Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan hun ikke bare ta seg en pause nå.. Hun sitter på feil vei på kjendistoget, hun skjønner det bare ikke selv..

Endret av ~Mocca~
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Så jeg velger nå å se fremover, og planlegge deretter. Jeg må på mange måter redefinere meg selv, ikke når det gjelder kropp og utseende, men det som faktisk teller. Verdier, tankesett, og hvem jeg ønsker å være. Denne perioden får meg til å innse både det ene og det andre, og selv om det er vondt så tror jeg det gjør godt i lengden."

 

Fra det siste innlegget hennes. Hakk i plata? Synes hun skriver det samme flere ganger i uka!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MiniMjau skrev:

Hun har bestilt sånn tråkkemaskin som bestemora min har!  

 

Hva er det apparatet hun har stående nå da i treningsrommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beatbox skrev:

Hva er det apparatet hun har stående nå da i treningsrommet?

Ellipsemaskin

Endret av Despicable Me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forundrer meg at en utdannet PT mener at et sånt tråkkeapparat kan være god trening. Jo jeg er med på at alt er bedre enn ingenting, men jeg hadde nok ikke helt stolt på at en PT som hadde anbefalt meg å bruke en sånn, er en som kan og brenner for jobben sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maskopi skrev:

Forundrer meg at en utdannet PT mener at et sånt tråkkeapparat kan være god trening. Jo jeg er med på at alt er bedre enn ingenting, men jeg hadde nok ikke helt stolt på at en PT som hadde anbefalt meg å bruke en sånn, er en som kan og brenner for jobben sin.

Men har hun anbefalt den til noen andre? Hun har et minitreningsrom hjemme, der hun neppe har plass til noe større. Og hun sliter med å få trent - da tenker jeg at for at hun skal få rørt seg så er dette en kjempeide. Det betyr ikke at hun anbefaler at alle skaffer seg en sånn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, for ei som trener med antatt tunge vekter så monner det jo relativt lite sånn treningsmessig og stå å steppe på en sånn dings. bestemora min bruker den til å bedre blodsirkulasjonen sin bla. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villa latt være å kjøpe dene tråkkemaskinen og spart de pengene, og heller tatt meg ein gåtur/joggetur ute. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Apekatten skrev:

Jeg villa latt være å kjøpe dene tråkkemaskinen og spart de pengene, og heller tatt meg ein gåtur/joggetur ute. 

Ja for hun har jo hund og den skal jo ha X-antall turer pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Beatbox skrev:

Ja for hun har jo hund og den skal jo ha X-antall turer pr dag.

Går hun i det hele tatt tur med hunden? Det har jeg aldri lagt merke til🤔Nå leser ikke jeg bloggen hennes så mye heller da.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Apekatten skrev:

Går hun i det hele tatt tur med hunden? Det har jeg aldri lagt merke til🤔Nå leser ikke jeg bloggen hennes så mye heller da.. 

Det hender at hun gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Apekatten skrev:

Jeg villa latt være å kjøpe dene tråkkemaskinen og spart de pengene, og heller tatt meg ein gåtur/joggetur ute. 

Og jeg hadde kjøpt maskinen, hvem av oss tar feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trene i et kott, hadde vært drepen for meg. Selv om man tror at dørstokk høyden er lavere ved å trene hjemme enn å trene ute eller på et senter tror jeg ikke utgjør en forskjell. Det er så mye som distraherer om man er hjemme spesielt hvis man er syk så tror jeg det er vanskelig å komme opp av sofaen okke som.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Chenet skrev:

Og jeg hadde kjøpt maskinen, hvem av oss tar feil?

Ingen som *tar feil* ...man har bare forskjellige prioriteringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Beatbox skrev:

Ingen som *tar feil* ...man har bare forskjellige prioriteringer..

Jepp, akkurat som Helene Drage har en annen prioritering enn man kanskje hadde valgt sjøl :) Det betyr ikke at det var feil av henne å kjøpe den greia.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apekatten skrev:

Går hun i det hele tatt tur med hunden? Det har jeg aldri lagt merke til🤔Nå leser ikke jeg bloggen hennes så mye heller da.. 

Ikke sikkert hun fører logg i bloggen over hvor ofte hun går med hunden. Det hadde vært ganske kjedelig lesing, tror du ikke?

Hun har ingen treningslyst, så hun kjøper noen apparater som gjør det enklere for henne å få trent. Ingen skam i det, vel!

Virker som hun har forstått at hun han satt litt for drøye mål tidligere, og prøver en annen tilnærming nå. 

Det er vanskelig når man sliter med tunge tanker og er en selværklert trøstespiser. En vond sirkel, og man kan dessverre ikke skjule det; bivirningene av "medisinen" vises i kiloene man pakker på seg.

Når man i tillegg er PT og KHV og føler man må leve opp til forventningene de fleste har til denne yrkesgruppen, så er det et ekstra stressmoment: "hun burde trene mere, tyngre, annerledes. Og spise mer av ditt, mindre av datt"...

Glad jeg ikke er i hennes sko!

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får til å trene på en slik steppemaskin så er jo det bra, men for meg personlig ville det vært siste utvei og et skikkelig nederlag. Kan ikke tenke meg at jeg hadde giddet å gjennomføre 30 minutter på en slik sak.

Synes bloggen har vært bedre den siste tiden etter at hun sluttet som heltidsPT og fokuserte på andre ting enn trening og slankemat. Men nå som hun legger ut tekster til spekulasjon og anbefaler gåing som trening blir jeg egentlig mest trist.

Beundrer henne motivasjonen til å blogge så mye som hun gjør når den fysiske formen går bare mer og mer nedover. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trultesen skrev:

Det er vanskelig når man sliter med tunge tanker og er en selværklert trøstespiser. En vond sirkel, og man kan dessverre ikke skjule det; bivirningene av "medisinen" vises i kiloene man pakker på seg.

 

 

Å si at medisinene hun tar resulterer i vektoppgang er ren spekulasjon. Medisiner = vektøkning er ikke nødvendigvis tilfelle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...