Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.2.2017 den 13.03, Miranda16 skrev:

oj det var ikke meningen. det forsvinner ikke 😅

Endret av missdior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor hun blir sur fordi folk spør om hun har kjøpt eller om de skal leie. Det er jo helt normalt å spørre om, og alltid det første jeg spør om 😂

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun selv syntes det er flaut å leie?

Jeg skjønner ikke at man for pokker ikke bare kan stå for de valgene man tar?! Ikke alle har råd til å kjøpe, er jeg den eneste som ikke syntes det er galt? 

Endret av Prinsesse788
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Norge er jo et av få land hvor alle er så opptatt av at vi alle skal eie vårt eget. Jeg tror nok dessverre at når man er gift og voksen i jobb så ser "alle" på det som en selvfølge at man skal kunne ha råd til å kjøpe seg sitt eget. Noen som jo er langt i fra realiteten , både med kravet om egenkapital og høye boligpriser. 

Det er ingenting å skamme seg over at man leier bolig. Skulle ønske at hun hadde selvtillit nok til å ikke ta seg nær av alt. Folk spør nok henne av ren nysgjerrighet. Jeg har ikke for vane å spørre folk om de eier eller leier boligen sin, det bryr meg i grunn ikke. 

Helene, om du leser dette: Gled deg over at dere har fått et bedre sted å bo. Slutt å ta deg nær av alt folk spør om. Og om du ikke vil svare så la bare være. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ganske enig med Helene nå jeg, og hun er jo tydeligvis ikke flau over å leie, bare syns det er en merkelig ting å henge seg opp i. Og det syns jeg også. 

Jeg blir sett ned på, også av mange i min egen familie, fordi jeg nærmer meg 40 og eier fortsatt ikke min egen bolig. Får hele tiden kommentarer som at jeg burde virkelig få kjøpt meg noe snart osv. Det er en ukultur i Norge som jeg ikke har sett mange andre steder, at man er fattig, ikke like mye verdt, ikke skikkelig voksen om man bare leier en bolig. Syns det er fint at noen sier det høyt så kanskje man kan begynne å snu den ukulturen snart

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wenda skrev:

Er faktisk ganske enig med Helene nå jeg, og hun er jo tydeligvis ikke flau over å leie, bare syns det er en merkelig ting å henge seg opp i. Og det syns jeg også. 

Jeg blir sett ned på, også av mange i min egen familie, fordi jeg nærmer meg 40 og eier fortsatt ikke min egen bolig. Får hele tiden kommentarer som at jeg burde virkelig få kjøpt meg noe snart osv. Det er en ukultur i Norge som jeg ikke har sett mange andre steder, at man er fattig, ikke like mye verdt, ikke skikkelig voksen om man bare leier en bolig. Syns det er fint at noen sier det høyt så kanskje man kan begynne å snu den ukulturen snart

Grunnen til at en bør eie egen bolig er for å betale på noe som er ens eget og ikke kaste bort tusenvis av kroner på noe som andre eier. I tillegg er det (som regel) billigere å betale ned på eget lån enn å betale ned på andres. Det er en grunn til at folk leier og ikke eier og jeg skjønner at folk reagerer på at voksne folk ikke eier eget hus/leilighet. Spesielt når man er i jobb og det er to stk i husstanden som jobber. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, suckers skrev:

Grunnen til at en bør eie egen bolig er for å betale på noe som er ens eget og ikke kaste bort tusenvis av kroner på noe som andre eier. I tillegg er det (som regel) billigere å betale ned på eget lån enn å betale ned på andres. Det er en grunn til at folk leier og ikke eier og jeg skjønner at folk reagerer på at voksne folk ikke eier eget hus/leilighet. Spesielt når man er i jobb og det er to stk i husstanden som jobber. 

Men om folk vil "kaste bort" pengene sine på å leie, så er vel det opp til de?

Vi har fint mulighet til å kjøpe oss hus, men vi vil rett og slett ikke. Det blir brått mye dyrere når man må betale masse ekstra, pluss at man står ansvarlig for alt som skjer i huset. Noe som kan bli veldig kostbart.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Birdo skrev:

Men om folk vil "kaste bort" pengene sine på å leie, så er vel det opp til de?

Vi har fint mulighet til å kjøpe oss hus, men vi vil rett og slett ikke. Det blir brått mye dyrere når man må betale masse ekstra, pluss at man står ansvarlig for alt som skjer i huset. Noe som kan bli veldig kostbart.

Det gir jo ingen mening at noen velger å leie når de egentlig kan eie. Hvis man eier et hus i et borettslag f.eks, så går mye av kostnadene på borettslaget og ikke en selv. Andre ting dekker forsikringa. Men det er jo fint for utleiere at slike som dere heller velger å leie da;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friheten ved å flytte når man vil er det også mange som ønsker. Vet også om flere som ikke har tjent penger på å kjøpe og selge, spesielt de som flytter etter noen få år, og kjøper boliger som øker lite i verdi. (Innskuddsbolig, bolig i grisgrendte strøk osv)

Men håper for deres del at de setter av noe penger hver måned til egenkapital eller annen sparing.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Men om folk vil "kaste bort" pengene sine på å leie, så er vel det opp til de?

Vi har fint mulighet til å kjøpe oss hus, men vi vil rett og slett ikke. Det blir brått mye dyrere når man må betale masse ekstra, pluss at man står ansvarlig for alt som skjer i huset. Noe som kan bli veldig kostbart.

Dyrt å eie hus? Jeg og min mann eier enebolig, og utgiften vi har i mnd inkl forsikring og kommunale utgifter er lavere enn hva det koster å leie et hus her vi bor. I tillegg så har vi nå over 1 mill i verdi i huset som du alldri vil få ved å leie. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, suckers skrev:

Det gir jo ingen mening at noen velger å leie når de egentlig kan eie. Hvis man eier et hus i et borettslag f.eks, så går mye av kostnadene på borettslaget og ikke en selv. Andre ting dekker forsikringa. Men det er jo fint for utleiere at slike som dere heller velger å leie da;) 

Fordi du sier det? Vi trives godt med å leie, deilig å kunne ha friheten til å dra hvor vi vil om vi føler for det. Borettslag ville vi hvert fall aldri bodd i. Koser oss masse i huset vi bor i, bodd her i 7 år og kan leie så lenge vi bare vil. Kan også gjøre hva vi vil med huset, og når det ble pusset opp for 2 år siden fikk vi være med å bestemme hvordan det ble😊

Man er en ganske ekkel person om man måler folk etter hvorvidt de eier eller leier altså. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Birdo skrev:

Fordi du sier det? Vi trives godt med å leie, deilig å kunne ha friheten til å dra hvor vi vil om vi føler for det. Borettslag ville vi hvert fall aldri bodd i. Koser oss masse i huset vi bor i, bodd her i 7 år og kan leie så lenge vi bare vil. Kan også gjøre hva vi vil med huset, og når det ble pusset opp for 2 år siden fikk vi være med å bestemme hvordan det ble😊

Man er en ganske ekkel person om man måler folk etter hvorvidt de eier eller leier altså. 

Så hvis man eier så har man ingen frihet? :klo: Tenk så mye dere kunne betalt ned på eget hus på de 7 årene. Også er det veldig sjelden det oppstår noe akutt som koster så mye at man ikke har råd eller mulighet til å ordne opp i det om man eier. Trenger ikke å kjøpe ei rønne heller. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også for å eie og ønsker det for meg selv men nå er det jo ikke alle som får (nok) lån av forskjellige grunner. Det vet vi ingenting om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, suckers skrev:

Så hvis man eier så har man ingen frihet? :klo: Tenk så mye dere kunne betalt ned på eget hus på de 7 årene. Også er det veldig sjelden det oppstår noe akutt som koster så mye at man ikke har råd eller mulighet til å ordne opp i det om man eier. Trenger ikke å kjøpe ei rønne heller. 

Sier ikke det, men det er lettere å skrive under på en ny leiekontrakt i en ny by enn å måtte selge huset og kjøpe nytt.

Men igjen, hvorfor skal andre bry seg om hva andre velger å gjøre med livet sitt? Tror du at du er et bedre menneske enn meg fordi du eier og jeg "bare" leier?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Birdo skrev:

Sier ikke det, men det er lettere å skrive under på en ny leiekontrakt i en ny by enn å måtte selge huset og kjøpe nytt.

Men igjen, hvorfor skal andre bry seg om hva andre velger å gjøre med livet sitt? Tror du at du er et bedre menneske enn meg fordi du eier og jeg "bare" leier?

Hvem har sagt noe om å være et bedre menneske? Du går såpass i forsvarsmodus at jeg kjøper ikke at du har råd til å kjøpe eget. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Birdo skrev:

Sier ikke det, men det er lettere å skrive under på en ny leiekontrakt i en ny by enn å måtte selge huset og kjøpe nytt.

Men igjen, hvorfor skal andre bry seg om hva andre velger å gjøre med livet sitt? Tror du at du er et bedre menneske enn meg fordi du eier og jeg "bare" leier?

Når vi bestemte oss for å flytte, tok det 2 uker å selge huset og kjøpe nytt 😄 når jeg skulle leie i mine første år i Oslo tok det mye mer enn 2 uker å fikse leilighet 😉 mange tror det er så mye styr å eie, men er mye mer styr å leie har jeg inntrykk av iallefall!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Birdo skrev:

Men om folk vil "kaste bort" pengene sine på å leie, så er vel det opp til de?

Vi har fint mulighet til å kjøpe oss hus, men vi vil rett og slett ikke. Det blir brått mye dyrere når man må betale masse ekstra, pluss at man står ansvarlig for alt som skjer i huset. Noe som kan bli veldig kostbart.

Når man eier eget hus, har de fleste forsikring som dekker slike uforutsette ting. Så synes d var ett dårlig argument.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og leier, hvorfor ? Har litt ek men ikke nok (prisene her kan sammenlignes med Oslo) skal starte på ny udannede høst 2018 som jeg håper vil resultere i 100% stilling. (De vokser heller ikke på tre'r her jeg bor) Har ingen som kan låne meg/stå som kausjonist. 

Ja jeg kaster ut 10.000 i mnd og betaler andre lån osv, men jeg betaler jo også for en plass å bo? Hva er alternativet ? Jeg har leid i over 10år, alle er dessverre ikke like heldig som kan bo hos foreldre, til de har spart opp noe/få litt hjelp. 

Denne kulturen med å leie ikke eie, kjenner jeg ofte på. Hvis jeg ikke blir sammen med noen så vi kan dele utgifter. Må jeg dessverre leie til jeg er over 30.  Men er jeg "mindre verdt" eller umoden for det ? 

Synst å huske at Helene hadde kredittkort gjeld ++? Vi vet jo ingenting om den situasjonen i dag, men kanskje det setter en bremser for kjøp. 

Det er mye vi kan "ta henne på" (meg selv ink ;) ) men jeg tror hun "klikket" på snap for det er et sårt sp å få. Om og om igjen.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, suckers skrev:

Hvem har sagt noe om å være et bedre menneske? Du går såpass i forsvarsmodus at jeg kjøper ikke at du har råd til å kjøpe eget. 

Hehe, om det får deg til å sove bedre så👌 Trenger heldigvis ikke å overtale fremmede mennesker til hva vi har råd til eller ikke😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hun eier eller leier, men synes det er snålt at hun mener samme type gratulasjon er på sin plass i begge tilfeller.

Gratulerer ikke venninnen min med leiebil liksom.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...