Gå til innhold

Kjæresten/ektefellen eller kjæledyret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, Thyra skrev:

Ikke enig. Man kan elske noen høyt selv om man ikke er villig til å drepe dyret sitt for vedkommende. 

Tror nok dessuten der er mange som dumper kjæresten sin av mye dårligere grunner enn at de ikke vil kvitte seg med dyret sitt. Ikke minst om man skal tro mye av det man leser her inne. 

Trenger ikke å drepe dyret. 

Hvis folk dumper kjæresten for mindre elsker de ikke vedkommende. 

Helt greit for meg at noen elsker dyr mer enn mennesker,  men da må de være ærlige med sine kjærester. Noe jeg ikke får inntrykk av at de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bergtatt skrev:

Trenger ikke å drepe dyret. 

Hvis folk dumper kjæresten for mindre elsker de ikke vedkommende. 

Helt greit for meg at noen elsker dyr mer enn mennesker,  men da må de være ærlige med sine kjærester. Noe jeg ikke får inntrykk av at de er.

Det er ikke alltid man klarer å omplassere dyret. F. eks er det et veldig stort "overskudd" av katter. Noen dyr kan det være vanskeligere å finne nye hjem til pga de er gamle, er avhengige av dyre medisiner,  har separasjonsangst o. l. Så da er eneste mulighet avliving om man ikke kan ha dyret hjemme. 

Å ikke ville avlive dyret av hensyn til kjæresten betyr ikke nødvendigvis at man elsker dyr mer enn mennesker. Kanskje man elsker dem like mye? Kanskje man prioriterer dyret siden man hadde det først?  Eller fordi man ikke tar lett på ansvaret det er å ta til seg et dyr? 

Hva om noen elsker barnet sitt mer enn kjæresten?  Betyr det at man ikke elsker kjæresten? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Thyra skrev:

Det er ikke alltid man klarer å omplassere dyret. F. eks er det et veldig stort "overskudd" av katter. Noen dyr kan det være vanskeligere å finne nye hjem til pga de er gamle, er avhengige av dyre medisiner,  har separasjonsangst o. l. Så da er eneste mulighet avliving om man ikke kan ha dyret hjemme. 

Å ikke ville avlive dyret av hensyn til kjæresten betyr ikke nødvendigvis at man elsker dyr mer enn mennesker. Kanskje man elsker dem like mye? Kanskje man prioriterer dyret siden man hadde det først?  Eller fordi man ikke tar lett på ansvaret det er å ta til seg et dyr? 

Hva om noen elsker barnet sitt mer enn kjæresten?  Betyr det at man ikke elsker kjæresten? 

I en situasjon hvor en elsker dyr og mennesker er det selvfølgelig en vanskelig situasjon. 

Mitt innlegg var en reaksjon ikke på dem, men de som vil velge dyr framfor mennesker. Hvis en ikke er kapabel til å danne sterkere relasjoner til mennesker enn dyr så bør en finne en partner som også er slik.

Må være forferdelig å få vite at kjæresten som en elsker heller velger et dyr. Det er rett og slett ondskapsfullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som er triggered over at folk velger dyra først.

Uansett, jeg hadde valgt partner da å være uten han føles som om jeg har lagt igjen en del av meg selv hjemme. Han er den eneste som forstår meg så bra og som jeg alltid kan være åpen og ærlig med. Vi har det alltid morsomt sammen. Hadde vært trist å forlate dyra, men jeg tviler egentlig på at jeg finner en mann som han igjen noensinne.

Anonymkode: 08c17...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel nå. Om det er snakk om datingfasen så hadde det vært bort med mannen :P  Jeg informerer tidlig om at jeg mest sannsynlig alltid kommer til å ønske å ha dyr, og at jeg har dyr nå som jeg ikke kvitter meg med. Om noe skjer etter man har vært sammen i mange år som gjør at mannen ikke kan ha dyr lenger så vet jeg ikke helt. Mest sannsynlig hadde jeg "omplassert" pusene til mine foreldre som ikke bor så langt unna, og som jeg allerede har en avtale med om at de kan gi pusene et hjem om jeg av en eller annen grunn ikke kan ha pusene lenger.

Anonymkode: 2de1b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Bergtatt skrev:

Hvis folk dumper kjæresten for mindre elsker de ikke vedkommende. 

Ikke for å avspore tråden. Men her inne på Kvinneguiden har jeg ofte lest at folk ville dumpet kjæresten fordi de ikke fikk nok/riktig type sex,  fordi vedkommende har lagt på seg, ikke har nok ambisjoner osv. I MINE øyne er alt dette mye dårligere grunn enn å ikke ville kvitte seg med et høyt elsket dyr. Disse kan ihvertfall ikke elske kjæresten sin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Thyra skrev:

Ikke for å avspore tråden. Men her inne på Kvinneguiden har jeg ofte lest at folk ville dumpet kjæresten fordi de ikke fikk nok/riktig type sex,  fordi vedkommende har lagt på seg, ikke har nok ambisjoner osv. I MINE øyne er alt dette mye dårligere grunn enn å ikke ville kvitte seg med et høyt elsket dyr. Disse kan ihvertfall ikke elske kjæresten sin. 

Enig 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite allergisk selv, skjønner jeg. 

Å bo i hus med dyr man er allergisk mot, er stort sett helt jævlig, selv om dyret vaskes med Petal Cleanse, ikke får oppi møblene, aldri får være i samme etasje som man sover, og selv om man tar allergimedisiner (som jo har en del bivirkninger).

Jeg hadde gjort valget enkelt for deg, da jeg ikke kunne fortsatt et forhold til noen som satte dyret sitt høyere enn meg. 

Anonymkode: d30c0...d54

 

20 timer siden, Coolaid skrev:

Forpliktende og seriøst forhold = dyret må gå

Uforpliktende og useriøst forhold = ikke bo sammen, være sammen og ha det fint likevel

Dersom en kvinne hadde valgt hunden framfor meg så hadde ikke kvinnen vært noe særlig å samle på likevel. Thanks, doggie :P

 

Støtter dette fullt ut. Jeg er selv veldig veldig glad i dyr, men hadde kvittet meg med hva som helst av kjæledyr om jeg hadde en kjæreste som jeg var virkelig glad i og som var allergisk mot dyret ville flytte inn. En annen person som betyr mye for en, trumfer et kjæledyr uansett anyday! Hva om det gjaldt et lite barn med allergi? Kvitte seg med barnet fordi kjæledyret har vært med deg lengre?? Få perspektiv folkens! ;)

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HarryDotter skrev:

 

 

Støtter dette fullt ut. Jeg er selv veldig veldig glad i dyr, men hadde kvittet meg med hva som helst av kjæledyr om jeg hadde en kjæreste som jeg var virkelig glad i og som var allergisk mot dyret ville flytte inn. En annen person som betyr mye for en, trumfer et kjæledyr uansett anyday! Hva om det gjaldt et lite barn med allergi? Kvitte seg med barnet fordi kjæledyret har vært med deg lengre?? Få perspektiv folkens! ;)

Dette. 

Og folkens, skaff dere et akvarium eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/24/2016 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Lykke til med fengselslivet :)

Jeg hadde alltid valgt min mann og mine barn før kattene og hunden. Naoe annet er ikke et alternativ en gang. Kattene skal jeg tilbringe kanskje 6 år til med, og hunden rndt 5. '

Mannen skal jeg ha til jeg dør og barna skal jeg ta meg av så lenge jeg kan. 

Anonymkode: 8b47b...cb0

Ha! Lykke til med å komme ut i livet ☺.SELVFØLGELIG redder jeg mine dyr før fremmede mennesker.  Fengsel kan du fabulere om fra dødsriket liksom👍.Sånn om vi leker oss litt

Anonymkode: ff974...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HarryDotter skrev:

 

 

Støtter dette fullt ut. Jeg er selv veldig veldig glad i dyr, men hadde kvittet meg med hva som helst av kjæledyr om jeg hadde en kjæreste som jeg var virkelig glad i og som var allergisk mot dyret ville flytte inn. En annen person som betyr mye for en, trumfer et kjæledyr uansett anyday! Hva om det gjaldt et lite barn med allergi? Kvitte seg med barnet fordi kjæledyret har vært med deg lengre?? Få perspektiv folkens! ;)

B.S. et dyr er en FORPLIKTELSE man signer opp for idet man anskaffer seg det. Livet ut!  Kjæreste  er et valg, og mange er det ikke som bryter etter kort tid.

Dette er på trynet tråder uansett,  hvem f som har dyr  har så lite valgmuligheter mht partner at man ikke klarer å finne EN mann/kvinne som har samme syn på dyr? Dette er jo fundamentale ting i en datingsfase og sier mye om ens karakter. Har null tro på at en person PLUTSELIG blir dausjuk av et dyr.    

Anonymkode: ff974...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12/25/2016 den 14.22, Bergtatt skrev:

I en situasjon hvor en elsker dyr og mennesker er det selvfølgelig en vanskelig situasjon. 

Mitt innlegg var en reaksjon ikke på dem, men de som vil velge dyr framfor mennesker. Hvis en ikke er kapabel til å danne sterkere relasjoner til mennesker enn dyr så bør en finne en partner som også er slik.

Må være forferdelig å få vite at kjæresten som en elsker heller velger et dyr. Det er rett og slett ondskapsfullt.

Vet du, det  er ondskapsfullt har DU mener. Du skjønner tydeligvis ikke forpliktelsen og ansvaret man har HELE livet til et dyr. At du er så stygg og sier "ikke kapabel danne relasjoner til mennesker" vitner om en urolig lite lidenskapelig person. Som ikke aner noe om det å elske, hverken dyr eller mennesker.

 Jeg ser ofte folk som dumper og dreper dyr pga "ny kjærste ..". Fellestrekket er dyssosiale personlighets forstyrrelse. 

Anonymkode: ff974...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, det  er ondskapsfullt har DU mener. Du skjønner tydeligvis ikke forpliktelsen og ansvaret man har HELE livet til et dyr. At du er så stygg og sier "ikke kapabel danne relasjoner til mennesker" vitner om en urolig lite lidenskapelig person. Som ikke aner noe om det å elske, hverken dyr eller mennesker.

 Jeg ser ofte folk som dumper og dreper dyr pga "ny kjærste ..". Fellestrekket er dyssosiale personlighets forstyrrelse. 

Anonymkode: ff974...1bd

Tror du ikke har forstått mine innlegg... Har du lest alle sammen? Du må lese alle for å få hele konteksten.

Du slår om deg med påstander du ikke har grunnlag for å komme med.

Jeg er helt innforstått med de forpliktelser som følger med det å ha dyr, derfor kan jeg ikke og vil ikke ha dyr. 

Det er ganske utrolig å kalle meg stygg, ikke lidenskapelig og uten evne til å elske på grunnlag av en del av en setning. 

Om noen er "stygg" her så er det deg som kommer med slike personangrep. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.12.2016 den 22.21, *Helen* skrev:

Mange unge og uetablerte som har svart i denne tråden tror jeg. Om man er normalt skrudd sammen så velger man ikke et dyr foran det mennesket som skal stå deg nærmest her i verden, som du føler deg trygg og elsket sammen med, som er din klippe i livet, den som alltid er der i både tykt og tynt og som du elsker så høyt at du ikke kan se for deg et liv uten. 

Veldig enig i dette. Tråden lyser av umodne svar fra umodne mennesker. 

Anonymkode: 9524e...e9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

B.S. et dyr er en FORPLIKTELSE man signer opp for idet man anskaffer seg det. Livet ut!  Kjæreste  er et valg, og mange er det ikke som bryter etter kort tid.

Dette er på trynet tråder uansett,  hvem f som har dyr  har så lite valgmuligheter mht partner at man ikke klarer å finne EN mann/kvinne som har samme syn på dyr? Dette er jo fundamentale ting i en datingsfase og sier mye om ens karakter. Har null tro på at en person PLUTSELIG blir dausjuk av et dyr.    

Anonymkode: ff974...1bd

Jeg er 30 og har vært forelsket 1 gang. Er heller ikke attraktiv og bare blitt sjekket opp 2 ganger.

Anonymkode: 08c17...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff det vil jeg ikke tenke på engang. Jeg vet jeg ville valgt mannen over katten any day. Hunden derimot, nei det er min hund, jeg har forpliktet meg til den, oppdratt den, og hunden jeg har nå er den hunden, den jeg har funnet den spesielle kjemien med. (Vanskelig å forklare, men folk som har hatt flere hunder og virkelig er investert forstår) Jeg har vært veldig klar på det punktet ovenfor potensielle menn at jeg skal ha hund, og det må de enten leve med eller finne noen andre. Samtidig er han borte rundt 300 dager i året, så jeg har mer selskap i hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten foran dyret, lett.

Jeg er glad i dyrene altså, men ingenting kan erstatte det livet som jeg har med kjæresten min hvis det ble en enten/eller-situasjon. Alt fra praktisk hjelp og støtte i hverdagen til dype samtaler og det å ha noen å samarbeide med i utfordringer i livet er helt uerstattelig for meg. 

Det ville nok vært vanskelig å kvitte seg med dyret, men jeg hadde nok aldri angret. Dyr har jo en veldig kort forventet levetid i forhold til en mann (forutsatt at det ikke er snakk om en eldre mann) og det er veldig mange områder hvor dyret ikke ville klart å fylle en brøkdel av den tomheten som mannen hadde etterlatt seg. 

Av nysgjerrighet; dere som velger dyret - forteller dere dette til kjæresten? Hvis min type var klar for å erstatte meg med bikkja hvis jeg ble allergisk tror jeg at jeg ville likt å vite det slik at jeg kunne funnet meg en ny kjæreste.

Anonymkode: bd30e...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...