Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg bor sier de ofte "You cant polish a turd", har en venn som bruker det uttrykket litt vel ofte. Så jeg satt meg ned og lærte meg å polere hestemøkk, ble en kjempe fin, skinnende mørk kule. Så jeg har gitt hestebæsj i gave,..

Anonymkode: 3e2da...88f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det er litt dialektavhengig hvor vanlig det er å si. 

Anonymkode: 3a775...fe3

Hun snakket vel nærmest riksmål. 

 

Mislykkede gaver:  dyre pyntegjenstander og klær i feil stil, når man selv er fattig og glad i pene ting.  Følelsen av at folk tror man ikke har personlig smak fordi man ikke har penger. 

Endret av Elghund
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år var det jeg og samboer som ga kjip gave. 

Vi ga flaxlodd til alle, med tanke om å få litt morsom stemning(vi sa aldri hvem det var fra, så det ble rene gjetteleken) og at det vi vinner, deles på alle som var der... skal sies at vi gifter oss om en måned og drar bort til sommeren, så vi har ikke så mye penger.

Derimot har vi allerede gavene for neste år planlagt og da blir det fine og morsomme gaver til alle  som vi vet de kommer til å sette pris på! :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2016 den 14.18, AnonymBruker skrev:

ehm... det er tanken som teller! syns flere av de "fæle" gavene høres bra ut jeg! Kanskje dere skal være takknemlige i stedet

Anonymkode: a7003...0d8

Greit nok det, kan til dels være enig, men mange av eksemplene, bl.a. å gi hundebok til allergiker, tyder jo på at giveren ikke har brydd seg om å glede mottaker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2016 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Jeg var tidligere medeier i en hudpleiesalong, der vi hadde de lekreste og dyreste hudpleieprodukter for salg. I tillegg overøste leverandørene oss med vareprøver. 

Julegave fra tante - 3 år på rad - en gavepakning fra supermarked med Nivea ansiktskrem og rensekrem. 

Anonymkode: 58737...c78

Uff, men hun har sikkert prøvd! Litt det samme med meg, folk vet jeg liker å lese, så da blir jeg nok glad for alle mulige slags bøker.. Nei, jeg gjør ikke det, men jeg skjønner jo at de har tenkt på meg og prøvd å finne noe jeg setter pris på.

Anonymkode: 1c93a...44a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forstå det du skriver. Hva har presangen du og samboeren din kjøpte å gjøre med den som svigerinna di kjøpte? Hva var det dere fikk av svigerinna di? Og hvorfor ble du lei deg av at støvsugeren ikke kan brukes på hytta? Dere har vel strøm i det vanlige huset dere bor i? Er bare å bruke støvsugeren der.

Anonymkode: 4eeb1...def

Svogeren min kjøper vanligvis julegaven til oss, gjerne noe som vi absolutt ikke har bruk for. Vi bruker å kjøpe tilsvarende gave til han og kona.  I år har de kjøpt hytte, og i stedet for å kjøpe en søt ting til denne, kjøpte vi en askestøvsuger (brukes kun til å ta ut aske av ildsted). Fra oss til dem. Siden det er en sommerhytte regner vi med at de kan få bruk for denne kanskje en gang i året. Det er en typisk i-lands gave (kan man kalle det det?), som understreker hvor  bortskjemte vi er. Vi er i den alderen hvor vi har alt...

I år kjøpte svigerinnen min, altså svogerens kone, julegaven til oss. Og hun var tydeligvis ikke klar over tradisjonen. Eller lei av den. Hun hadde lagt seg i selen og funnet en flott (ikke dyr) og personlig gave til oss. Da var det litt flaut når de pakket opp en ubrukelig støvsuger.. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Obos-medlemskap er jo kjempe lurt? Jo lengre man har medlemskapet jo mer prioritert blir man når man ønsker bolig i borettslag. Synes den var litt utakknemlig. Moren din kunne alltids pakket inn en 20 g melkesjokolade, men hva er forskjellen? 

Anonymkode: 507a1...943

Dere har rett, det kan være en veldig nyttig gave! Men fryktelig kjedelig for to unger. De takket pent, altså!  Vi har forklart ungene hvor nyttig det kan være, men tanken på fremtidig bolig opptar dem ikke enda. De ble mye mer glad for melkesjokoladen fra svigers. Og de har ingen nytte av medlemsskap med mindre de ønsker å bo i en obosleilighet, og sjansen for at de velger noe annet er veldig stor. Og det er i såfall mange år til. Så sannsynligheten for at dette er bortkastede penger er stor. Jeg fikk selv obosmedlemsskap til jul, når jeg var barn. Men siden ingen betalte den årlige kontigenten, var det penger ut av vinduet.

Medlemskontigenten skal altså betales, og den utgiften faller på meg. Det er ikke mange kronene, men det er vel prinsippet.  Hvis hun skal gi bort gaver som jeg skal betale for, kunne hun vel gi noe som helt sikkert kom noen til nytte? Et fadderbarn, eller et medlemsskap  i FOD, for eksempel. Det hadde ungene blitt kjempeglade for. 

Jeg tenker at obosmedlemsskap kanskje er mer en konfirmasjonsgave? Som en introduksjon til voksenlivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil vel ikke påstå at gavene er dårlige, men litt lite omtenksomme:

Mannen drikker lite alkohol, og som regel kun whiskey og øl. Han kan til nøds dele en flaske rosévin med meg. 

Jeg drikker kun rosévin, og det sjeldent - på grunn av migrene for min del.

Tenker at siden mannen gjorde en stor greie ut av at han ikke drakk alkohol i mange år, og svigermor sikkert har sagt at jeg har migrene, så er giverne litt på villspor.  

 

Endret av MissUniverse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MissUniverse skrev:

Vil vel ikke påstå at gavene er dårlige, men litt lite omtenksomme:

Mannen drikker lite alkohol, og som regel kun whiskey og øl. Han kan til nøds dele en flaske rosévin med meg. 

Jeg drikker kun rosévin, og det sjeldent - på grunn av migrene for min del.

Tenker at siden mannen gjorde en stor greie ut av at han ikke drakk alkohol i mange år, og svigermor sikkert har sagt at jeg har migrene, så er giverne litt på villspor.  

 

Hva var gaven?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forstå det du skriver. Hva har presangen du og samboeren din kjøpte å gjøre med den som svigerinna di kjøpte? Hva var det dere fikk av svigerinna di? Og hvorfor ble du lei deg av at støvsugeren ikke kan brukes på hytta? Dere har vel strøm i det vanlige huset dere bor i? Er bare å bruke støvsugeren der.

Anonymkode: 4eeb1...def

Hæ? Det var da kjempeenkelt å forstå. Gjør du deg til?

Anonymkode: 17e90...d3a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
10 timer siden, Strixa skrev:

Herregud, @Overrasket! Du må da forstå at jeg ikke forstod det. Jeg så ikke billene for bare mel! Tips til neste jul: ikke la nissen passe julesekken, la bukken ta den jobben.

Neste jul?! Da lager jeg en liten pakke, så putter jeg den i en eske, så putter jeg esken i en eske, så putter jeg den  i en eske, så sender jeg esken TIL MEG SELV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Neste jul?! Da lager jeg en liten pakke, så putter jeg den i en eske, så putter jeg esken i en eske, så putter jeg den  i en eske, så sender jeg esken TIL MEG SELV!

Fy fader, du er ego! Hva med MEG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året jeg ikke hadde drukket brennevin fikk jeg ei flaske brennevin.

Det var teit, siden giver visste så inderlig vel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Overrasket skrev:

Neste jul?! Da lager jeg en liten pakke, så putter jeg den i en eske, så putter jeg esken i en eske, så putter jeg den  i en eske, så sender jeg esken TIL MEG SELV!

 

22 minutter siden, Strixa skrev:

Fy fader, du er ego! Hva med MEG?

Hvor mange tråder skal dere kuppe med klisset deres?

Anonymkode: 665b4...47a

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at denne tråden har blitt så lang. Men motsatsen hadde vel satt misunnelsen i gang. Best å fokusere på det motsatte. :fnise:

Anonymkode: 0ee90...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den absolutt dårligste julegaven jeg noengang har fått må være de pleddene og putetrekkene som omtales her :fnise:

 

 

Anonymkode: a6bb9...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var gaven?

Hæ? Det var da kjempeenkelt å forstå. Gjør du deg til?

Anonymkode: 17e90...d3a

Ei flaske sprit!!! Hahaha!!! Og den andre onkelen ga rødvin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sorbus skrev:

Svogeren min kjøper vanligvis julegaven til oss, gjerne noe som vi absolutt ikke har bruk for. Vi bruker å kjøpe tilsvarende gave til han og kona.  I år har de kjøpt hytte, og i stedet for å kjøpe en søt ting til denne, kjøpte vi en askestøvsuger (brukes kun til å ta ut aske av ildsted). Fra oss til dem. Siden det er en sommerhytte regner vi med at de kan få bruk for denne kanskje en gang i året. Det er en typisk i-lands gave (kan man kalle det det?), som understreker hvor  bortskjemte vi er. Vi er i den alderen hvor vi har alt...

I år kjøpte svigerinnen min, altså svogerens kone, julegaven til oss. Og hun var tydeligvis ikke klar over tradisjonen. Eller lei av den. Hun hadde lagt seg i selen og funnet en flott (ikke dyr) og personlig gave til oss. Da var det litt flaut når de pakket opp en ubrukelig støvsuger.. 

Dere har rett, det kan være en veldig nyttig gave! Men fryktelig kjedelig for to unger. De takket pent, altså!  Vi har forklart ungene hvor nyttig det kan være, men tanken på fremtidig bolig opptar dem ikke enda. De ble mye mer glad for melkesjokoladen fra svigers. Og de har ingen nytte av medlemsskap med mindre de ønsker å bo i en obosleilighet, og sjansen for at de velger noe annet er veldig stor. Og det er i såfall mange år til. Så sannsynligheten for at dette er bortkastede penger er stor. Jeg fikk selv obosmedlemsskap til jul, når jeg var barn. Men siden ingen betalte den årlige kontigenten, var det penger ut av vinduet.

Medlemskontigenten skal altså betales, og den utgiften faller på meg. Det er ikke mange kronene, men det er vel prinsippet.  Hvis hun skal gi bort gaver som jeg skal betale for, kunne hun vel gi noe som helt sikkert kom noen til nytte? Et fadderbarn, eller et medlemsskap  i FOD, for eksempel. Det hadde ungene blitt kjempeglade for. 

Jeg tenker at obosmedlemsskap kanskje er mer en konfirmasjonsgave? Som en introduksjon til voksenlivet...

Jeg har brukt å gi bort TOBB-medlemskap (tilsvarende OBOS i Tr.heim) og der er kontigenten gratis frem til barnet fyllet 18 år. Helt genialt skjønner jeg når jeg leser om OBOSmedlemskapet.

Anonymkode: 13125...ca2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt å gi bort TOBB-medlemskap (tilsvarende OBOS i Tr.heim) og der er kontigenten gratis frem til barnet fyllet 18 år. Helt genialt skjønner jeg når jeg leser om OBOSmedlemskapet.

Anonymkode: 13125...ca2

Ja, den løsningen der var genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvor mange tråder skal dere kuppe med klisset deres?

Anonymkode: 665b4...47a

Akkurat det jeg også tenker. :spy:

Anonymkode: 3d480...1e8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Så lenge folk anstrenger seg litt for å finne riktig gave til den personen de kjøper den til, så er det litt utakknemlig å klage ja. Men nå er det nå sånn at man har lov til å bli litt skuffet når folk bommer totalt, spesielt om de bommer like kraftig år etter år og man begynner å ane et mønster.

Jeg får stort sett veldig fine julegaver, men det kommer ett og annet bomstikk fra enkelte familiemedlemmer. Svigerinna mi har ansvaret for gavene derfra og gir enten noe ubrukelige greier hun har funnet på supersalg i løpet av året, eller så gir hun gavesett med såper, bodylotion o.l. Svogeren gir blaffen og har til og med sagt i fra at gavene fra dem er hennes verk, så de kan ikke han stå inne for. Jeg har fått alskens såper, kremer og deodoranter og ingen har passet meg og min smak. Sånne sett kan godt være en fin gave dersom man kjenner personen og vet hvilken type produkter de liker og ønsker seg, men kjenner man ikke smaken til folk bør man finne på noe annet. Årets sett var i seg selv ikke så ille, men jeg luktet høgg og gammel kjerring når jeg smurte bodylotionen på.

Jeg pleier ofte å bli litt skuffet over gavene fra broren min og dama. Samtidig som jeg får litt dårlig samvittighet da jeg jo skjønner at de (ihvertfall av og til) prøver fortvilt å finne noe kult som kan passe. I år fikk jeg en barne/ungdomsbok av typen "pokemon Go for dummies". Greit at jeg spiller litt PoGo innimellom men jeg er ikke så glødende interessert at jeg har interesse av å lese en trinn-for-trinn barnebok om hvordan fange pokemon o.l. Noen ganger lurer jeg på om de går inn for å finne på "morsomme" gaver. Til dem pleier jeg å kjøpe spiselige og drikkbare gaver om jeg ikke vet noe de trenger og ønsker seg, og jeg skulle gjerne ønske at de heller ga oss også spiselige ting, en flaske vin e.l.
Som flere har skrevet så er det ikke prisen det står på, men at man kjøper gaver med omtanke.

 

Endret av Ardwinna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...