Gå til innhold

Kjæresten/ektefellen eller kjæledyret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som ekte kjærlighet til mannen i deres liv når dere heller velger dyret fremfor mannen.

Jeg har selv både hund og katt, men aldri i verden om de går foran barn og evt samboer hvis jeg skulle få det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egosentrisk og uempatisk! Du ser virkelig ikke det å anskaffe seg dyr er en FORPLIKTELSE, IKKE NOE MIDLERTIDIG!

DU har ansvaret livet ut, klarer du ikke det så aldri våg og kjøp dyr igjen.  "Mennesker går foran dyr" er så jækli B.S scenario.  

Men når du er inne på det, vit at om det begynner å brenne vil jeg uten å nøle redde mine dyr før jeg gjør noe ovenfor Dem som nabo.

Så altså, for å fortsette denne idioti tråden- jepp, dyr foran mennesker 😁. 

Anonymkode: ff974...1bd

Lykke til med fengselslivet :)

Jeg hadde alltid valgt min mann og mine barn før kattene og hunden. Naoe annet er ikke et alternativ en gang. Kattene skal jeg tilbringe kanskje 6 år til med, og hunden rndt 5. '

Mannen skal jeg ha til jeg dør og barna skal jeg ta meg av så lenge jeg kan. 

Anonymkode: 8b47b...cb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotetisk sett ville jeg valgt mannen. Men ofte kan man jo ha en midlertidig situasjon med allergimedisiner og minst mulig eksponering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selvførgelig dyret. For dyret er du der hele livet, for deg er dyret der bare en del av livet. 

Om han er allergisk så må han nok komme seg videre. Velge bort 6år gammel følgevenn framfor en kjæreste du har kjent 1år og vet aldri hva som vil skje.

Anonymkode: aacc9...b70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært din mann, som du hadde vært sammen med i mange år så hadde du valgt mannen. Men hallo, 1år?

Anonymkode: aacc9...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at det er mange unge som ikke er etablerte med mann og barn som svarer i tråden. Jeg er ganske sikker på at hadde dere hatt mann/samboer gjennom mange år og barn på skole/ i barnehage, hadde dere hatt helt andre svar. Ser av noen svar at det er mer etablerte folk med forpliktelser som har tatt seg tid til å svare at mann og barn hadde måttet gå foran dyr. Veldig betryggende å lese det. Hvis det ikke er noen medisiner som hjelper og helsepersonell gir bekjed om at huset må være fritt for dyr for at ungen, mannen eller kona kan fortsette å bo i samme hus, så må dessverre husdyret ut. Finnes ikke andre valg etter min mening hvis en  har noe som helst vett. Folk kan dø av astmaanfall og jeg ville ikke hatt det godt med meg selv hvis min avhengighet av dyr skulle vært den utløsende faktor for et dødsfall.

Anonymkode: 197b3...27f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får inntrykk av at det er mange unge som ikke er etablerte med mann og barn som svarer i tråden. Jeg er ganske sikker på at hadde dere hatt mann/samboer gjennom mange år og barn på skole/ i barnehage, hadde dere hatt helt andre svar. Ser av noen svar at det er mer etablerte folk med forpliktelser som har tatt seg tid til å svare at mann og barn hadde måttet gå foran dyr. Veldig betryggende å lese det. Hvis det ikke er noen medisiner som hjelper og helsepersonell gir bekjed om at huset må være fritt for dyr for at ungen, mannen eller kona kan fortsette å bo i samme hus, så må dessverre husdyret ut. Finnes ikke andre valg etter min mening hvis en  har noe som helst vett. Folk kan dø av astmaanfall og jeg ville ikke hatt det godt med meg selv hvis min avhengighet av dyr skulle vært den utløsende faktor for et dødsfall.

Anonymkode: 197b3...27f

Dette! 

Anonymkode: c6a0d...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med fengselslivet :)

 

Anonymkode: 8b47b...cb0

Slipper å jobbe, gratis mat og late seg hele dagen? Ja takk

Anonymkode: 08c17...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite allergisk selv, skjønner jeg. 

Å bo i hus med dyr man er allergisk mot, er stort sett helt jævlig, selv om dyret vaskes med Petal Cleanse, ikke får oppi møblene, aldri får være i samme etasje som man sover, og selv om man tar allergimedisiner (som jo har en del bivirkninger).

Jeg hadde gjort valget enkelt for deg, da jeg ikke kunne fortsatt et forhold til noen som satte dyret sitt høyere enn meg. 

Anonymkode: d30c0...d54

Jo, jeg er faktisk veldig allergisk selv, dog mot andre ting enn hund. Så jeg må ta allergimedisin hver dag. Går fint det. Kunne ikke drept et familiemedlem pga allergi, men skjønner det er vanskelig å sette seg inn i når man ikke har hund selv. 

Endret av Elefantenirommet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2016 den 15.02, Ruccula skrev:

Offf....det er et veldig vanskelig spørsmål.  Jeg og mannen har vært sammen i 8 år, vi er lykkelig gift. Samtidig elsker jeg hundene mine høyere enn himmelen. De er min store glede i livet! 

Jeg vet ikke rett og slett. Hadde forsøkt alt av medisiner. 

Selvsagt vet du.

Anonymkode: 29f12...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt vet du.

Anonymkode: 29f12...d24

Nei... Det blir på lik linje med, hvem hadde jeg valgt av min foreldre.. Mor eller far....

Svaret er, jeg vet ikke 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ruccula skrev:

Nei... Det blir på lik linje med, hvem hadde jeg valgt av min foreldre.. Mor eller far....

Svaret er, jeg vet ikke 

Hvor gamle er hundene? Hvis de er 5-6 år gamle har de vel kanskje rundt 8-10 år igjen å leve. I verste fall mindre.

Selvsagt vet du. Og om du ikke gjør det, så vet du den dagen du faktisk må velge.

Anonymkode: 29f12...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er hundene? Hvis de er 5-6 år gamle har de vel kanskje rundt 8-10 år igjen å leve. I verste fall mindre.

Selvsagt vet du. Og om du ikke gjør det, så vet du den dagen du faktisk må velge.

Anonymkode: 29f12...d24

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er hundene? Hvis de er 5-6 år gamle har de vel kanskje rundt 8-10 år igjen å leve. I verste fall mindre.

Selvsagt vet du. Og om du ikke gjør det, så vet du den dagen du faktisk må velge.

Anonymkode: 29f12...d24

Jeg synes du skal slutte å late som du vet hva jeg tenker og føler. Du vet ikke en dritt om hva jeg hadde valgt faktisk :)

Jeg sier igjen, jeg aner ikke hva jeg hadde valgt. Det jeg vet helt 100% er at hundene hadde gått over cs alle andre mennesker i denne verdenen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde min partner sagt at hun hadde prioritert dyret sitt framfor meg hadde jeg dumpa henne. De som sier slikt elsker ikke sin partner.

Ikke få deg kjæreste hvis du elsker dyr høyere enn mennesker, de fortjener en som elsker dem. Du er særskilt egoistisk om du ikke informerer kjæresten din om dette. Om ikke h*n har samme innstilling. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det vel også litt an på om det er mulig å få omplassert dyrene eller om de må avlives. Hadde jeg blitt sllergisk,  kunne jeg ihvertfall ikke levd med at dyrene skulle blitt avlivet pga meg...

Anonymkode: 3ad42...6a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 1.46, Alice123 skrev:

Jeg tror helt seriøst jeg hadde kvittet meg med mannen før hunden
.

Og det er fordi jeg ikke tror jeg hadde klart å fortsette forholdet med mannen som var grunnen til at jeg måttw gi bort hunden min.

Da antar jeg at du ikke ville blitt sur om du hadde blitt dumpet til fordel for en hund?

Anonymkode: 895c3...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde selvsagt kvittet meg med dyret om det var helt umulig å ha dyret..

Endret av Aamu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på om man har hatt dyret lenge og så møter en som er allergisk eller om din store kjærlighet over mange år plutselig blir allergisk. Og om dyret kan få et nytt godt hjem eller må avlives. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bergtatt skrev:

Hadde min partner sagt at hun hadde prioritert dyret sitt framfor meg hadde jeg dumpa henne. De som sier slikt elsker ikke sin partner.

Ikke få deg kjæreste hvis du elsker dyr høyere enn mennesker, de fortjener en som elsker dem. Du er særskilt egoistisk om du ikke informerer kjæresten din om dette. Om ikke h*n har samme innstilling. 

Ikke enig. Man kan elske noen høyt selv om man ikke er villig til å drepe dyret sitt for vedkommende. 

Tror nok dessuten der er mange som dumper kjæresten sin av mye dårligere grunner enn at de ikke vil kvitte seg med dyret sitt. Ikke minst om man skal tro mye av det man leser her inne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange unge og uetablerte som har svart i denne tråden tror jeg. Om man er normalt skrudd sammen så velger man ikke et dyr foran det mennesket som skal stå deg nærmest her i verden, som du føler deg trygg og elsket sammen med, som er din klippe i livet, den som alltid er der i både tykt og tynt og som du elsker så høyt at du ikke kan se for deg et liv uten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...