Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, morsom tråd!

Kommer på et par julegaver som har vært så som så. 

Kan ikke si jeg var overentusiastisk den julen jeg fikk anti-rynkekrem i en alder av knapt 20 år. :dry:  Eeeller det året jeg fikk en hjemmestrikket isskrapevott. Med isskrape selvfølgelig. Flott gave det altså, spesielt om jeg hadde hatt en bil, eller lappen for den saks skyld..  Broren min derimot syntes det var en fantastisk gave, jeg kunne jo ramme den inn som motivasjon :balltre: 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleide å kjøpe smykker til venninner til jul, typ fra Acessorize eller Cubus og en liten ting til. Som jeg selv synes var fine og deres stil.

Så en dag skal jeg shoppe julegaver sammen med hun ene venninnen min, hun spør om forslag til gave til en venninne. Jeg kommer med forslag om det kan være noe fint på en av de butikkene. Hvorpå hun svarer: -Nei, jeg vil jo kjøpe noe skikkelig.

Så etter det måtte jeg revurdere julegave-shoppe-skillsene mine :) Og handler utelukkende smykker hos gullsmed om jeg skal gi det.

Anonymkode: f7190...606

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2016 den 12.13, Sorbus skrev:

Jeg tenker at obosmedlemsskap kanskje er mer en konfirmasjonsgave? Som en introduksjon til voksenlivet...

Konfirmasjon er lovlig sent dessverre. Hjelper ikke med 10 års ansiennitet mhp. boligkjøp når andre yngre kommer med både 20 og 25 års ansiennitet. Da forsvinner leiligheten man vant budrunden på fort på forkjøpsrett. 

Mange får også overført medlemskapet fra foreldrene og sitter da med ansiennitet fra den dagen de ble født. 

Ideelt sett er det en gave man burde fått til dåpen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
34 minutter siden, -jk- skrev:

Konfirmasjon er lovlig sent dessverre. Hjelper ikke med 10 års ansiennitet mhp. boligkjøp når andre yngre kommer med både 20 og 25 års ansiennitet. Da forsvinner leiligheten man vant budrunden på fort på forkjøpsrett. 

Mange får også overført medlemskapet fra foreldrene og sitter da med ansiennitet fra den dagen de ble født. 

Ideelt sett er det en gave man burde fått til dåpen. 

Ja, det er sant. Mitt obos-medlemskap er ikke verdt en damn shit for meg. Men kanskje for mine eventuelle barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å kjøpe smykker til venninner til jul, typ fra Acessorize eller Cubus og en liten ting til. Som jeg selv synes var fine og deres stil.

Så en dag skal jeg shoppe julegaver sammen med hun ene venninnen min, hun spør om forslag til gave til en venninne. Jeg kommer med forslag om det kan være noe fint på en av de butikkene. Hvorpå hun svarer: -Nei, jeg vil jo kjøpe noe skikkelig.

Så etter det måtte jeg revurdere julegave-shoppe-skillsene mine :) Og handler utelukkende smykker hos gullsmed om jeg skal gi det.

Anonymkode: f7190...606

Kan jo være fine gaver derfra, kommer an på hvem mottaker er. Da jeg var tenåring var jeg glad i smykker som så ut som edderkopper, roboter osv (fra glitter for eks). Fancy sølvsmykker og sånn var litt kjedelig. Noen fortsetter å ha den preferansen når det gjelder smykker, jeg ble etterhvert mer fan av nøytrale "skikkelige" smykker da jeg var ca 23+ år

Men noen jenter liker jo fancy smykker fra de er tenåringer såh..

Anonymkode: 17e90...d3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg fra kjæresten; ett enkelt smykke eller abbonement på ett blad. Fikk; kjeledress.. Jeg bruker ikke kjeledress, og synes det er det styggeste plagget som finnes.

Anonymkode: 87f1c...1bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Friday, December 30, 2016 den 0.18, Sorbus skrev:

Moren min gikk all in i år med obos-medlemsskap til barna mine! Sikkert godt tenkt, men det er mange år til de skal flytte hjemmefra, og man betaler jo hvert år. Det måtte da være lettere å gi dem penger, som de ønsket seg? Greit med en liten ting ved siden av, slik at det er en pakke under treet. Men Obos, liksom...

Hun har også gitt oss kaffetrakter flere ganger. Den første var en moccamaster, og vesentlig mye bedre enn de neste. Men vi bytter etterhvert, så hun skal se den nyeste på benken. Mannen min har moccamasteren i garasjen, og gleder seg til hun blir litt dement så han kan gjeninnsette denne.

Svogeren min er en nydelig fyr, men etter at han oppdaget Ebay har det blitt mye rart. I fjor fikk vi et skikkelig kjipt drinkemikse-sett, på tross av at vi ikke drikker drinker. Vi har jo alt, så det har gått litt sport i å gi latterlige gaver. Men i år hadde tydeligvis svigerinnen min ansvaret og vi fikk en nydelig, gjennomtenkt gave. Da ble jeg skikkelig lei meg, for vi hadde kjøpt en sånn støvsuger som man fjerner aske i peisen med, til å bruke på hytta. Gaven ble enda verre av at jeg hadde glemt at hytta ikke er tilkoblet strøm...

 

Obos medlemskap nå er jo kjempelurt så de får lang ansennitet

Anonymkode: bbc01...e6d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De hadde ikke inne det jeg ville kjøpe, så du får det neste gang jeg kommer" ... (Mange år siden. Fikk aldri gaven. Sluttet med gave med henne etter det. Det ble uansett bare sånn "usj, hva skal jeg kjøpe til henne da...")

Anonymkode: f700b...b41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Obos medlemskap nå er jo kjempelurt så de får lang ansennitet

 Anonymkode: bbc01...e6d

 Men hvem skal liksom betale kontignent, frem til barn eventuelt skal kjøpe seg leilighet selv ?

Anonymkode: 0e61d...2e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert kjempelurt med OBOS-medlemsskap for de det er aktuelt for. Men det er jo litt kjipt med en gave som medfører store utgifter for mottakeren. Da må det i såfall være avtalt med foreldrene som uansett ønsket et slikt medlemsskap for barnet og som gjerne tar regningen.

Anonymkode: f700b...b41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en spikka katte i tre. Høy og smal, ikke spesielt pen. Nå står den i en krok, men velter hver gang vi er i nærheten. Jeg har alltid hatt en tendens til å spare på for mye, særlig gaver. Men ved neste korsvei, fyker kattfaen ut ;-)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg fikk en gang en spikka katte i tre. Høy og smal, ikke spesielt pen. Nå står den i en krok, men velter hver gang vi er i nærheten. Jeg har alltid hatt en tendens til å spare på for mye, særlig gaver. Men ved neste korsvei, fyker kattfaen ut ;-)

 

 Hva i all verden er en "spikka katte" for noe? :klo:

Anonymkode: 0e61d...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva i all verden er en "spikka katte" for noe? :klo:

Anonymkode: 0e61d...2e0

 

Seriøst? Det er en spikket trefigur. Altså en katt laget av tre! :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva i all verden er en "spikka katte" for noe? :klo:

Anonymkode: 0e61d...2e0

En "statue" eller figur i tre formet som en katt. Malt med ansikt og det hele. Artig sak, men  helt ubrukelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.1.2017 den 17.18, AnonymBruker skrev:

Sukkerspinn maskin. Hva faen😂 Den er ikke åpnet engang, hatt den i 1år. Den blir gidd vekk. 100% sukker, spiser ikke det og liker ikke det heller.

Anonymkode: f7cfe...4c1

Det fikk jeg også forrige året. Er takknemlig, men hadde null brukt for den. Re-giftet den i bursdagsgave til niesen min nå etter den hadde stått her i 11 mnd uten å bli tatt ut av esken engang 🙈 Hun ble strålende fornøyd, og den ble en slager i barnebursdagen hennes. 

 

Storesøsteren min er en skikkelig Ebay-entusiast, og handler en haug med dill bare fordi "Den kostet jo bare 4kr!". Hvert år får jeg en masse merkelige rariteter hun har funnet der. Selv blir hun sur hvis hun får noe hun ikke har sagt hun trenger eller ønsker seg, uansett pris, fordi det tar opp plass i hennes gedigne leilighet og det er pes å bytte. Hun ønsker seg aldri noe heller, men blir jo også sur dersom hun ikke får noe eller prisen er for lav. Jeg er takknemlig for at jeg får noe, men skal innrømme at ingenting av det hun har gitt de siste årene har blitt sett på igjen.

Av min andre storesøster får jeg hvert år de siste 5-6 årene fått bodylotion gaveeske, til tross for at hun vet at jeg ikke tåler dem. 

Men den absolutt dårligste gaven jeg har fått, og ble ganske skuffet over, må være de godt brukte bh'ene og trusa bestemor ikke hadde brukt for lenger, og ga videre til meg i julegave sammen med et kort hvor det stod "Tenkte du ville hatt brukt for disse". 😳 Jeg er for å arve klær altså, men ikke brukt undertøy, og da gjerne noe jeg har brukt for og i ca min stil og str. Og kanskje ikke i gave? Spesielt ikke slitt undertøy. Alle trodde hun brått hadde blitt senil, men hun er helt frisk og fin, og alle de andre fikk dyre, fine gaver. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min millionæronkel med familie fikk jeg en sånn mappe fra Biltema (som det står Biltema på) for å ha i kofferten i julegave et år. Hva skulle en 16 år gammel jente som ikke engang eide sin egen koffert med det? Mener å huske at det var kombinert bursdags- og julegave også faktisk. 

Anonymkode: 57cb7...2f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra min millionæronkel med familie fikk jeg en sånn mappe fra Biltema (som det står Biltema på) for å ha i kofferten i julegave et år. Hva skulle en 16 år gammel jente som ikke engang eide sin egen koffert med det? Mener å huske at det var kombinert bursdags- og julegave også faktisk. 

Anonymkode: 57cb7...2f8

Hvorfor nevne at han er millionær? Millionærer har da ikke noe ansvar om å sørge for dyre julegaver

Anonymkode: 507a1...943

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke med jule-innpakningspapir, tråd og merkelapper. Pluss en pakke servietter. Veldig personlig

Anonymkode: 7e194...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...