Gå til innhold

Kjæresten/ektefellen eller kjæledyret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjære ble forbannet i en slik diskusjon "ville du ha dumpet meg om jeg var allergisk"? 

Jeg: Ja.

Uansett hvor tung dag eller hvor trist jeg er, vil hunden alltid stå meg nær i all evighet --  all evighet mener jeg hundens levealder. 

Anonymkode: cf095...58b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett kjæresten på allergimedisin og behold begge. :)

Hvis kjæresten nekter, dump.

Ingen vits å avle videre på gener som ikke tåler hunder og katter uansett. :P

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mye an på dyret. Hadde det vært et dyr som lett kunne blitt omplassert, og levd lykkelig, så hadde det vært et greit alternativ. For forrige katten jeg hadde? Han var ikke mulig å omplassere, og jeg var siste stopp før avliving. Særbo hadde nok blitt det jeg hadde argumentert for. Hva jeg hadde valgt om kjæresten ikke var enig? Jeg vet faktisk ikke.

Anonymkode: 748c7...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 12.06, AnonymBruker skrev:

Når folk velger dyr foran mennesker lurer jeg på om de har hatt en dårlig oppvekst. Etter min mening må de være sterkt skadet i oppveksten av folk rundt seg og kun hatt dyr til å trøste seg med. Jeg har vokst opp med hunder, har hatt både hunder og katter i voksen alder og barna har hatt alle slags dyr i bur, både rotter, marsvin og mus, så jeg også er glad i og vandt til dyr. Mennesker skal alltid gå foran dyr når det er nødvendig. Alt annet er galskap!

Anonymkode: 197b3...27f

Når folk mener at alle meninger som ikke tilsvarer egne meninger er galskap lurer jeg på hva slags oppvekst de har hatt.

Anonymkode: 84836...41d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener særbo er løsningen - regner med at det da selvfølgelig er dere som tar med dere hunden og flytter ut av felles hjem og tar alle de ekstra utgiftene som kommer med to hjem og to husholdninger, og samtidig fortsetter å betale ned på det felles lånet på hjemmet dere planlegger å returnere til så snart dyret har tatt kvelden...? 

Anonymkode: 52a12...eb9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener særbo er løsningen - regner med at det da selvfølgelig er dere som tar med dere hunden og flytter ut av felles hjem og tar alle de ekstra utgiftene som kommer med to hjem og to husholdninger, og samtidig fortsetter å betale ned på det felles lånet på hjemmet dere planlegger å returnere til så snart dyret har tatt kvelden...? 

Anonymkode: 52a12...eb9

Nei. Sjansen for at jeg blir samboer før etter lang, lang tids forhold (om i det hele tatt) er minimal, men om uforutsette ting av denne sorten skjer, så er ikke det en utgift jeg hadde tatt alene. Om en partner ville valgt bort meg for å spare penger ved å finne en ny samboer, så er det opp til de.

Anonymkode: 748c7...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 1.43, AnonymBruker skrev:

La oss si at din kjære plutselig ble veldig allergisk mot kjæledyret ditt. Ville du gjort det slutt med ham/henne eller kvittet deg med dyret?

Jeg elsker kjæresten min, men hadde nok ikke kvittet meg med hunden min for ham. Hunden har vært min beste venn i seks år og kjæresten har jeg bare kjent i ett.

Anonymkode: 66d5e...086

 

På 23.12.2016 den 1.46, Alice123 skrev:

Jeg tror helt seriøst jeg hadde kvittet meg med mannen før hunden
.

Og det er fordi jeg ikke tror jeg hadde klart å fortsette forholdet med mannen som var grunnen til at jeg måttw gi bort hunden min.

Hva om det var deres barn? Hadde dere adoptert bort barnet deres, eller kvittet dere med hunden/kjæledyret?

Jeg har sett en del av disse trådene på KG, og mange sier ganske bastant at de ville valgt hunden sin. Til og med folk som på ramme alvor sier de hadde prioritert å redde hunden sin foran et barn i en brann, og dermed gjort seg skyldig i uaktsomt drap.

Vel, det er veldig lett å uttale seg om slike ting fordi det er veldig hypotetisk og det skjer veldig sjelden. Men tro meg, den dagen det faktisk skulle skje, vil man nok fort oppdage at saken er ganske annerledes, forutsatt at man er mentalt frisk.

Selvsagt hiver man ikke ut mannen sin eller kjæresten sin til fordel for et dyr. Selvsagt ofrer man ikke livet til et barn for å redde hunden sin i en brann. Selvsagt adopterer man ikke bort sitt eget barn for å beholde hunden sin. De som evt. gjør dette hører hjemme på psykiatrisk avdeling pga særdeles alvorlig personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 29f12...d24

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden skal jeg i alle fall aldri, aldri, ALDRI! skaffe meg kjæreste med kjæledyr. 

For noen gærne folk.

Anonymkode: cdcbc...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva om det var deres barn? Hadde dere adoptert bort barnet deres, eller kvittet dere med hunden/kjæledyret?

Jeg har sett en del av disse trådene på KG, og mange sier ganske bastant at de ville valgt hunden sin. Til og med folk som på ramme alvor sier de hadde prioritert å redde hunden sin foran et barn i en brann, og dermed gjort seg skyldig i uaktsomt drap.

Vel, det er veldig lett å uttale seg om slike ting fordi det er veldig hypotetisk og det skjer veldig sjelden. Men tro meg, den dagen det faktisk skulle skje, vil man nok fort oppdage at saken er ganske annerledes, forutsatt at man er mentalt frisk.

Selvsagt hiver man ikke ut mannen sin eller kjæresten sin til fordel for et dyr. Selvsagt ofrer man ikke livet til et barn for å redde hunden sin i en brann. Selvsagt adopterer man ikke bort sitt eget barn for å beholde hunden sin. De som evt. gjør dette hører hjemme på psykiatrisk avdeling pga særdeles alvorlig personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 29f12...d24

Jeg har ikke barn og må da svare ut i fra det. Hadde jeg hatt barn hadde jeg selvfølgelig prioritert barnet.

Herregud så mange konstruerte situasjoner folk greier å bli provosert av.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offf....det er et veldig vanskelig spørsmål.  Jeg og mannen har vært sammen i 8 år, vi er lykkelig gift. Samtidig elsker jeg hundene mine høyere enn himmelen. De er min store glede i livet! 

Jeg vet ikke rett og slett. Hadde forsøkt alt av medisiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne tråden skal jeg i alle fall aldri, aldri, ALDRI! skaffe meg kjæreste med kjæledyr. 

For noen gærne folk.

Anonymkode: cdcbc...6c0

Det er bra, vi vil ikke ha deg heller. God jul! 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke avlivd dyrene mine dersom mannen eller barnet mitt ble allergisk, og med voksne blandingskatter er det ofte eneste alternativ. det finnes utrolig mange valg mellom "enten dyr eller mann/barn". for vår del kunne feks. kattene bodd i underetasjen (gjesterom, vaskerom, etc) der mannen uansett ikke MÅ gå, og jeg kunne tatt all jobben og kosen med dyrene alene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
På Friday, December 23, 2016 den 2.07, Gud skrev:

Jeg har ikke dyr, men et par sko jeg er veldig glad i. Jeg hadde nok valgt skoene over kjæresten, så jeg skjønner godt de som ville valgt kjæledyret.

Seriøst? Eller troller du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener særbo er løsningen - regner med at det da selvfølgelig er dere som tar med dere hunden og flytter ut av felles hjem og tar alle de ekstra utgiftene som kommer med to hjem og to husholdninger, og samtidig fortsetter å betale ned på det felles lånet på hjemmet dere planlegger å returnere til så snart dyret har tatt kvelden...? 

Anonymkode: 52a12...eb9

Huset vårt er nedbetalt, hadde ikke vært noe problem for meg å leie en leilighet, så kan han dekke for huset. Blir ca samme kostnaden på hver.

Anonymkode: c8459...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, HarryDotter skrev:

Seriøst? Eller troller du?

Selvfølgelig helt useriøst, akkurat som det ville vært om det var et dyr i stedet for et par sko...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville helt klart valgt de to hundene mine. De var her lenge før mannen, og hvis ikke han var interessert i å bruke medisiner og andre tiltak, så hadde det vært bye bye.

Samme med at jeg kunne ALDRI blitt sammen med en fyr som ikke aksepterte hundene mine. Som sagt de var her først, og jeg forpliktet meg til å ta vare på de livet ut, da jeg fikk de. Synes at det er fælt å se på f,eks på finn.no hvor ekstremt mange som omplasserer dyrene sine når det plutselig ikke passer så godt å ha dyr allikevel. Alt for mange som ikke tenker gjennom det å få dyr i det lange løp.

Anonymkode: 82c26...05c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 10.34, Elefantenirommet skrev:

Jeg hadde sett det å gi mannen allergitabletter som eneste løsning. Hadde ikke klart å kvitte meg med noen av dem. 

Lite allergisk selv, skjønner jeg. 

Å bo i hus med dyr man er allergisk mot, er stort sett helt jævlig, selv om dyret vaskes med Petal Cleanse, ikke får oppi møblene, aldri får være i samme etasje som man sover, og selv om man tar allergimedisiner (som jo har en del bivirkninger).

Jeg hadde gjort valget enkelt for deg, da jeg ikke kunne fortsatt et forhold til noen som satte dyret sitt høyere enn meg. 

Anonymkode: d30c0...d54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forpliktende og seriøst forhold = dyret må gå

Uforpliktende og useriøst forhold = ikke bo sammen, være sammen og ha det fint likevel

Dersom en kvinne hadde valgt hunden framfor meg så hadde ikke kvinnen vært noe særlig å samle på likevel. Thanks, doggie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/23/2016 den 3.06, AnonymBruker skrev:

Når folk velger dyr foran mennesker lurer jeg på om de har hatt en dårlig oppvekst. Etter min mening må de være sterkt skadet i oppveksten av folk rundt seg og kun hatt dyr til å trøste seg med. Jeg har vokst opp med hunder, har hatt både hunder og katter i voksen alder og barna har hatt alle slags dyr i bur, både rotter, marsvin og mus, så jeg også er glad i og vandt til dyr. Mennesker skal alltid gå foran dyr når det er nødvendig. Alt annet er galskap!

Anonymkode: 197b3...27f

Egosentrisk og uempatisk! Du ser virkelig ikke det å anskaffe seg dyr er en FORPLIKTELSE, IKKE NOE MIDLERTIDIG!

DU har ansvaret livet ut, klarer du ikke det så aldri våg og kjøp dyr igjen.  "Mennesker går foran dyr" er så jækli B.S scenario.  

Men når du er inne på det, vit at om det begynner å brenne vil jeg uten å nøle redde mine dyr før jeg gjør noe ovenfor Dem som nabo.

Så altså, for å fortsette denne idioti tråden- jepp, dyr foran mennesker 😁. 

Anonymkode: ff974...1bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...