Gå til innhold

Redd for rødhåret barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre folk håper barnet er friskt. 

Tenk om du får en med rødt hår? Vil jo ødelegge den sosiale statusen du har. Utskjelt.  Se der....der går hun blonde,hun som Har en unge med rødt hår

Anonymkode: b1478...57e

Selvsagt bekymrer jeg meg for om barnet er friskt! Det ene utelukker ikke det andre?

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fins hårfarge å få kjøpt. Parykk og type også.

Anonymkode: b1478...57e

Ja, men det er mye enklere for jenter...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stella84 skrev:

Får seriøst vondt på vegne av den lille spiren i magen din, som fortjener å bli elsket og løftet fram i verden, uansett hvilke "avvik" han måtte ha. Alle barn er unike og en gave til oss, uan-fucking-sett!

Selvsagt kommer mitt barn til å bli elsket over alt i verden, har du lest det jeg har skrevet?

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg jeg TS, var selv også redd for å få et barn med rødt hår eller et barn som ikke var så pent (grusomme tanker). Det er lov å være redd for slikt, du er ikke noe dårligere menneske av den grunn. Rødt og og hvite øyebryn ikke ikke så veldig pent på barn, men som regel så vokser de seg penere. Er enig i at det høres fryktelig ut å tenke sånt, men utseende er nå engang veldig viktig da (de som sier noe annet tuller tror jeg).....

Anonymkode: f9244...e6c

Ja det må faktisk det. Jeg visste jo at jeg ville få mange reaksjoner når jeg sa dette høyt, men å få slengt etter meg at jeg burde drepe mitt eget barn, er en dårlig mor, at folk håper barnet mitt får utviklingshemming etc. Hadde jeg kanskje ikke ventet, men hey dette er jo tross alt KG...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det må faktisk det. Jeg visste jo at jeg ville få mange reaksjoner når jeg sa dette høyt, men å få slengt etter meg at jeg burde drepe mitt eget barn, er en dårlig mor, at folk håper barnet mitt får utviklingshemming etc. Hadde jeg kanskje ikke ventet, men hey dette er jo tross alt KG...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Og hvis det var en jente du ventet, og hun kom ut med rødt hår, ville du startet hårfargingen ganske umiddelbart, eller ville du bare ventet til hun begynte med det selv, etter at du (bevisst eller ubevisst) hadde overført såpass av de negative holdningene dine til rødt hår at hun selv forsto at hun ikke helt levde opp til din standard og dine preferanser?

Jeg tenker du får deg en "tøff liten minimann". Og får du jente blir hun din lille prinsesse, sant? (Vel, så sant hun ikke viser seg å være rødhåret. Da faller jo dét i fisk..De kler jo blant annet de færreste rosa-nyanser.)

Jeg skjønner at dere er produkter av et ekstremt utseendefiksert samfunn, hvor media har sørget for at noen av de viktigste egenskapene hos mennesker er de man kan se. Likevel blir jeg sykt frustrert over at det ikke går an å rive seg løs fra idioti og grave fram den sunne fornuften og menneskeligheten i seg selv. Dypt der inne. Håper den ikke er helt fortapt.

Anonymkode: 00743...d31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis det var en jente du ventet, og hun kom ut med rødt hår, ville du startet hårfargingen ganske umiddelbart, eller ville du bare ventet til hun begynte med det selv, etter at du (bevisst eller ubevisst) hadde overført såpass av de negative holdningene dine til rødt hår at hun selv forsto at hun ikke helt levde opp til din standard og dine preferanser?

Jeg tenker du får deg en "tøff liten minimann". Og får du jente blir hun din lille prinsesse, sant? (Vel, så sant hun ikke viser seg å være rødhåret. Da faller jo dét i fisk..De kler jo blant annet de færreste rosa-nyanser.)

Jeg skjønner at dere er produkter av et ekstremt utseendefiksert samfunn, hvor media har sørget for at noen av de viktigste egenskapene hos mennesker er de man kan se. Likevel blir jeg sykt frustrert over at det ikke går an å rive seg løs fra idioti og grave fram den sunne fornuften og menneskeligheten i seg selv. Dypt der inne. Håper den ikke er helt fortapt.

Anonymkode: 00743...d31

Syntes det er hakket finere med rødt hår på henter enn gutter, og så er jo muligheten for hårfarging mer tilgjengelig hvis hun hadde ønsket det...

Driver media en kampanje mot rødhårede mener du? Drt har jeg ikke fått med meg. Jeg tror heller det er en vanlig holdning i norsk kultur.

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er hakket finere med rødt hår på henter enn gutter, og så er jo muligheten for hårfarging mer tilgjengelig hvis hun hadde ønsket det...

Driver media en kampanje mot rødhårede mener du? Drt har jeg ikke fått med meg. Jeg tror heller det er en vanlig holdning i norsk kultur.

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Jeg har aldri sagt at media driver en kampanje mot rødhårede, har jeg? Jeg trodde jeg var tydelig, men jeg forsøker igjen: media sørger for å påføre oss en ekstrem fiksering på utseende. Det meste handler om hvordan man ser ut, og utseende blir malen for hvordan man oppfattes av andre. Altså generelt. Man skal se sånn og slik ut, innenfor en ramme av preferanser som skjønnhetsbransjen har bestemt. Det er jo disse forkvaklede holdningene som fører til at folk tenker som deg, ikke sant? Det er rundt oss hele tiden, så det er jo i og for seg ikke så merkelig at folk påvirkes. jeg synes likevel det er ekstremt synd at det blir så dyptgripende at det påvirker hvordan man ser på sine egne barn. Indre kvaliteter er sekundære, det vi kan se er det som betyr noe, og dét bør være innenfor malen. 

Anonymkode: 00743...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Ja da, jeg vet det er teit av meg, men jeg kan ikke noe for det. Jeg er blond, og samboer er blond, men hvis han gror skjegg så er det rødlig. Hva er sjansen for at barnet blir rødhåret? Vi fikk akkurat vite at det er en gutt vi venter og da føler jeg det liksom er dobbelt kjipt om han blir rødhåret...

Anonymkode: 4a6da...817

Sjansen kan være stor for at barnet blir rødhåret. Jeg hadde rødt hår som baby, det gikk over til blond, far til mitt barn hadde rødt hår som baby, men han endte opp med mørk blond. Datteren vår ble født med rødt hår og har rødt hår enda. Veldig langt, tykt, rødt hår. Hun er nyyyydelig, og får hele tiden skryt av andre, til og med fremmede for hvor nydelig hun er med det røde håret. Hun er 5 år og har fargen sin enda. Det finnes mange tiltrekkende rødhårede gutter/menn. Det kommer ann på hva man tiltrekkes av. Men vær så snill og ikke yrnk på barnets utseende. Barnet blir seende ut som den gjør og fokuser på viktigere ting..

Du må endre tankegangen din. Vær taknemmlig for at du får et friskt barn, vær tsknemlig for at barnet får det trygt og godt. Foreldre som tenker mer på utseende til kommende barn enn viktigere ting er kvalme...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at media driver en kampanje mot rødhårede, har jeg? Jeg trodde jeg var tydelig, men jeg forsøker igjen: media sørger for å påføre oss en ekstrem fiksering på utseende. Det meste handler om hvordan man ser ut, og utseende blir malen for hvordan man oppfattes av andre. Altså generelt. Man skal se sånn og slik ut, innenfor en ramme av preferanser som skjønnhetsbransjen har bestemt. Det er jo disse forkvaklede holdningene som fører til at folk tenker som deg, ikke sant? Det er rundt oss hele tiden, så det er jo i og for seg ikke så merkelig at folk påvirkes. jeg synes likevel det er ekstremt synd at det blir så dyptgripende at det påvirker hvordan man ser på sine egne barn. Indre kvaliteter er sekundære, det vi kan se er det som betyr noe, og dét bør være innenfor malen. 

Anonymkode: 00743...d31

Man trenger ikke ha en ekstrem fokusering på utseendet for å tenke på sitt ufødte barns utseende. Nei jeg har ingen forkvaklede holdninger og har aldri sagt at utseende er alt, hvor i all verden leser du at jeg mener indre kvaliteter er sekundære?

Dette er en tråd jeg opprettet ang. Mine følelser rundt muligheten for å få et rødhåret barn, derav er det der fokuset ligger og ikke på indre kvaliteter, det får bli en annen tråd.

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var redd for det når jeg gikk gravid at jeg fikk et barn med rødt hår og oppstoppernese. Jeg syns selv rødt hår er veldig fint og skulle ønske jeg selv hadde det, men overfor mitt barn tenkte jeg

det var typisk noe MOBBERNE tok tak i når vi var barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Minlillesky skrev:

Sjansen kan være stor for at barnet blir rødhåret. Jeg hadde rødt hår som baby, det gikk over til blond, far til mitt barn hadde rødt hår som baby, men han endte opp med mørk blond. Datteren vår ble født med rødt hår og har rødt hår enda. Veldig langt, tykt, rødt hår. Hun er nyyyydelig, og får hele tiden skryt av andre, til og med fremmede for hvor nydelig hun er med det røde håret. Hun er 5 år og har fargen sin enda. Det finnes mange tiltrekkende rødhårede gutter/menn. Det kommer ann på hva man tiltrekkes av. Men vær så snill og ikke yrnk på barnets utseende. Barnet blir seende ut som den gjør og fokuser på viktigere ting..

Du må endre tankegangen din. Vær taknemmlig for at du får et friskt barn, vær tsknemlig for at barnet får det trygt og godt. Foreldre som tenker mer på utseende til kommende barn einn viktigere ting er kvalme...

'Foreldre som tenker mer på utseende til kommende barn enn viktigere ting er kvalme' hvor i all verden har du det fra? Har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet, eller bare finner du på?

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, en av de fineste mennene jeg kjenner har rødt hår og fregner. Fantastisk flott fyr :rodmer:

 Min mor er rødhåret, ingen av barna ble det. Og jeg har alltid synes det var dårlig gjort :fnise:. Men uansett, rødt hår er uvanlig så det er ikke sikkert det er noe å bekymre seg for. Og det finnes sikker fler som meg som synes det faktisk er pent...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er hakket finere med rødt hår på henter enn gutter, og så er jo muligheten for hårfarging mer tilgjengelig hvis hun hadde ønsket det...

Driver media en kampanje mot rødhårede mener du? Drt har jeg ikke fått med meg. Jeg tror heller det er en vanlig holdning i norsk kultur.

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Du vet at gutter også har lov til å farge håret? Hårfarge er akkurat like tilgjengelig for gutta som for jentene. Lett som en plett, bare å dra til frisøren eller kjøpe i butikken. Man blir ikke automatisk homofil selv om man farger håret som gutt hvis det er det du er redd for. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er blond, og har en blond sønn og en litt rødhåret sønn. Syns det er fint, jeg. Her er samboeren knallrød i høret, begge brødrene, faren og tanten hans er jordbærblond/rødhåret i tillegg til at tanten og mormoren min er litt rødlig. Overrasket over at begge ikke er rødhåret, ble faktisk skuffet over at minstemann ikke ble mer rød i håret, håper det kommer med tiden. Synd å lese slike tråder, dersom dette er sant så nevn for all del ikke noe om dette til han når han blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke ha en ekstrem fokusering på utseendet for å tenke på sitt ufødte barns utseende. Nei jeg har ingen forkvaklede holdninger og har aldri sagt at utseende er alt, hvor i all verden leser du at jeg mener indre kvaliteter er sekundære?

Dette er en tråd jeg opprettet ang. Mine følelser rundt muligheten for å få et rødhåret barn, derav er det der fokuset ligger og ikke på indre kvaliteter, det får bli en annen tråd.

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Det at du opprettet denne tråden i seg selv, sier vel i grunnen sitt om ditt forhold til og fokus på utseende? De fleste normalt oppegående mennesker ville ikke engang tenkt tanken.

Anonymkode: 00743...d31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er lov å håpe i det stille på at barna ikke arver de ting vi selv ikke er så veldig fornøyd med hos oss selv og partneren. Jeg håpet feks at om jeg skulle få en datter, så håpte jeg at hun  ikke skulle arve farens enorme monobryn, eller en sønn skulle arve meg som ikke har øyenbryn i det hele tatt. Svogeren min har store (og utstående før de ble fikset på) ører, og hans ønske var at barna ikke skulle arve dette. Dette er ting som er litt tabu å snakke om, og helst ting vi mennesker tenker for oss selv. Akkurat rødt hår tenkte jeg ikke på den gangen jeg var gravid, synes rødt hår er flott. Jeg fikk to gutter, der den ene har nå rett før tenårene tendenser til monobryn, ikke verdens undergang - og ikke noe jeg tenker på i det hele tatt. Man elsker barna sine like høyt uansett. 

 

Anonymkode: 7eb59...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg trur om barnet ditt blir ginger, så vil du elske det uansett og synast det er verdens penaste unge/hårfarge.

Har ein kjempegod kompis som er ginger, han er kjempepopulær blant damene og veldig stolt av hårfargen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at du opprettet denne tråden i seg selv, sier vel i grunnen sitt om ditt forhold til og fokus på utseende? De fleste normalt oppegående mennesker ville ikke engang tenkt tanken.

Anonymkode: 00743...d31

Nei, ikke i det hele tatt. Denne tråden sier font lite om meg som person, men det er jo deilig og beleilig å tro det?

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...