Gå til innhold

Redd for rødhåret barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja da, jeg vet det er teit av meg, men jeg kan ikke noe for det. Jeg er blond, og samboer er blond, men hvis han gror skjegg så er det rødlig. Hva er sjansen for at barnet blir rødhåret? Vi fikk akkurat vite at det er en gutt vi venter og da føler jeg det liksom er dobbelt kjipt om han blir rødhåret...

Anonymkode: 4a6da...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av, han blir iallfall ikke kineser.

Anonymkode: 0645a...c24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Hvorfor er det kjipt om det kommer en rødhåret gutt???

Åpenbar trolling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Hvorfor er det kjipt om det kommer en rødhåret gutt???

Bare rent estetisk er det jo ikke så fint...

værre for gutter å farge håret da... 

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er så ille med rød hårfarge? Jeg er helt sikker på at dere kommer til å elske barnet deres like høyt uansett hårfarge, slapp av :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødhårede gutter <3 

Men seriøst. Det er ganske mange andre ting man kan bekymre seg for .

Anonymkode: cf5a4...899

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare rent estetisk er det jo ikke så fint...

værre for gutter å farge håret da... 

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Jo, det er fint! Hvorfor skulle det ikke være det? Uansett, om barnet har rødt hår kommer han til å være verdens vakreste likevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silje Lien skrev:

Hva er så ille med rød hårfarge? Jeg er helt sikker på at dere kommer til å elske barnet deres like høyt uansett hårfarge, slapp av :) 

Selvsagt gjør vi det, men for barnets egen del er det jo lov å håpe at han slipper...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rødhårede gutter <3 

Men seriøst. Det er ganske mange andre ting man kan bekymre seg for .

Anonymkode: cf5a4...899

Ja da, jeg bekymrer meg for ganske mange andre ting også...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt hår er recessivt. Så dersom dere begge bærer genet for rødt hår, er det da 25% sjanse for at han får rødt hår. 

Det er sikkert mulig å få tatt en gentest av dere begge for å se om dere bærer det genet. Eller dere kan vente til han blir født. 

Men trur jeg heller hadde vært mer opptatt av å få et friskt barn som blir velfungerende i samfunnet. :) 

Anonymkode: 30c13...557

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir han rødhåret får du bare hive han til ulvene. Kanskje best å ta en abort så slipper du å bekymre deg så mye.

Anonymkode: b6f4b...b82

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, når utseendet er så viktig at du går rundt og er REDD for at barnet skal bli rødhåret foreslår jeg at du tar abort! Faen, nå ble jeg provosert! Jeg har ikke rødt hår selv, så er ikke derfor jeg reagerer, men dette innlegget gjorde meg rett og slett kvalm. Du kunne like gjerne sagt at du er redd for at ungen skal bli stygg! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det kan faktisk hende det ikke er en trolletråd. Ei jeg kjenner så om sitt første barn etter fødsel at hvis det hadde vært rødhåret så hadde dem dratt rett til frisøren for å farge håret på babyen. Skikkelig blåst og overfladisk.

Anonymkode: 90e90...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Kontormus skrev:

Hvorfor er det kjipt om det kommer en rødhåret gutt???

Fordi det "ikke finnes" kjekke gutter med rødt hår. Ofte blir de sett på som den rake motsetningen til en kjekkas. Noen jenter kan derimot være flotte med rødt hår,spesielt hvis de har mørke-rødt hår.

Må understreke at dette ikke er min mening,men det inntrykket jeg får at samfunnet mener.

Men utrolig overfladisk problem,TS! Hvis du får et barn med rødt hår,så må du ALDRI nevne disse tankene for barnet!

Anonymkode: 588b8...e96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rødt hår er recessivt. Så dersom dere begge bærer genet for rødt hår, er det da 25% sjanse for at han får rødt hår. 

Det er sikkert mulig å få tatt en gentest av dere begge for å se om dere bærer det genet. Eller dere kan vente til han blir født. 

Men trur jeg heller hadde vært mer opptatt av å få et friskt barn som blir velfungerende i samfunnet. :) 

Anonymkode: 30c13...557

Jeg har noen i min slekt også, så det er mulig jeg er bærer. 25% var ganske mye syntes jeg...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt gjør vi det, men for barnets egen del er det jo lov å håpe at han slipper...

 

ts

Anonymkode: 4a6da...817

Du har garantert fake bleket tynt hår selv!  Håper barnet blir adoptert bort asap. Men så er vel Ts bare en ensom full sjel i natten ute etter bitte litt oppmerksomhet

Anonymkode: e319c...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så ille med rød hårfarge? Det er jo bare fint! Ja, det påvirker også produksjonen til endorfinene, slik at rødhårede personer kjenner smerte litt mer enn andre, men det har lite å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...