Gå til innhold

Kjæresten/ektefellen eller kjæledyret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Bergtatt skrev:

Tror du ikke har forstått mine innlegg... Har du lest alle sammen? Du må lese alle for å få hele konteksten.

Du slår om deg med påstander du ikke har grunnlag for å komme med.

Jeg er helt innforstått med de forpliktelser som følger med det å ha dyr, derfor kan jeg ikke og vil ikke ha dyr. 

Det er ganske utrolig å kalle meg stygg, ikke lidenskapelig og uten evne til å elske på grunnlag av en del av en setning. 

Om noen er "stygg" her så er det deg som kommer med slike personangrep. 

 

Det er DU som bragte ordene "ondskapsfull og ikke minst "ikke kapabel til menneskelig relasjon" på banen. Jeg syns det er stygge avtumpede meninger å komme med ja. 

Anonymkode: ff974...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet; dere som velger dyret - forteller dere dette til kjæresten? Hvis min type var klar for å erstatte meg med bikkja hvis jeg ble allergisk tror jeg at jeg ville likt å vite det slik at jeg kunne funnet meg en ny kjæreste.

Anonymkode: bd30e...3f3

Da jeg først leste tråden sa jeg til min kjære noe sånt som "lurer på hva jeg ville valgt. Kommer an på personligheten til dyret og hvilket forhold jeg har til det, sikkert". Men så tenkte jeg i 2 minutter og sa "nei, forresten jeg hadde valgt deg uansett"

Han har ikke sagt hva han hadde valgt :sno:

Anonymkode: 08c17...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg først leste tråden sa jeg til min kjære noe sånt som "lurer på hva jeg ville valgt. Kommer an på personligheten til dyret og hvilket forhold jeg har til det, sikkert". Men så tenkte jeg i 2 minutter og sa "nei, forresten jeg hadde valgt deg uansett"

Han har ikke sagt hva han hadde valgt :sno:

Anonymkode: 08c17...18e

Okei, jeg spurte kjæresten og han sa at det var nok mulig for han å ha et så nært forhold til et dyr at han ville valgt dyret lol. Men nå har han ikke kjæledyr da heldigvis :lillesky2:

Anonymkode: 08c17...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et dyr og det dyret har jeg ansvar for. 

Du kommer mest sannsynlig til å merke at jeg har et dyr når du møter meg, så hvis du er superallergisk så bør du la være å date meg.

Diskusjonen om hva og hvem som er mest verdt får du ta et annet sted. Her i huset betyr vi noe alle sammen, de tobente og firbente. 

Anonymkode: 525e6...416

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om kjæresten min hadde begynt å spørre meg om han betydde mer enn dyret, hadde vi neppe vært kompatible. De som ser viktigheten i slike spørsmål er uattraktive. Barnslig å sidestille ting på den måten

Anonymkode: 525e6...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt dyret da man fint kan velge særbo noen år. Hadde forventet innsats fra en mann i en slik situasjon også. 

Anonymkode: 84836...41d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.12.2016 den 21.50, Bergtatt skrev:

Hadde min partner sagt at hun hadde prioritert dyret sitt framfor meg hadde jeg dumpa henne. De som sier slikt elsker ikke sin partner.

Ikke få deg kjæreste hvis du elsker dyr høyere enn mennesker, de fortjener en som elsker dem. Du er særskilt egoistisk om du ikke informerer kjæresten din om dette. Om ikke h*n har samme innstilling. 

Det hadde ikke jeg, jeg hadde satt pris på hans utrolige kjærlighet for hundene våre.

Mannen min er fullstendig klar over at jeg elsker hundene våre like mye som han, og det er en av tingene han elsker med meg sier han. 

Ikke få deg hund om hunden er nederst på prioriterings lista! Den fortjener uendelig kjærlighet og omsorg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dyreeier og elsker å være dyreeier. Superallergikere bør date noen uten dyr.

Anonymkode: ece2c...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er DU som bragte ordene "ondskapsfull og ikke minst "ikke kapabel til menneskelig relasjon" på banen. Jeg syns det er stygge avtumpede meninger å komme med ja. 

Anonymkode: ff974...1bd

Du må utdype hvorfor du synes meningene er så "stygge". Foreløpig så er det du som er slem.

Jeg har ikke snakket om enkeltpersoner som "ikke kapabel til menneskelig relasjon" og "ondskapsfull". 

Hvis du føler mine innlegg er fornærmende eller angrep på din person må jeg si at det er de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FruRaeder skrev:

Nei, huff det vil jeg ikke tenke på engang. Jeg vet jeg ville valgt mannen over katten any day. Hunden derimot, nei det er min hund, jeg har forpliktet meg til den, oppdratt den, og hunden jeg har nå er den hunden, den jeg har funnet den spesielle kjemien med. (Vanskelig å forklare, men folk som har hatt flere hunder og virkelig er investert forstår) Jeg har vært veldig klar på det punktet ovenfor potensielle menn at jeg skal ha hund, og det må de enten leve med eller finne noen andre. Samtidig er han borte rundt 300 dager i året, så jeg har mer selskap i hunden. 

Du velger mannen over katten, men ikke over hunden? Er ikke katten verdt noe for deg? Stakkars pus.... 

Anonymkode: 05b74...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på hvor lenge vi hadde vært sammen. Jeg hadde ikke kasta ut hunden for en jeg hadde datet i noen uker eller måneder bare.

Anonymkode: 15886...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du velger mannen over katten, men ikke over hunden? Er ikke katten verdt noe for deg? Stakkars pus.... 

Anonymkode: 05b74...e7c

Trenger ikke å tenke det verste med en gang.  Mannfolket betyr da enormt mye for meg, og ville valgt han over alt bortsett fra hunden da kanskje. Nei jeg har ikke like mye tilknytning til katten, men hun får da like mye oppmerksomhet og kos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du velger mannen over katten, men ikke over hunden? Er ikke katten verdt noe for deg? Stakkars pus.... 

Anonymkode: 05b74...e7c

Katt er ikke det samme som hund. En katt kan fint få det bra med en ny eier, en hund er menneskets bestevenn og følgelsevenn. Det blir noe helt annet. 

Jeg hadde aldri i livet gitt fra meg en hund som er knyttet til meg, en katt derimot kunne jeg gitt til en ny eier. Det har ikke noe med verdier å gjøre, men tilknyttingen. Det er vondt for en hund å miste eierene sine om de er hardt knyttet, og vanskelig å komme over.

Se filmen hachico, og les om Hachikō. En mann fant en valp, som ikke hadde eier, de ble knyttet. Eieren til hunden døde, når hunden var ca rundt 2år, hunden ventet på sin eier resten av livet sitt, sikkert 9år, eieren kom aldri hjem igjen. Hunden ventet hver dag, samme tid da eieren skulle kommet hjem fra jobb, denne er kjent historie. 

Anonymkode: aacc9...b70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, FruRaeder skrev:

Trenger ikke å tenke det verste med en gang.  Mannfolket betyr da enormt mye for meg, og ville valgt han over alt bortsett fra hunden da kanskje. Nei jeg har ikke like mye tilknytning til katten, men hun får da like mye oppmerksomhet og kos. 

Skjønner deg godt! Tilknyttinga til katter er ikke det samme som man får til hunder. 

Anonymkode: aacc9...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og om kjæresten min hadde begynt å spørre meg om han betydde mer enn dyret, hadde vi neppe vært kompatible. De som ser viktigheten i slike spørsmål er uattraktive. Barnslig å sidestille ting på den måten

Anonymkode: 525e6...416

Er det ikke lov å ikke stille uviktige spørsmål i forholdet ditt? Er det lov å spørre deg om hva du vil ha til middag? Eller er det så uviktig at du sporenstraks hadde forlatt kjæresten din?

Anonymkode: 08c17...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg skjønner ikke denne diskusjonen som har oppstått hvor man skal måtte velge mellom en partner og kjæledyr. 

Hvorfor velge en partner som ikke vil ha hund/katt/fugl/fisk når man vil ha det selv? Om dyr er noe man vil ha og ikke er villig til å være uten, så blir man da ikke sammen med noen som ikke også vil det. Eller som ikke aksepterer det. 

Om en ny kjæreste er allergisk så vet vel vedkommende om det i utgangspunktet? Jeg hadde ikke gått videre med noen som ikke vil ha hund. Det gjør meg ikke til psykopat eller hva det nå var av diagnoser som ble slengt ut :fnise: 


At man holder hus og hjem ekstra rent på en måte som fungerer for en astmatiker gjør en heller ikke til en egoistisk og dårlig mor, selv om enkelte her mente det ;) Om ting ikke hadde fungert, og om det var allergier som lå til grunn for astmaen så hadde da virkelig situasjonen sett annerledes ut. 
Men det var for vanskelig for den o' store hysterikeren tidligere i tråden å forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde valgt å forlate mannen eller funnet en løsning. Aldri i livet om jeg hadde kvittet meg med kjæledyret, da hadde jeg nok skyldt på han og hatt i bakhodet at han var grunnen til at babyen min måtte bort. 

Jeg måtte en gang omplassere min egen hund, av personlige grunner så plis ikke drep meg, og jeg har siden levd med anger hver eneste dag siden. Jeg vil aldri gjør en så stor feil igjen. Hadde jeg kunne krevd tilbake hunden jeg omplasserte, hadde jeg gjort det raskere enn lysets hastighet. 

Jeg personlig føler en slags mangel i livet uten dyr, så det hadde bare ført til at jeg hadde fått dårligere livskvalitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg måtte velge mellom kjæresten og hans maurfarm, hadde jeg valgt maurfarmen :) . 

Anonymkode: ae05e...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kommer først, deretter mine søsken, så foreldrene mine. Videre er det bikkja, gullfisken og hybelkaninene. Så kommer dama. Er det noe å bråke om :sarkasme: 

 

Dere er tullete i hodet, så godt som hele gjengen. Trist. :tristbla: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venn fra utlandet på besøk her som etter 1 uke mente hun kunne se hvorfor nordmenn hadde skyhøy forekomst av depresjon og ulykkelighet. Etter å ha lest tråden tror jeg at jeg ser poenget hennes. Mange evner dessverre ikke medmenneskelige relasjoner, jeg takker høyere makter at jeg er omgitt av normalt oppegående venner og familie som ikke prioriterer maur over mann.

Anonymkode: 7d210...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...