Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen i familien til stefaren min har alltid brukt å gi meg gaver. Jeg ble sjokkert hvert år, for dette er en familie jeg ikke har noe kontakt med. Så blir jo veldig glad for at de tenker på meg!

Et år fikk jeg en BH. Helt greit det. En jente får vel aldri nok undertøy? Greia var bare at den var altfor stor. Jeg bruker 65A, fikk 75DD. Greit, jeg kan tre på meg noe som er altfor stort i belte da jeg ikke trenger så mye støtte pga. små pupper. Men de må vel se at ei som har så små pupper ikke vil klare å fylle 1/5 av en DD? :P

Det var ikke mye tanke bak valget av gave, men jeg synes det er veldig stas at de tenkte på meg! Det er jo ikke noen jeg forventer å få gave fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min gikk all in i år med obos-medlemsskap til barna mine! Sikkert godt tenkt, men det er mange år til de skal flytte hjemmefra, og man betaler jo hvert år. Det måtte da være lettere å gi dem penger, som de ønsket seg? Greit med en liten ting ved siden av, slik at det er en pakke under treet. Men Obos, liksom...

Hun har også gitt oss kaffetrakter flere ganger. Den første var en moccamaster, og vesentlig mye bedre enn de neste. Men vi bytter etterhvert, så hun skal se den nyeste på benken. Mannen min har moccamasteren i garasjen, og gleder seg til hun blir litt dement så han kan gjeninnsette denne.

Svogeren min er en nydelig fyr, men etter at han oppdaget Ebay har det blitt mye rart. I fjor fikk vi et skikkelig kjipt drinkemikse-sett, på tross av at vi ikke drikker drinker. Vi har jo alt, så det har gått litt sport i å gi latterlige gaver. Men i år hadde tydeligvis svigerinnen min ansvaret og vi fikk en nydelig, gjennomtenkt gave. Da ble jeg skikkelig lei meg, for vi hadde kjøpt en sånn støvsuger som man fjerner aske i peisen med, til å bruke på hytta. Gaven ble enda verre av at jeg hadde glemt at hytta ikke er tilkoblet strøm...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 timer siden, Strixa skrev:

Jeg fikk ei pakke mel i julegave av @Overrasket. Sukk! Kan ikke du begynne å bake dine egene brød snart?

Du er morsom! Det var jo ikke melet som var selve gaven, men de ferdigvokste melbillene i pakningen. De er jo så proteinrike!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke med mannlige string truser av ei jente for noen år siden. Det var ikke noe særlig, men jeg har lært meg å verdsette de når jeg er i sydlige/varme strøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_
3 timer siden, Overrasket skrev:

Du er morsom! Det var jo ikke melet som var selve gaven, men de ferdigvokste melbillene i pakningen. De er jo så proteinrike!

 

Herregud, @Overrasket! Du må da forstå at jeg ikke forstod det. Jeg så ikke billene for bare mel! Tips til neste jul: ikke la nissen passe julesekken, la bukken ta den jobben.

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Cathrine88 skrev:

Bestemoren til mannen min. Godt ment og veldig hyggelig at hun tenkte på meg, men kanskje ikke helt vellykket. :ler: 

Jeg hadde sagt i fra da, jeg. Type: "jeg setter pris på at du forsøkte å kjøpe en julegave til meg, men undertøy til meg selv kjøper jeg selv."    (To ting jeg virkelig ikke gir til andre i julegaver er interiørgjenstander + undertøy).

Anonymkode: 4eeb1...def

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sorbus skrev:

 

Svogeren min er en nydelig fyr, men etter at han oppdaget Ebay har det blitt mye rart. I fjor fikk vi et skikkelig kjipt drinkemikse-sett, på tross av at vi ikke drikker drinker. Vi har jo alt, så det har gått litt sport i å gi latterlige gaver. Men i år hadde tydeligvis svigerinnen min ansvaret og vi fikk en nydelig, gjennomtenkt gave. Da ble jeg skikkelig lei meg, for vi hadde kjøpt en sånn støvsuger som man fjerner aske i peisen med, til å bruke på hytta. Gaven ble enda verre av at jeg hadde glemt at hytta ikke er tilkoblet strøm...

 

Vanskelig å forstå det du skriver. Hva har presangen du og samboeren din kjøpte å gjøre med den som svigerinna di kjøpte? Hva var det dere fikk av svigerinna di? Og hvorfor ble du lei deg av at støvsugeren ikke kan brukes på hytta? Dere har vel strøm i det vanlige huset dere bor i? Er bare å bruke støvsugeren der.

Anonymkode: 4eeb1...def

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene får klær i gave hver eneste jul av en tante/onkel, og det er tydelig at de bare kjøpes fordi de er billige. De passer aldri, og enten kan de ikke byttes fordi de er kjøpt i utlandet eller så er de kjøpt på salg her hjemme. I år fikk de gensere til 74 kr. Sjelden det er innpakket, men noen ganger ligger det i en sånn kjip gaveeske.

Ekstra dumt siden de andre barna i familien får dyrere gaver, lego, leker osv. 

Anonymkode: 9871f...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighetssorg er vel den verste gaven jeg har fått til jul.
Ensomhet var inkludert.:gave:

Anonymkode: 2c41b...2d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomste var det året faren min fikk en "kostemus" av en god kollega. Altså en halvstor kost til å sette utenfor døra, dekorert som en julepyntet mus. Til pynt. Ute. Stygg. Helt ubrukelig til noe. Helt annen stil enn mor og far har, de har ikke en nisse i huset, men sånn julepynt fra Georg Jensen.  Vi lo og lo, fordi faren min skjønte ikke hva det var, han kunne ikke fatte hva den skulle brukes til og hvordan. At det var pynt var utelukket, den var jo så stor og stygg og til ham og det der musehodet? Et musehode på en stake, hva var det? Kjolen som hindret kosting? Sette på trammen, det måtte da være noe annet den var til, hva var det egentlig for en ting? Og hvorfor han? Han satt og kikket og funderte forundret halve kvelden.

Anonymkode: 99105...39f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forstå det du skriver. Hva har presangen du og samboeren din kjøpte å gjøre med den som svigerinna di kjøpte? Hva var det dere fikk av svigerinna di? Og hvorfor ble du lei deg av at støvsugeren ikke kan brukes på hytta? Dere har vel strøm i det vanlige huset dere bor i? Er bare å bruke støvsugeren der.

Anonymkode: 4eeb1...def

Svoger kjøper tullete/dårlige gaver på ebay, og det har nå blitt om å gjøre å kjøpe den "værste" gaven.

Men i år hadde kona til svogeren kjøpt en veldig fin gave og hun som skrev innlegget fikk dårlig samvittighet for å ha kjøpt en askesuger til hytta tilbake til svoger og kone når hytta deres ikke har strøm. 

Anonymkode: 380b1...0e5

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 11 hadde jeg en venninne som var like gammel som meg men som var mye mer "voksen" enn det jeg var. Hun var veldig opptatt av puberteten og å bli voksen, mens jeg var mer barnslig og umoden. Hun snakket mye om pupper og BHer og ønsket seg det til jul, men jeg tok dessverre ikke hintet. På julaften åpnet jeg gaven hennes foran hele familien, og det var en BH! Jeg hadde ingen pupper og var dessuten utrolig pinlig berørt av alt som hadde med kropp å gjøre, og trodde jeg skulle dø av flauhet, haha. Venninnen min ble nok også skuffet over gaven hun fikk fra meg; en pose smågodt og siste utgave av Topp.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv

jeg er som regel alltid fornøyd med gavene hvert år!! :) Men i fjor var det noe merkelig, min bror (27) ga meg en tre pakning med sånn Frost neglelakker med elsa og anna på, og jeg er 22 år :skratte:sto 3+ på den. haha :P han må jo ha tullet, men han var ikke der og feiret sammen med oss det året, så jeg har faktisk aldri spurt han :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Honey Dew skrev:

Har du aldri hørt det ordet før????

 

Mormoren min pleide å si det <3  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Elghund skrev:

 

Mormoren min pleide å si det <3  

Tror nok det er litt dialektavhengig hvor vanlig det er å si. 

Anonymkode: 3a775...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Obos-medlemskap er jo kjempe lurt? Jo lengre man har medlemskapet jo mer prioritert blir man når man ønsker bolig i borettslag. Synes den var litt utakknemlig. Moren din kunne alltids pakket inn en 20 g melkesjokolade, men hva er forskjellen? 

Anonymkode: 507a1...943

Helt enig! OBOS medlemskap er en fantastisk gave! 

Anonymkode: ec0b5...3aa

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...