Gå til innhold

mammasom16

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke glemt hvordan det er å være 17, tvertimot så husker jeg godt hvor lite moden jeg var da, selv om jeg trodde jeg var supermoden selv. Husker og hvor viktig VGS var. Så derfor håper jeg inderlig at en ny graviditet er bare rykter sånn at hun får kommet igang med VGS mens hun bare har en unge å ta vare på. 

Tok selv høyskoleutdanning da jeg var 21, med en småtass som jeg var alene med. Det var beintøft. Og da var jeg 21 og ikke 17. Tør ikke tenke tanken på hvordan det skulle gått med to små, tette i alder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Varma skrev:

Med fare for å kaste stein i glasshus, så gi jenta litt takhøyde. Hun er bare 17 år men gjør så godt hun kan. Har dere glemt hvordan det er å være 17?

Nei, hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg rører bevisst i vepsebolet med begge hendene nu, men hadde jeg hatt en gravid mindreårig tenåringsdatter så hadde det her skjedd.

1. Noe samboerskap med barnefar hadde vært over mitt lik, hun skulle vær så god fått bodd hjemme med ungen. Hvis forholdet holdt så hadde jeg ikke motsatt meg samboerskap etterhvert, men det viser seg jo at slike forhold er over før ungene er året de fleste gangene, så da er det like greit at den unge mor blir boende hjemme hos foreldrene sine. 

2. Hun skulle begynne på skolen ved første anledning og ungen skulle i barnehagen. Utdannelse er nøkkelen til det gode liv og ikke i helvete om min datter skulle fått vise mer kvitt søppel adferd. En fjortissfittegraviditet hadde virkelig vært nok av den slags.

Foreldre som imøtekommer samboerskap for en mindreårig viser dårlig dømmekraft rett og slett. Nu snakker jeg generelt og ikke om Jessica spesielt.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg rører bevisst i vepsebolet med begge hendene nu, men hadde jeg hatt en gravid mindreårig tenåringsdatter så hadde det her skjedd.

1. Noe samboerskap med barnefar hadde vært over mitt lik, hun skulle vær så god fått bodd hjemme med ungen. Hvis forholdet holdt så hadde jeg ikke motsatt meg samboerskap etterhvert, men det viser seg jo at slike forhold er over før ungene er året de fleste gangene, så da er det like greit at den unge mor blir boende hjemme hos foreldrene sine. 

2. Hun skulle begynne på skolen ved første anledning og ungen skulle i barnehagen. Utdannelse er nøkkelen til det gode liv og ikke i helvete om min datter skulle fått vise mer kvitt søppel adferd. En fjortissfittegraviditet hadde virkelig vært nok av den slags.

Foreldre som imøtekommer samboerskap for en mindreårig viser dårlig dømmekraft rett og slett. Nu snakker jeg generelt og ikke om Jessica spesielt.

Jeg er helt enig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, skruf skrev:

Jeg er helt enig. 

Jeg blir skremt av at de som er såkalte voksne i slike situasjoner ikke tenker lengre, er omtrent som at de higer etter og bli kvitt den gravide datteren når de går med på sånt. Sånn at de selv kan få fred og sitte og drikke rødvin og ha voksenhelger. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma

Syns Jessica gjør en kjempejobb med Leo, og hun skriver godt og reflektert i bloggen sin. Synd at voksne må komme med gode råd osv.. Til ei ung jente. Hun er i en sårbar alder og trenger fremsnakk, ikke folk som diskuterer de få feilene hun har gjort. Feil kan vi alle gjøre , selv om vi er voksne vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Varma skrev:

Syns Jessica gjør en kjempejobb med Leo, og hun skriver godt og reflektert i bloggen sin. Synd at voksne må komme med gode råd osv.. Til ei ung jente. Hun er i en sårbar alder og trenger fremsnakk, ikke folk som diskuterer de få feilene hun har gjort. Feil kan vi alle gjøre , selv om vi er voksne vel? 

Fremsnakk når hun ikke tar til seg korrigering som f.eks ikek bruke seler på ungen etter en stygg ulykke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, O.G. skrev:

Fremsnakk når hun ikke tar til seg korrigering som f.eks ikek bruke seler på ungen etter en stygg ulykke? 

Helt enig, man må  ikke være 30 for å vite hva sikkerhet er. 

Å oppdra et bittelite barn er ikke noe hokus pokus, men et barn blir større og har en egen bevisshet og krever mer, ja da tror jeg en endel eldre mor er til barnets beste, under forutsetning at vi snakker om en foreldrene som har alt så nogelundene på stell.

Jeg er glad jeg ikke har foreldre som ikke var 16 når de fikk meg! 

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Hvis hun ikke er smelt på tjukken er det bare teit å fyre under ryktene på den måten som hun gjør ved å ikke svare på spørsmålet.

Den som tier, samtykker....??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Er veldig enig med deg! Kan ikke skjønne meg på foreldre som da bare forventer at ungen skal flytte ut med barnefaren og klare seg, og gir inntrykk av at det ikke er så "viktig" med utdannelse..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Varma skrev:

Feil - ja, miste ungen sin ut av vognen og FREMDELES ikke feste med sele - Nei.

Dette er ikke en typisk rosablogg, det er et barn som har fått barn. Nei, vi skal ikke se den andre veien på sånne grove feil fordi hun er ung og dum, for denne dumskapen går ikke utover henne - den går utover et uskyldig barn!

SYND at voksne må komme med gode råd osv?! Hva i all verden!! Hun er et barn som har fått barn, er det NOE hun trenger så er det at noen voksenpersoner bryter inn og hjelper til! Foreldrene deres ser jo ut til å ha snudd ryggen til hele sirkuset! 

Sånne feil kan man ikke gjøre når man har barn, nei. Det er ikke greit. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mjauritz skrev:

Feil - ja, miste ungen sin ut av vognen og FREMDELES ikke feste med sele - Nei.

Dette er ikke en typisk rosablogg, det er et barn som har fått barn. Nei, vi skal ikke se den andre veien på sånne grove feil fordi hun er ung og dum, for denne dumskapen går ikke utover henne - den går utover et uskyldig barn!

SYND at voksne må komme med gode råd osv?! Hva i all verden!! Hun er et barn som har fått barn, er det NOE hun trenger så er det at noen voksenpersoner bryter inn og hjelper til! Foreldrene deres ser jo ut til å ha snudd ryggen til hele sirkuset! 

Sånne feil kan man ikke gjøre når man har barn, nei. Det er ikke greit. 

Jeg skal i hvertfall ærlig innrømme at jeg er veldig skeptisk til dem alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varma

Dere får ha deres mening og jeg har min, jeg har sansen for henne og skulle ønske at jeg hadde vært like moden som henne når jeg var 17. Jeg fikk barn når jeg var 18 så jeg vet hvor tøff situasjonen er, og det minste man trenger da er voksne som kaster seg over deg så fort man gjør feil. Hvis hun gjør noe som er bekymringsverdig så kontakter helsesatsjonen barnevernet, og om hun er gravid igjen så er det ikke noen andres problem. Hennes liv, hennes valg. Jeg heier på henne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Varma skrev:

Dere får ha deres mening og jeg har min, jeg har sansen for henne og skulle ønske at jeg hadde vært like moden som henne når jeg var 17. Jeg fikk barn når jeg var 18 så jeg vet hvor tøff situasjonen er, og det minste man trenger da er voksne som kaster seg over deg så fort man gjør feil. Hvis hun gjør noe som er bekymringsverdig så kontakter helsesatsjonen barnevernet, og om hun er gravid igjen så er det ikke noen andres problem. Hennes liv, hennes valg. Jeg heier på henne!!

Så det er bare en feil å ikke kle på ungen seler pga bildene blir penere uten etter en stygg ulykke hvor Leo slo ut tre tenner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Varma skrev:

Ja, sånn samfunnet burde være!

Når det kun går utover et uskyldig barn så er det jo ikke så farlig. Det viktigste er jo at jenta bare får skryt og ros! Ikke lov å si noe galt! At hun selv har valgt å starte en blogg og blottlegger feilene sine på denne måten er også alle andre sin feil enn hennes egen. Vi må for guds skyld ikke kritisere feil som faktisk er grove!

Vi må også passe på å si noe negativt om noen som velger å starte en egen blogg! Kun positiv oppmerksomhet hele veien.

Faen så irritert jeg blir! Sånne som henne (og du virker det som, siden du ser så opp til denne jenta) gir unge mødre et dårlig rykte! Nå snakker jeg om de som er 20+ for 16 åringer burde ikke få barn! (kanskje ikke 18 åringer heller for den saks skyld). 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det der gnålet hennes om å renne til politiet hver gang noen sier noe negativt til henne på bloggen? 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pizzaface

Jeg ser at hun også, i likhet med Villa Paprika, truer med anmeldelser av de som skriver stygge kommentarer basert på IP-adresser. Hun vurderer å anmelde de som truer henne, skriver at hun er stygg, eller bidrar til å medvirke til latterliggjøring.

(http://mammasom16.blogg.no/1457191460_jeg_m_snakke_ut_n.html)

Hva er det disse hårsåre bloggerne innbiller seg, egentlig? Blir de helt fjerne inni bobla si, og tror at politiet vil bruke ressurser på folk som skriver relativt uskyldige kommentarer på en utleverende blogg? De burde nesten anmeldes selv for forsøk på sløsing av politiets ressurser og navlebeskuende atferd. Dette begynner å gå for langt! Slutt å blogge! Er det mulig?! :opplyser: :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellapropella

Jeg mener å huske at hun datt på en glatt trapp med Leo, ikke at han datt ut av vognen? Mulig jeg tar feil, men trodde det. Og slike uhell kan alle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
39 minutter siden, lysestaken skrev:

Ja, sånn samfunnet burde være!

Når det kun går utover et uskyldig barn så er det jo ikke så farlig. Det viktigste er jo at jenta bare får skryt og ros! Ikke lov å si noe galt! At hun selv har valgt å starte en blogg og blottlegger feilene sine på denne måten er også alle andre sin feil enn hennes egen. Vi må for guds skyld ikke kritisere feil som faktisk er grove!

Vi må også passe på å si noe negativt om noen som velger å starte en egen blogg! Kun positiv oppmerksomhet hele veien.

Faen så irritert jeg blir! Sånne som henne (og du virker det som, siden du ser så opp til denne jenta) gir unge mødre et dårlig rykte! Nå snakker jeg om de som er 20+ for 16 åringer burde ikke få barn! (kanskje ikke 18 åringer heller for den saks skyld). 

Jeg håper ikke du jobber med barn og unge med den holdningen der, har du hørt om positiv forsterkning? nei, ante meg at du ikke vet hva det er engang. Jeg er en voksen som faktisk ser at et barn prøver å vær en god mamma, og ja hun gjør feil men det gjør de fleste, også eldre mødre. Jeg stoler på at at de voksne i systemet rundt henne tar tak i ting hvis de er bekymret. Når det gjelder ryktet til unge mødre så klarer de fint å ødelegge ryktet sitt selv, bare å se på unge mødre det. Tragisk at voksne behandler henne som hun skulle vært 25 og voksen, glemmer at kua har vært kalv gitt!! Nei, det er ikke greit at hun ikke bruker seler på Leo, men legger det til alderskontoen hennes (vil ikke gjøre noe han ikke vil), vi som er eldre skjønner at å være foreldre er ikke en popularitetskonkuranse men å oppdra og ivareta.  Det vil komme etter hvert som hun blir eldre, samtidig ønsker hun konstruktive tilbakemeldinger og råd også.

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...