Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bestemor hadde kjøpt kjerringundertøy til meg i utrolig mye større størrelse enn jeg brukte. I tillegg presterte hun å di at hvis det var for trangt kunne jeg sikkert bytte det. Jeg var 16-17 år og hadde allerede selvtilliten på bunn. 

En jul hadde faren vår unnlatt å kjøpe gave til meg og min bror. Han likte tydeligvis ikke at vi satte spørsmålstegn ved hvordan han hadde behandlet mor før, under og etter skilsmisse. Lillesøster som ikke hadde oppfattet ting ble invitert på dyre reiser, fikk dyre gaver Og kort med all verdens kjærlighetserklæringer. Uansett.. denne julaften var bi samlet mange, så det ble så himla tydelig. Jeg prøvde å late som ingenting, men tanter og unkler bare måtte snakke og snakke og snakke om det. Artig når man er 10 år.. 

Anonymkode: a85e8...731

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosa glitter og sløyfe hårstrikker fra Brio fikk jeg fra bestemor som 16 åring. Litt søtt at hun ikke ønsket at jeg skulle vokse opp da :) Fikk også hårbøyler fra Brio ved siden av som var altfor små for mitt hode. Hadde ikke helt satt meg inn bytteregler (ingenting annet jeg ville byttet gaven i fra Brio...) så jeg ga hårstrikkene og hårbøylene til frelsesarmeen.

Anonymkode: 507a1...943

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier du til det? Hvordan reagerte du?

Tar ikke mannen din dette opp?

Anonymkode: ba5f1...9cb

Vi smiler, takker og gjør ikke noe nummer ut av det. Er blitt vant til det nå, etter ganske mange år. Svigers og vi har totalt ulik oppfatning av jul og julegaver. De er gjerrige mennesker som ikke liker å gi gaver i det hele tatt. Det handler om personlighetstrekk som ligger dypt i dem, ikke økonomi. Jeg kan ikke endre deres personligheter, så det er ikke noe poeng i å gjøre det til noen konfliktsak.   

Anonymkode: 870f3...7c8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år da jeg var rundt 14 fikk jeg en bok fra en tante som var ment for 5-6-åringer. Jeg tror jeg har blitt så forundret over en gave noen gang - jeg er snart voksen, tenåring - og så får jeg en bildebok av tante? Den var stor, flat og tynn så det ville vært vanskelig å tatt feil av den, så den skjønner jeg fortsatt ikke.

Året etter fikk jeg to bøker på engelsk fra henne som jeg ble kjempeglad for, så hun var inne på rett tanke men litt feil sjanger :P 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Jeg er aldri missfornøyd med gaver. Men jeg har begynt å ønske meg penger, så jeg kan kjøpe ting selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrammet bilde i A4-størrelse av et fadderbarn var vel ikke det som sto øverst på ønskelista mi. Hell i uhell var at bildet var sendt i possten, kun emballert i gråpapir. Glasset var selvfølgelig knust og hadde ripet opp bildet. Var "dessverre" ikke annet å gjøre enn å kaste det.

Ei eske fra Biltema som inneholdt et gjør-det-selv nissefigursett for barn fra broren min var så fullstendig feil at det bare ble morsomt. Han er flink til mye, men å kjøpe gaver er han skikkelig dårlig til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farmor har de siste årene kjøpt bl.a. en veldig fin flanellpysj, og et par fine gensere, som jeg blir kjempeglad for når jeg ser. Helt til jeg ser at de er strl L! Jeg er en xs. Skjer hver gang hun kjøper klær til meg, lillesøsteren min som passer inn i samme klær som meg får riktig størrelse da :fnise: Dessverre er det aldri riktig strl igjen når jeg vil bytte. Fikk penger istedet, i år :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidligere medeier i en hudpleiesalong, der vi hadde de lekreste og dyreste hudpleieprodukter for salg. I tillegg overøste leverandørene oss med vareprøver. 

Julegave fra tante - 3 år på rad - en gavepakning fra supermarked med Nivea ansiktskrem og rensekrem. 

Anonymkode: 58737...c78

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg fikk en Flava grilldresslignende genser/jakke av søsteren min en gang. Den hadde en diiiger logo på ryggen, og ellers var den grønn og lilla.... Den fikk nok hedersplass bakerst i skapet i endel år før jeg kastet den :P

En annen gang fikk jeg en kattepynt og 3 biter engelsk konfekt av ei venninne :P Det visste seg at hun hadde stjålet kattepynten av ei annen venninne igjen :P Vi var barn da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krussedull tegninger av datteren til en venninne. Hyggelig det, men kommer ikke til å henge de opp på veggen akkurat. Har lagt de i en skuff. 

Anonymkode: 0bd77...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være en gave jeg fikk av broren min for noen år siden. Jeg hadde da slitt med depresjon i ett års tid, var sykmeldt og til behandling hos psykolog flere ganger i uken. Det han fant ut at han ville gi meg, var en ape-bamse som begynte å hylskrike når man tok fra apen bananen. Han lo når jeg åpnet den og fortalte meg at den var jo akkurat sånn som meg vettu, så han måtte jo bare kjøpe den.... må sies at vi begge var da i midten av 20åra... 

 

Anonymkode: 3966b...649

Haha! Den kjøpte broren min og jeg til foreldrene våre et år som tullegave. Den slo an, den! Hunden til broren min derimot, likte den ikke spesielt godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkellykt til min ikke-eksisterende sykkel - som aldri vil bli anskaffet heller, for jeg kan knapt sykle uten å utgjøre en fare for meg selv og andre. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla på 5 med ADHD urolig type, fikk nerf-pistol beregnet fra 8 år og gavekort på kino fra tanta si i år. Noen av pilene til pistolen er oppspist (hun er en tygger) og resten ble 'dessverre' gjenglemt hos foreldrene mine da vi reiste. Vi bor i en bitteliten toroms, en nerf-pistol kan ikke brukes her før til sommeren. Kino har vi forsøkt er par ganger, hvor hun har sett ca 10 minutter av filmen før hun blir for urolig og må gå. Tydelig at tanta ikke kjenner henne særlig godt. 

Drikkeflaska til 10 kr med Frozen motiv fra bestemor derimot, den var helt topp synes vesla 😆

Anonymkode: cca57...2f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater spekemat og spekepølse og gjett hvem som får en kurv med Det hvert år 😂 Selv om jeg sier det hele tiden og gir uttrykk for at dette ikke er mat for meg . Det går rett videre til andre dom liker det. 

Også har jeg en gjerrig vennine. Av oss ønsket hun seg vaffeljern. Da kjøpte vi en dobbel for mange hundre. Hun kjøpte to svarte telysholdere fra nille. Hun glemte å ta av prislappen og disse kostet 5 kr stk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2016 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vater til offroadkjøring i bil av foreldrene mine i år. Jeg er ikke interessert i bil og har ikke noen bil som kan kjøre offroad. Jeg var den første som åpnet gaven fra foreldrene mine, men senere viste det seg at de hadde kjøpt dette til alle barna sine. :laugh: De slår til med dårlige gaver år etter år. Jeg gir dem gaver som det er litt omtanke bak. De gir oss slikt skvip. 

Bilder og kalendre av nevøer og nieser blir jeg veldig glad for! Hvordan kan man ikke bli glad for det? Er man ikke glad i nevøene og niesene sine?

Pynteting er jeg enig i. Jeg synes ikke den kähler ommagio-vasen er så fin. Men jeg fikk den i gave en gang og brukte den i mangel på andre vaser (er ikke så hard på vaser og blomster og sånt). Så trodde broren min og svigerinna mi at jeg likte den... Så neste år fikk jeg et fat i samme serie. Å herregud, det var stygt! Jeg har lyst til å re-gifte det til dem. :laugh:

Anonymkode: 7c19a...ef7

Visst er man glad i nevøene og niesene sine, men det betyr ikke at man liker å ha familiebilder på veggene. Vi har barn, barnebarn, nieser og nevøer, men vi har ingen av dem hengende på veggen, da det ikke passer hos oss :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg fikk en bh i størrelse 90G. Jeg bruker 65 i omkrets, så jeg vet ikke om det er meningen at jeg skal henge den opp mellom to vegger i stua og la katten bruke den som hengekøye. :klo: 

Haha, av hvem?

Anonymkode: 3d480...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, av hvem?

Anonymkode: 3d480...1e8

Bestemoren til mannen min. Godt ment og veldig hyggelig at hun tenkte på meg, men kanskje ikke helt vellykket. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsøker alltid å kjøpe noe jeg vet hun liker, f eks god sjokolade,  te, en god dusjsepe, et magasin eller lignende.  Koselige venninnegaver å gi og å få.

Anonymkode: 3a775...fe3

Dusj...sepe? :laugh:

Anonymkode: 0ff9d...06f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Jeg fikk en bh i størrelse 90G. Jeg bruker 65 i omkrets, så jeg vet ikke om det er meningen at jeg skal henge den opp mellom to vegger i stua og la katten bruke den som hengekøye. :klo: 

Sikker på at katta ble superhappy for ny hengekøye..:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...