Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Andre som tror hun hadde belært folk om viktigheten av å eie fremfor å leie om de hadde hatt råd? Akkurat som hun rakket ned på overvektige når hun selv gikk ned i vekt?

Hun skrev også at det var viktigere for henne at de eide bilen enn leiligheten. Det er jo helt ulogisk iom at en bil uansett taper verdi så det er ikke nødvendigvis sååå lukrativt å eie siden man uansett kaster pengene ut av vinduet for hver km som går. I tillegg er det mye lettere å finne ny leiebil enn bolig om man ikke lenger får lov til å leie (som da huseier kan styre). Da må alt pakkes og flyttes igjen.

At hun gidder å styre så mye med interiør når det uansett ikke er hennes...

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, uranus skrev:

Andre som tror hun hadde belært folk om viktigheten av å eie fremfor å leie om de hadde hatt råd? Akkurat som hun rakket ned på overvektige når hun selv gikk ned i vekt?

Hun skrev også at det var viktigere for henne at de eide bilen enn leiligheten. Det er jo helt ulogisk iom at en bil uansett taper verdi så det er ikke nødvendigvis sååå lukrativt å eie siden man uansett kaster pengene ut av vinduet for hver km som går. I tillegg er det mye lettere å finne ny leiebil enn bolig om man ikke lenger får lov til å leie (som da huseier kan styre). Da må alt pakkes og flyttes igjen.

På tide å legge den ballen dø snart eller?🙄

• Liker 19
Skrevet
11 timer siden, Orly skrev:

Joda man kan fint spise for lite selv om man er overvektig. 

Flott for deg ar du klarte det ,det er ikke alle det hjelper å spisemindre for.

Selvfølgelig kan man spise for lite og samtidig være overvektig - en periode. Men vi har ekstremt godt belegg i forskningen for å kunne påstå at mer mat enn dagsbehovet = gå opp i vekt, lite eller mindre mat enn dagsbehovet = gå ned vekt. I tillegg, å påstå at man i lengre perioder spiser "altfor lite" (sitat kvinnens blogg) og i neste vending si at man må gå opp en størrelse i shorts (når man handler fra samme butikken)... Her skurrer det. 

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, uranus skrev:

Er det rart at hun ønsker å gjøre det koselig i hjemmet? Kjøper man ikke interiør selv om man leier? De har malt en vegg, så sånn sett så er vell alt "styret" at hun har dekorert det slik at hun synes det er koselig. Å det er rart?! Virkelig!? 

• Liker 18
Skrevet

@Orly så vidt meg bekjent går ikke HD på medisiner eller har diagnoser som fører til vektøkning. Ergo handler det om inntak og uttak. Man blir / er overvektig fordi man spiser flere kcal enn man forbrenner.

så jo, spiser man mindre går man ned i vekt.

• Liker 10
Skrevet

Av hva jeg har sett av bilder av henne fra tidligere, så var hun jo ikke i nærheten av 140kg. Så hun må jo på kort tid ha lagt på seg ganske mye, for å så gå ned ganske mye, og nå igjen gå opp veldig mye. Hva vil dette gjøre med forbrenningen? Vil det være vanskeligere for henne å gå ned i vekt igjen nå som hun har variert så mye i vekt de siste årene?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Prinsesse788 skrev:

@Orly så vidt meg bekjent går ikke HD på medisiner eller har diagnoser som fører til vektøkning. Ergo handler det om inntak og uttak. Man blir / er overvektig fordi man spiser flere kcal enn man forbrenner.

så jo, spiser man mindre går man ned i vekt.

Nei alle gjør ikke det 

Man kan faktisk spise for lite også 

• Liker 4
Skrevet

Du leser hva du selv skriver eller? :-)

Jeg er en person som ligger i lavere sjiktet av forbrenning ergo må jeg spise mindre.

Klart kroppen går i forsvarsmodus, den er laget til å spare på matlageret. Allikevel er det umulig å ikke gå ned i vekt ved lavere kcal inntak enn uttak over tid. Se feks på folk som strander på en øde øy eller Farmen/Robinsondeltagere... De går ikke ned i vekt på 14 dager, men etter en måned med underinntak går selv de tjukkeste og tynneste ned i vekt.

Jeg er så lei av folk (spesielt de som er overvektige selv) skal si at man blir/er overvektig fordi man har lav forbrenning. Da må man spise mindre enn den lave forbrenningen da!

• Liker 20
Skrevet (endret)
37 minutter siden, Orly skrev:

Nei alle gjør ikke det 

Man kan faktisk spise for lite også 

Man kan faktisk ikke konsekvent spise for lite og samtidig gå opp i vekt. Det er helt umulig. Såkalte "kostholdseksperter" er ikke helt enig om dette med store variasjoner i forbrenning og at dersom man spiser lite så går forbrenningen drastisk ned, men uansett stopper ikke forbrenningen opp. Mest sannsynlig endres den ikke i det hele tatt. Mengden muskelmasse har derimot en del å si.

Nå skal ikke jeg spekulere i høyde eller vekt her, men jeg ser for meg at hun kan ha en BMR på ca 2000 kalorier. Det vil si at med normal hverdagsaktivitet og ingen trening trenger hun ca 2500 kalorier for å holde vekten. Dersom forbrenningen hennes går ned pga lite mat så kan vi jo overdrive skikkelig og si at hun da har en BMR på 1700 kalorier. Dersom hun ikke trener, men er ganske stillesittende vil hun fremdeles måtte spise over 2000 kalorier per dag for å holde vekten. 

Disse tallene er nok lavere en realiteten, og forbrenningen kan faktisk ikke variere så veldig mye (om det kan det i det hele tatt). Hun må spise ekstremt lite i en lengre periode for at kroppen skal klare å tilpasse seg et lavere forbrenningnivå, men uansett er det snakk om lite forskjell. "Sparebluss" er noe som er skapt av slankeindustrien som en unnskyldning på "uforklarlig" mangel på vektnedgang.

Helene har gått ned i vekt før, og vet derfor hva hun må ligge på for å gå ned i vekt. Problemet med korte perioder hvor man spiser mindre er ofte at man overkompenserer - dermed står vekta stille (eller går opp). 

Man får ikke mer bensin i bilen selv om man kjører sakte, og man går ikke opp i vekt av å spise for lite.

Endret av perplexed
Rettet opp i ekstremt mange skrivefeil
  • Liker 19
Skrevet

Dette med å spise for lite tror jeg er en sånn mistforstått holdning mange av oss har. Vi spiser for lite, men det vi får i oss for lite av er næring ikke kalorier. Når man så begynner på en slankekur så føler man at man ikke gjør annet enn å spise, fordi man spiser bra mat og får i seg nok næring (noe som gjør at man ikke er sulten, en sjokolade er svært mange kalorier, men holder deg ikke mett lenge og gir deg svært lite nyttig næring).

Tilbake til bloggen; Jeg tenker det er kjekt at hun deler at det er helt fint å leie. Og jeg skal innrømme at det er den ene gangen jeg forstår at hun har litt såre tær. Det er jo i Norge en sær holdning til dette med at du ikke er voksen før du har et stort boliglån. Og vi har noe som muligens kan vise seg å være en overdreven tro på at eiendom alltid vil være en bra investering.

• Liker 12
Skrevet

Avsporing men tilsvar: Eiendom du selv skal bo og leve i, er alltid en god "investering". Det gir stabilitet, trygghet og lavere utgifter på sikt.

Det betyr ikke at man skal eller kan syntes dårligere om de som ønsker å leie fremfor å eie.

sorry😋

• Liker 3
Skrevet

"Spiser for lite" sier ingenting om "drikker for mye". 

Hun snappet i hvert fall pizza fra flyttehelgen, og et par stykker fra den, så er vel grensen "spise lite" nådd. 

• Liker 4
Skrevet

Til hennes forsvar så er den shortsen liten I størrelsen så jeg forstår godt at hun måtte opp en str.

• Liker 2
Skrevet

Størrelser er noe forbanna tull:pinar:

Jeg varierer avhengig av butikk og merke i alt fra 38-44 i bukse, når det kommer til tommer er det enklere heldigvis! En tomme er en tomme som regel hvertfall;)

• Liker 4
Gjest Sisti
Skrevet
2 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Avsporing men tilsvar: Eiendom du selv skal bo og leve i, er alltid en god "investering". Det gir stabilitet, trygghet og lavere utgifter på sikt.

Nei, ikke alltid. Eiendom som faller i verdi, eller en kort tidshorisont (kanskje man vurderer å flytte til ny plass eller noe) kan gjøre det til en dårlig investering. Å kjøpe bolig er IKKE alltid økonomisk lurt. Nordmenn er bare ufattelig naive på det punktet der, fordi vi har surfet på en prisstigningsbølge over lengre tid. Men det finnes mange som brenner seg på det der. 

Skrevet (endret)

Men da er du i en situasjon hvor kjøp ikke nødvendigvis lønner seg, om du har tenkt å selge innen 3 år.

Endret av Prinsesse788
Skrevet (endret)

Jeg varierer MYE i klesstørrelse i samme butikk, så at hun må opp eller ned en størrelse er ikke unormalt. Eksempelvis måtte jeg opp en størrelse i bukse på vero moda fra vanlige jeans til svarte bukser selv om det var i samme modell fordi svarte bukser ofte er mindre. Eller hva med Cubus, jeg må opp TO størrelser i bikinitruse fremfor en annen bikinitruse. Det er NORMALT. 

Endret av Silje92
Skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet

Veldig positivt at hun har et innlegg om dumping av katt og oppfordrer til å støtte Lucas organisasjonen! 

• Liker 22
Skrevet

Blir fascinert av å lese kommentarfelt på insta. Dama takler virkelig ingen form for "kritikk". Ber folk svare på hvilket antrekk de liker best🙄 Det beltet gjør henne bare større, men uansett skal hun svare imot. 

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...