Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hummel34

Det "vanskeligste" med hele bloggen er hennes ambivalsens syns jeg. Fantastisk å elske seg selv, godta at man ikke er perfekt, elske alt fra cellulitter til valker, stå for den man er. Men alt faller i grus når annenhver dag kommer innlegg: "gir opp", "sliter med motivasjonen", "får ikke til de endringer jeg ønsker" osv. For meg knuser de utsagnene tanken om at selvtilliten er på topp og at hun elsker seg selv slik hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Tuesday, June 27, 2017 den 9.29, suckers skrev:

Jeg kjøper ikke at ikke alle ønsker å eie. Selvfølgelig gjør de det. Hvem liker å kaste tusenlappene ut av vinduet:balltre: 

Man kaster ikke tusenlapper ut av vinduet når man betaler for å ha et sted å bo :frkk: 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger ofte ut bilde av disse sykkelshortsene mot gnissing, og skriver "ikke annonnse , bare en anbefaling". Men er det noen gang ikke annonse/reklame når hun faktisk selv jobber i butikken hun skriver buksene kommer fra? Jeg synes det er litt på kanten..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hectine skrev:

Hun legger ofte ut bilde av disse sykkelshortsene mot gnissing, og skriver "ikke annonnse , bare en anbefaling". Men er det noen gang ikke annonse/reklame når hun faktisk selv jobber i butikken hun skriver buksene kommer fra? Jeg synes det er litt på kanten..

Hva skal hun skrive da? Ikke sponsa annonse? gratis annonse? Anbefaling som ikke er sponsa? Det er et produkt hun liker, som hun har kjøpt selv, altså ikke annonse men en anbefaling fra henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men butikken tjener i form av omtale, uansett om hun har kjøpt eller fått. Hennes arbeidsgiver tjener på denne frontingen som konsekvent aldri merkes som reklame. 

Synd Forbrukerrådet kun er ute etter CBE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra forbrukerombudet:

"Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det."

Så fordelen hun og butikken hun jobber i får når hun legger ut dette er at det kanskje gir flere salg som igjen gir en arbeidsplass...?  Men hun får ikke betalt for det og hun får ikke andre fordeler ved å gjøre det. En evt ansatt rabatt får hun jo enten hun legger det ut eller ikke....

Mange ting å klage på, men dette synes jeg er på kanten til hva som bare er å overdrive.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var absolutt ikke min hensikt å være så bastant, men jeg mener jo at å reklame for sin egen arbeidsplass er å fremme en næringsdrivendes salg av produktene hun kjøper og viser frem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Prinsesse788 skrev:

Var absolutt ikke min hensikt å være så bastant, men jeg mener jo at å reklame for sin egen arbeidsplass er å fremme en næringsdrivendes salg av produktene hun kjøper og viser frem.

Joda ikke uenig.  Var bare spent på hvordan merking. :P Mener AB hadde merka noe på snap en gang med "gratis annonse" husker jeg synes det var så harry, men det er kanskje riktig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Perle skrev:

Noen som vet hva hun gjort med ankelen sin?

Er begge anklene ☺️ er nok overvekten som spiller inn her. Og i tillegg blei kjolen hennes ødelagt. Kanskje hun skulle tatt helsa på alvor snart 🤔 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosasko skrev:

Er begge anklene ☺️ er nok overvekten som spiller inn her. Og i tillegg blei kjolen hennes ødelagt. Kanskje hun skulle tatt helsa på alvor snart 🤔 

Trodde nesten hun hadde tråkket over eller noe. Det så ikke godt ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosasko skrev:

Er begge anklene ☺️ er nok overvekten som spiller inn her. Og i tillegg blei kjolen hennes ødelagt. Kanskje hun skulle tatt helsa på alvor snart 🤔 

Hovne ankler kan man få selv om man ikke er overvektig... Har selv enkelte kvelder der jeg har skikkelig hovne ankler, og jeg er på nedre bmi på normalvektskalaen. Har man en jobb der man går og står mye så er det fort gjort å få hovne ankler. Særlig hvis det også er varmt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

På instagram har hun et innlegg om disse sykkelshortsene hun bruker for å unngå gnagsår mens låra gnisser. Hun skriver at det ikke er betalt reklame eller annonse, kun en "varm anbefaling". På bloggen  (link til innlegg) der i mot har hun et eget innlegg tilegnet samme shortsen - samme bilde som på instagram til og med - med tekst om reklameinnhold øverst i innlegget, og link til hvor man får kjøpt shortsen. Jeg er ikke helt inne på dette med merking men dette skurrer veldig for meg? :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Galaxy X skrev:

På instagram har hun et innlegg om disse sykkelshortsene hun bruker for å unngå gnagsår mens låra gnisser. Hun skriver at det ikke er betalt reklame eller annonse, kun en "varm anbefaling". På bloggen  (link til innlegg) der i mot har hun et eget innlegg tilegnet samme shortsen - samme bilde som på instagram til og med - med tekst om reklameinnhold øverst i innlegget, og link til hvor man får kjøpt shortsen. Jeg er ikke helt inne på dette med merking men dette skurrer veldig for meg? :sprettoy:

"Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det."

Hun får ikke betalt eller sponsa produktet, men blir jo litt komplisert når hun jobber for det hun anbefaler. Merker hun blir det feil å gjør hun det ikke er det feil....:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X
49 minutter siden, arnoyb skrev:

"Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det."

Hun får ikke betalt eller sponsa produktet, men blir jo litt komplisert når hun jobber for det hun anbefaler. Merker hun blir det feil å gjør hun det ikke er det feil....:bond:

Men på bloggen skriver hun jo at det er et reklameinnlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Galaxy X skrev:

Men på bloggen skriver hun jo at det er et reklameinnlegg?

Hun skriver jo at hun ikke får d sponsa, men d er jo reklame på et vis. Bedre å merke om man er i tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.6.2017 den 23.57, tunaen skrev:

Man kaster ikke tusenlapper ut av vinduet når man betaler for å ha et sted å bo :frkk: 

Selvfølgelig gjør man det. Du betaler mange tusen på noe som ikke er ditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor HD og mannen har så dårlig råd? Utfra siste innlegg ser det ut som om de måtte avlyse Sydenturen for å ha råd til ny(brukt)bil. To voksne som har vært i jobb i mange år, Helene jobber jo flere dager dobbelt opp og har blogg i tillegg. Hadde de studert i 6 år så hadde man skjønt det tok litt tid men de er jo rundt 30 og har jobbet over 10 år og har ikke råd til egenkapital på en leilighet i Fredrikstad? Altså, Fredrikstad er jo ikke verdens midtpunkt liksom. De har også billig og liten bil + handler mat i Sverige. Ikke skjønner jeg dette her. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, suckers skrev:

Selvfølgelig gjør man det. Du betaler mange tusen på noe som ikke er ditt.

Det er ditt under perioden du betaler leie. Man betaler for et tak over hodet, et hjem. Midlertidig eller ei :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, uranus skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor HD og mannen har så dårlig råd? Utfra siste innlegg ser det ut som om de måtte avlyse Sydenturen for å ha råd til ny(brukt)bil. To voksne som har vært i jobb i mange år, Helene jobber jo flere dager dobbelt opp og har blogg i tillegg. Hadde de studert i 6 år så hadde man skjønt det tok litt tid men de er jo rundt 30 og har jobbet over 10 år og har ikke råd til egenkapital på en leilighet i Fredrikstad? Altså, Fredrikstad er jo ikke verdens midtpunkt liksom. De har også billig og liten bil + handler mat i Sverige. Ikke skjønner jeg dette her. 

De har jo sagt de har kredittkortgjeld de betalet ned på. Gjorde ivertfall.  Og man ser jo at penger går mye på vipper, negler, hår, treningstøy, dyrt matinnkjøp (energidrikke og barer osv). Penger andre velger å hive på bsu :) Personlig prioritering.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...