Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette med økonomi bekrefter vel bare at Helene Drage er dronningen av dårlige valg. 

Dårlige økonomiske valg har gitt henne forbruksgjeld, dårlige matvalg har gjort henne overvektig, og mtp utdanning og jobb, så har hun vel også tatt noen dårlige valg. 

Få gjør alt helt rett, men for de som bommer på flere av de store valgene i livet (utdanning, jobb, økonomi og partner), så kan livet bli veldig vanskelig. 

Jeg har lenge reagert på de økonomiske valgene hennes. Det virker som at hun kjøper mye unødvendig, samtidig som at inntekten ikke er all verden. Selv om mye er billig i Sverige, så er det fortsatt ikke gratis. Og mye av det som er billig i Sverige, er totalt unødvendige ting (bl.a. alt proteinproduktene hennes, og styrkedrikkene..).  Sponsen hennes tror jeg også går mest på produkter, og ikke penger. 

Diskusjonen rundt leie vs eie vil jeg ikke slenge meg på. Men jeg tror det er fornuftig for Drageparet å leie fremfor å eie en stund til. De har utfordringer i forholdet, økonomien og de flyttet vel til Fredrikstad for å se om de likte seg der? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Marthe75 skrev:

Dette med økonomi bekrefter vel bare at Helene Drage er dronningen av dårlige valg. 

Dårlige økonomiske valg har gitt henne forbruksgjeld, dårlige matvalg har gjort henne overvektig, og mtp utdanning og jobb, så har hun vel også tatt noen dårlige valg. 

Få gjør alt helt rett, men for de som bommer på flere av de store valgene i livet (utdanning, jobb, økonomi og partner), så kan livet bli veldig vanskelig.

Selv om du ikke hadde valg å nedprioritere å spare, eller ta "lavlønnet" utdanning, så betyr ikke det at det er dårlige valg av Drage. Lykke for mange kommer fremfor nullene på kontoen. Ingen her kan si noe om hva hennes forbruk på ytre skjønnhet eller utdanning gjør for henne på et personlig plan fremfor å hatt råd til å kjøpe en leilighet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
52 minutter siden, Marthe75 skrev:

Dette med økonomi bekrefter vel bare at Helene Drage er dronningen av dårlige valg. 

Dårlige økonomiske valg har gitt henne forbruksgjeld, dårlige matvalg har gjort henne overvektig, og mtp utdanning og jobb, så har hun vel også tatt noen dårlige valg. 

Få gjør alt helt rett, men for de som bommer på flere av de store valgene i livet (utdanning, jobb, økonomi og partner), så kan livet bli veldig vanskelig. 

Jeg har lenge reagert på de økonomiske valgene hennes. Det virker som at hun kjøper mye unødvendig, samtidig som at inntekten ikke er all verden. Selv om mye er billig i Sverige, så er det fortsatt ikke gratis. Og mye av det som er billig i Sverige, er totalt unødvendige ting (bl.a. alt proteinproduktene hennes, og styrkedrikkene..).  Sponsen hennes tror jeg også går mest på produkter, og ikke penger. 

Diskusjonen rundt leie vs eie vil jeg ikke slenge meg på. Men jeg tror det er fornuftig for Drageparet å leie fremfor å eie en stund til. De har utfordringer i forholdet, økonomien og de flyttet vel til Fredrikstad for å se om de likte seg der? 

Hun er oppvokst der, i Gressvik altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Er det slik at folk som jobber i butikk kan bruke klærne der for en dag? Eller kjøper de dem til redusert pris for å fronte butikkens klær? Kjenner veldig at jeg ikke har lyst til å kjøpe halvbrukte klær. Ser Helene prøver mye i butikken og de shortsene hun presser på seg har ikke jeg lyst til å kjøpe etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beatbox skrev:

Hun er oppvokst der, i Gressvik altså.

Og hva er det egentlig i drikkevannet i det området av fylket, de fostrer jammen meg opp mye spesielle bloggere..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hummel34 skrev:

Er det slik at folk som jobber i butikk kan bruke klærne der for en dag? Eller kjøper de dem til redusert pris for å fronte butikkens klær? Kjenner veldig at jeg ikke har lyst til å kjøpe halvbrukte klær. Ser Helene prøver mye i butikken og de shortsene hun presser på seg har ikke jeg lyst til å kjøpe etterpå. 

Du vet at det på en måte er det folk gjør før de kjøper klær? Prøver dem liksom? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummel34
Akkurat nå, neiognei skrev:

Du vet at det på en måte er det folk gjør før de kjøper klær? Prøver dem liksom? 

Selvfølgelig - men det jeg spurte om var om de brukte de for en dag, som reklame. Eller om de må kjøpe de. Forskjell på å prøve, eller bruke for noen timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hummel34 skrev:

Selvfølgelig - men det jeg spurte om var om de brukte de for en dag, som reklame. Eller om de må kjøpe de. Forskjell på å prøve, eller bruke for noen timer. 

Da jeg jobba hos Zizzi fikk vi selvfølgelig ikke bruke klærne utn å kjøpe dem. Regner med det er slik hos alle klesbutikker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, arnoyb skrev:

Da jeg jobba hos Zizzi fikk vi selvfølgelig ikke bruke klærne utn å kjøpe dem. Regner med det er slik hos alle klesbutikker.

Jeg kjenner til butikker som påkrevde ansatte å bruke klærne og henge tilbake igjen. I dette tilfellet gjalt det unge jenter som ikke hadde råd til å hele tiden kjøpe nyheter å fronte. 

Men jeg tror ikke det egentlig er OK. Eller grenseland jaffal. Usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Å eie fremfor å leie handler om å tenke langsiktig. Fordelen ved å eie kommer ikke nå, men et stykke frem i tid. Tar du opp et lån med nedbetaling over 20 år vil du være gjeldfri og få lave boutgifter når du blir eldre. I motsetning til de som leier, som alltid vil ha høye bokostnader. Gitt problemet med eldrebølgen og de endringene som vil komme når det gjelder pensjon så er det viktig å ta høyde for det. 

Men det ER problematisk slik det har blitt nå. Det å leie er ikke billig, og det er vanskelig å greie å spare opp egenkapital til kjøp samtidig som du betaler høy leie. Så da er du på et vis fanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, uranus skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor HD og mannen har så dårlig råd? Utfra siste innlegg ser det ut som om de måtte avlyse Sydenturen for å ha råd til ny(brukt)bil. To voksne som har vært i jobb i mange år, Helene jobber jo flere dager dobbelt opp og har blogg i tillegg. Hadde de studert i 6 år så hadde man skjønt det tok litt tid men de er jo rundt 30 og har jobbet over 10 år og har ikke råd til egenkapital på en leilighet i Fredrikstad? Altså, Fredrikstad er jo ikke verdens midtpunkt liksom. De har også billig og liten bil + handler mat i Sverige. Ikke skjønner jeg dette her. 

Unnskyld, men hvorfor har du noe med hennes økonomi?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
På 2.7.2017 den 9.43, uranus skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor HD og mannen har så dårlig råd? Utfra siste innlegg ser det ut som om de måtte avlyse Sydenturen for å ha råd til ny(brukt)bil. To voksne som har vært i jobb i mange år, Helene jobber jo flere dager dobbelt opp og har blogg i tillegg. Hadde de studert i 6 år så hadde man skjønt det tok litt tid men de er jo rundt 30 og har jobbet over 10 år og har ikke råd til egenkapital på en leilighet i Fredrikstad? Altså, Fredrikstad er jo ikke verdens midtpunkt liksom. De har også billig og liten bil + handler mat i Sverige. Ikke skjønner jeg dette her. 

Kvinneguiden:

Hvorfor har ikke Helene bedre økonomisk styring? Hvorfor tar ikke folk mer ansvarlige valg og prioriteringer med pengene sine?

OGSÅ Kvinneguiden: 

Å herregud hvorfor er løsningen på det å få en stor uforutsett utgift (kjøpe ny bil etter forrige ble totalvraket) å kutte ned på det forbruket man trenger absolutt minst, nemlig en sydentur?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke igjen penger til "ny" bil fra forsikringsselskapet ved ulykke?

Jeg blåser en lang marsj i hvordan alle andre styrer sin økonomi. Problemet til bloggere generelt er at de deler denne informasjonen ukritisk og aller helst med litt rom for spekulasjoner. Da blir det et diskusjonstema.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Får man ikke igjen penger til "ny" bil fra forsikringsselskapet ved ulykke?

Jeg blåser en lang marsj i hvordan alle andre styrer sin økonomi. Problemet til bloggere generelt er at de deler denne informasjonen ukritisk og aller helst med litt rom for spekulasjoner. Da blir det et diskusjonstema.

Spørs vell kanskje litt på verdien av bilen? Har inntrykk av at dette var en bil på under 50 000,- eller noe sånt...vet ikke om man får det fullstendig tilbake som du ville gjort på en bil til 250 000,-?  Mulig jeg er på bærtur...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Får man ikke igjen penger til "ny" bil fra forsikringsselskapet ved ulykke?

Jeg blåser en lang marsj i hvordan alle andre styrer sin økonomi. Problemet til bloggere generelt er at de deler denne informasjonen ukritisk og aller helst med litt rom for spekulasjoner. Da blir det et diskusjonstema.

Kommer an på forsikringen man betaler det, men jeg håper jo ikke de hadde full kasko på en bil til 50 000. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen aning @perplexed ... har 2017 modell med full dekning og ny bil ved ulykke.

Ikke så nøye egentlig, men jeg syntes det er bra at man fokuserer på jobb og ordne seg ny bil i stedet for sydentur.

Så er det vel kortvarig lykke om de kjøper ny bil til samme kost som en chartertur til Hellas da. Tenker at den bilen vil koste betraktelig mer som årene går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Ingen aning @perplexed ... har 2017 modell med full dekning og ny bil ved ulykke.

Ikke så nøye egentlig, men jeg syntes det er bra at man fokuserer på jobb og ordne seg ny bil i stedet for sydentur.

Så er det vel kortvarig lykke om de kjøper ny bil til samme kost som en chartertur til Hellas da. Tenker at den bilen vil koste betraktelig mer som årene går.

Da betaler vel du mer i forsikring i året enn det verdien av bilen hennes er på. Om det lønner seg økonomisk å kjøpe så billig bil kan vel diskuteres ja, men det er samtidig vanskelig å klare å argumentere for hva som er den mest økonomiske løsningen når det kommer til å eie bil. Det billigste er selvfølgelig å ikke ha bil i det hele tatt, men om man absolutt må ha bil, så kan man ha flaks med en bil til 20 000, og man kan ha uflaks med en bil til 200 000.

Enig med at prioriteringene er bra da! Kunne lett kjøpt en billig bil på kreditt og fremdeles reist på ferie, men hun har vel forhåpentligvis lært at kreditt er kortvarig lykke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus

Jeg har ikke fulgt HD så lenge så jeg lurer på om noen av dere veteraner kan svare meg på dette:

Har den venstre hælen hennes noen gang vært i kontakt med gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Cyrus skrev:

Jeg har ikke fulgt HD så lenge så jeg lurer på om noen av dere veteraner kan svare meg på dette:

Har den venstre hælen hennes noen gang vært i kontakt med gulvet?

Nope..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...