om tema relatert til dette er jeg så takknemlig for at jeg ser norsk ut, snakker norsk uten at noen hører at jeg ikke er det og at stedet jeg bor har tatt imot meg selv om jeg er "innvandrer" - og jeg tror mange av dere her som er så imot innvandrere som har møtt slike som meg ikke aner at dere egentlig vil kaste oss ut av landet dere ser på som deres uten rom for andre selv om det er noen som rettferdiggjør seg med at det gjelder alle om er her ulovlig uten at det spiller noen rolle i forhold til at holdningene får alle som ikke har stamtavle med norske forfedre minst fem generasjoner tilbake (har selv fått det som svar her på KG) til å føle seg uvelkommen. 

Og så er det jo noen som sier, ja men du er jo fra Sverige, eller Island, England osv - det er jo noe annet... 

Jeg blir lei meg på deres vegne som ikke klarer se mennesket, bare landet. Som ikke ser tragedien, men ser mangelen på papirer, dere som blindt tror at UDI og menneskene der er ufeilbarlige og selvsagt alltid har rett.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Likhet for loven. Han harf løyet, åpner vi fr ham, må vi også gjøre det samme for andre, ressurs eller ikke. Nå synes jeg han virket som en sympatisk mann , men det skulle da bare mangle at han jobbet. Er en slags omvendt rasisme , når vi jubler når en flyktning/innvandrer jobber. Husker hun som kjørte buss, kom til og med på "God morgen, Norge". Hva i all verden tenkte jeg, kan vi ikke forvente at kvinner fra Somalie tar del i samfunnet? Å forvente så lite av denne gruppen, er ganskel så rasistisk i og for seg. Jeg måtte selv ut i arbeidslivet etter mange år i søpla, og det gikk bra det. Jeg hadde blitt sint om noen skulle ha meg på frokost tv på grunn av det.

med hilsen fra

jon are

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Carrot skrev:

For hver tråd på KG og andre nettforum om tema relatert til dette er jeg så takknemlig for at jeg ser norsk ut, snakker norsk uten at noen hører at jeg ikke er det og at stedet jeg bor har tatt imot meg selv om jeg er "innvandrer" - og jeg tror mange av dere her som er så imot innvandrere som har møtt slike som meg ikke aner at dere egentlig vil kaste oss ut av landet dere ser på som deres uten rom for andre selv om det er noen som rettferdiggjør seg med at det gjelder alle om er her ulovlig uten at det spiller noen rolle i forhold til at holdningene får alle som ikke har stamtavle med norske forfedre minst fem generasjoner tilbake (har selv fått det som svar her på KG) til å føle seg uvelkommen. 

Og så er det jo noen som sier, ja men du er jo fra Sverige, eller Island, England osv - det er jo noe annet... 

Jeg blir lei meg på deres vegne som ikke klarer se mennesket, bare landet. Som ikke ser tragedien, men ser mangelen på papirer, dere som blindt tror at UDI og menneskene der er ufeilbarlige og selvsagt alltid har rett.... 

Jeg er helt enig med deg . Begynner å lure på det at noen er bare hater og spyr ut galle er fordi dems mindrehetskompleks går ut over andre som står utryggere her i Norge.

En form for å føle seg bedre når andre ligger nede.

Anonymkode: 3db21...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg . Begynner å lure på det at noen er bare hater og spyr ut galle er fordi dems mindrehetskompleks går ut over andre som står utryggere her i Norge.

En form for å føle seg bedre når andre ligger nede.

Anonymkode: 3db21...840

uvitenhet om den fryktelige religionen, islam er mitt svar til deg. les litt hva hege storhaug skriver, bøker om islam og terrorisme, muhammeds liv og lære . da vil du forstå at det er ikke mindreverdskompleks som gjør oss kritske til innvandring fra muslimske land. det er nok vi etnikk norske som blir utrygge i eget land.  det følger ufred, krig drap og hat med denne religionen. men som mange andre forstår du det ikke før det er for sent dessverre.

med hilsen fra

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Spiteful skrev:

Fyren kom hut da han var 14. Om foreldre hans løy eller ikke kan vi ikke vite med sikkerhet, men det vi vet er ag han var mindreårig da han kom, og mindreårige skal da vel ikke straffes for foreldrenes urett? Han har bodd her i 17 (!!!) år, har studert, jobbet, skaffet et netverky. Livet hans er her, ikke der han flyktet fra da han var 14 år. 

Ja, send tilbake løgnere, men ikke send tilbake folk som kom som mindreårige og som faktisk har integrert seg i en viss grad. Slike som denne fyren vil vi ha her; de vi ikke vil ha her er 25 år gamle menn som sier de er 17 år og deretter begår kriminalitet i landet. 

Han trenger da ikke å bli kastet ut selv om han har fått statsborgerskapet trukket tilbake. Det er vedtaket om statsborgerskapet det er snakk om her, ikke hans opphold.

Det er fullt mulig å bo og jobbe i Norge uten å være statsborger. Det finnes oppholdstillatelser av forskjellig typer og lengder, selv permanent. 

Hvis han mister statsborgerskapet kan han altså søke oppholdstillatelse. Men det blir altså en egen og helt adskilt sak og vurdering.

Anonymkode: c718b...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jon Are skrev:

Husker hun som kjørte buss, kom til og med på "God morgen, Norge". Hva i all verden tenkte jeg, kan vi ikke forvente at kvinner fra Somalie tar del i samfunnet? Å forvente så lite av denne gruppen, er ganskel så rasistisk i og for seg. 

med hilsen fra

jon are

 

Jeg tror du har misforstått poenget med historien, at det ikke er forventningen fra deg og meg men fra kulturen som IKKE er som vår, at vi må erkjenne at det tar tid å snu en negativ utvikling og at ved å fremsnakke det man ønsker er bedre enn å baksnakke det man ikke vil ha - publisitet er publisitet, og all publisitet er god - også den som sier kvinner skal undertrykkes. Ved å sette fokus på de kvinner som IKKE lar seg kue, undertrykke så fremsnakker man den "forventningen" du har som mer positiv enn den en fundamental mann/kvinne har om at hun ikke skal jobbe.. Jeg kan ikke skjønne annet enn at der er positivt og overhode ikke knyttet til rasisme - foreslår også at du (og andre) leser dere opp på hva rasisme egentlig er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
1 minutt siden, Carrot skrev:

Jeg tror du har misforstått poenget med historien, at det ikke er forventningen fra deg og meg men fra kulturen som IKKE er som vår, at vi må erkjenne at det tar tid å snu en negativ utvikling og at ved å fremsnakke det man ønsker er bedre enn å baksnakke det man ikke vil ha - publisitet er publisitet, og all publisitet er god - også den som sier kvinner skal undertrykkes. Ved å tte fokus på de kvinner som IKKE lar seg kue, undertrykke så fremsnakker man den "forventningen" du har som mer positiv enn den en fundamental mann/kvinne har om at hun ikke skal jobbe.. Jeg kan ikke skjønne annet enn at der er positivt og overhode ikke knyttet til rasisme - foreslår også at du (og andre) leser dere opp på hva rasisme egentlig er. 

En kultur som sløser bort halve befolkningen. Det er utrlig synes jeg at en kvinne som velger å kjøre buss får så mye oppmerksomhet. Det sier så mye. Det er flere tusen somaliske kvinner og de fant kun en som er i et mannsdominert yrke. Da blir hun roset sånn, at det sier veldig mye om hvor lite vi forventer av disse. Hva blir det neste, "Aisha går på skole og bruker pc uten hjelp! "Det er nesten komisk. De har flyktet fra en kultiur som undertrykker kvinner , en bør virkelig kunne forvente at når kvinner endelig får muligheten til å jobbe , griper den!

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Jon Are skrev:

En kultur som sløser bort halve befolkningen. Det er utrlig synes jeg at en kvinne som velger å kjøre buss får så mye oppmerksomhet. Det sier så mye. Det er flere tusen somaliske kvinner og de fant kun en som er i et mannsdominert yrke. Da blir hun roset sånn, at det sier veldig mye om hvor lite vi forventer av disse. Hva blir det neste, "Aisha går på skole og bruker pc uten hjelp! "Det er nesten komisk. De har flyktet fra en kultiur som undertrykker kvinner , en bør virkelig kunne forvente at når kvinner endelig får muligheten til å jobbe , griper den!

Med hilsen fra

Jon Are

Nei, det sier mye om viktigheten av å påvirke heller enn å fordømme, noe du tydeligvis har gått glipp av så det er bare hyggelig å hjelpe deg skjønne at det er bedre med positiv forsterkning enn noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
1 minutt siden, Carrot skrev:

Nei, det sier mye om viktigheten av å påvirke heller enn å fordømme, noe du tydeligvis har gått glipp av så det er bare hyggelig å hjelpe deg skjønne at det er bedre med positiv forsterkning enn noe annet.

Man trenger ikke gå lengre enn til Malmø fr å se at de "positive" forsterkningene som du så varmt snakker om ikke fungerer. 2. generasjons muslimer er ofte mer radikale enn sine foreldre. Vi kan alle dette med Skinner og positiv forsterkning kjære deg. I møte med en tro så full av hat mot vesten og våre "syndige " idealer , må vi nok ta i bruk strengere virkemidler dessverre.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. januar 2017 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Jada, han har trolig jugd til seg statsborgerskapet. Men han har bidratt positivt i Norge fordi han har jugd. Hvis man skal straffe de som juger seg til noe positivt for landet, så ser det litt urettferdig ut å ikke kaste ut Jens Stoltenberg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jon Are skrev:

Man trenger ikke gå lengre enn til Malmø fr å se at de "positive" forsterkningene som du så varmt snakker om ikke fungerer. 2. generasjons muslimer er ofte mer radikale enn sine foreldre. Vi kan alle dette med Skinner og positiv forsterkning kjære deg. I møte med en tro så full av hat mot vesten og våre "syndige " idealer , må vi nok ta i bruk strengere virkemidler dessverre.

Med hilsen fra

Jon Are

Det finnes ikke miljø for positiv forsterkning i Sverige. En av Sveriges store forskjeller fra oss, er at de nesten ikke har NOE form for integrasjonsarbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...