Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Maydis8 skrev:

At du tror gnissende lår har noe med vekt å gjøre, sier alt om hvor lite du egentlig vet om dette tema. Educate yourself🙄

Når man får vonde sår mellom beina fordi lårene gnisser mot hverandre, så skyldes dette stor overvekt. At lår kan gnisse mot hverandre skjer helt sikkert med normalvektig også, men tror neppe man får åpne sår.  Noe jeg synes er påfallende er at hun selv har sagt at hun ikke hatt noen helseproblemer knyttet til overvekten. Når man får kjøttsår mellom bena hvis man ikke bruker en hold in under skjørtet, er tungpusten når man  går litt, har dårlige knær, mye sliten, m.m så er det klart at dette har med overvekt å gjøre... Desverre er det nok mye fornektelse fra den kanten. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Lin10 skrev:

Når man får vonde sår mellom beina fordi lårene gnisser mot hverandre, så skyldes dette stor overvekt. At lår kan gnisse mot hverandre skjer helt sikkert med normalvektig også, men tror neppe man får åpne sår.  Noe jeg synes er påfallende er at hun selv har sagt at hun ikke hatt noen helseproblemer knyttet til overvekten. Når man får kjøttsår mellom bena hvis man ikke bruker en hold in under skjørtet, er tungpusten når man  går litt, har dårlige knær, mye sliten, m.m så er det klart at dette har med overvekt å gjøre... Desverre er det nok mye fornektelse fra den kanten. 

 

Nåvel . Med mine 60 kilo fikk jeg gnagsår mellom lårene da jeg vandret noen timer i gatene i New York i 40 grader. Helt for jævlig vondt. Det ble såpass til sår at jeg blødde. 

Endret av Unagi
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
36 minutter siden, Unagi skrev:

Nåvel . Med mine 60 kilo fikk jeg gnagsår mellom lårene da jeg vandret noen timer i gatene i New York i 40 grader. Helt for jævlig vondt. Det ble såpass til sår at jeg blødde. 

Men dette er jo en ekstremsituasjon. Får du blødende gnagsår av å gå med skjørt i normale sommertemperaturer i Norge? Jeg fikk sår mellom lårene da jeg var overvektig, men ikke som normalvektig. Selv om lårene fremdeles kommer inntill hverandre når jeg går.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lin10 skrev:

Når man får vonde sår mellom beina fordi lårene gnisser mot hverandre, så skyldes dette stor overvekt. At lår kan gnisse mot hverandre skjer helt sikkert med normalvektig også, men tror neppe man får åpne sår.  Noe jeg synes er påfallende er at hun selv har sagt at hun ikke hatt noen helseproblemer knyttet til overvekten. Når man får kjøttsår mellom bena hvis man ikke bruker en hold in under skjørtet, er tungpusten når man  går litt, har dårlige knær, mye sliten, m.m så er det klart at dette har med overvekt å gjøre... Desverre er det nok mye fornektelse fra den kanten. 

 

Jaja... Men om du ikke har disse problemene, hvorfor bryr du deg så veldig? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så tungpustet hun var på snap i går når hun og mannen gikk tur på helt vanlig flat gate og drev med "metasnapping".  Bra hun er ute og går når formen er såpass dårlig

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nana skrev:

Oj, så tungpustet hun var på snap i går når hun og mannen gikk tur på helt vanlig flat gate og drev med "metasnapping".  Bra hun er ute og går når formen er såpass dårlig

Jeg har tenkt på det samme. Når hun går tur opp gata med hunden, så er hun ekstremt tungpustet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Lin10 skrev:

Når man får vonde sår mellom beina fordi lårene gnisser mot hverandre, så skyldes dette stor overvekt. At lår kan gnisse mot hverandre skjer helt sikkert med normalvektig også, men tror neppe man får åpne sår.  Noe jeg synes er påfallende er at hun selv har sagt at hun ikke hatt noen helseproblemer knyttet til overvekten. Når man får kjøttsår mellom bena hvis man ikke bruker en hold in under skjørtet, er tungpusten når man  går litt, har dårlige knær, mye sliten, m.m så er det klart at dette har med overvekt å gjøre... Desverre er det nok mye fornektelse fra den kanten. 

 

Igjen så er uvitenheten stor ser jeg! Kjenner utrolig mange som sliter med dette og er normalvektige. Selv er jeg normalvektig, og lårene kan gnisse når det blir varmt og klamt i lufta. Skjerpings på fordommer!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dorey skrev:

Men dette er jo en ekstremsituasjon. Får du blødende gnagsår av å gå med skjørt i normale sommertemperaturer i Norge? Jeg fikk sår mellom lårene da jeg var overvektig, men ikke som normalvektig. Selv om lårene fremdeles kommer inntill hverandre når jeg går.

 

Det er jo fordi det blir varmt og klamt. Da kan det oppstå gnisning, som igjen kan bli sår. Hvorfor er dette så viktig for deg fordi det ikke skjer med deg lenger? Så flott for deg da, men det er fortsatt noe mange har problemer med - overvekt eller ei. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
7 timer siden, Lin10 skrev:

Når man får vonde sår mellom beina fordi lårene gnisser mot hverandre, så skyldes dette stor overvekt. At lår kan gnisse mot hverandre skjer helt sikkert med normalvektig også, men tror neppe man får åpne sår.  Noe jeg synes er påfallende er at hun selv har sagt at hun ikke hatt noen helseproblemer knyttet til overvekten. Når man får kjøttsår mellom bena hvis man ikke bruker en hold in under skjørtet, er tungpusten når man  går litt, har dårlige knær, mye sliten, m.m så er det klart at dette har med overvekt å gjøre... Desverre er det nok mye fornektelse fra den kanten. 

 

Venninnen min er 170 cm høg og veier det samme som meg(48 kg), og ho har lår som gnisser og lager store sår. Den stakkars jenta går som ho skulle ha tissa på seg når ho har gått med kjole ein heil dag. Så jo, det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nana skrev:

Oj, så tungpustet hun var på snap i går når hun og mannen gikk tur på helt vanlig flat gate og drev med "metasnapping".  Bra hun er ute og går når formen er såpass dårlig

Mannen påpekte også, på snap, at hun burde gå mer.

Hun burde dra seg selv og hunden opp fra dyna og ut på tur, det har de begge godt av. 

Hun har også påpekt på snap at hunden er i dårlig form etter ballkasting. Whippeten hennes er overvektig, og fortjener mer fysisk stimuli dersom den blir sliten etter et par løp etter ball. Rasen er skapt for å løpe.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Belle âme skrev:

Venninnen min er 170 cm høg og veier det samme som meg(48 kg), og ho har lår som gnisser og lager store sår. Den stakkars jenta går som ho skulle ha tissa på seg når ho har gått med kjole ein heil dag. Så jo, det skjer.

48 kg?  :overrasket:

Det er fryktelig lite for en på 170!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun burde begynne å bevege seg mer igjen, er jeg helt enig i. Gå lengre turer i høyere tempo, sykle etc. Men det vil nok dessverre ikke gjøre noe med gnisselår. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
46 minutter siden, loffen skrev:

48 kg?  :overrasket:

Det er fryktelig lite for en på 170!

Jepp. Ho er ein av dei som kan ete ein heil boks is, drikke 1,5 l sukkerbrus, ete masse loff med sjokoladepålegg, masse pasta og sauser osv osv. Tynn er ho uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk blodige gnagsår på innsiden av lårene når jeg var undervektig. Og jeg får akkurat det samme nå som jeg er overvektig. Så det handler ikke kun om overvekt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Belle âme skrev:

Jepp. Ho er ein av dei som kan ete ein heil boks is, drikke 1,5 l sukkerbrus, ete masse loff med sjokoladepålegg, masse pasta og sauser osv osv. Tynn er ho uansett :P 

Betyr ikke at hun er så sunn, selvom hun er tynn. Kan tenke meg at innsiden hennes råtner opp, tette blodårer, høyt kolesterol etc... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Wenda skrev:

Jeg fikk blodige gnagsår på innsiden av lårene når jeg var undervektig. Og jeg får akkurat det samme nå som jeg er overvektig. Så det handler ikke kun om overvekt. 

Har list litt om at det ofte skjer med oss som har innovrerte hofter. Ikke vet jeg. Har i hvert fall ikke noe med vekt å gjøre. Synd så mange er så uvitende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
15 minutter siden, Maydis8 skrev:

Betyr ikke at hun er så sunn, selvom hun er tynn. Kan tenke meg at innsiden hennes råtner opp, tette blodårer, høyt kolesterol etc... 

Tviler ikkje eit sekund. Men det var ikkje poenget med kvifor eg skreiv det heller ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BeverTramp skrev:

Mannen påpekte også, på snap, at hun burde gå mer.

Hun burde dra seg selv og hunden opp fra dyna og ut på tur, det har de begge godt av. 

Hun har også påpekt på snap at hunden er i dårlig form etter ballkasting. Whippeten hennes er overvektig, og fortjener mer fysisk stimuli dersom den blir sliten etter et par løp etter ball. Rasen er skapt for å løpe.

En  slik hund skal med tilstrekkelig mosjon, kunne løpe kilometere. Man burde ikke få seg hund dersom man kun følger hunden opp og ned gata, men etter det jeg har forstått så går mannen også med bikkja. Uansett skal ikke moderat lek gjøre en hun utslitt

Hun sa på Snap at dusjkabinetten var for lite for henne, så da hadde jeg spurt utleier på forhånd om det kunne skiftes ut eller driti i hele leil

Endret av Miranda16
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun sa på Snap at dusjkabinetten var for lite for henne, så da hadde jeg spurt utleier på forhånd om det kunne skiftes ut eller driti i hele leil

Var det ikke det at hun hadde problemer med å komme seg inn i dusjen? 

Hadde det vært et problem så hadde jeg gjort meg noen refleksjoner rundt livet mitt..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...