Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 03/10/2016 den 15.31, Miranda16 skrev:

Er det noen som har testet noen av produktene til Myprotein

Jeg har testet litt forskjellig. Noen produkter er bra, andre er helt grusomme (smaker veldig kunstig søtt, veldig skarp smak).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, MiniMjau skrev:

Vannet var stengt hjemme hos de og hun hadde hundehår på blusen, og hun har en lang tirade om hvor forferdelig denne dagen er.... 

Ja det er dette med å alltid måtte se hverdagslige problemer som motstand i livet. Sånt skjer liksom. Motstand for meg er litt mer heavy stuff enn hundehår på blusen

Men hun trenger å fortelle verden hvilken tøff motstand hun stadig møter slik at hun kan fortelle folk at man må se videre og komme seg forbi, samt sanke litt sympati da selvfølgelig

Endret av Wenda
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var voldsomt for en hard dag hun hadde hatt. Glemte matpakka si attpåtil...huff og huff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beatbox
3 minutter siden, RaraAvis78 skrev:

Lurer bare på hvordan det er fysisk mulig å ikke gå ned i vekt når en trener så mye?

Kommer an på hva man putter i seg mellom treningsøktene..blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RaraAvis78 skrev:

Lurer bare på hvordan det er fysisk mulig å ikke gå ned i vekt når en trener så mye?

I følge henne selv, slurver hun med kostholdet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker jo ikke som hun har noe særlig struktur på treningsopplegget sitt heller. Hun er jo syk hele tiden, har flere dager med "hvile", sløvehelger osv...i tillegg til dårlig kosthold. Dessuten skal det jo litt mer til enn 4-5 kilo i minus før man kan se det på en så stor kropp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kommentert på bloggen til Helene, men nå er jeg nesten litt fristet. Det innlegget hun skrev om det å få barn, og hvordan "så mange" mister totalt identiteten sin, er noe av det mest arrogante jeg har lest på lenge. Når hun skrev at hun syntes synd på de som sa "bare vent til du får barn", og insinuerte at de hadde et så trist liv at de måtte få barn for at livet skulle være verdt å leve.

Nei, vettu hva. så provosert har jeg aldri vært før. Jeg takler pupper på snap, jeg takler nakenbilder, jeg takler attention-whores. De kan man bare le av. Men dette var faktisk veldig provoserende. 

Jeg skjønner jo at det som ligger bak må være at folk kritiserer henne for å krisemaksimere alt. Kan tenke meg at hun har fått det slengt i tryne flere ganger at folk med barn har en mer hektisk hverdag enn henne, og at det faktisk ikke er krise å måtte gå på jobb med en topp full av hundehår... 

Også er det ikke til å stikke under en stol at hun kanskje ikke burde få barn med det samme heller da. Jeg har selv hatt høy BMI, og det er ikke å anbefale å bli gravid når man er så stor (Har ikke vært så stor som HD, men vært i fedmekategorien) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ruby_Tuesday skrev:

Jeg har aldri kommentert på bloggen til Helene, men nå er jeg nesten litt fristet. Det innlegget hun skrev om det å få barn, og hvordan "så mange" mister totalt identiteten sin, er noe av det mest arrogante jeg har lest på lenge. Når hun skrev at hun syntes synd på de som sa "bare vent til du får barn", og insinuerte at de hadde et så trist liv at de måtte få barn for at livet skulle være verdt å leve.

Nei, vettu hva. så provosert har jeg aldri vært før. Jeg takler pupper på snap, jeg takler nakenbilder, jeg takler attention-whores. De kan man bare le av. Men dette var faktisk veldig provoserende. 

Jeg skjønner jo at det som ligger bak må være at folk kritiserer henne for å krisemaksimere alt. Kan tenke meg at hun har fått det slengt i tryne flere ganger at folk med barn har en mer hektisk hverdag enn henne, og at det faktisk ikke er krise å måtte gå på jobb med en topp full av hundehår... 

Også er det ikke til å stikke under en stol at hun kanskje ikke burde få barn med det samme heller da. Jeg har selv hatt høy BMI, og det er ikke å anbefale å bli gravid når man er så stor (Har ikke vært så stor som HD, men vært i fedmekategorien) 

Hvorfor blir du så provosert av dette innlegget? Hun har jo helt rett i mye av det hun skriver der. Enkelte av venninnene mine som har fått barn er omtrent ikke til å kjenne igjen, det er trist å se på. 

Endret av Purple Basil
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
5 timer siden, Ruby_Tuesday skrev:

Jeg har aldri kommentert på bloggen til Helene, men nå er jeg nesten litt fristet. Det innlegget hun skrev om det å få barn, og hvordan "så mange" mister totalt identiteten sin, er noe av det mest arrogante jeg har lest på lenge. Når hun skrev at hun syntes synd på de som sa "bare vent til du får barn", og insinuerte at de hadde et så trist liv at de måtte få barn for at livet skulle være verdt å leve.

Nei, vettu hva. så provosert har jeg aldri vært før. Jeg takler pupper på snap, jeg takler nakenbilder, jeg takler attention-whores. De kan man bare le av. Men dette var faktisk veldig provoserende. 

Jeg skjønner jo at det som ligger bak må være at folk kritiserer henne for å krisemaksimere alt. Kan tenke meg at hun har fått det slengt i tryne flere ganger at folk med barn har en mer hektisk hverdag enn henne, og at det faktisk ikke er krise å måtte gå på jobb med en topp full av hundehår... 

Også er det ikke til å stikke under en stol at hun kanskje ikke burde få barn med det samme heller da. Jeg har selv hatt høy BMI, og det er ikke å anbefale å bli gravid når man er så stor (Har ikke vært så stor som HD, men vært i fedmekategorien) 

Jeg er faktisk helt enig i mye Helene skrev i det innlegget. Det som faktisk er arrogant, er folk som slenger rundt seg med "bare vent til du får barn" i hytt og pine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt hva hun mener. Jeg har flere både venninner og kolleger som har forandret helt personlighet etter at de fikk barn. Det er grenser for hvor gøy det er å sitte og høre om fødslen i lunsjen for sjette (!) gang og at hver setning starter med navnet på ett av barna. Og så har jeg selvfølgelig andre venninner som stort sett er som før - de har bare fått barn i tillegg

Det jeg reagerer på i innlegget hennes er at hun skriver at hun er klar for barn bare noen uker etter at hun holdt på å gå gjennom skilsmisse (må innrømme at jeg skumleste så jeg tar høyde for at hun har nevnt det uten at jeg har fått det med). Ser jo ut som at forholdet har fikset seg, men likevel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Nana skrev:

Jeg skjønner også godt hva hun mener. Jeg har flere både venninner og kolleger som har forandret helt personlighet etter at de fikk barn. Det er grenser for hvor gøy det er å sitte og høre om fødslen i lunsjen for sjette (!) gang og at hver setning starter med navnet på ett av barna. Og så har jeg selvfølgelig andre venninner som stort sett er som før - de har bare fått barn i tillegg

Det jeg reagerer på i innlegget hennes er at hun skriver at hun er klar for barn bare noen uker etter at hun holdt på å gå gjennom skilsmisse (må innrømme at jeg skumleste så jeg tar høyde for at hun har nevnt det uten at jeg har fått det med). Ser jo ut som at forholdet har fikset seg, men likevel.

Ikke før om et par år, sier hun.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gadd jeg ikke lese hele innlegget, men jeg synes at folk skal få ha sine egne oppfatninger om de ønsker å få barn eller ikke. Etter min mening er det uegoistisk å ta det standpunktet og ikke få barn når man ikke er villig til å gi et barn 100%. Det er nok av folk som føder barn som overhodet ikke er klar eller har evner til å gi dem det barnet det,det har behov for. Folk må få lov til å velge det bort og det finnes et hav av grunner for å velge det bort uten at man er egoistisk, snarere tvert imot.

Ut i fra det som kommer frem av bloggen, virker det overhodet ikke som hun er klar. Følelseslivet hennes er mildt sagt som en -o-dal-bane og ganske ustrukturert og hun mangler rutiner så det holder. Akkurat motsatt av det en forelder burde har gjort. For en gang skyld er jeg enig i de refleksjonene hun har gjort seg opp

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bli provosert av det innlegget? Det er mye sannhet i det, også er det ganske så typisk for en som ikke har barn å tenke sånn. Det gjorde jeg også, før jeg fikk barn ;) Det med å ikke ha et liv utenom barnet/barna kommer an på en selv. Jeg jobber med ei som kun tenker på barna sine og som ikke kan gjøre noe uten dem. Ikke engang unne seg nye klær, for da tenker hun på seg selv og ikke barna. Selv snakker jeg sjeldent om barnet mitt, med mindre noen spør. Jeg er heller ikke den som viser frem bilder av barnet mitt, enda så fine de er :)  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho har vore langt meir kategorisk tidligere. Dette her er berre ein bleik kopi av kva ho fekk seg til å skrive om andre menneske tidligere, og innlegget ber preg av et kvarthjerta forsøk på å vere "kontroversiell" (det er kanskje dårleg med besøk på bloggen om dagen?) men der ho er alt for feig til å skrive noko som helst kontroversielt. Ho skal dekke ryggen sin på alle mulige vis, og det er på den eine siden og den andre siden og slik er det kanskje ikkje for alle og kom an igjen. 

Eg skjønnar heilt ærlig ikkje kvifor ho er redd for å miste SEG SJØLV. Ho har blogga om seg sjølv og sitt liv i årevis, og har i heile perioden snakka kun om seg sjølv, sine mål, sitt liv, kva som er viktig for hennar, korleis ho kan fokusere enda meir på seg sjølv (om mogleg) osb. Om ein trur at ein forandrar radikalt personlighet frå 100% navlebeskuende når ein for barn trur eg svaret på det er nei. I og med at ALT I VERDEN (som ho viser på blogg og sosiale media) handlar om henne og hennar behov, sjølv i en verden der ho er gift, har hund osb. 

Endret av Navios
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det dere uten barn ikke vet, et at livet faktisk endrer seg etter at en får barn. Nesten alle tid går til barna eller noe relatert til barna enten en vil eller ei. Vi endrer ikke personlighet, men livet endrer seg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MiniMjau skrev:

Det dere uten barn ikke vet, et at livet faktisk endrer seg etter at en får barn. Nesten alle tid går til barna eller noe relatert til barna enten en vil eller ei. Vi endrer ikke personlighet, men livet endrer seg. 

Tror ingen her nekter for det. Rart det der at når en uten barn uttaler seg om det å utsetter å få barn, så får vi høre at vi ikke vet hva vi prater om. Det er vel derfor mange utsetter det, fordi vi nettopp vet at livet vil endre seg.

Barnløse må får si sin mening uten at vi blir beskyldt for å være kunnskapsløse.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel aldri nokon som nektar barnlause å "seie sin mening". Dei gjør knapt anna, ein del. Berre at Helene Drage trur at hennar betraktningar kring det å være foreldre er VIKTIG for nokon i den eine eller anna retningen sier jo noko om fraværande sjølvinnsikt. 

I tillegg tykkjer eg det er ganske egoistisk av folk å legge opp til at folk ikkje skal få snakke om noko som faktisk i en periode av livet er det aller viktigste (og altoppslukande). Det er så keisamt å høyre på andre snakke om borna sine, stakkars deg, som om det ikkje er tilsvarande drit uinteressant å høyre om kva for nokon treningsmål du ikkje klarte å oppnå forrige veke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er omtrent like (u)interessant å høre på folk som prater om barna sine, som det hadde vært om det var besteforeldrene sine de snakket om. 

"Ja, nå har bestefar begynt med bleie og han sover hele dagen. Han våkner noen ganger om nettene og vil ha mat"

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...