Gå til innhold

mammasom16

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke mammabloggere og heller ikke henne, men synes ikke det nyeste innlegget hennes var så verst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13.000 i måneden for mor og barn er jo ingenting...

da må du legge til 2000 ,- i barnetrygd. Barnebidrag og det kan være at husleie er betalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kan jeg få lov til å rive meg i håret av det siste innlegget hennes? Hun klager på at det er attenårsgrense for å få kjøp Paracet på bensinstasjoner og i butikker, og mener at det hadde vært helt krise dersom det var sønnen hennes som hadde vondt og ikke henne. Jeg ser tankegangen, men såvidt jeg vet skal man vel ikke gi paracet i tablettform til babyer, men i form av stikkpiller? Det selges jo ikke på bensinstasjoner og man burde vel få veiledning på apoteket? Det er tydeligvis helt uaktuelt for henne å la samboeren/foreldrene kjøpe smertestillende som de kan ha liggende.

Jeg blir så provosert, hun har sagt flere ganger at hun er moden for alderen, men det lyser jo av slike innlegg at hun nettopp ikke er det, da hun tydeligvis ikke har tenkt igjennom det å få barn som sekstenåring. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å rive meg i håret av det siste innlegget hennes? Hun klager på at det er attenårsgrense for å få kjøp Paracet på bensinstasjoner og i butikker, og mener at det hadde vært helt krise dersom det var sønnen hennes som hadde vondt og ikke henne. Jeg ser tankegangen, men såvidt jeg vet skal man vel ikke gi paracet i tablettform til babyer, men i form av stikkpiller? Det selges jo ikke på bensinstasjoner og man burde vel få veiledning på apoteket? Det er tydeligvis helt uaktuelt for henne å la samboeren/foreldrene kjøpe smertestillende som de kan ha liggende.

Jeg blir så provosert, hun har sagt flere ganger at hun er moden for alderen, men det lyser jo av slike innlegg at hun nettopp ikke er det, da hun tydeligvis ikke har tenkt igjennom det å få barn som sekstenåring. 

Jeg måtte inn og snoke etter og ha lest posten din og jeg ser hva du mener, det jeg reagerer på er at hun skrev en ny post istedet for å svare på kommentarene hun fikk i bloggposten om smertestillende, det blir i høyden arrogant siden det er hennes lesere hun tjener penger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Den lokale Esso stasjonen her selger paracet i tablett, stikkpille og flytende form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lokale Esso stasjonen her selger paracet i tablett, stikkpille og flytende form.

Ja, men de har uansett ikke lov å selge dem til mindreårige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer aller mest på når jeg leser her, er hvor gamle enkelte av deres om skriver i tråden er. Håper virkelig ikke dere er voksne mennesker, men yngre tenåringer, slik at man kan forklare (ikke unnskylde!) oppførselen deres med umodenhet.

Jeg har lest litt i denne bloggen, og for meg fremstår hun som ei nokså normal, oppegående jente for alderen sin. Noen kan kanskje mene hun virker lite reflektert om enkelte ting, men da er det kanskje greit å ha i bakhodet at hun tross alt er bare 17 år?

Utrolig hvilke bagateller fra bloggen dere griper fatt i og blåser opp her. Jeg finner absolutt ingen verdens ting i den bloggen som er noe å skrike voldsomt opp for jeg, altså. :klo:

Jeg har også mine tanker om veldig unge mødre i bloggverdenen, det skal sies, men jeg synes det er mest fair å diskutere dem på et generelt grunnlag, og ikke regelrett gå løs på enkeltmennesker (slike med følelser, vet dere? Ja?), som dere gjør her. Minner igjen om hvor ung hun er. Jævla ufint, er det.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at mange gravide 16-åringer får mye hets og dritt slengt etter seg. Jeg skjønner det på en måte - hvorfor må de ha barn så tidlig? Kan de ikke vente til de har fått seg en utdanning og jobb? Hva haster så? 

Bloggen var ikke så mye å skryte av akkurat..

Dette er ofte de som ikke har noe plan med livet sitt og ikke er interessert eller motivert til å begynne på utdanning.De vet de kan leve bra på diverse trygdeordninger og få støtte til utdanning på et senere tidspunkt.Da er veien til å bli tenåringsmor ganske kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ofte de som ikke har noe plan med livet sitt og ikke er interessert eller motivert til å begynne på utdanning.De vet de kan leve bra på diverse trygdeordninger og få støtte til utdanning på et senere tidspunkt.Da er veien til å bli tenåringsmor ganske kort.

Sant det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det ja.

Signerer.

Jeg er innom bloggen av og til (det er som en ulykke, du kan ikke la være å se) og hun virker veldig umoden dessverre. Men har hun ikke skrevet at hun ikke får trygd? Mener jeg har lest det.

Redigert:Sjekket på nettsidene til nav, og man får ikke støtte fra de så lenge man er sammen med BF.

Endret av Snurten1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer.

Jeg er innom bloggen av og til (det er som en ulykke, du kan ikke la være å se) og hun virker veldig umoden dessverre. Men har hun ikke skrevet at hun ikke får trygd? Mener jeg har lest det.

Hun lever av bloggen skriver hun. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å la babyen sin betale regningene.

Det koker ned til det ja, og det er grunnen til at jeg er skeptisk til disse mammabloggerne (både unge som eldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer aller mest på når jeg leser her, er hvor gamle enkelte av deres om skriver i tråden er. 

Blir jo veldig OT, men jeg er 39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir i grunnen veldig OT, du. :roll:

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det svaret? Skrev jeg noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det svaret? Skrev jeg noe galt?

Det blir jo nokså OT når du ikke har skrevet ett eneste innlegg i tråden før du svarer meg på hvor gammel du er. 

Hvis du leser innlegget mitt en gang til, så ser du kanskje at grunnen til at jeg lurer på alderen til enkelte av dem som svarer her, er at det er så mye ufint, både på og over grensen til mobbing.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo nokså OT når du ikke har skrevet ett eneste innlegg i tråden før du svarer meg på hvor gammel du er. 

Hvis du leser innlegget mitt en gang til, så ser du kanskje at grunnen til at jeg lurer på alderen til enkelte av dem som svarer her, er at det er så mye ufint, både på og over grensen til mobbing.

OK, ser den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...